Skocz do zawartości

2021 Fiat Panda - dla bogatych


lukaszek1207

Rekomendowane odpowiedzi

3 minutes ago, wladmar said:

 

Ale ma też i poważne minusy. Na ciasnych miejsach parkingowych (a wszystkie teraz są ciasne) ani nie wyjdziesz ani nie wsiądziesz bez gimnastyki albo poobijania drzwi. Po prostu są dłuższe, więc potrzebny jest większy kąt. 

 

Troche przesadzasz, drzwi w takiej 500-ce sa pewnie krotsze niz w typowym kompakcie ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Troche przesadzasz, drzwi w takiej 500-ce sa pewnie krotsze niz w typowym kompakcie ;]

 

 

W trzydrzwiowej Micrze C+C mam zdecydowanie większy problem otworzyć drzwi na parkingu, niż w moim całkiem dużym crossoverze (czy SUVie?) klasy C. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, lukaszek1207 napisał:

Taka Panda 2012 to juz pod względem wyposażenia nie jest Panda 2 generacji.

Chyba 2021 i 3 generacji nie 2?

Już się pogubiłem o co Ci chodzi ;l

Edytowane przez ZUBERTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Maciej__ napisał:

To musiales byc gdzies w gorach,

 

no w Dolomitach ;]

 

3 godziny temu, Maciej__ napisał:

Czyli w praktyce nie ma nic poza radiem ;]

 

radio z 6-ma głośnikami, elektryczne szyby i lusterka, wspomaganie city, lakier metalic. tego napewno nie było w standardzie, bo na fakturze widze, że była dopłata

zderzaki w kolor chyba std? 

aaa i mam jeszcze regulacje wysokości kierownicy i centralny zamek ;]

Edytowane przez blue_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1 minutę temu, blue_ napisał:

1gen od 1980r

2 od 2003

3 od 2011

Oto właśnie mi chodzilo. 3 generacja to wciąż produkowana Panda. Lepiej wyposażona w standardzie niż polska Panda, ale za to droższa, dziś sporo droższa.

W 2014 roku P3 z roku produkcji  2013 kupiliśmy w wersji Easy plus klima, radio (6głośników) i relingi za 31990zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, wladmar napisał:

 

Ale ma też i poważne minusy. Na ciasnych miejsach parkingowych (a wszystkie teraz są ciasne) ani nie wyjdziesz ani nie wsiądziesz bez gimnastyki albo poobijania drzwi. Po prostu są dłuższe, więc potrzebny jest większy kąt. 

 

to prawda. Jak mało miejsca to ciężko się wsiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.12.2020 o 09:22, Maciej__ napisał:

 

Bez przesady, co za roznica czy w takiej Pandzie masz 1,2 czy takie 1,0? ;]

Jeden pies, ani jedno ani drugie nie ma mocy i osiagow ;)

 

 

W dniu 9.12.2020 o 09:36, Maciej__ napisał:

 

Akurat w tym przypadku to moglo sie zmienic, bo 1.2 8V to silnik z poprzedniej epoki ;)

 

 

W dniu 9.12.2020 o 11:48, lukaszek1207 napisał:

Taka Panda 2012 to juz pod względem wyposażenia nie jest Panda 2 generacji.

Wersja Easy czyli taka jaką zamiesiłem na obrazku ma, oprócz wymaganego przez UE wyposażenia, 4 poduszki, wspomaganie z CITY, przednie szyby w elektryce, radyjko z kilkoma głośnikami (kiedyś 6 dziś już tylko 2), manualną klimę, komputer pokładowy co nie tylko pokazuje cyferki ale też napisze które drzwi uchylone no i ma tylną półkę unoszoną na sznureczkach.

Panda miala taka zaletę że sie dalo zamontować lpg i zrobic kilkaset tysięcy kilometrów. Ponadto ten 1.2 miał zamienne fazy rozrzadu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, lukaszek1207 napisał:

 

Oto właśnie mi chodzilo. 3 generacja to wciąż produkowana Panda. Lepiej wyposażona w standardzie niż polska Panda, ale za to droższa, dziś sporo droższa.

W 2014 roku P3 z roku produkcji  2013 kupiliśmy w wersji Easy plus klima, radio (6głośników) i relingi za 31990zl.

Jaki kolor?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 12/9/2020 at 9:18 AM, HARDTECHNO said:

Póki jakiś geniusz nie wymyśli czegoś co pozwoli oszczędzić co2

 

 

Nie boj sie to wtedy okaze sie ze cos innego jest szkodliwe a o co2 bedzie cisza. Tak jak teraz z innymi starymi tematami typu dziura ozonowa, freon itd

Do niedawna dizel byl promowany jako super ekologiczny a teraz to tylko zlo. Ciekawi mnie co trzeba mniec w glowie zeby to lykac 😄

Edytowane przez patgaw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 12/9/2020 at 9:36 AM, Maciej__ said:

 

Akurat w tym przypadku to moglo sie zmienic, bo 1.2 8V to silnik z poprzedniej epoki ;)

 

to nie ma znaczenia. juz cytowana tu Lada Niva sprzedawana jest w Niemczech i spelnia Euro6, bo przy silniku na wtrysku posrednim to jest glownie kwestia katalizatora i ewentualnie jednego czy dwoch wiecej czujnikow (2ga sonda czy przeplywomierz, dopracowanie dolotu)).

 

Chodzi o CO2. 0,9 bedzie mniej emitowal niz 1,2 - a z ekologia to wszyscy wiemy co to ma wspolnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.12.2020 o 17:53, patgaw napisał:

 

 

Nie boj sie to wtedy okaze sie ze cos innego jest szkodliwe a o co2 bedzie cisza. Tak jak teraz z innymi starymi tematami typu dziura ozonowa, freon itd

Do niedawna dizel byl promowany jako super ekologiczny a teraz to tylko zlo. Ciekawi mnie co trzeba mniec w glowie zeby to lykac 😄

A ja sie dziwie co trzeba miec w glowie zeby ignorowac badania naukowe i p...c takie tezy.  Moze wlasnie dzieki zasstopowaniu uzycia freonow nie ma juz niebezpieczenstwa powiekszania sie w takim stopniu dziury. 

Diesel byl promowany jako super ekonomiczny ale nie ekologiczny po za tym okazalo sie ze emituje inne szkodliwe zwiazki ktorymi wczesniej malo kto sie przejnowal

Po za tym kiedys na swiecie nie bylo tyle aut co teraz .

U mnie zwolennicy takiego podejscia jak twoje pala smieciami jak palili bo przeciez tak sie zawsze robilo i nikomu (wg nich) to nie szkodzilo. Smrod byl i ma byc.

 

Edytowane przez norbert123
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 9.12.2020 o 15:45, blue_ napisał:

 

Możliwe i nie neguje tego. Ja napisałem swoje odczucia.

Ps. W sierpniu byłem w IT i nie spotkałem ani jednej 500ki, za to pand 4x4 było na pęczki. Praktycznie pod każdym domem, ale to w górach, więc....

 

W górach Panda 4x4 wymiata ;)

 

 

 

 

  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Majkiel napisał:

W górach Panda 4x4 wymiata

 

W Land Roverze skomplikowane algorytmy za duże pieniądze wyliczają na które koło dać moment 30 razy na sekundę, może na to, może na tamto, a Panda nie ma takich dylematów, więc jedzie ;]

Edytowane przez maro_t
  • Lubię to 1
  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, maro_t said:

 

W Land Roverze skomplikowane algorytmy za duże pieniące wyliczają na które koło dać moment 30 razy na sekundę, może na to, może na tamto, a Panda nie ma takich dylematów, więc jedzie ;]

 

Raczej oba LR mialy letnie opony, bo wcale nie lapal przyczepnosci ;)

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Raczej oba LR mialy letnie opony, bo wcale nie lapal przyczepnosci ;)

 

 

może, natomiast moim zdaniem do jazdy po bardzo śliskiej nawierzchni jak lód to wszystkie te nowoczesności można sobie wsadzić. Niska masa, wąskie opony i prosty napęd jak w pandzie sa najlepsze na takie warunki.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, maro_t napisał:

 

może, natomiast moim zdaniem do jazdy po bardzo śliskiej nawierzchni jak lód to wszystkie te nowoczesności można sobie wsadzić. Niska masa, wąskie opony i prosty napęd jak w pandzie sa najlepsze na takie warunki.

Zgadzam się z tobą w 100% . W pobliskim.miedzybrodziu bialskim i żywieckim widzę dużo aut 4x4 prostych w budowie, powiem ci że dużo widziałem pandy cross 4x4 . Ja osobiście w zimie pod takie podjazdy jak widziałem swoim stilo nie wjadę ale tam taka panda pewnie da radę, widziałem nawet kilka starych Ład Niva...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 12/9/2020 at 10:29 AM, wladmar said:

 

Właśnie tak. Mam porównanie Lancera z 1.8 N/A 140 KM i S-Crossa z 1.4T 140 KM. Oba auta to kompakty, Boosterjetem jeździ się przyjemniej, niż MIVECem, bo ma maksymalny moment od 1500 obrotów, jest zdecydowanie żwawszy. A spalanie jest o 3 litry mniejsze w każdym cyklu czy to miejskim czy autostradowym, co daje oszczędność 3000 litrów na 100 kkm. 

A ja mam porównanie np. 2.5 V6 170KM Vectra B vs. 1.6T 180KM w Astrze H i zdecydowanie ten pierwszy wygrywa i go wolę, spalanie? No cóż mi po mieście w korkach 2.5 V6 paliło koło 12.5, natomiast 1.6T w granicach 11.5-13.

Podobnie mam z obecnym 1.5EB w Fordzie, wersja 150KM - fajnie jedzie do 4k rpm, a potem jakoś tak bez wyrazu, tutaj przykładowo 2.5 V6 170KM bez porównania lepiej od dołu do góry ciśnie równo bez zadyszek, no i brak turbo dziury, natomiast 1.5EB pali mniej od V6 Opla.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.01.2021 o 15:03, maro_t napisał:

 

może, natomiast moim zdaniem do jazdy po bardzo śliskiej nawierzchni jak lód to wszystkie te nowoczesności można sobie wsadzić. Niska masa, wąskie opony i prosty napęd jak w pandzie sa najlepsze na takie warunki.

Dlatego Pandy II 4x4 do dziś służą w BOSG w najbardziej niedostępnych rejonach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.12.2020 o 20:19, lukaszek1207 napisał:

 

Oto właśnie mi chodzilo. 3 generacja to wciąż produkowana Panda. Lepiej wyposażona w standardzie niż polska Panda, ale za to droższa, dziś sporo droższa.

W 2014 roku P3 z roku produkcji  2013 kupiliśmy w wersji Easy plus klima, radio (6głośników) i relingi za 31990zl.

Kumpel matce kupił 2 tyg temu 1.2

Wersja Easy plus - to co napisałeś plus, czujniki parkowania grzane fotele, el lusterka i podgrzewana przednia szyba, radio mp3 i usb ster z kierownicy  koło zapasowe pełnowymiarowe lakier metalik -srebrny do tego komplet kół zimowych i pakiet ubezpieczenia za 39000 pln - jedyna wada- zajumali pilota do cz. - jest tylko z kluczyka podobnie jak klapa- już kombinujemy aby to poprawić bo to bardzo uciążliwe jest.

W domu jest tez druga panda - tez srebrna Easy z 2015 r. - zero usterek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.12.2020 o 21:11, lukaszek1207 napisał:

Silnik 1.2 8V odchodzi do lamusa.

zamiast niego 1.0 Hybrid

1.0/70KM to wolnossąca wersja silnika FireFly 1.0/100-120KM stosowanego np. w 500X i TipoFL
Ciekawostki:
- ma pośredni (w przeciwieństwie do wersji turbo) wtrysk paliwa,
- ma tylko jeden wałek rozrządu i tylko dwa zawory na cylinder (dla zmniejszenia oporów wewnętrznych).
 

 

Edytowane przez donpedro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Dareek napisał:

Kumpel matce kupił 2 tyg temu 1.2

Wersja Easy plus - to co napisałeś plus, czujniki parkowania grzane fotele, el lusterka i podgrzewana przednia szyba, radio mp3 i usb ster z kierownicy  koło zapasowe pełnowymiarowe lakier metalik -srebrny do tego komplet kół zimowych i pakiet ubezpieczenia za 39000 pln - jedyna wada- zajumali pilota do cz. - jest tylko z kluczyka podobnie jak klapa- już kombinujemy aby to poprawić bo to bardzo uciążliwe jest.

W domu jest tez druga panda - tez srebrna Easy z 2015 r. - zero usterek.

Najprostszy alarm nawet bez syreny byleby CZ obslugiwal i po problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minutes ago, deszczowyRoman said:

Producent tak napisal w instrukcji obslugi. 69km ma zmienne fazy rozrzadu

 

Niby ma, ale raczej ciezko stwierdzic, zeby to jakkolwiek odczuwalnie dzialalo ;]

Ten silnik sie topornie wkreca na obroty, wiec nie wiem co te fazy tam robia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Niby ma, ale raczej ciezko stwierdzic, zeby to jakkolwiek odczuwalnie dzialalo ;]

Ten silnik sie topornie wkreca na obroty, wiec nie wiem co te fazy tam robia...

Zmiana nastepuje przy 2700 lub 2800. To ma zwiazek chyba z normą emisji spalin. Na pewno powoduje problem ze strojeniem instalacji LPG. Trzeba brac sterowniki z górne j polki bo wersje pidstawowe maja problemy z ogarnieciem tego silnika, gasniecia na dojazdach do skrzyxowan lub podwyzszajace sie wolne obroty po kazdym wciśnięciu sprzęgła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, deszczowyRoman said:

Zmiana nastepuje przy 2700 lub 2800. To ma zwiazek chyba z normą emisji spalin. Na pewno powoduje problem ze strojeniem instalacji LPG. Trzeba brac sterowniki z górne j polki bo wersje pidstawowe maja problemy z ogarnieciem tego silnika, gasniecia na dojazdach do skrzyxowan lub podwyzszajace sie wolne obroty po kazdym wciśnięciu sprzęgła

 

My mamy noPB i szczerze to kompletnie tego nie czuc ;]

Ale skoro to ma zwiazek z ekologia, to pewnie go przymula w dolnym zakresie i bez tych faz jezdzilby nawet lepiej ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.01.2021 o 14:55, maro_t napisał:

 

W Land Roverze skomplikowane algorytmy za duże pieniądze wyliczają na które koło dać moment 30 razy na sekundę, może na to, może na tamto, a Panda nie ma takich dylematów, więc jedzie ;]

Panda też ma dylematy. Tam jest zwykłe sprzęgło płytkowe plus trochę elektroniki do kontroli trakcji. Ale jest bardzo lekka, ma słaby silnik (co paradoksalnie jest skutecznym systemem antypoślizgowym). Do tego dobre opony i masz całą tajemnicę sukcesu. Ale nie utopił bym tego w błocie jak choćby jamnika czy Ładę Nive. A do LR pewnie wystarczy dać lepsze opony.

Edytowane przez marcindzieg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, Polarny said:

Do momentu, aż przejadą się nową "turbopierdziawką".

Przejechałem się, co więcej nawet miałem i mam, ale jakby mi kto powiedział, że np. w Astrze H wyjmie mi 1.6T 180KM i włoży 2.6 V6  Vectry B 180KM, albo 2.5 V6 170KM zamieniam się w mgnieniu oka. :ok:
Oczywiście zaraz mi powiesz, że to nie VAG i jego cud, miód malina TSI, no ale dalej szału nie ma.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, AstraC napisał:

Przejechałem się, co więcej nawet miałem i mam, ale jakby mi kto powiedział, że np. w Astrze H wyjmie mi 1.6T 180KM i włoży 2.6 V6  Vectry B 180KM, albo 2.5 V6 170KM zamieniam się w mgnieniu oka. :ok:
Oczywiście zaraz mi powiesz, że to nie VAG i jego cud, miód malina TSI, no ale dalej szału nie ma.

Owszem - przy TSi "szał" jest.

Astrą jechałem - starą 1.4 T 140 KM i faktycznie muł. Oraz 1.5 roku temu 1.0 T i też muł - nawet chyba bardziej niż wolnossaki 1.6 105 KM. Więc Opel nie jest tu dobrym przykładem i pewnie tak samo bym się zamieniał na te V6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, Polarny said:

Owszem - przy TSi "szał" jest.

Astrą jechałem - starą 1.4 T 140 KM i faktycznie muł. Oraz 1.5 roku temu 1.0 T i też muł - nawet chyba bardziej niż wolnossaki 1.6 105 KM. Więc Opel nie jest tu dobrym przykładem i pewnie tak samo bym się zamieniał na te V6.

Przy TSI jest tak samo. Jechałeś innymi samochodami z innymi silnikami, ale wnioski wyciągasz na temat tego czym nie jeździłeś i nie miałeś. :facepalm:

Astra to Astra i wiadomo, że co tam 1.0T czy 1.4T 140KM to to samo co 1.6T 180KM. :facepalm:

Dopasowujesz sobie argumenty do tez, ja właśnie dlatego porównuje AH Z16LET do VB X25XE bo mają podobne moce i samochody podobnych wymiarów i mas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, AstraC napisał:

Przy TSI jest tak samo. Jechałeś innymi samochodami z innymi silnikami, ale wnioski wyciągasz na temat tego czym nie jeździłeś i nie miałeś. :facepalm:

Astra to Astra i wiadomo, że co tam 1.0T czy 1.4T 140KM to to samo co 1.6T 180KM. :facepalm:

Dopasowujesz sobie argumenty do tez, ja właśnie dlatego porównuje AH Z16LET do VB X25XE bo mają podobne moce i samochody podobnych wymiarów i mas.

 

Ja jedynie bym się zamienił dla dźwięku silnika. Teraz mam TSI 1.4 140KM, a miałem VB X25XEV i plusem w porównaniu do TSI był dzwiek i mozliwosc załozenia lpg.

Mimo, ze 1.4 ma mniej mocy to ma troche wiecej momentu(w serii miałem 265Nm) osiaganego na podobnym poziomie obrotów odczucia są bardzo zblizone.

Dodatkowy plus, że po programie już z samego początku jest tyle Nm co w V6 przy tych 3,5tys obrotów i jedzie już całkiem ciekawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.01.2021 o 18:04, AstraC napisał:

Przy TSI jest tak samo.

Przy TSi jest inaczej niż o Oplu.

I nie twierdzę, że 1.0T czy 1.4T to to samo co 1.6T - po prostu w przypadku tych dwóch pierwszych była porażka. Jeżeli 1.6T też jest porażką, to potwierdza się moja teza, że turbobenzyna w Oplu to generalnie kicha. A jeżeli 1.6T wyróżnia się na plus, to powinno jeździć nie gorzej niż te przerośnięte wolnossaki.

Wybierz sobie, którą opcję obstawiasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, 62545tomasz napisał:

Polarny, 1.4 Turbo Opla w Astrze K to extra silnik

mam nakręcone 300 000 bez awarii;)

i jeździ aż miło..., cicho, komfortowo i dynamicznie

przejechałem się 1.5 tsi w O4 i dramat...

 

Wy o innych silnikach piszecie.

On o tym z AJ a Ty AK.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, 62545tomasz napisał:

Polarny, 1.4 Turbo Opla w Astrze K to extra silnik

mam nakręcone 300 000 bez awarii;)

i jeździ aż miło..., cicho, komfortowo i dynamicznie

przejechałem się 1.5 tsi w O4 i dramat...

 

To prawda silniki Opla są o lata świetlne lepsze od VAG, wie to każdy posiadacz Opla.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 1/7/2021 at 6:59 PM, donpedro said:

1.0/70KM to wolnossąca wersja silnika FireFly 1.0/100-120KM stosowanego np. w 500X i TipoFL
Ciekawostki:
- ma pośredni (w przeciwieństwie do wersji turbo) wtrysk paliwa,
- ma tylko jeden wałek rozrządu i tylko dwa zawory na cylinder (dla zmniejszenia oporów wewnętrznych).
 

 

mowisz ze do LPG jak znalazl ? 😀

 

On 1/7/2021 at 9:40 PM, Maciej__ said:

 

Niby ma, ale raczej ciezko stwierdzic, zeby to jakkolwiek odczuwalnie dzialalo ;]

Ten silnik sie topornie wkreca na obroty, wiec nie wiem co te fazy tam robia...

E tam gadasz. Panda z tym silnikiem calkiem przyjemnie jechala. W przeciwienstwie do Punto. Mowie o wersjach sprzed 2 lat

 

On 1/9/2021 at 8:14 PM, Polarny said:

A jeżeli 1.6T wyróżnia się na plus, to powinno jeździć nie gorzej niż te przerośnięte wolnossaki.

jakie przerosniete? V6? normalne silniki z górnej pólki, jedzie i brzmi najlepiej jak sie da w tym przedziale da 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.