Skocz do zawartości

Sprzęgło Sachs Made in China


aviator

Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, aviator napisał:

Oddać w cholerę, czy liczyć, że jakość bez zmian? 😁

 

Nie wiem, ja jakoś nie mam przekonania do Sachsa, a zakładane ostatnio było Sachs i była lipa. Po kilku miesiącach ponowna wymiana, ale tym razem PSA OE i jest dobrze.  Być może to przypadek, problemy w warsztacie były już ze sprzęgłami różnych producentów. 

Edytowane przez futrzak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, SorenLorenson napisał:

oddać, u mnie Valeo po 900km zrobiło tak, starszy rocznikowo model o tych samych nr jeździ bez problemu dalej:

 

Odda i co dalej zrobi? Kupi innej firmy np LUK, żeby się przekonać, że w pudełku LUK siedzi to samo sprzęgło Sachs, albo Valeo. Takie mamy czasy, że Made in China rządzi. Z rozrządami jest obecnie to samo, kiedyś napinacz INA miał łożysko NSK, Koyo, a obecnie coraz częściej jedyny napis, to China. I co zrobisz, jak nie ma wyboru?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, aviator napisał:

I kupię droższe Valeo Made in Korea. Swoją drogą podobno w pudełku Sachsa miało być właśnie Valeo, a tu niespodzianka...

Jeśli widziałeś to Valeo wyjęte z pudełka i będziesz miał lepsze samopoczucie, to wymień. W innym przypadku pamiętaj, że Sachs, LUK i Valeo mieszają w swoich pudełkach, jak chcą. Najlepszy mix widziałem w pudełku LUK, gdzie docisk był Sachs (wytłoczone), tarcza LUK (wytłoczone), a na okładzinach tarczy napis Valeo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luk-a sprzęgło w Fiacie 1.2 16v padło po 50kkm, przetarło się słoneczko. Org wytrzymał 191kkm, auto ciorane z przyczepką często. A że było 1,5r od wymiany więc zareklamowałem, oczywiście odmowa wadliwy układ wysprzeglania:facepalm: Założyłem Sachs-a na razie 15kkm spokój ale już mało tym autem jeżdżę. Z dwumasami producenci aut mają podobne problemy z poddostawcami.

Edytowane przez steyr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, steyr napisał:

Luk-a sprzęgło w Fiacie 1.2 16v padło po 50kkm, przetarło się słoneczko. A że było 1,5r od wymiany więc zareklamowałem, oczywiście odmowa wadliwy układ wysprzeglania:facepalm: Założyłem Sachs-a na razie 15kkm spokój ale już mało tym autem jeżdżę. Z dwumasami producenci aut mają podobne problemy z poddostawcami.

 

W Luk lub Valeo były takie przypadki, że np. słoneczko docisku wyglądało jak zrobione z materiału w żaden sposób nieutwardzonego. Sprzęgło się kończyło po 3 tygodniach. Fajnie było z reklamacjami :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, futrzak napisał:

 

Made in China nie znaczy, że to lipa - pytanie ile kosztuje, jak podejrzanie tanio to może być lipa. 

 

Zależy co rozumieć przez tanio. Dałem 379,-, teraz są po 399,- Ceny za Valeo zaczynają się od około 415,-, LUK jest tańszy od Sachsa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, aviator napisał:

I kupię droższe Valeo Made in Korea. Swoją drogą podobno w pudełku Sachsa miało być właśnie Valeo, a tu niespodzianka...

Osobiście kupiłem za 650 do stilo 1.9 JTD 103kw/140KM sprzęgło (tarcza docisk) Valeo Koreańskie że 4 lata temu. Przejechałem już 70.000 i nic się z nim nie dzieje. U mnie auto nie ma lekko (budowa domu) ładnie zapakowane z naklejka i.jakis hologram. Mechanik założył założył odrazy wysprzeglik centralny też Valeo i działa bez problemowo.

 

Przy montażu ważna jest staranność, każde pójście na skróty się mści i efekty są różne.

 

Niektóre tarcze mają napis określający która strona ma przylegać do koła zamachowego/2 masy . Zły montaż objawi się szybciutkim.zuzyciem tłumików drgań i okładzin ciernych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, goofer007 napisał:

Zakładaj i po sprawie. Tutaj tylko usłyszysz jak to coś tam komuś tam padło, się zepsuło itp. itd. ;)

Jednak nie. Nie mam zaufania do producentów oferujących towar na rynek EU z fabryk przeniesionych do Chin oraz do sprzedawców nie informujących o kraju producenta. Za droga wymiana, by liczyć, że jakość nie spadnie, a potem mieć wątpliwą przyjemność bujania się z reklamacjami. Jednak stawiam na Valeo dostarczającego w tym wypadku sprzęgła na pierwszy montaż... 

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, aviator napisał:

Nie mam zaufania do producentów oferujących towar na rynek EU z fabryk przeniesionych do Chin oraz do sprzedawców nie informujących o kraju producenta.

 

Miej na uwadze że w trybie przyspieszonym powinieneś stracić zaufanie do przeważającej części tych producentów. Samo Valeo ma ich tam już chyba z 10.  Najbardziej uznani na aftermarket?  Sachs, Lemforder, może filtrek Manna albo UFI ... Bosch, Denso, Continental, Fag? Nie ma problemu.  A może części prosto z serwisu, te z logo Audi będą ok czy może bardziej Porsche...  Serio podstaw sobie dowolne. Pochodzenie nie jest wyznacznikiem jakości a już na pewno nie decydującym.

 

Jeżeli już czegoś się możesz obawiać to części marek "krzak" gdzie importer ma problem z napisaniem na pudełku ich pochodzenia.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, aviator napisał:

Zależy co rozumieć przez tanio. Dałem 379,-, teraz są po 399,- Ceny za Valeo zaczynają się od około 415,-, LUK jest tańszy od Sachsa...

 

To powinno być ok - ja po tym Sachs (z wybitym Sachs - Intercars) kupiłem kolejne OE, za 50 czy 80 zł więcej. Nie ryzykowaliśmy - reklamacja  sprzęgła to nie tylko graty, ale i montaż. Proste to nie jest. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adam_W

Nie był to Sachs ale części zawieszenia Lemforder. Akurat kompletowałem sobie elementy zawieszenia do C4. No i na jednym pudełku miałem Made in China, na kolejnym Made in Thajlandni tam kilka innych jeszcze.

Napisałem do Lemfordera jak to teraz z jakością bo mam obawy.

Odpisali kolejnego dnia, że spokojnie. Jakość jak dawniej, mają fabryki w różnych miejscach ale kontrolę jakości niezmienną. Hmm... cóż mieliby niby odpisać. Może prawda, może nie. Zamontowali mi te części. Było spoko ale auto za miesiąc sprzedałem z innego powodu.

 

W C4 miałem sprzęgło Valeo. Pracowało super. Mimo opinii że to bee. Co ciekawe wysprzeglik miałem Sachs no i wymieniłem bo ciekł. Wymienili na kolejnego Sachsa i było ok. Niesmak pozostał.

Edytowane przez adam_W
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja powiem szczerze, że nie patrzę szczególnie na pochodzenie części. Biorę markowe, które gdzieś kiedyś sprawdziłem i były dobre- ciężko znaleźć coś nieklepanego w ChRL. Raz sparzyłem się na Lemforderze i KYB, były to poduszki i łożyska górnego mocowania amortyzatora. Zanim jednak doszedłem do tego co jest powodem, to trochę mnie to kosztowało, bo skończyło się zakupem OEMu za 500zł. Mianowicie chodziło o to, że producenci których wymienilem nie zrobili tych poduszek profilowanych. W oryginale było rozgraniczenie na lewą i prawą, a same poduszki lekko inaczej wyprofilowane.

Po tej sytuacji, tu gdzie mój portfel wytrzymuje zakup, biorę głównie OEM. Choć sam OEM nie gwarantuje też 100% jakości, przykład: oryginalne wycieraczki Renault, które wymieniłem po chyba 3 miesiącach.

Nie mam jednak problemu, aby części układu hamulcowego czy kierowniczego kupić od Lemfordera, Sachs, czy Moog, jeśli będą dużo tańsze od oryginału.

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.