Skocz do zawartości

Paliwo USA


johny

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał:


A można u nas kupić 100 oktanową benzynę która ma pewnie ze 120 wg europejskich norm. 

 

taaa .. od razu milion oktanów ...

 

W PL jednym z bardziej popularnych paliw jest 110 oktanowa mieszkanka. 

Edytowane przez Azbest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

EUROPA = RON  - Research Octane Number (used in Europe and most of the world)

 

US = mierzy w MON - Motor Octane Number

 ... ale na stacjach US nie posługują się wartościami MON, tylko podaje się wartości jeszcze inne - POM lub PUMP, czyli uśrednione  = (RON+MON)/2

 

 

tabelka z http://www.pencilgeek.org/2009/05/octane-rating-conversions.html

 

Here's a set of conversion tables I worked up for octane ratings. The European octane rating is RON, where as the US octane rating is an average of (RON+MON)/2.

 

 

Actual octane rating table

EURO RON MON US: (R+M)/2
90 83 86.5
92 85 88.5
95 87 91
96 88 92
98 90 94
100 91.5 95.75
105 95 100
110 99 104.5

 

I Florydziakowe 100 oktanów na amerykańskiej stacji benzynowej .. to 105 oktanów na europejskiej stacji. 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minutes ago, Azbest said:

powyżej masz tabelkę 

 

EU 95 = US 91

EU 98 = US 94


To też nie jest do końca tak. Szczególnie w nowych silnikach, z wtryskiem i turbodoładowaniem amerykańskie 93 odpowiada powyżej 100 oktanów w Europie. Po prostu sposób pomiaru jest inny - w Europie używa się silnika testowego o zmiennym poziomie sprężania ale działa on na 600 RPM, powietrze dolotowe jest zimne a stopień wyprzedzenia zapłonu stały. W USA poza takim pomiarem robi się drugi korzystając z 900 rpm, ciepłego powietrza i zmiennego stopnia wyprzedzenia zapłonu. I podaje się średnia tych dwóch pomiarów. Ten drugi zwykle pokazuje ze benzyna jest gorsza o kilkanaście oktanów. W wolnossacych samochodach uzywanych w umiarkowanym klimacie to nie ma znaczenia. Ale w przypadku doładowanych silników ma to spore znaczenie i dlatego np. silnik który w Europie wymaga 98 oktanów, działa bez problemu na amerykańskiej 91. A na 93 osiąga większa moc niż w Europie.

 

Druga sprawa - paliwo w USA zawiera 10% etanolu. A etanol ma wysoką liczbę oktanową (nie lubi wybuchać) na stacjach jest tez paliwo z 20% etanolu oraz z 85% etanolu. 
 

U mnie na wsi można kupić 87, 89, 91, 93, 94 i 101 oktanową benzynę. Ta ostatnia jest bardzo droga ale np. Dodge Challenger Hellcat jej wymaga jak się chce mieć pełną moc silnika. W samochodach które są do niej przystosowane użycie 101 zwiększa moc silnika nawet o 15%. 

Edytowane przez Florydziak_Florydziak_Flor
  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.