Skocz do zawartości

Jak szybko powinno łapać temp 1.0 tsi?


BOGUS

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio przyszły mrozy czyli ok -5, -6 st. i zauważyłem że wolno rośnie mi temp silnika tzn dopiero po 7km jazdy - podmiejska droga stała prędkość, obroty 1800- 2000. Ciepło dmucha z nawiewow ale temp. silnika bardzo powoli się podnosi. Kurde zachowuje się jak diesel. Te silniki od kosiarki tak mają?

 

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minutes ago, Cinos said:

jak dla mnie usterka termostatu albo zasłony pompy wody

 

po 2-3km powinno byc 90 stopni na zegarach

 

Po 2-3 kilometrach, to ja nie mialem 90 stopni w 1,4T Opla po wyjezdzie z garazu :hehe:

A ten silnik grzeje sie naprawde szybko i mocno no to wtrysk posredni...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

test zimnego spalania, na zewnatrz 5 stopni

po 4 minutach i 2 km prawie 90 stopni na zegarach

możliwe ze przysłona pompy wody cały czas jest otwarta i płyn cały czas chodzi po silniku, zamiast w początkowej fazie prawie stać i się grzać od głowicy silnika

 

image.png.376bff7628deb3a88eff56dab1c5d810.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, BOGUS napisał:

 

Ostatnio przyszły mrozy czyli ok -5, -6 st. i zauważyłem że wolno rośnie mi temp silnika tzn dopiero po 7km jazdy - podmiejska droga stała prędkość, obroty 1800- 2000. Ciepło dmucha z nawiewow ale temp. silnika bardzo powoli się podnosi. Kurde zachowuje się jak diesel. Te silniki od kosiarki tak mają?

 

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Poprzednik czyli 1.2tsi ea211 w 2-3km "łapał pion" - 90st na zegarach nawet przy takich temp.
Poczekaj, może ktoś z 1.0tsi coś podpowie

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, TomekD000 napisał:

 

Poprzednik czyli 1.2tsi ea211 w 2-3km "łapał pion" - 90st na zegarach nawet przy takich temp.
Poczekaj, może ktoś z 1.0tsi coś podpowie

Podłączcie się przez złącze diagnostyczne i sprawdźcie tam jaka jest rzeczywista temperatura. Bo jak dla mnie to wskaźnik bzdury pokazuje.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, BOGUS napisał:

 

Ostatnio przyszły mrozy czyli ok -5, -6 st. i zauważyłem że wolno rośnie mi temp silnika tzn dopiero po 7km jazdy - podmiejska droga stała prędkość, obroty 1800- 2000. Ciepło dmucha z nawiewow ale temp. silnika bardzo powoli się podnosi. Kurde zachowuje się jak diesel. Te silniki od kosiarki tak mają?

 

A tak z ciekawości, jakbyś jechał na trochę wyższych obrotach? Tak 2000-2500 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, marcindzieg napisał:

Tak to nawet u mnie w Subaru nie ma. A co dopiero w TSI, które ma o wiele wyższą sprawność :)


Aktualne TSI tak mają, moj 1.5tsi po 2km zawsze ma 90st temp wody, co innego temperatura oleju, ta rośnie zdecydowanie wolniej.

Starsze tsi ea111, grzały się przy temperaturach jak teraz w porównaniu do obecnych wieki. Mam obserwacje z 6 aut z tymi silnikami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
A tak z ciekawości, jakbyś jechał na trochę wyższych obrotach? Tak 2000-2500 ?
Właśnie muszę spróbować. Zaobserwowalem to w tym tygodniu jeżdżąc na 3 zmianę, czyli pusta droga, bez wyprzedzania, bez hamowania, no taka spokoja jazda

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, wujek napisał:

Te male pierdziawki słabo się na grze w aja niestety. Póki ciepło w środku to ja bym się nie martwił. Choć w Ibizie w mieście dość szybko temp łapał. 

 

To się zdecyduj szybko czy nie szybko, bo wątku mową o takim jak z Ibizy silniki :] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te male pierdziawki słabo się na grze w aja niestety. Póki ciepło w środku to ja bym się nie martwił. Choć w Ibizie w mieście dość szybko temp łapał. 
No ciepłym dmucha dość szybko

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, TomekD000 napisał:

 

To się zdecyduj szybko czy nie szybko, bo wątku mową o takim jak z Ibizy silniki :] 

Ciepłe powietrze leci szybko choć silnik zimny. W korku musialem trzymać na wyższych obrotach bo stygl w zimie. Co ciekawe Fiesta z 1.0 grzala się szybciej. Sprawdzić po OBD jakie tam temp wyskakują. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, TomekD000 napisał:

 

nie... i nie mam zamiaru

Ja nie piszę tego absolutnie złośliwie. Po prostu jak w czasie mrozu się tak szybko grzeje to co będzie przy +40 przy jeździe pod górę. Fizyki nie oszukasz. Albo wysoka sprawność i małe spalanie albo odwrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, wujek napisał:

Ciepłe powietrze leci szybko choć silnik zimny. W korku musialem trzymać na wyższych obrotach bo stygl w zimie. Co ciekawe Fiesta z 1.0 grzala się szybciej. Sprawdzić po OBD jakie tam temp wyskakują. 

 

to może z ciekawości kiedyś sprawdzę obd11, ja nie ma  problemu, ciepłe powietrze leci bardzo szybko, porównywalnie do TDI z elektryczną grzałką, wskazówka pionowo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, marcindzieg napisał:

Ja nie piszę tego absolutnie złośliwie. Po prostu jak w czasie mrozu się tak szybko grzeje to co będzie przy +40 przy jeździe pod górę.

 

Nagrzeje się szybciej, po czym termostat otworzy obieg "wody" do chłodnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, marcindzieg napisał:

Ja nie piszę tego absolutnie złośliwie. Po prostu jak w czasie mrozu się tak szybko grzeje to co będzie przy +40 przy jeździe pod górę. Fizyki nie oszukasz. Albo wysoka sprawność i małe spalanie albo odwrotnie.

 

Nic się nie dzieje latem, poza tym że pion jest po 1km :) 

piszę jak jest... ale fakt że pierwsze tsi ea111 grzał się na dwa razy dłuższym dystansie.

Mówię o wodzie cały czas, bo olej grzeje się już mniej więcej tak samo długo

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Majkiel napisał:

 

Nagrzeje się szybciej, po czym termostat otworzy obieg "wody" do chłodnicy?

Ale termostat i chłodnica są w każdym aucie. I mają ograniczoną wydajność. Nie sądzę żeby VAG wynalazł jakąś unikalną technologię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, BOGUS napisał:

Bo najprościej byłoby pojechać do aso, mam gw, ale nie miałem auta z bezpośrednim wtryskiem paliwa i chcę coś więcej wiedzieć zanim zacznę naprawiać.

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
 

W 0.9tce z 2016 roku miałem tak samo...

Wtrysk pośredni i LPG fabryczne, taka cecha małej kosiarki...

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Pipper napisał:

W 0.9tce z 2016 roku miałem tak samo...

Wtrysk pośredni i LPG fabryczne, taka cecha małej kosiarki...

W 0,9TCe (nawet bez LPG) na Polskę montują termostaty na 83*C. Ale to i tak nie ma większego znaczenia, bo wyjeżdżając z garażu i przy -10*C na zewnątrz,  temperatura płynu chłodniczego po 12 kilometrach osiąga raptem max 76*C- termostat jeszcze zamknięty. I to jest normalna temperatura pracy tego silnika- rzadko kiedy przekracza 80. A żeby w ogóle z nawiewów zaczęło lecieć jakieś naprawdę odczuwalne ciepło, to te 5-6km trzeba przejechać.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, TomekD000 napisał:

 

Poprzednik czyli 1.2tsi ea211 w 2-3km "łapał pion" - 90st na zegarach nawet przy takich temp.
Poczekaj, może ktoś z 1.0tsi coś podpowie

wskazowka pion to nie jest 90stopni. Owszem na zegarze jest taka liczba umieszczona. Co nie zmienia faktu ze obd2 pokazuje jakies 65stopni w chwili gdy wskazowka wskakuje na "90".

 

ale nie jest to kwestia VW, chyba wiekszosc marek od 25+ lat ma wskazniki temperatury z duzym "zakresem martwym" na srodku. Mniej wiecej miedzy 70 a 110 stopni wskazowka sie nie rusza, pewnie takze dlatego by nie stresowac uzyszkodnikow.

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, alastair napisał:

wskazowka pion to nie jest 90stopni. Owszem na zegarze jest taka liczba umieszczona. Co nie zmienia faktu ze obd2 pokazuje jakies 65stopni w chwili gdy wskazowka wskakuje na "90".

 

ale nie jest to kwestia VW, chyba wiekszosc marek od 25+ lat ma wskazniki temperatury z duzym "zakresem martwym" na srodku. Mniej wiecej miedzy 70 a 110 stopni wskazowka sie nie rusza, pewnie takze dlatego by nie stresowac uzyszkodnikow.

 

wiem wiem, dlatego napisałem "90st na zegarach " a nie że jest 90 stopni :ok: 

 

myślę, że autor wątku tez nie sprawdzał faktycznej temperatury tylko to co wskazówka wskazuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, marcindzieg napisał:

Ale termostat i chłodnica są w każdym aucie. I mają ograniczoną wydajność. Nie sądzę żeby VAG wynalazł jakąś unikalną technologię.

Tu chodzi chyba o to ze te TSI maja przeslone pompy wodnej-czyli mozna powiedziec ze plyn "stoi" w miejscu.Wiec duzo szybciej moze sie nagrzac,nastepnie uruchamia sie przeslona-aby byla intensywniejsza wymiana z nagrzewnica.I dopiero pozniej rusza tarmostat aby wlaczyc w obieg chlodnice.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, alastair napisał:

wskazowka pion to nie jest 90stopni. Owszem na zegarze jest taka liczba umieszczona. Co nie zmienia faktu ze obd2 pokazuje jakies 65stopni w chwili gdy wskazowka wskakuje na "90".

 

ale nie jest to kwestia VW, chyba wiekszosc marek od 25+ lat ma wskazniki temperatury z duzym "zakresem martwym" na srodku. Mniej wiecej miedzy 70 a 110 stopni wskazowka sie nie rusza, pewnie takze dlatego by nie stresowac uzyszkodnikow.

 

Mogliby je zastąpić trzykolorową diodą - niebieski=zimny, zielony=temperatura OK, czerwony=przegrzanie ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, TomekD000 napisał:


Aktualne TSI tak mają, moj 1.5tsi po 2km zawsze ma 90st temp wody, co innego temperatura oleju, ta rośnie zdecydowanie wolniej.

Starsze tsi ea111, grzały się przy temperaturach jak teraz w porównaniu do obecnych wieki. Mam obserwacje z 6 aut z tymi silnikami...

Potwierdzam-ja wymienilem od razu po kupnie  termostat i nic to nie dalo.

Jadac z pracy do domu-3,5km-wskazowka nawet nie drgnie;]

Edytowane przez wlad
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Majkiel napisał:

 

Mogliby je zastąpić trzykolorową diodą - niebieski=zimny, zielony=temperatura OK, czerwony=przegrzanie ;)

 

Tak już jest w niektórych autach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Wasylek napisał:

W 0,9TCe (nawet bez LPG) na Polskę montują termostaty na 83*C. Ale to i tak nie ma większego znaczenia, bo wyjeżdżając z garażu i przy -10*C na zewnątrz,  temperatura płynu chłodniczego po 12 kilometrach osiąga raptem max 76*C- termostat jeszcze zamknięty. I to jest normalna temperatura pracy tego silnika- rzadko kiedy przekracza 80. A żeby w ogóle z nawiewów zaczęło lecieć jakieś naprawdę odczuwalne ciepło, to te 5-6km trzeba przejechać.

Dlatego przestałem użytkować ten pojazd po 7 miesiącach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, BOGUS napisał:

 

Ostatnio przyszły mrozy czyli ok -5, -6 st. i zauważyłem że wolno rośnie mi temp silnika tzn dopiero po 7km jazdy - podmiejska droga stała prędkość, obroty 1800- 2000. Ciepło dmucha z nawiewow ale temp. silnika bardzo powoli się podnosi. Kurde zachowuje się jak diesel. Te silniki od kosiarki tak mają?

 

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Po 7km osiąga temp. roboczą czy dopiero wskazówka się dźwiga?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Azbest napisał:

.. a to nie jest tak że obecnie małe eko-turbo-silniki starają się nagrzać same siebie jak najszybciej ... a dopiero jak złapią temperaturę roboczą to puszczają ciepło na nagrzewnicę?

Jest coś takiego- np. w TCe rozbudowany zespół termostatu z dodatkowym elektrozaworkiem. Obwód nagrzewnicy jest chyba sterowany niezależnie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, marcindzieg napisał:

I mają ograniczoną wydajność. Nie sądzę żeby VAG wynalazł jakąś unikalną technologię.

Dodali granulki w specjalnej osłonie do układu chłodzenia, które w teorii miały przedłużać żywotność płynu chłodzącego a powodują zatykanie nagrzewnicy i całego układu chłodzenia. Należy uznać, że było to nowatorskie podejście do projektowania układów chłodzenia i unikalna technologia.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, Cinos said:

jak dla mnie usterka termostatu albo zasłony pompy wody

 

po 2-3km powinno byc 90 stopni na zegarach

Pomyliles systemy. U mojego ojca, w wolnossaku, grzeje sie w oczach. Po kilometrze lub dwoch, jest juz norma. We wszystkich turbobenzynach, ktore mam/mialem zajmowalo to do 10 minut i okolo 3-4 kilometry

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, BOGUS napisał:

 

Ostatnio przyszły mrozy czyli ok -5, -6 st. i zauważyłem że wolno rośnie mi temp silnika tzn dopiero po 7km jazdy - podmiejska droga stała prędkość, obroty 1800- 2000. Ciepło dmucha z nawiewow ale temp. silnika bardzo powoli się podnosi. Kurde zachowuje się jak diesel. Te silniki od kosiarki tak mają?

 

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka

 

 

 

TTM, uruchomione ogrzewanie nie pomaga. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, BOGUS napisał:

 

Ostatnio przyszły mrozy czyli ok -5, -6 st. i zauważyłem że wolno rośnie mi temp silnika tzn dopiero po 7km jazdy - podmiejska droga stała prędkość, obroty 1800- 2000. Ciepło dmucha z nawiewow ale temp. silnika bardzo powoli się podnosi. Kurde zachowuje się jak diesel. Te silniki od kosiarki tak mają?

 

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Skoro wącha paliwo to skąd ma wziąć ciepło? 
TTTM

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Cinos napisał:

jak dla mnie usterka termostatu albo zasłony pompy wody

 

po 2-3km powinno byc 90 stopni na zegarach

W silnikach ea211 nie ma przysłony, ani żadnej innej zmiennej wydajności pompy wody. Zawsze chodzi z tą samą wydajnością przy zadanych obrotach. Po 2-3 km jazdy w obecnych warunkach te silniki dobijają do 60-70 stopni na płynie chłodzącym. Olej do pełnego rozgrzania potrzebuje obecnie 15-20 km. Zegary pokazują 90 st przy rzeczywistych 75 st. 

8 godzin temu, TomekD000 napisał:

 

Poprzednik czyli 1.2tsi ea211 w 2-3km "łapał pion" - 90st na zegarach nawet przy takich temp.
Poczekaj, może ktoś z 1.0tsi coś podpowie

Mam poprzednika ea211 1.4, ruszam z domu, przez 3 km dojeżdżam przez miasto do ekspresówki S6, jadę sobie normalnie 50-60 km/h specjalnie na 3 zamiast na 4 biegu żeby szybciej dogrzać silnik, po drodze dwa krótkie postoje na światłach i jak wjeżdżam na S6 to rzeczywista temperatura silnika jest między 60-70 st. Na S6 najpierw bez szaleństw do 2,5 krpm, po 4 km silnik wskakuje na 95 st, po 7-8 km olej zaczyna łapać 50-60. Po 14 km kończę jazdę i olej ma 75-80. Tak to wyglądało w dniu wczorajszym przy -1 na dworze. Cały układ chłodzenia jest sprawny.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale 5,5 st a - 5,5st chyba robi jakąs różnicę.

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka


W ogóle żadnej ;]

Moje sbROO na mrozie potrafi się zagrzać dopiero po kilkunastu kilometrach ;]

łubu dubu, łubu dubu niech żyje prezes naszego klubu

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.