Skocz do zawartości

[KzAK] Tester akumulatora


franki

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebuję kupić tester akumulatora.

Zastanawiam się nad klasycznym

https://allegro.pl/oferta/yato-cyfrowy-tester-akumulatorow-12v-yato-yt-8311-6915221774

 

lub elektronicznym tego typu

https://allegro.pl/oferta/tester-do-baterii-akumulatorow-12v-autool-bt360-pl-9017955459

 

Co proponujecie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, franki napisał:

Może przyjmą dwa razy - pierwszy i ostatni :)

W rzeczywistości to moze ze 100A bierze albo i mniej. niektórzy zadowoleni z niego nie są:hehe:

Cytat

Mega dziadostwo...... za mały prąd pobiera i każdy akumulator nawet zjeb całkowity wychodziw miare ok...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, franki napisał:

Potrzebuję kupić tester akumulatora.

Zastanawiam się nad klasycznym

https://allegro.pl/oferta/yato-cyfrowy-tester-akumulatorow-12v-yato-yt-8311-6915221774

 

lub elektronicznym tego typu

https://allegro.pl/oferta/tester-do-baterii-akumulatorow-12v-autool-bt360-pl-9017955459

 

Co proponujecie?

 

 

Akurat wyskoczyła mi jakaś promocja na Alle ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, slawek2000 napisał:

Ja przepraszam bardzo, ale 600 zł za funkcjonalność zwykłego woltomierza, który można kupić za ok 10 zł? No bo czym to się różni? Że ma " sondę" połączoną bajeranckim kablem od spawarki? 

Te same wyniki otrzymasz z woltomierza uruchamiając silnik rano.

Zapinasz sondy multimetru ustawionego na zakres 20VDC do klem na akumulatorze. Widzisz napięcie spoczynkowe. Jak poniżej 12,5 v to jest sygnał że trzeba się zainteresować akumulatorem. Przynajmniej naładować.

Drugi etap to włączenie rozrusznika. Chcesz obciążenie maksymalne to włącz zapłon, światła, wycieraczki, ogrzewanie tylnej szyby i wentylację na max. Przy tym obciążeniu jak napięcie siądzie poniżej 10V to jest kolejny powód do zastanowienia nad kondycją akumulatora.

I ostatnia funkcja. Jak odpali silnik to odczytać napięcia ładowania. 

Odpowiednio mierząc w kilku punktach można wiele stwierdzić woltomierzem za 10 zł. 

Nie dajmy się zwariować!

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, karolchyla napisał:

Ja przepraszam bardzo, ale 600 zł za funkcjonalność zwykłego woltomierza, który można kupić za ok 10 zł? No bo czym to się różni? Że ma " sondę" połączoną bajeranckim kablem od spawarki? 

Te same wyniki otrzymasz z woltomierza uruchamiając silnik rano.

Zapinasz sondy multimetru ustawionego na zakres 20VDC do klem na akumulatorze. Widzisz napięcie spoczynkowe. Jak poniżej 12,5 v to jest sygnał że trzeba się zainteresować akumulatorem. Przynajmniej naładować.

Drugi etap to włączenie rozrusznika. Chcesz obciążenie maksymalne to włącz zapłon, światła, wycieraczki, ogrzewanie tylnej szyby i wentylację na max. Przy tym obciążeniu jak napięcie siądzie poniżej 10V to jest kolejny powód do zastanowienia nad kondycją akumulatora.

I ostatnia funkcja. Jak odpali silnik to odczytać napięcia ładowania. 

Odpowiednio mierząc w kilku punktach można wiele stwierdzić woltomierzem za 10 zł. 

Nie dajmy się zwariować!

Dokładne pomiary drogimi miernikami robią u mnie gratis w sklepach z akumulatorami.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, karolchyla napisał:

Drugi etap to włączenie rozrusznika. Chcesz obciążenie maksymalne to włącz zapłon, światła, wycieraczki, ogrzewanie tylnej szyby i wentylację na max. Przy tym obciążeniu jak napięcie siądzie poniżej 10V to jest kolejny powód do zastanowienia nad kondycją akumulatora.

I ostatnia funkcja. Jak odpali silnik to odczytać napięcia ładowania. 

 

W 99% aut podczas pracy rozrusznika obwody pradozerne sa odlaczone-wiec raczej nic to nie da;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, karolchyla napisał:

Ja przepraszam bardzo, ale 600 zł za funkcjonalność zwykłego woltomierza, który można kupić.....

Oczywiście wiem o czym piszesz. Ale taka odpowiedź na AK jest pewnie ...niepożadana. z reszta nie tylko na AK. Dzis rzadko kto zastanawia się co robi tester i jak działa, każdy chce mieć gotowy mierniczek czy akumulatora czy grubości lakieru u skakać z nim dookoła auta. Broń boże cokolwiek rozumiejąc z tego- z całym szacunkiem dla autora wątku- to nie do Ciebie. Doskonale wiem o czym piszesz, wiem jakie pŕady płyną przy rozruchu zimnego czy ciepłego silnika..sam tak robię..ba nawet na sluch w swoim aucie ocenie czy rozrusznikowi sie jeszcze chce czy już sie zbliża kres wydajności baterii. 

Pytanie brzmiało prosto- tester akumulatora.  Zatem jeżeli chodzi o tester to nadal wkleiłbym ten link. Dlatego że ma podane realne parametry przy ktorych pracuje. Reszta to chińczyki ktore obciązą +- 100A. Testery tzw.widełkowe zawsze były drogie i będą drogie. To jego normalna cena.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuję kupić tester akumulatora.
Zastanawiam się nad klasycznym
https://allegro.pl/oferta/yato-cyfrowy-tester-akumulatorow-12v-yato-yt-8311-6915221774
 
lub elektronicznym tego typu
https://allegro.pl/oferta/tester-do-baterii-akumulatorow-12v-autool-bt360-pl-9017955459
 
Co proponujecie?
 

Proponujemy w okresie zimowym podładowac akumulator co kilka tyg a jak pada wymienic.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.12.2020 o 09:27, franki napisał:

Potrzebuję kupić tester akumulatora.

Zastanawiam się nad klasycznym

https://allegro.pl/oferta/yato-cyfrowy-tester-akumulatorow-12v-yato-yt-8311-6915221774

 

lub elektronicznym tego typu

https://allegro.pl/oferta/tester-do-baterii-akumulatorow-12v-autool-bt360-pl-9017955459

 

Co proponujecie?

 

Mam ten elektronizny i robi robotę.

Raz uratował mnie przed kupieniem nowego, ale padnietego akumulatora.

 

 

Ale do monitorowania akumulatora w samochodzie polecam monitor na BT.

Już kilka razy akumulator mi uratował.

 

Monitorowanie baterii BM2 na aplikacja na telefon Bluetooth urządzenie 4.0 wszystkie samochody na 6-20V Tester baterii


https://a.aliexpress.com/_mPk1JjP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.12.2020 o 10:28, volf6 napisał:

Chyba elektroniczny, przynajmniej się nie oparzysz;]

Swoją drogą jakoś nie widzę, by te ''klamerki'' w yato przyjęły 1000A obciążenia... 

Kolrega nie wie, ze konduktancję mozna zmierzyć stosunkowo małym pradem przez kilka ms.

Ten chinski miernik mikroprocesorowy to nic innego niż woltomierz i amperomierz z czteroprzewodowym pomiarem napiecia i pradu.

Reszta to oprogramowanie. A wyniki pomiaru są całkiem dobre.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jeden hint - nie mierzymy konduktancji akumulatora przez klemy. Musi byc odłączony.

 

W sklepie mierzą czesto przez klemy, to doskonale wiedzą, ze wtedy średnio dobry akumulator w teście wyjdzie jako kwalifikujacy się do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.