Skocz do zawartości

2021 Fiat Panda - dla bogatych


lukaszek1207

Rekomendowane odpowiedzi

Panda 2021.

 

panda_4.JPG.7062bb615d2619be3bbce338b07a72dc.JPG

Silnik 1.2 8V odchodzi do lamusa.

1079099056_silnikpanda_fire.JPG.3a948b0df4b4b9abec2a3f3d7d965182.JPG

 

 

zamiast niego 1.0 Hybrid oraz stary znajomy 0,9Turbo

 

1586934369_silnikpanda.JPG.d8a71d45a6eccb125b26f52d8bef9189.JPG

 

 

Ceny odpowiednio większe. Startujemy od 46100zl, ale widziałem w ogłoszeniach już po okolice 43000zl za wersje Easy, czyli taką zwykłą, bez bajerów. Za to dostajemy 6 -cio biegową skrzynie, tarcze wentylowane na przedniej osi, 0,5 s szybciej do 100km/h i mniejsze spalanie.

Tanio to już było.

panda_3.JPG

  • Lubię to 2
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minutes ago, lukaszek1207 said:

Panda 2021.

 

Ceny odpowiednio większe. Startujemy od 46100zl, ale widziałem w ogłoszeniach już po okolice 43000zl za wersje Easy, czyli taką zwykłą, bez bajerów. Za to dostajemy 6 -cio biegową skrzynie, tarcze wentylowane na przedniej osi, 0,5 s szybciej do 100km/h i mniejsze spalanie.

Tanio to już było.

 

 

Zmiany wymuszone normami emisji spalin i nic wiecej...

Ceny 500ki startuja z poziomu 52k PLN, a to praktycznie to samo tylko w innym opakowaniu ;]

Za w miare sensowna wersje Lounge z lakierem to juz blisko 60k trzeba zaplacic 8]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panda 2021.
 
panda_4.JPG.7062bb615d2619be3bbce338b07a72dc.JPG
Silnik 1.2 8V odchodzi do lamusa.
1079099056_silnikpanda_fire.JPG.3a948b0df4b4b9abec2a3f3d7d965182.JPG
 
 
zamiast niego 1.0 Hybrid oraz stary znajomy 0,9Turbo
 
1586934369_silnikpanda.JPG.d8a71d45a6eccb125b26f52d8bef9189.JPG
 
 
Ceny odpowiednio większe. Startujemy od 46100zl, ale widziałem w ogłoszeniach już po okolice 43000zl za wersje Easy, czyli taką zwykłą, bez bajerów. Za to dostajemy 6 -cio biegową skrzynie, tarcze wentylowane na przedniej osi, 0,5 s szybciej do 100km/h i mniejsze spalanie.
Tanio to już było.
panda_3.JPG.fcd811bc8b6a663bf573ed1406da9dd6.JPG
Trzy lata temu Panda, 500, Up!, Citigo to był wydatek ok. 35000-39000 i to za wersje z klima, elektryka, etc. Teraz pierwsze trzy z nich kosztują dyche więcej za to samo.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

Zmiany wymuszone normami emisji spalin i nic wiecej...

Ceny 500ki startuja z poziomu 52k PLN, a to praktycznie to samo tylko w innym opakowaniu ;]

Za w miare sensowna wersje Lounge z lakierem to juz blisko 60k trzeba zaplacic 8]

Panda jest wieksza i ma 5 drzwi....wolalbym Pande niz tą mydelniczke 500tke. No ale o gustach sie nie dyskutuje

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panda 2021.
 
panda_4.JPG.7062bb615d2619be3bbce338b07a72dc.JPG
Silnik 1.2 8V odchodzi do lamusa.
1079099056_silnikpanda_fire.JPG.3a948b0df4b4b9abec2a3f3d7d965182.JPG
 
 
zamiast niego 1.0 Hybrid oraz stary znajomy 0,9Turbo
 
1586934369_silnikpanda.JPG.d8a71d45a6eccb125b26f52d8bef9189.JPG
 
 
Ceny odpowiednio większe. Startujemy od 46100zl, ale widziałem w ogłoszeniach już po okolice 43000zl za wersje Easy, czyli taką zwykłą, bez bajerów. Za to dostajemy 6 -cio biegową skrzynie, tarcze wentylowane na przedniej osi, 0,5 s szybciej do 100km/h i mniejsze spalanie.
Tanio to już było.
panda_3.JPG.fcd811bc8b6a663bf573ed1406da9dd6.JPG
Czyli cen ciagle atrakcyjna, 10.000EUR

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, lukaszek1207 napisał:

Panda 2021.

 

panda_4.JPG.7062bb615d2619be3bbce338b07a72dc.JPG

Silnik 1.2 8V odchodzi do lamusa.

1079099056_silnikpanda_fire.JPG.3a948b0df4b4b9abec2a3f3d7d965182.JPG

 

 

zamiast niego 1.0 Hybrid oraz stary znajomy 0,9Turbo

 

1586934369_silnikpanda.JPG.d8a71d45a6eccb125b26f52d8bef9189.JPG

 

 

Ceny odpowiednio większe. Startujemy od 46100zl, ale widziałem w ogłoszeniach już po okolice 43000zl za wersje Easy, czyli taką zwykłą, bez bajerów. Za to dostajemy 6 -cio biegową skrzynie, tarcze wentylowane na przedniej osi, 0,5 s szybciej do 100km/h i mniejsze spalanie.

Tanio to już było.

panda_3.JPG

Jeszcze zatęsknimy za dużymi silnikami. Będzie tak że ludzie będą reperować starsze auta żeby mocy było pod butem.

Technologia i UE wymusza na oszczędnościach. Z czasem sądzę że znikną duże auta ...

Póki jakiś geniusz nie wymyśli czegoś co pozwoli oszczędzić co2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, HARDTECHNO said:

Jeszcze zatęsknimy za dużymi silnikami. Będzie tak że ludzie będą reperować starsze auta żeby mocy było pod butem.

Technologia i UE wymusza na oszczędnościach. Z czasem sądzę że znikną duże auta ...

Póki jakiś geniusz nie wymyśli czegoś co pozwoli oszczędzić co2

 

Bez przesady, co za roznica czy w takiej Pandzie masz 1,2 czy takie 1,0? ;]

Jeden pies, ani jedno ani drugie nie ma mocy i osiagow ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, norbert123 napisał:

Panda jest wieksza i ma 5 drzwi....wolalbym Pande niz tą mydelniczke 500tke. No ale o gustach sie nie dyskutuje

 

moi teściowie mają Pandę. Jeździ, nie psuje się i tyle zalet. Fiat 500 to przy tym kawałek luksusu nawet bez tych tylnych drzwi

  • Lubię to 2
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Bez przesady, co za roznica czy w takiej Pandzie masz 1,2 czy takie 1,0? ;]

Jeden pies, ani jedno ani drugie nie ma mocy i osiagow ;)

 

 

i zapewne poza cyklem testowym emisja spalin wcale sie mocno nie poprawila ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, HARDTECHNO napisał:

Jeszcze zatęsknimy za dużymi silnikami. Będzie tak że ludzie będą reperować starsze auta żeby mocy było pod butem.

Technologia i UE wymusza na oszczędnościach. Z czasem sądzę że znikną duże auta ...

Póki jakiś geniusz nie wymyśli czegoś co pozwoli oszczędzić co2

 

nie wiem czy zatęsknimy .... ja już chyba nie tęsknię, a mam pierdziawkę 1.5T 160KM (realnie 170-180) w samochodzie segmentu D.

 

Turbodziury praktycznie nie ma, moc pod butem jest ... osiągi porównywalne do wolnossącego 2.5, a 1.5T jedzie przyjemniej ze względu na duży moment obrotowy przy bardzo niskich obrotach. Silnik jest lekki, samochód fajnie się przez to prowadzi, bo nie czuć na przedniej osi zwiększonego cieżaru. Dochodzi łatwa możliwość tuningu na 200KM/320Nm. 

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, blue_ napisał:

Jakie luksusy są w 500, których nie ma panda?

 

Inna jakość wykończenia, inne plastiku, bogatsze wyposażenie już na starcie. Z tego co pamiętam był 500-tka ma 5 poduszek w standardzie, w Pandzie były dwie. Jeździłem jednym i drugim, trzeba mieć zeza z zaćmieniem żeby uznać że środek 500-tki jakościowo równy jest Pandzie. 

  • Lubię to 3
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, HARDTECHNO napisał:

Jeszcze zatęsknimy za dużymi silnikami. Będzie tak że ludzie będą reperować starsze auta żeby mocy było pod butem.

Technologia i UE wymusza na oszczędnościach. Z czasem sądzę że znikną duże auta ...

Póki jakiś geniusz nie wymyśli czegoś co pozwoli oszczędzić co2

 

A kiedy to w Polsce były duże silniki w powszechnym użyciu? Bo ja takich nie pamiętam. Tylko nie pisz o silnikach 1,6 - 2,0, które generowały moc w okolicy 120-180 KM jako wolnossące. Bo teraz byle pierdziawka 3-cylindrowa ma takie możliwości. I co ciekawe jest o tyle lepsza, że jak masz ochotę na spokojną jazdę to spala 5-6 litrów a jak depniesz to łyknie 10 litrów. Stare wolnossaki o podobnej mocy spalały minimum 8 litrów i więcej. Więc minusów nie widzę tego co się dzieje w temacie silników. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, spad napisał:

 Jeździłem jednym i drugim, trzeba mieć zeza z zaćmieniem żeby uznać że środek 500-tki jakościowo równy jest Pandzie. 

 

Ok, Ty na to zwracasz uwage, a dla mnie to nie ma kompletnie najmniejszego znaczenia. Może deski wogóle nie być i też pojade, tym bardziej że w swoim aucie spędzam nie więcej jak 30 min dziennie. A różnica w cenie jest za duża by za to dopłacać. Wole więcej drzwi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, blue_ napisał:

 

Ok, Ty na to zwracasz uwage, a dla mnie to nie ma kompletnie najmniejszego znaczenia. Może deski wogóle nie być i też pojade, tym bardziej że w swoim aucie spędzam nie więcej jak 30 min dziennie. A różnica w cenie jest za duża by za to dopłacać. Wole więcej drzwi

 

Może inaczej, trzy lata temu jak kupowałem Up!a cena 500-tki była na poziomie 38 kPLN, Panda była za 35-36 kPLN. Więc były różnice jakościowe, wiadomo inna stylizacja i wtedy bardziej decydowałeś czy chcesz użyteczność Pandy, czy to coś co ma 500. Jeżeli teraz różnica w cenie jest na poziomie 9000 kPLN już na starcie to wiadomo, że inaczej patrzysz na zakup. Ostatecznie i tak wybrałem Up!a bo finalnie wychodził dla mnie najkorzystniej i miał bardziej ekonomiczny silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, spad said:

 

Może inaczej, trzy lata temu jak kupowałem Up!a cena 500-tki była na poziomie 38 kPLN, Panda była za 35-36 kPLN. 

 

Ale to nie byly ceny z cennika, tylko po rabatach albo na wyprzedazy rocznika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minutes ago, blue_ said:

 

Ok, Ty na to zwracasz uwage, a dla mnie to nie ma kompletnie najmniejszego znaczenia. Może deski wogóle nie być i też pojade, tym bardziej że w swoim aucie spędzam nie więcej jak 30 min dziennie. A różnica w cenie jest za duża by za to dopłacać. Wole więcej drzwi

 

I dlatego 500-ka nie jest dla Ciebie :ok: Tylko dla tych, ktorzy wieksza uwage zwracaja na forme niz tresc ;]

Gdybym zonie podstawil Pande to nie bylaby zbyt zadowolona ;)

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał:

 

Ale to nie byly ceny z cennika, tylko po rabatach albo na wyprzedazy rocznika.

 

 

Wszędzie stały po 38 kPLN. Zresztą nawet teraz na otomoto widzę od 45 kPLN i to hybrydy 70 KM. Cennik to chyba u każdego producenta ma się nijak do cen w salonie. Up! też w cenniku był za 43 kPLN, ale każdy salon dawał upust 5000 zł. Jak cena startowa jest w salonach podobna to przyjmuję, ze to jest cennik rzeczywisty a nie katalog na stronie producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minutes ago, spad said:

 

Wszędzie stały po 38 kPLN. Zresztą nawet teraz na otomoto widzę od 45 kPLN i to hybrydy 70 KM. Cennik to chyba u każdego producenta ma się nijak do cen w salonie. Up! też w cenniku był za 43 kPLN, ale każdy salon dawał upust 5000 zł. Jak cena startowa jest w salonach podobna to przyjmuję, ze to jest cennik rzeczywisty a nie katalog na stronie producenta.

 

Tak, dalo sie kupic za ok 38kPLN ale to najtansze Pop w kolorze bialym lub czerownym ;)

My wtedy kupilismy 5 letniego Lounge Biala Perla, ze szklanym dachem itp za 24k i w zasadzie niewiele taniej mozna go sprzedac dzisiaj ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, spad napisał:

 

A kiedy to w Polsce były duże silniki w powszechnym użyciu? Bo ja takich nie pamiętam. Tylko nie pisz o silnikach 1,6 - 2,0, które generowały moc w okolicy 120-180 KM jako wolnossące. Bo teraz byle pierdziawka 3-cylindrowa ma takie możliwości. I co ciekawe jest o tyle lepsza, że jak masz ochotę na spokojną jazdę to spala 5-6 litrów a jak depniesz to łyknie 10 litrów. Stare wolnossaki o podobnej mocy spalały minimum 8 litrów i więcej. Więc minusów nie widzę tego co się dzieje w temacie silników. 

 

Właśnie tak. Mam porównanie Lancera z 1.8 N/A 140 KM i S-Crossa z 1.4T 140 KM. Oba auta to kompakty, Boosterjetem jeździ się przyjemniej, niż MIVECem, bo ma maksymalny moment od 1500 obrotów, jest zdecydowanie żwawszy. A spalanie jest o 3 litry mniejsze w każdym cyklu czy to miejskim czy autostradowym, co daje oszczędność 3000 litrów na 100 kkm. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Tak, dalo sie kupic za ok 38kPLN ale to najtansze Pop w kolorze bialym lub czerownym ;)

My wtedy kupilismy 5 letniego Lounge Biala Perla, ze szklanym dachem itp za 24k i w zasadzie niewiele taniej mozna go sprzedac dzisiaj ;]

 

 

Tak, to prawda, był tylko biały i czerwony Pop. :) Dzisiaj to ceny maluchów są kosmiczne. Chyba za rok sprzedam swojego Up!a właśnie dlatego, że strata po czterech latach będzie tak niska, że szkoda będzie nie sprzedać. ;) A po czterech latach może warto będzie spróbować coś innego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciej__ napisał:

Gdybym zonie podstawil Pande to nie bylaby zbyt zadowolona ;)

 

 

A wez z moją pogadaj. Tylko panda i nie chce słyszec o żadnym innym aucie. 500-ka może dla niej nie istnieć ;]

Zresztą jak ma sie dzieci, to 500 jest bez sensu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, spad napisał:

 

Inna jakość wykończenia, inne plastiku, bogatsze wyposażenie już na starcie. Z tego co pamiętam był 500-tka ma 5 poduszek w standardzie, w Pandzie były dwie. Jeździłem jednym i drugim, trzeba mieć zeza z zaćmieniem żeby uznać że środek 500-tki jakościowo równy jest Pandzie. 

Taka Panda 2012 to juz pod względem wyposażenia nie jest Panda 2 generacji.

Wersja Easy czyli taka jaką zamiesiłem na obrazku ma, oprócz wymaganego przez UE wyposażenia, 4 poduszki, wspomaganie z CITY, przednie szyby w elektryce, radyjko z kilkoma głośnikami (kiedyś 6 dziś już tylko 2), manualną klimę, komputer pokładowy co nie tylko pokazuje cyferki ale też napisze które drzwi uchylone no i ma tylną półkę unoszoną na sznureczkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, bielaPL napisał:

Co najśmieszniejsze w tej ekologii po kolei widać jak upadają małe autka. Ceny się robią chore i ludzie idą w jakieś większe.

 

Pytanie tylko czy to wina ekologii, czy lenistwa koncernów motoryzacyjnych? Bo rozumiem, że nowe 3-cylindrowe turbo silniczki spełniają normy i czemu ich nie pakują do maluchów? Czemu jeszcze te trzy lata temu za ok. 45 kPLN było w Up! 1.0 TSI 90KM a teraz w tej cenie jest 60KM mpi. Bo rozumiem, że ten słabszy był mało eko i dobiły go kary za normy. Ale ten 3-cylindrowy tsi pakują nawet do Golfa, a tam ceny z tego powodu nie podskoczyły. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, spad napisał:

 

Pytanie tylko czy to wina ekologii, czy lenistwa koncernów motoryzacyjnych? Bo rozumiem, że nowe 3-cylindrowe turbo silniczki spełniają normy i czemu ich nie pakują do maluchów? Czemu jeszcze te trzy lata temu za ok. 45 kPLN było w Up! 1.0 TSI 90KM a teraz w tej cenie jest 60KM mpi. Bo rozumiem, że ten słabszy był mało eko i dobiły go kary za normy. Ale ten 3-cylindrowy tsi pakują nawet do Golfa, a tam ceny z tego powodu nie podskoczyły. 

 

Koncern ma zarabiać. A na większych autach zarabia się więcej. Zysk z jednego sprzedanego Audi Q5 to pewnie jak 100 Up! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wladmar napisał:

 

Właśnie tak. Mam porównanie Lancera z 1.8 N/A 140 KM i S-Crossa z 1.4T 140 KM. Oba auta to kompakty, Boosterjetem jeździ się przyjemniej, niż MIVECem, bo ma maksymalny moment od 1500 obrotów, jest zdecydowanie żwawszy. A spalanie jest o 3 litry mniejsze w każdym cyklu czy to miejskim czy autostradowym, co daje oszczędność 3000 litrów na 100 kkm. 

 

troche tendencyjne porownanie, bo Lancerowy 1.8 MIVEC mial jakies dychawiczne te 140KM (np 0-100 gorsze o 2 sek w porownaniu z Civicem 1.8) i do tego palił jak stary polonez :) 

Co nie zmienia faktu, ze np w obecnej gamie Civica, 3cyl 1.0T 126KM jezdzi zdecydowanie przyjemniej niz stare 1.8 NA 140KM. Mimo, ze osiągi papierowe ten nowy ma gorsze - w szczegolnosci 0-100 albo robiąc pomiary po redukcjach na najnizszy mozliwy bieg. Ale nawet przy tym 1.0 nie odstaje bardzo mocno, a w codziennej jezdzie jest duzo przyjemniejszy, szczegolnie z automatem

 

https://zeperfs.com/en/duel6657-1453.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bielaPL napisał:

Co najśmieszniejsze w tej ekologii po kolei widać jak upadają małe autka. Ceny się robią chore i ludzie idą w jakieś większe.

Też to pisałem już wcześniej.

Tyle z tej "ekologii" w wydaniu EU wychodzi, że zamiast iść do salonu po nowe autko miejskie za 40k spalające po mieście 6 litrów, idziesz kupić "krossołwera" do miasta za 90k, który pali 5 litrów tylko na papierze, a w rzeczywistości 9. Albo kupujesz złom po niemcu, który normy ekologiczne to spełniał ostatni raz jak opuszczał bramę fabryki.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Filipfm napisał:

 

troche tendencyjne porownanie, bo Lancerowy 1.8 MIVEC mial jakies dychawiczne te 140KM (np 0-100 gorsze o 2 sek w porownaniu z Civicem 1.8) i do tego palił jak stary polonez :) 

Co nie zmienia faktu, ze np w obecnej gamie Civica, 3cyl 1.0T 126KM jezdzi zdecydowanie przyjemniej niz stare 1.8 NA 140KM. Mimo, ze osiągi papierowe ten nowy ma gorsze - w szczegolnosci 0-100 albo robiąc pomiary po redukcjach na najnizszy mozliwy bieg. Ale nawet przy tym 1.0 nie odstaje bardzo mocno, a w codziennej jezdzie jest duzo przyjemniejszy, szczegolnie z automatem

 

https://zeperfs.com/en/duel6657-1453.htm

 

stary Civic 1.8NA - 140KM robił 103 czy 106 km/h na 2-biegu :) - czyli jedna zmiana biegów (1->2) w czasie "gonitwy" i realnie schodziło się poniżej 9sek.

W innych samochodach 100km/h osiągasz dopiero na 3-biegu. Mimo wszystko Civic 140KM jeździł lepiej niż Lancer 140KM i mniej palił.

 

Nowy Civic turbo 3-cyl moim zdaniem nie jedzie lepiej ... jedzie typowo jak silnik turbo - czyli mocny dół ... w mieście fajnie. 1.8NA dostawał moc liniowo, przez co do 3,5kRPM jechał słabo - ale mnie to akurat pasowało (.... pasowało że moc rosła przez cały zakres obrotów i samochód jechał do końca skali)  - kwestia preferencji. Dziś chętnie bym wrócił do 1.8NA zamiast tego 1.0T jeśli by była taka możliwość w nowym modelu.

 

 

Edytowane przez Azbest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, maro_t napisał:

 

fotele, materiały, wygląd, wyposażenie, praktycznie wszystko.

Fotele w aucie miejskim nie są aż tak ważne

Materiały i wygląd kwestia gustu... o tym sie nie rozmawia

Wyposażenie to kwestia wersji modelu. Moja 15 letnia panda ma wszystko oprócz klimy.

Choćby ta 500ka była tansza od pandy o połowe, to i tak wole drzwi z tyłu

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, blue_ napisał:

Fotele w aucie miejskim nie są aż tak ważne

Materiały i wygląd kwestia gustu... o tym sie nie rozmawia

Wyposażenie to kwestia wersji modelu. Moja 15 letnia panda ma wszystko oprócz klimy.

Choćby ta 500ka była tansza od pandy o połowe, to i tak wole drzwi z tyłu

 

a jednak 500 sprzedaje się w Europie lepiej niż Panda, czyli jednak dla ludzi takie rzeczy są ważne i są w stanie dopłacić 2-3 tys. Euro żeby wygodniej siedzieć i dotykać przyjemniejszych materiałów.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Azbest napisał:

 

stary Civic 1.8NA - 140KM robił 103 czy 106 km/h na 2-biegu :) - czyli jedna zmiana biegów (1->2) w czasie "gonitwy" i realnie schodziło się poniżej 9sek.

W innych samochodach 100km/h osiągasz dopiero na 3-biegu. Mimo wszystko Civic 140KM jeździł lepiej niż Lancer 140KM i mniej palił.

 

Zrobilem takim lancerem pewnie ze 20 tys km. a moj ojciec ma takiego. IMO jedyne czym to auto wygrywa w UFO to komfort zawieszenia. Pozostale elementy sa kiepskie w tym silnik z 5b skrzynia. Chociaz jest w zasadzie bezproblemowy - przez ponad 10 lat jedyna nieplanowana naprawa to czujnik ABSu za 170 zł. 

 

7 minut temu, Azbest napisał:

 

Nowy Civic turbo 3-cyl moim zdaniem nie jedzie lepiej ... jedzie typowo jak silnik turbo - czyli mocny dół ... w mieście fajnie. 1.8NA dostawał moc liniowo, przez co do 3,5kRPM jechał słabo - ale mnie to akurat pasowało - kwestia preferencji.

 

 

 

pytanie co dla kogo znaczy lepszy. Na pewno takie 1.0 w codziennej jezdzie bedzie duzo skuteczniejsze wlasnie z uwagi na moc/moment dostepny nisko, czyli tam gdzie na ogol jezdzisz.

To troche jak ja sie kiedys porownywalem z moim EP3 do Gofra GTI mojego kumpla. Wszystkie bezwzgledne wyniki i czasy na torach na korzysc EP3. Ale w normalnej jezdzie GTI z DSG robiło wiatrak z EP3 jezeli chodzilo o zwykle drogowe sytuacje, w ktorych nie jedziesz full attack powyzej okna VTEC :) 

Zanim ja zredukowalem i się wkręciłem na obroty, DSG i Turbo robiły robotę. 

 

7 minut temu, Azbest napisał:

Dziś chętnie bym wrócił do 1.8NA zamiast tego 1.0T jeśli by była taka możliwość w nowym modelu.

 

Xgen z 1.8 jest w ofercie w Australii, mozliwe ze gdzies jeszcze 😄 tylko kierownica po złej stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, maro_t napisał:

 

a jednak 500 sprzedaje się w Europie lepiej niż Panda, czyli jednak dla ludzi takie rzeczy są ważne i są w stanie dopłacić 2-3 tys. Euro żeby wygodniej siedzieć i dotykać przyjemniejszych materiałów.

 

Jest to swego rodzaju fenomen. Bo New beetle mimo tego, ze jest re-born legendą jak 500ka i tez bazuje na modelu masowym, jednak nie sprzedaje sie lepiej niz Gofer. 

A dodatkowo auta 3d znikaja z ofert bo klienci wybierają 5d jako bardziej praktyczne. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Filipfm napisał:

A dodatkowo auta 3d znikaja z ofert bo klienci wybierają 5d jako bardziej praktyczne. 

 

to jest prawda w kompakcie, ale w takim fiacie 500 gdzie i tak z tyłu rzadko kto jeździ, dorosły i tak nie wsiądzie ;], a tylna kanapa służy do przewożenia torebki właścicielki, to ma marginalne znaczenie. A jako były posiadacz Swifta 3d i Stilo 3d stwierdzam że duży otwór drzwiowy kierowcy ma też swoje plusy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, maro_t napisał:

 

a jednak 500 sprzedaje się w Europie lepiej niż Panda

 

Możliwe i nie neguje tego. Ja napisałem swoje odczucia.

Ps. W sierpniu byłem w IT i nie spotkałem ani jednej 500ki, za to pand 4x4 było na pęczki. Praktycznie pod każdym domem, ale to w górach, więc....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, blue_ napisał:

 

Możliwe i nie neguje tego. Ja napisałem swoje odczucia.

Ps. W sierpniu byłem w IT i nie spotkałem ani jednej 500ki, za to pand 4x4 było na pęczki. Praktycznie pod każdym domem, ale to w górach, więc....

 

bo to jedyny taki samochód w swojej klasie, praktycznie bez konkurencji.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, maro_t napisał:

 

to jest prawda w kompakcie, ale w takim fiacie 500 gdzie i tak z tyłu rzadko kto jeździ, dorosły i tak nie wsiądzie ;], a tylna kanapa służy do przewożenia torebki właścicielki, to ma marginalne znaczenie. A jako były posiadacz Swifta 3d i Stilo 3d stwierdzam że duży otwór drzwiowy kierowcy ma też swoje plusy.

 

Ma tez swoje minusy. Trudniej sie wysiada na ciasnych parkingach, co w miescie sie jednak zdarza ;) trzeba tez troche gimnastyki, zeby siegnac po pas. Tez przy jezdzie wokol komina dosc czesty manewr. 

Drzwi swifta mojej :piekna: sa duzo dluzsze niz u mnie w Ufoku. A mialem tez po sobie dwie Micry, pierwsza 3d, druga 5d. I jestem w fanklubie 5d ;) chociaz 3d jest czesto nieco ładniejsze

Edytowane przez Filipfm
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Filipfm napisał:

 

troche tendencyjne porownanie, bo Lancerowy 1.8 MIVEC mial jakies dychawiczne te 140KM (np 0-100 gorsze o 2 sek w porownaniu z Civicem 1.8) i do tego palił jak stary polonez :) 

Co nie zmienia faktu, ze np w obecnej gamie Civica, 3cyl 1.0T 126KM jezdzi zdecydowanie przyjemniej niz stare 1.8 NA 140KM. Mimo, ze osiągi papierowe ten nowy ma gorsze - w szczegolnosci 0-100 albo robiąc pomiary po redukcjach na najnizszy mozliwy bieg. Ale nawet przy tym 1.0 nie odstaje bardzo mocno, a w codziennej jezdzie jest duzo przyjemniejszy, szczegolnie z automatem

 

https://zeperfs.com/en/duel6657-1453.htm

Szkoda tylko, ze te silniki sa wadliwe. W AU oddaja kase w EU no coz jezdzic obserwowac. Stary 1.8 byl pod tym wzgledem lepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, wujek napisał:

Szkoda tylko, ze te silniki sa wadliwe. W AU oddaja kase w EU no coz jezdzic obserwowac. Stary 1.8 byl pod tym wzgledem lepszy.

 

1.0 sa wadliwe?

o 1.5 mozna dyskutowac bo były recalle a nawet wstrzymanie sprzedazy w Chinach, chociaz w EU chyba problem nie jest tak masowy albo jest olewany i nie wypływa jakos mocno ani na forach ani w necie. O 1.0 nie slyszalem (a w OZIlandzie go nie ma w ofercie)

Edytowane przez Filipfm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, maro_t napisał:

 

to jest prawda w kompakcie, ale w takim fiacie 500 gdzie i tak z tyłu rzadko kto jeździ, dorosły i tak nie wsiądzie ;], a tylna kanapa służy do przewożenia torebki właścicielki, to ma marginalne znaczenie. A jako były posiadacz Swifta 3d i Stilo 3d stwierdzam że duży otwór drzwiowy kierowcy ma też swoje plusy.

 

Ale ma też i poważne minusy. Na ciasnych miejsach parkingowych (a wszystkie teraz są ciasne) ani nie wyjdziesz ani nie wsiądziesz bez gimnastyki albo poobijania drzwi. Po prostu są dłuższe, więc potrzebny jest większy kąt. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.