Skocz do zawartości

Test spalania x5


Marcin79

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, chojny napisał:

 

I należy pamiętać, że nie ma zamienników a rynek używek do nowych modeli dopiero raczkuje, więc wyciągasz z portfela i płacisz. 

 

Sytuacja się bardzo poprawia jak model jest 2-3 lata na rynku. 

Kumpel kupowal teraz na zimę zamienniki(chyba Borbety) felg do nowego M135. I niby wszystko grało, ale felgi ciut wystają za nadkola. 

 

Z tymi różnymi rozmiarami jest jeszcze jedna kwestia. 

Z kolei kolega z pracy kiedyś 5er poobijał się o barierki na Sce. Miał co prawda z Xdrive, ale byl deszcz i jechał za szybko, ale... 

Jak obejrzalem opony to z tyłu miał jakieś 4,0 mm, a przód zdrowe 7 mm, czyli w deszczu nie będą tak samo trzymały. Opony się będą nierówno zużywały, bo domyślnie więcej mocy idzie na tyl. A nie pozamieniasz bo rozmiary są różne.

Na zdrowy rozum na 1 komplet z przodu powinny przypaść z 2 z tyłu, tak, żeby nie było zbyt dużych dysproporcji. Albo wymieniasz cały komplet, gdy tyl będzie miał za niski bieżnik. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, bnow napisał:

Kumpel kupowal teraz na zimę zamienniki(chyba Borbety) felg do nowego M135. I niby wszystko grało, ale felgi ciut wystają za nadkola. 

 

Czyli zle dobrane. Czesto jest tak, ze znani producenci robia OEM i te same bez znaczka np Merca leca za 3/4 ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bnow napisał:

Kumpel kupowal teraz na zimę zamienniki(chyba Borbety) felg do nowego M135. I niby wszystko grało, ale felgi ciut wystają za nadkola. 

 

Z tymi różnymi rozmiarami jest jeszcze jedna kwestia. 

Z kolei kolega z pracy kiedyś 5er poobijał się o barierki na Sce. Miał co prawda z Xdrive, ale byl deszcz i jechał za szybko, ale... 

Jak obejrzalem opony to z tyłu miał jakieś 4,0 mm, a przód zdrowe 7 mm, czyli w deszczu nie będą tak samo trzymały. Opony się będą nierówno zużywały, bo domyślnie więcej mocy idzie na tyl. A nie pozamieniasz bo rozmiary są różne.

Na zdrowy rozum na 1 komplet z przodu powinny przypaść z 2 z tyłu, tak, żeby nie było zbyt dużych dysproporcji. Albo wymieniasz cały komplet, gdy tyl będzie miał za niski bieżnik. 

 

Kolega trochę dziwnie auto użytkował. Przód który hamuje i jest węższy powinien zniknąć przed tyłem. Chyba że jeździ tym amator driftingu lub wyścigów spod świateł. W normalnym użytkowaniu tak się nie powinno dziać.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Dark_Knight napisał:

 

Kolega trochę dziwnie auto użytkował. Przód który hamuje i jest węższy powinien zniknąć przed tyłem. Chyba że jeździ tym amator driftingu lub wyścigów spod świateł. W normalnym użytkowaniu tak się nie powinno dziać.

Ja wiem, głównie trasy. 

IMO najbardziej zużywa się ta os, która jest napędzana-xdrive napędza mocniej tylna os. Jak masz duży moment(tam bylo z 600nm) to mają co robić takie opony.

 

W autach, gdzie nie mqsz różnych szerokości tego nie sprawdzisz, bo będziesz je przekładał. 

Edytowane przez bnow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

Kolega trochę dziwnie auto użytkował. Przód który hamuje i jest węższy powinien zniknąć przed tyłem. Chyba że jeździ tym amator driftingu lub wyścigów spod świateł. W normalnym użytkowaniu tak się nie powinno dziać.

 

 

Chyba zalezy jak elektronika rozdziela naped pomiedzy przodem i tyłem.. W czasach kiedy jeżdziłem tylnonapedowym samochodem  opony na tylnej osi zużywały sie nieco szybciej ( mimo że miałem wyraxnie mniej niz 100 KM)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bnow napisał:

W autach, gdzie nie mqsz różnych szerokości tego nie sprawdzisz, bo będziesz je przekładał. 

Akurat mam do sprzedania kpl zimówek z mojej poprzedniej 330i tez z Xd, różnica przód/tył po 1 sezonie jest na poziomie 0.1-0.2 mm, tył oczywiście jest bardziej zużyty.

 

 

20201127_141051.jpg

20201127_141318.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.12.2020 o 08:43, bnow napisał:

Markowe opony do X5 Run Flat z homologacja BMW, ale w rozmiarze 19 cali kupisz w granicach 4 klocków. Kupowałem komplet na lato i zimę, więc jestem w miarę na bieżąco (bodajże Pirelli Scorpio). Cały myk jest w mPakiecie, gdzie koła masz różnej szerokości przód i tył, potem jeszcze inne masz na zime. No i dodatkowo, te koła są bardzo szerokie i w tym przykładzie 20 calowe. 

Dokładnie ta sama historia jest w 5er. 

Ktoś to w BMW sprytnie wykombinował 😁

 

BMW nie zaleca ogumienia mieszanego na zimę. Można więc kupić fabryczne zestawy do X5 na zimę (wszystkie felgi i opony są takie same).

 

https://bmwsklep.pl/kategoria-produktu/akcesoria-samochodowe/kola-samochodowe/kola-zimowe/?min_price=1905&max_price=7105&vin=&filter_seria=x5&filter_model=f15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maxit napisał:

 

BMW nie zaleca ogumienia mieszanego na zimę. Można więc kupić fabryczne zestawy do X5 na zimę (wszystkie felgi i opony są takie same).

 

https://bmwsklep.pl/kategoria-produktu/akcesoria-samochodowe/kola-samochodowe/kola-zimowe/?min_price=1905&max_price=7105&vin=&filter_seria=x5&filter_model=f15

 

No tak, ale wtedy felgi z lata (gdzie masz różny tył i przód) nie pasują na zimę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bnow napisał:

No tak, ale wtedy felgi z lata (gdzie masz różny tył i przód) nie pasują na zimę.

 

No tak, ale zwróć uwagę, że w katalogu wszystkie komplety zimowe u dealera będziesz miał w takim samym rozmiarze na każde koło.

 

Moje X5 (bez M-pakietu) fabrycznie miało koła 20" (285 przód, 315 tył), a na zimę drugi komplet to 4 x 255 na 19"

20" z RoF w tej szerokości były jakimś koszmarem, więc zmieniłem na mieszane felgi z F15 - 19" (255 przód, 285 tył). 

 

Finał jest taki, że niezależnie od poszerzenia nadkoli i fabrycznych, letnich mieszanych kół, zestaw na zimę jest taki sam na każde koło i tylko takie rozwiązanie jest aprobowane przez producenta.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Maxit napisał:

 

No tak, ale zwróć uwagę, że w katalogu wszystkie komplety zimowe u dealera będziesz miał w takim samym rozmiarze na każde koło.

 

Moje X5 (bez M-pakietu) fabrycznie miało koła 20" (285 przód, 315 tył), a na zimę drugi komplet to 4 x 255 na 19"

20" z RoF w tej szerokości były jakimś koszmarem, więc zmieniłem na mieszane felgi z F15 - 19" (255 przód, 285 tył). 

 

Finał jest taki, że niezależnie od poszerzenia nadkoli i fabrycznych, letnich mieszanych kół, zestaw na zimę jest taki sam na każde koło i tylko takie rozwiązanie jest aprobowane przez producenta.

 

Wszystko się zgadza. Finał jest taki, że i tak potrzebujesz 2 komplety felg - 1 lato (różne gumy), jeden na zimę (takie same gumy).

 

Jeździłem kilkoma F15 z tymi oponami i to faktycznie była masakra. Może w G05 to lepiej chodzi.

Ja mam proste koła 19 cali z 255 szerokości. I tu też jakiegoś mega komfortu nie ma. W każdym razie do pneumatyki w G05 jest przepaść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, bnow napisał:

Ja mam proste koła 19 cali z 255 szerokości. I tu też jakiegoś mega komfortu nie ma.

 

Do komfortu, to jest Mercedes... BMW jest jakie jest ;] Ja mam E70, które jest koszmarnie głośne i nie lubię go wcale. Ale zapewnia mi realizację wszystkich celów dotyczących auta rodzinnego, więc będzie ze mną pewnie kolejne 10 lat  ;l

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.12.2020 o 14:02, Dark_Knight napisał:

 

A po co komu te felgi? Wydać 20k żeby się samemu potem z wymianą męczyć? A jeśli to robi gumiarz, to co za różnica czy zmienia felgi czy opony?

;]

 

 

 

nawet gorzej jak są całe felgi, bo żeby władować do auta felgi 20 cali z oponami jadąc na wymianę to trzeba wynająć gostka z pobliskiej siłowni. ;]

Edytowane przez maro_t
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, maro_t napisał:

 

nawet gorzej jak są całe felgi, bo żeby władować do auta felgi 20 cali z oponami jadąc na wymianę to trzeba wynająć gostka z pobliskiej siłowni. ;]

Jak masz BMW to robisz tylko w Aso to nic nie dzwigasz takie jest podejście userow. Swoją, droga to producent nieźle się natrudzil żeby tylko zarobić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.12.2020 o 11:32, Dark_Knight napisał:

 

Nigdy nie mrugam. Ale duży czarny SUV, szybko zbliżający się w lusterku wystarczy żeby zjeżdżali na prawy.

 

Mi wczoraj mrugał Focus, z tym ze jak już mi usadł na zderzaku, to przestał mnie interesować bo cały był poniżej krawędzi mojej tylnej szyby :]

 

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, maro_t napisał:

nawet gorzej jak są całe felgi, bo żeby władować do auta felgi 20 cali z oponami jadąc na wymianę to trzeba wynająć gostka z pobliskiej siłowni. ;]

 

Nigdy w życiu nie wpadłem na taki pomysł. Jak brałem swoje X5 po moim prezesie, to pojechałem po zimowe koła do warsztatu, w którym je trzymał i od razu zawiozłem do warsztatu który przechowuje moje koła do dziś. Pojechałem Citroenem Berlingo, a prezes stwierdził, że malutki ten dostawczak ;]

 

Należy wyjść z założenia, że jak stać Cię na SUVa z 20" kołami, to stać Cię na usługę przechowywania kół w lokalnym zakładzie oponiarskim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, wujek napisał:

Jak masz BMW to robisz tylko w Aso to nic nie dzwigasz takie jest podejście userow. Swoją, droga to producent nieźle się natrudzil żeby tylko zarobić. 

 

Ja po przeglądzie przeprowadzonym w ASO i kilku nieudolnych próbach napraw przez ów serwis zacząłem go omijać z daleka. Oni nie są od naprawiania samochodów, tylko od zarabiania pieniędzy.

 

Odkąd przestałem korzystać z ASO koszty serwisowania X5 spadły o 90%, kondycja auta też jest lepsza :O

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Maxit napisał:

 

Należy wyjść z założenia, że jak stać Cię na SUVa z 20" kołami, to stać Cię na usługę przechowywania kół w lokalnym zakładzie oponiarskim.

 
W życiu takich bzdur nie słyszałem, ale potwierdza regułę, że kupowanie używanego premium to może tak wpływać na psychikę.

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, maro_t napisał:

 

nawet gorzej jak są całe felgi, bo żeby władować do auta felgi 20 cali z oponami jadąc na wymianę to trzeba wynająć gostka z pobliskiej siłowni. ;]

 

 

Po wymianie chciałem zabrać koła do domu, dzwignąłem przód, załadowałem, zabrałem się za tył... i w cholere zostawiłem na przechowanie. 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.12.2020 o 14:21, Dark_Knight napisał:

 

Kolega trochę dziwnie auto użytkował. Przód który hamuje i jest węższy powinien zniknąć przed tyłem. Chyba że jeździ tym amator driftingu lub wyścigów spod świateł. W normalnym użytkowaniu tak się nie powinno dziać.

 

 

Odrazu widac że nigdy nie jeździłeś BMW. To jest normalne w BMW że tył zużywa sie duzo szybciej, w dodatku jak jeździsz czesto na oponach o dużej różnicy bieżnika tył-przód to lubi się rozlecieć rozdzielacz xdrive 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, pr0mil napisał:

 W życiu takich bzdur nie słyszałem, ale potwierdza regułę, że kupowanie używanego premium to może tak wpływać na psychikę.

 

Przecież nikt Ci nie broni zabierania kół do piwnicy/garażu, żeby zaoszczędzić 120pln za pół roku...

 

Ale cieszę się, że na podstawie zostawiania kół na przechowanie potrafisz wysnuć takie wnioski.... Imponujące...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Łukasz___F napisał:

Odrazu widac że nigdy nie jeździłeś BMW. To jest normalne w BMW że tył zużywa sie duzo szybciej, w dodatku jak jeździsz czesto na oponach o dużej różnicy bieżnika tył-przód to lubi się rozlecieć rozdzielacz xdrive 

Ba zapomniałeś dodać, że te same opony z różnych roczników potrafią rozwalić rozdzielacz :)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maxit napisał:

 

Przecież nikt Ci nie broni zabierania kół do piwnicy/garażu, żeby zaoszczędzić 120pln za pół roku...

 

Ale cieszę się, że na podstawie zostawiania kół na przechowanie potrafisz wysnuć takie wnioski.... Imponujące...

Ja nie patrze przez pryzmat tych 120 pln a przez uśmiech przy wypełnionym garażu. I lubię też śrubki, dużo śrubek, a najbardziej te zbędne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.12.2020 o 21:59, Łukasz___F napisał:

Odrazu widac że nigdy nie jeździłeś BMW. To jest normalne w BMW że tył zużywa sie duzo szybciej, w dodatku jak jeździsz czesto na oponach o dużej różnicy bieżnika tył-przód to lubi się rozlecieć rozdzielacz xdrive 

 

W przypadku wspomnianej X5 w M-pakiecie, na dzień dobry tył jest mniejszy niż przód, zużycie tylko pogłębia tą różnicę.

 

 

U mnie zaś jest na odwrót - tył jest większy na starcie, więc w zasadzie można go orać do TWI. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.12.2020 o 21:59, Łukasz___F napisał:

Odrazu widac że nigdy nie jeździłeś BMW. To jest normalne w BMW że tył zużywa sie duzo szybciej, w dodatku jak jeździsz czesto na oponach o dużej różnicy bieżnika tył-przód to lubi się rozlecieć rozdzielacz xdrive 

 

No, nie jeździłem, przynajmniej nie na tyle długo, żeby opony zużyć. Skoro to normalne, to ok. Zalecam w tej sytuacji gwałtowniej hamować i wszystko będzie w porządku.

;]

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 12/17/2020 at 9:16 PM, ppmarian said:

To jak zrobisz 4.x to się pochwal.

a zrobilem, ale na gazie i w zwyklym kombiaku. wyszlo 9.2 lpg czyli jakies 4.3 ON. 

Krakow-Poznan-Kielce-Krakow

dwujezdniowe sr. 110 km/h (max 120)

krajowki sr 80-90

srednia predkosc wyszla 75-80, jazda glownie krajowkami. ze 30% to byly Ski

 

Ps. No wiadomo Naczelnego nie przebije, ale klasa D jechalem 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.