Skocz do zawartości

Zatarcie silnika na jednym cylindrze ?


TWENTIS

Rekomendowane odpowiedzi

Mamy w pracy urządzenie zasilanie silnikiem diesla.

Urządzenie w którymś momencie stanęło  - zgasło.

Nie dało się go odpalić.

Nasz dział utrzymania ruchu zamontował nowy rozrusznik i rozrusznik się spalił i urzadzenia nie odpalił.

Teraz twierdzą [po wstępnej rozbiórce] że nie było oleju i 4 cylinder się zatarł.

 

Pytanie czy to mozliwe? Dlaczego jeden cylinder?

Dlaczego nie panewki korbowodowe ?

Czy może to być wina pompy oleju ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe ale zatarcie tłoka w tulei co niekoniecznie wiązać się musi z brakiem smarowania choć może.

W sumie stacjonarny silnik powinien mieć zabezpieczenie przed brakiem smarowania.

Tego oleju nie było wcale/prawie wcale czy tylko był nieco niższy poziom?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, volf6 napisał:

Możliwe ale zatarcie tłoka w tulei co niekoniecznie wiązać się musi z brakiem smarowania choć może.

W sumie stacjonarny silnik powinien mieć zabezpieczenie przed brakiem smarowania.

Tego oleju nie było wcale/prawie wcale czy tylko był nieco niższy poziom?

 

 

Ono nie jest stacjonarne.

Były ubytki - ale regularnie uzupelnianie.

Powiedzmy, ze jest 9 litrów - brakowało 1.5 litra - dolali - urządzenie przejechało 30 m stało na wolnych obrtotach [operator otwierał brame]. Reszta j/w

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, TWENTIS napisał:

 

 

Ono nie jest stacjonarne.

Były ubytki - ale regularnie uzupelnianie.

Powiedzmy, ze jest 9 litrów - brakowało 1.5 litra - dolali - urządzenie przejechało 30 m stało na wolnych obrtotach [operator otwierał brame]. Reszta j/w

Przy tak małym ubytku to raczej się nie zatrze. Pewnie przegrzał się ten jeden cylinder i złapało...

A czemu przegrzał-moze coś wpadło do niego, moze coś z wtryskiem, moze dysza natryskowa (jeśli jest) przypchała się a moze problem z układem ale chłodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, volf6 napisał:

Przy tak małym ubytku to raczej się nie zatrze. Pewnie przegrzał się ten jeden cylinder i złapało...

A czemu przegrzał-moze coś wpadło do niego, moze coś z wtryskiem, moze dysza natryskowa (jeśli jest) przypchała się a moze problem z układem ale chłodzenia.

 

 

Ubytki większe mogły być wczesniej.

Za dużo operatorów i za tragiczny stan.

 

Bardziej mnie dziwi jeden cylinder.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, TWENTIS napisał:

 

 

Ubytki większe mogły być wczesniej.

Za dużo operatorów i za tragiczny stan.

 

Bardziej mnie dziwi jeden cylinder.

Jakieś zanieczyszczenie zapchało kanał olejowy?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, TWENTIS napisał:

Na razie jest gdybanie czy za mało oleju mogło zatrzeć jeden cylinder

Mogło, np. jeśli charakter urządzenia powoduje, że silnik pracuje głównie w przechyle wzdłuż wału silnika, a smarowany jest głównie rozbryzgowo. Cylinder, który będzie najwyżej ma najtrudniej ze względu na ograniczony rozbryzg oleju korbą. Do tego przypchany kanał olejowy i tragedia gotowa. Dlatego, z powodu problemu smarowania, zwykłe 4-suwowe kosiarki do trawy nie mogą długotrwale pracować na zboczach, bo się zacierają.

Edytowane przez shapyr
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogło, np. jeśli charakter urządzenia powoduje, że silnik pracuje głównie w przechyle wzdłuż wału silnika, a smarowany jest głównie rozbryzgowo. Cylinder, który będzie najwyżej ma najtrudniej ze względu na ograniczony rozbryzg oleju korbą. Do tego przypchany kanał olejowy i tragedia gotowa. Dlatego, z powodu problemu smarowania, zwykłe 4-suwowe kosiarki do trawy nie mogą długotrwale pracować na zboczach, bo się zacierają.

To jest układarka
Pracuje na płasko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.12.2020 o 09:27, TWENTIS napisał:

Mamy w pracy urządzenie zasilanie silnikiem diesla.

Urządzenie w którymś momencie stanęło  - zgasło.

Nie dało się go odpalić.

Nasz dział utrzymania ruchu zamontował nowy rozrusznik i rozrusznik się spalił i urzadzenia nie odpalił.

Teraz twierdzą [po wstępnej rozbiórce] że nie było oleju i 4 cylinder się zatarł.

 

Pytanie czy to mozliwe? Dlaczego jeden cylinder?

Dlaczego nie panewki korbowodowe ?

Czy może to być wina pompy oleju ?

Możliwe jest przytarcie jednego cylindra, co więcej- bardzo mało możliwe jest aby równomiernie przytarły się wszystkie na raz.

Panewki korbowodowe zacierają się bardziej z powodu bardzo tragicznej jakości oleju oraz jego bardzo niskiego stanu, prowadzącego aż do zaniku smarowania. Mogą też dostać w kość od ponadnormatywnego obciążenia ale z tego co pisałeś to raczej nie doszło do tego.

Jak silnik rozebrany to nietrudno sprawdzić pompę zamiast gdybać.

Najbardziej z tego wszystkiego obwiniałbym utrzymanie ruchu- przytarcie jednego cylindra i wiązanie tego z brakiem oleju już jest mało bezpieczną opcją. A jeszcze wsadzenie nowego rozrusznika do zatartego silnika i spalenie go zaraz po tym świadczy, że jednak chłopaki bardziej się uczą niż coś wiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe jest przytarcie jednego cylindra, co więcej- bardzo mało możliwe jest aby równomiernie przytarły się wszystkie na raz.
Panewki korbowodowe zacierają się bardziej z powodu bardzo tragicznej jakości oleju oraz jego bardzo niskiego stanu, prowadzącego aż do zaniku smarowania. Mogą też dostać w kość od ponadnormatywnego obciążenia ale z tego co pisałeś to raczej nie doszło do tego.
Jak silnik rozebrany to nietrudno sprawdzić pompę zamiast gdybać.
Najbardziej z tego wszystkiego obwiniałbym utrzymanie ruchu- przytarcie jednego cylindra i wiązanie tego z brakiem oleju już jest mało bezpieczną opcją. A jeszcze wsadzenie nowego rozrusznika do zatartego silnika i spalenie go zaraz po tym świadczy, że jednak chłopaki bardziej się uczą niż coś wiedzą.

Ok. Ale za niski poziom oleju przytarl by wszystkie panewki korbowodowe?
Podobna jedna jest przytarta wlasnie na tym jednym cylindrze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, TWENTIS napisał:


Ok. Ale za niski poziom oleju przytarl by wszystkie panewki korbowodowe?
Podobna jedna jest przytarta wlasnie na tym jednym cylindrze.

Czyli na czwartym cylindrze są i przytarte panewki, i przytarty tłok?

Jest opcja, że jeśli tłok na tym cylindrze przycierał się czasami to i na panewkach może to być zauważalne w momencie jak już stanął na dobre. Wiesz, sporo by też dało gdyby porównać komory spalania. Jakiekolwiek różnice w komorze czwartego cylindra mogą odsuwać podejrzenia olejowe. Bo jeśli miałby to być olej to jednak uszkodzenia powinny rozejść się równomiernie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Igorek napisał:

A jeszcze wsadzenie nowego rozrusznika do zatartego silnika i spalenie go zaraz po tym świadczy, że jednak chłopaki bardziej się uczą niż coś wiedzą.

Dokładnie. Jak nie kreci, to trzeba kluczem na wale pokrecić, aby sprawdzić, gdzie jest problem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.12.2020 o 10:27, TWENTIS napisał:

Mamy w pracy urządzenie zasilanie silnikiem diesla.

 

W tym roku rozbierałem silnik w ciężarowym bo zatarł się jeden cylinder. Tyle że w moim przypadku silnik cały czas pracował, ale tłok latał luźno w tulei - mega głośno hałasował. Powód moim zdaniem jest prosty: 3 miesiące wcześniej strzeliła chłodnica, a kierowca-debil zamiast zatrzymać się i wyłączyć silnik to jechał dalej. Lekko go przytarło i kwestią czasu było zatarcie. Innego powodu raczej nie mogło być. Pozostałe cylindry ok, tylko na tym jednym wymieniłem tłok i tuleję. Po tej wymianie zrobiliśmy już spokojnie 40kkm i nie ma żadnego problemu.

Silnik pół roku wcześniej miał robiony remont który sam nadzorowałem, wszystko dobrze poskręcane, odpowiednimi momentami, śruby po kolei. Sam też delikatnie go docierałem.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.