Skocz do zawartości

Zapchany FAP 508 SW 1.6 eHDI


tarna

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry

 

No i stało się z tydzień temu pojawił się komunikat „ryzyko zapchania filtra cząstek stałych” patrz instrukcja, plus napis SERVICE na desce. Sytuacja się powtarzała ze 3 razy podczas jazdy zazwyczaj w okolicach 70-90 km na godzinę napis SERVICE znikał po max pół minuty.

Dojechałem do domu i patrzę w instrukcje i pisze, żeby jak się pojawi napis nie zwalniać poniżej 60 km na godzinę i tak sobie jechać aż napis nie zniknie. No i tak robiłem ale napis znika prawie od razu.

No to internet i szukanie i znalazłem by jechać na 3 biegu z obrotami ponad 3 tyś. no to myk na autostradę i 3 bieg 85 km na godzinę i tak 100 km zrobione - pomogło na 4 dni teraz zaś ten sam komunikat.

Podejrzewam, że bez komputera, mechanika się nie obejdzie i tu pytanie, bo to pierwszy ON, jechać do jakiegoś autoryzowanego, partnerskiego czy FAP i DPF znają już wszyscy mechanicy, czy może jakieś inne jeszcze rozwiązania?

Od zakupu w maju nie było problemu dziennie robie 2x18 km po mieście plus w weekend koło 200 km trasy ale od połowy października nie ma trasy bo Czechy zamknięte i nie można spokojnie jechać na zakupy.

Edytowane przez tarna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.12.2020 o 10:32, tarna napisał:

Dzień dobry

 

No i stało się z tydzień temu pojawił się komunikat „ryzyko zapchania filtra cząstek stałych” patrz instrukcja, plus napis SERVICE na desce. Sytuacja się powtarzała ze 3 razy podczas jazdy zazwyczaj w okolicach 70-90 km na godzinę napis SERVICE znikał po max pół minuty.

Dojechałem do domu i patrzę w instrukcje i pisze, żeby jak się pojawi napis nie zwalniać poniżej 60 km na godzinę i tak sobie jechać aż napis nie zniknie. No i tak robiłem ale napis znika prawie od razu.

No to internet i szukanie i znalazłem by jechać na 3 biegu z obrotami ponad 3 tyś. no to myk na autostradę i 3 bieg 85 km na godzinę i tak 100 km zrobione - pomogło na 4 dni teraz zaś ten sam komunikat.

Podejrzewam, że bez komputera, mechanika się nie obejdzie i tu pytanie, bo to pierwszy ON, jechać do jakiegoś autoryzowanego, partnerskiego czy FAP i DPF znają już wszyscy mechanicy, czy może jakieś inne jeszcze rozwiązania?

Od zakupu w maju nie było problemu dziennie robie 2x18 km po mieście plus w weekend koło 200 km trasy ale od połowy października nie ma trasy bo Czechy zamknięte i nie można spokojnie jechać na zakupy.

a ile to twoje ma przebiegu ??

ja musiałem płukać FAPa przy ok 250kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w P308 'risk of filter clogging' pojawiało się często właśnie zimą jak auto przekroczyło ok 140kkm nalotu. Zwykle dłuższa trasa załatwiała sprawę na tydzień, dwa. Latem nie wyskakiwał ten komunikat wcale. Przy ok 180kkm ojciec (obecny użytkownik auta) wymienił filtr FAP na nowy.

Edytowane przez iwik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, iwik napisał:

Raczej filtr będzie do regeneracji przy takim przebiegu. Płyn FAP też trzeba będzie uzupełnić jeśli nie był do tej pory.

 

Skąd  taki wniosek?  Miałem auto C8,  sprzedałem przy 225kkm, kolega sprzedawał gdy miało 380kkm i nadal z fabrycznym fapem.... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, tarna napisał:

Tez tak podejrzewam, w poniedziałek dowiem się wyceny.

Wasze auta tez tak mają, że wyczuwają kiedy jest np. premia lub inny przypływ gotówki? 😜 

 

Nie, moje się wówczas pojawiają u mnie :) i to im do szczęścia wystarcza, nie wyciągają więcej ode mnie 😛

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jedrocha napisał:

 

Skąd  taki wniosek?  Miałem auto C8,  sprzedałem przy 225kkm, kolega sprzedawał gdy miało 380kkm i nadal z fabrycznym fapem.... 

I to C8 miało 1.6 hdi? 😄

Mój filtr fap w 1.6 hdi trzeba było regenerować / wymieniać przy ok 180kkm jak pisałem wyżej (auto co prawda głównie po mieście jeżdżone) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, iwik napisał:

I to C8 miało 1.6 hdi? 😄

Mój filtr fap w 1.6 hdi trzeba było regenerować / wymieniać przy ok 180kkm jak pisałem wyżej (auto co prawda głównie po mieście jeżdżone) 

 

Nie, miałem też C3 z 1.6, wypał się średnio co 500-600 km, żadnych problemów do prawie 200000 km, dokąd go miałem.  Ani razu nie odezwał się że ma jakieś ale... A od 130000km jeżdżony tylko po mieście, góra 15kkm rocznie

 

Edytowane przez jedrocha
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 18.12.2020 o 13:33, tarna napisał:

Tez tak podejrzewam, w poniedziałek dowiem się wyceny.

Wasze auta tez tak mają, że wyczuwają kiedy jest np. premia lub inny przypływ gotówki? 😜 

i co powiedzieli ??

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.