Skocz do zawartości

IONIQ 5 - już czas...


mrBEAN

Rekomendowane odpowiedzi

7 minut temu, HelixSv napisał:

 

Żona jest w stanie zaakceptować T.

Szkoda tylko, ze w Szwecji są najdroższe w Europie.

Jak ruszy Berlin, to może ceny na Europę będą atrakcyjne.

Teoretycznie tak powinno być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś zainteresowany, to  trochę więcej techniczny info z dojrzalszych rynków ;) 

2 tony auto będzie sobie ważyć ;]

 

Różnica w zużyciu, a rozmiar kół/opon.

19": 17,7 kWh/100 km

20": 19,0 kWh/100 km

Sporo, ale opona w 20" też wyraźnie szersza ;) 

 

RWD "litr" niżej :) 

 

https://s7g10.scene7.com/is/content/hyundaiautoever/IONIQ-5-Teknisk_25-02-21pdf?fbclid=IwAR26_FsCUGyVds3AwmvdZvkJLIkZ0pYDq6YMRYM4cHVJ0qAZJz_tu7fr7F0

 

 

https://www.hyundai.ch/assets/templates/ioniq-5/wcm/images/IONIQ5_01_All-electric_Internet_d.pdf?fbclid=IwAR1gdHQPpyXUp9HdBWW9StaD-1GSs7v_gi-a1SeIGrXMbdpS7feYfHIN1Ak

Edytowane przez mrBEAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
16 minut temu, wujek napisał:

Executive 300KM wyglada niezle cenowo. Ciekawe czemu Vmax taka niska.

Żeby można było zrobić wersję N-Line i mieć jakieś argumenty za skasowanie  kolejnych dziesiątek zł ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Citric napisał:

 

Y jest większa od tego więc słaba konkurencja.

W takim razie nikt tego Ioniqa nie kupi!

Wtopili grubo :panic:

 

Gdyby jednak jakaś zagubiona dusza skierowała wzrok w stronę Ioniq 5, to tu niezłe porównanie. Nieopatrznie z Y, a nie z 3, ale zawsze coś ;) 

 

Edytowane przez mrBEAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Citric napisał:

 

Y jest większa od tego więc słaba konkurencja.

Porównajmy wymiary Tesli Model Y i Tesli Model 3:

  • długość: Tesla Model Y = 4,75 metra vs 4,69 metra dla Modelu 3,
  • szerokość: Tesla Model Y = 1,921 metra vs 1,85 metra dla Modelu 3,
  • wysokość: Tesla Model Y = 1,624 metra vs 1,44 metra dla Modelu 3,
  • waga: Tesla Model Y = 2 tony vs 1,85 tony dla Modelu 3 Long Range AWD.
Hyundai Ioniq 5 – dane techniczne

Wymiary zewnętrzne to 4635 mm długości, 1890 mm szerokości i 1605 mm wysokości

 

Y jest 10cm dluzszy, ale ma tez 10cm mniejszy rozstaw osi, wiec w IQ5 moze byc przestronniejszy w srodku niz TY.

 

Imo to so konkurencyjne auta a nie T3, ktora jest znacznie od nich nizsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, zinger napisał:

Porównajmy wymiary Tesli Model Y i Tesli Model 3:

  • długość: Tesla Model Y = 4,75 metra vs 4,69 metra dla Modelu 3,
  • szerokość: Tesla Model Y = 1,921 metra vs 1,85 metra dla Modelu 3,
  • wysokość: Tesla Model Y = 1,624 metra vs 1,44 metra dla Modelu 3,
  • waga: Tesla Model Y = 2 tony vs 1,85 tony dla Modelu 3 Long Range AWD.
Hyundai Ioniq 5 – dane techniczne

Wymiary zewnętrzne to 4635 mm długości, 1890 mm szerokości i 1605 mm wysokości

 

Y jest 10cm dluzszy, ale ma tez 10cm mniejszy rozstaw osi, wiec w IQ5 moze byc przestronniejszy w srodku niz TY.

 

Imo to so konkurencyjne auta a nie T3, ktora jest znacznie od nich nizsza.

 

Szerokość pominąłeś w porównaniu Y i Ioniq,5 która oczywiście znowu wypada na niekorzyść Hyundai.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, mrBEAN napisał:

Gdyby jednak jakaś zagubiona dusza skierowała wzrok w stronę Ioniq 5, to tu niezłe porównanie. Nieopatrznie z Y, a nie z 3, ale zawsze coś ;) 

 

To nie jest żadne niedopatrzenie. Ludzie lubią oglądać nokauty ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Kris88 napisał:

w porownaniu do przewidywanych cen ev6 to chyba drogo

 

czemu ja nie mam tyle kasy :) fajne autka

Hyundai ma zazwyczaj bardziej rozbudowaną politykę rabatową, a Kia nie. Stąd na starcie różnice zazwyczaj.

 

Cennikowo Kia powinna być taniej, kilka tygodni i powinny być cenniki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, krawiec napisał:

Ej ale Enyaq chyba bedzie drozszy...

 

Krawiec

Cennikowo tak, po rabatach pewnie podobnie.

Tak czy inaczej Kia i Hyundai troszkę przygniotą ID4 i Enyaka mam wrażenie, choć każdy ma swoje sympatie i preferencje ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
9 godzin temu, zinger napisał:

Troche smutno w srodku, a te dwa ekrany wygladaja jakby wyjete z lat 80 :hmm:

Wnętrze największy minus tego wozu na ten moment.

Na Polskę raczej będzie w ciemnej wersji wnętrza i powinno być lepiej.

 

Istotne będzie jak na żywo będzie to wyglądać, bo może będzie korzystniej.

Ale jak dla mnie na ten moment (ze zdjęć) to zbyt salonowo (taki mieli cel i koncept), ale może kwestia opatrzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, HelixSv napisał:

 

Wygląda jakby właśnie wyszedł spod drukarki 3D. ;]😉

 

Trzeba zbadać organoleptycznie...

 

Okaże się jakie taka drukarka 3D ma możliwości niedługo ;)

Chyba w czerwcu-lipcu powinny się pierwsze pojawić, w Europie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mrBEAN napisał:

Pierwszy konkret.

 

Najbardziej z tegi filmiku to podobal mi sie... hub do ladowania :)

 

Auto spoko, ale jakos nie robi juz na mnie takiego warazenia jak na poczatku. No i ta deska mi nie podchodzi, wyglada jak poskladana , kilku przypadkowych klockow. Mogli sie bardziej wysilic niz tylko dolozenie dwoch byle jakich monitorkow.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, zinger napisał:

Najbardziej z tegi filmiku to podobal mi sie... hub do ladowania :)

Specjalnie nie pisałem o tym, ciekaw byłem, czy ktoś obejrzy i zwróci na to uwagę 😄

Jest na grubo zrobione ;]

 

34 minuty temu, zinger napisał:

Auto spoko, ale jakos nie robi juz na mnie takiego warazenia jak na poczatku. No i ta deska mi nie podchodzi, wyglada jak poskladana , kilku przypadkowych klockow. Mogli sie bardziej wysilic niz tylko dolozenie dwoch byle jakich monitorkow.

Mam identyczne odczucia :oki:

 

Teraz pomimo dziwnego tyłu, mam więcej sympatii do EV6. Zobaczymy jak szybko mi przejdzie :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu podobna sytuacja z bezpośrednim przeliczeniem jak w Daćce. 
Zgłębiłem temat i wychodzi na to, że cykl pomiarowy WLTP ma wielokrotne wytrącanie prędkości.

Także do roboczej pojemności należy doliczyć odzysk z rekuperacji i stąd większe pojemności wychodzą z wyliczeń.

 

 

07F9FBFE-5B31-43AD-8BF1-7C4D9C3F65B5.jpeg

Edytowane przez mrBEAN
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
Godzinę temu, wujek napisał:

Dla mnie bomba. 

 

Widac ze gosc nigdy Renuara nie widzial, ze sie przesuwanym modulem z podlokietnikiem podnieca. Ja taki mialem w 15letnim scenicu:)

 

Pierwsze wrazenie zrobilo na mnie to auto duze, z czasem jakby bardziej sceptyczny jestem i chyba EV6 bardziej mi sie widzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, zinger napisał:

Widac ze gosc nigdy Renuara nie widzial, ze sie przesuwanym modulem z podlokietnikiem podnieca. Ja taki mialem w 15letnim scenicu:)

 

Pierwsze wrazenie zrobilo na mnie to auto duze, z czasem jakby bardziej sceptyczny jestem i chyba EV6 bardziej mi sie widzi.

Tylko pezota widział w USA nie ma Renault. Ja jestem ciekaw jak będą działały systemy wspomagające jazdę czy wyłącza, te wszystkie ostrzeżenia i czy nie będzie myszkowal po drodze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
11 minut temu, zinger napisał:

Ty ujezdzasz?

Niee. Ale ogólnie ciekawostka, bo to pierwsza szt. w PL, najpierwszego przyszło auto klienta, nie Hyundai Polska, nie dealer. Tylko dla klienta. I tym egzemplarzem robili prezentację na PL 😅

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, zinger napisał:

Ty ujezdzasz?

 

Sam se zdjęcia nie zrobił :phi:.

IMHO gdyby te wszystkie nowe modele z futurystyczną linią jak ID4 czy Ioniq zrobili z bardziej klasycznym wnętrzem wywalając wszechobecne piano i wystające LCD to imho byłby hit :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
11 minut temu, HelixSv napisał:

 

zawsze mnie te schody zastanawiają, dlaczego nie schodzi bardziej płynnie...?

ale moc jest świetna.

Nagła zmiana jest lepsza dla ochrony ogniw. Coś tam się odkłada na nich i w ten sposób ten proces jest przerywany. Kwestie zaawansowanej chemii itd., której nie rozumiem. Ale taki jest konspekt ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.