Skocz do zawartości

Wielosezonowe na autostradę?


Cendra

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Czas zmienić opony w aucie ojca, rozmiar 205/55R16

Auto robi w miesiącu trasę DE-PL i PL-DE, każda Ok. 1200 km czyli miesięcznie 2500 km, reszta dni praktycznie stoi. 
teraz jest pytanie, czy brac standardowo oddzielnie zimowe i letnie czy może przejsc na wielosezon? Nigdy takich opon nie miałem i nie mam z nimi doświadczenia. Czytam, ze na kręcenie się po mieście i małe przebiegi są Ok. A co z rzadkimi ale jednak sporymi przebiegami? Wyjdzie ponad 30000 km rocznie, duże prędkości, itp. 
przemawia za nimi to, ze tak jak teraz ojciec jej w DE na letnich a zaskoczy go zima to gdyby miał wielosezon całym rokiem to jedzie i nie ma stresu. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://forum.autokacik.pl/index.php?/topic/494273-wysoka-cena-opon-ca%C5%82orocznych/&_rid=130724

 

Powyżej link do wątku na MK - wybierzesz co będziesz chciał. 

Ja jeżdżę generalnie na wielosezonowych w większości po autostradach, ostatnio ściągałem i zakładałem nowe po 62kkm. Pewnie by jeszcze zrobiły z 15kkm, ale nowe się nudziły w garażu :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 W tym rozmiarze kupisz GY czy Michelin za ok 1200-1400 komplet. Poczytaj ktore sie wolniej zuzywaja, starcza pewnie na 2 sezony przy tych przebiegach.

Jestem zwolennikiem calorocznych ale przy takim trybie bym sie jednak zastanowil czy maja sens.

Ile razy do tej pory zaskoczyla go w takiej trasie zima na letnich?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, czachabrava napisał:

Mam teraz wielosezonowe Klebery własnie w tym rozmiarze i po jakiś 20kkm zostało mi 5mm bieznika...Nie wiem jak inne, ale u mnie znikają bardzo szybko.

 

Pewnie zależy od opon. tego gdzie jeździsz i jak jeździsz. U mnie głównie autostrady i Goodyear 4Seasons oraz Vredestein Quatrac (kolejne odsłony) - po 50kkm można atakować zimę, chociaż jak ktoś przewiduje cięższe warunki zimowe to pewnie warto zmienić na nowe. Teraz "testuję" Michelin CC+. 

Edytowane przez futrzak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, zinger napisał:

 W tym rozmiarze kupisz GY czy Michelin za ok 1200-1400 komplet. Poczytaj ktore sie wolniej zuzywaja, starcza pewnie na 2 sezony przy tych przebiegach.

Jestem zwolennikiem calorocznych ale przy takim trybie bym sie jednak zastanowil czy maja sens.

Ile razy do tej pory zaskoczyla go w takiej trasie zima na letnich?

W tym roku nie mógł wrócić bo potem musiałby odbyć kwarantannę i wróci dopiero na święta, na letnich, które są ostatni sezon na aucie 😕

Edytowane przez Cendra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, futrzak napisał:

Nie są dopuszczone wielosezonowe, a wszystkie spełniające warunki 3PMSF.

 

Zdaje się M+S jest minimalnie wymagane? Czy coś się zmieniło?

 

"Dodatkowo opony ze znaczkiem M+S będą uznawane za zdatne do użytkowania w zimie tylko do 2024 roku. Po tym okresie, jedynym akceptowanym w warunkach zimowych ogumieniem, będzie to posiadające znaczek alpejski - 3PMSF."

 

https://www.oponeo.pl/artykul/dlaczego-opony-zimowe-w-niemczech-sa-obowiazkowe

Edytowane przez mrBEAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, mrBEAN napisał:

Zdaje się M+S jest minimalnie wymagane? Czy coś się zmieniło?

 

"Dodatkowo opony ze znaczkiem M+S będą uznawane za zdatne do użytkowania w zimie tylko do 2024 roku. Po tym okresie, jedynym akceptowanym w warunkach zimowych ogumieniem, będzie to posiadające znaczek alpejski - 3PMSF."

 

https://www.oponeo.pl/artykul/dlaczego-opony-zimowe-w-niemczech-sa-obowiazkowe

 

Opony wyprodukowane po 31 grudnia 2017 muszą mieć 3PMSF - warunkowo dopuszczono do 2024 opony bez tego oznakowania, ale z M+S. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...
On 12/6/2020 at 11:03 AM, futrzak said:

 

Pewnie zależy od opon. tego gdzie jeździsz i jak jeździsz. U mnie głównie autostrady i Goodyear 4Seasons oraz Vredestein Quatrac (kolejne odsłony) - po 50kkm można atakować zimę, chociaż jak ktoś przewiduje cięższe warunki zimowe to pewnie warto zmienić na nowe. Teraz "testuję" Michelin CC+. 

 

Ktora z tych 3 opon bys polecil?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Maciej__ napisał:

Ktora z tych 3 opon bys polecil?

 

Żadnych ;] 

Są porównywalne w mojej opinii i nie jeździłem jeszcze dłużej na najnowszych (a pewnie będziesz w najnowsze modele uderzał) GY Vector 4Seasons G3 oraz Vredestein Quatrac, a te się coraz bardziej "wyletniają". Z drugiej strony z tych wyletnionych kupiłem najnowsze CC+ i mogę spokojnie napisać, że dają radę bez problemu i to o dziwo w taką zimę jak ostatnio, przedzieranie się przez zaspy i jazda po zaśnieżonych autostradach. Skoro one tak, a wcześniej nie było problemów, to spokojnie dla urozmaicenia kupię jako kolejne GY 4Seasons G3 :) 

 

Każdy niech sobie wybierze co chce, ja mogę się najwyżej podzielić wrażeniami z moich kontaktów z nimi, a jak chcesz polecenia to są od tego inni:

https://fb.watch/3UHeKjVchS/

 

;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.12.2020 o 08:48, Cendra napisał:

Wyjdzie ponad 30000 km rocznie, duże prędkości, itp. 

IMHO kompletnie bez sensu. Przy takiej eksploatacji zaryzykuję stwierdzenie, że to będzie 1kpl/sezon

Latem przy wysokich temp, wysokich prędkościach i długich trasach wielosezonowe opony będą znikały w oczach.

W dniu 6.12.2020 o 08:48, Cendra napisał:

przemawia za nimi to, ze tak jak teraz ojciec jej w DE na letnich a zaskoczy go zima to gdyby miał wielosezon całym rokiem to jedzie i nie ma stresu. 

jak nie ma mentalności 'drogowców', których zima zaskakuje zawsze to nic mu nie grozi.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.02.2021 o 13:54, Ozarek napisał:

Latem przy wysokich temp, wysokich prędkościach i długich trasach wielosezonowe opony będą znikały w oczach.

 

Pokazałbym zdjęcia Quatrac 5 po 60kkm eksploatowanych głównie na autostradach w dowolnych warunkach. Bieżnik nie zniknął w oczach i było go nadal "dużo".  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, futrzak napisał:

 

Pokazałbym zdjęcia Quatrac 5 po 60kkm eksploatowanych głównie na autostradach w dowolnych warunkach. Bieżnik nie zniknął w oczach i było go nadal "dużo".  

 

W sumie dlaczego miałby na A znikać ?

Jak ktoś nie wariuje to na A jest lżej dla opon :hmm:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Koonrad napisał:

W sumie dlaczego miałby na A znikać ?

Jak ktoś nie wariuje to na A jest lżej dla opon :hmm:

 

Pisałem już dawno, że znikały mi w wysokich temperaturach na górskich serpentynach, gdzie raczej bawiłem się jazdą w takich warunkach, a nie jak zwykle. Letnie też znikały przy takiej jeździe :hehe: W Chorwacji ludzie w środku lata jeżdżą na zimowych i bieżnik jakoś zostaje ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, futrzak napisał:

 

Pisałem już dawno, że znikały mi w wysokich temperaturach na górskich serpentynach, gdzie raczej bawiłem się jazdą w takich warunkach, a nie jak zwykle. Letnie też znikały przy takiej jeździe :hehe: W Chorwacji ludzie w środku lata jeżdżą na zimowych i bieżnik jakoś zostaje ;]

 

Opony można zjechać w różnych warunkach, w mieście czy na trasie,

jak ktoś uznaje tylko 0-1 położenie pedałów

Moje całoroczne nokiany zjechały już kilka razy południe EU i to holując ciężki kemping

Jakoś bieżnika nie ubyło

Na górskich serpentynach też się bawiliśmy

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.02.2021 o 06:39, Maciej__ napisał:

 

Ktora z tych 3 opon bys polecil?

W Scenicu zony przez 4 sezony byly GY 4S - jazda miejsko-podmiejska. Byly, imo, bardzo ok.

Patrzac po testach, sa zawsze w czolowce, wiec mozna przyjac, ze to jedne z lepszych wielosezonow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, zinger said:

W Scenicu zony przez 4 sezony byly GY 4S - jazda miejsko-podmiejska. Byly, imo, bardzo ok.

Patrzac po testach, sa zawsze w czolowce, wiec mozna przyjac, ze to jedne z lepszych wielosezonow.

 

Zamowilem dzisiaj wlasnie GY 4S - gen 3 :ok:

Co ciekawe lokalny wulkanizator sciagnie mi na jutro o 20PLN/szt taniej niz na Oponeo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał:

 

Zamowilem dzisiaj wlasnie GY 4S - gen 3 :ok:

Co ciekawe lokalny wulkanizator sciagnie mi na jutro o 20PLN/szt taniej niz na Oponeo :)

Jaki rozmiar i cena?

Ja kupowalem nowe do scenica (bo jeszcze nie wiedzialem, ze za chwile sprzedam auto) chyba w pazdzierniku 205/55/16 po 308/szt. Po przeszukaniu sicei znalazlem przez allegro u mnie w Krk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minutes ago, zinger said:

Jaki rozmiar i cena?

Ja kupowalem nowe do scenica (bo jeszcze nie wiedzialem, ze za chwile sprzedam auto) chyba w pazdzierniku 205/55/16 po 308/szt. Po przeszukaniu sicei znalazlem przez allegro u mnie w Krk.

 

Dokladnie taki sam rozmiar, 320PLN/szt.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.02.2021 o 16:33, futrzak napisał:

 Letnie też znikały przy takiej jeździe :hehe: W Chorwacji ludzie w środku lata jeżdżą na zimowych i bieżnik jakoś zostaje ;]

U mnie znikały w oczach Fuldy Ecocontrol HP. A co do zimówek u lokalsów  w środku lata w Chorwacji, to potwierdzam. Dziwne zjawisko, ale występuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, aviator napisał:

U mnie znikały w oczach Fuldy Ecocontrol HP.

 

Być może, u mnie zniknąć tak od razu nie chciały i "oddałem" prawie nowe za pół darmo. Ze znikających "szybciej niż zwykle" pamiętam dobrze Uniroyal Rainsport 3 - do tego głośne, ale genialne na mokrym. 

 

Godzinę temu, aviator napisał:

A co do zimówek u lokalsów  w środku lata w Chorwacji, to potwierdzam. Dziwne zjawisko, ale występuje. 

 

Czemu dziwne? Normalnie użytkują samochody i obce im są różne dziwaczne dywagacje na AK ;] Sam kiedyś chciałem "dojeździć" zimówki latem, bo niby szybciej się zużywają, nikną w oczach, trakcji nie ma, bieżnik się rozłazi  itd. Taaaaa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, futrzak napisał:

 

Czemu dziwne? Normalnie użytkują samochody i obce im są różne dziwaczne dywagacje na AK ;]  

A tak. Właściwie to biorąc pod uwagę co poniektóre AK opinie to zamiast kupna nowych opon, w dobrym guście powinno być od razu kupno nowego auta 😁

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.03.2021 o 18:50, futrzak napisał:

 

 Ze znikających "szybciej niż zwykle" pamiętam dobrze Uniroyal Rainsport 3 - do tego głośne, ale genialne na mokrym. 

 

Uniroyal rainexpert też zjechałem w jeden sezon, czyli jakieś 30kkm w Partnerze,

nigdy więcej nie miałem takiej sytuacji, a trochę km zrobiłem tym modelem 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Koonrad napisał:

Uniroyal rainexpert też zjechałem w jeden sezon, czyli jakieś 30kkm w Partnerze,

 

Uniroyal Rainexpert chyba celują w trochę inne rozmiary.

 

11 minut temu, Koonrad napisał:

nigdy więcej nie miałem takiej sytuacji, a trochę km zrobiłem tym modelem 

 

Mam wrażenie, że Rainsport 2 na dłużej wystarczyły, ale to było dawno. Rainsport 3 po 30kkm nadawały się do wyrzucenia. Więcej ich nie kupię - chyba wolę Nexena, jak już w tym segmencie operujemy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.