bnow 780 Posted December 23, 2020 Share Posted December 23, 2020 2 godziny temu, chojny napisał: I należy pamiętać, że nie ma zamienników a rynek używek do nowych modeli dopiero raczkuje, więc wyciągasz z portfela i płacisz. Sytuacja się bardzo poprawia jak model jest 2-3 lata na rynku. Kumpel kupowal teraz na zimę zamienniki(chyba Borbety) felg do nowego M135. I niby wszystko grało, ale felgi ciut wystają za nadkola. Z tymi różnymi rozmiarami jest jeszcze jedna kwestia. Z kolei kolega z pracy kiedyś 5er poobijał się o barierki na Sce. Miał co prawda z Xdrive, ale byl deszcz i jechał za szybko, ale... Jak obejrzalem opony to z tyłu miał jakieś 4,0 mm, a przód zdrowe 7 mm, czyli w deszczu nie będą tak samo trzymały. Opony się będą nierówno zużywały, bo domyślnie więcej mocy idzie na tyl. A nie pozamieniasz bo rozmiary są różne. Na zdrowy rozum na 1 komplet z przodu powinny przypaść z 2 z tyłu, tak, żeby nie było zbyt dużych dysproporcji. Albo wymieniasz cały komplet, gdy tyl będzie miał za niski bieżnik. 1 Quote Link to post Share on other sites
wujek 4599 Posted December 23, 2020 Share Posted December 23, 2020 52 minuty temu, bnow napisał: Kumpel kupowal teraz na zimę zamienniki(chyba Borbety) felg do nowego M135. I niby wszystko grało, ale felgi ciut wystają za nadkola. Czyli zle dobrane. Czesto jest tak, ze znani producenci robia OEM i te same bez znaczka np Merca leca za 3/4 ceny. Quote Link to post Share on other sites
Dark_Knight 22428 Posted December 23, 2020 Share Posted December 23, 2020 1 godzinę temu, bnow napisał: Kumpel kupowal teraz na zimę zamienniki(chyba Borbety) felg do nowego M135. I niby wszystko grało, ale felgi ciut wystają za nadkola. Z tymi różnymi rozmiarami jest jeszcze jedna kwestia. Z kolei kolega z pracy kiedyś 5er poobijał się o barierki na Sce. Miał co prawda z Xdrive, ale byl deszcz i jechał za szybko, ale... Jak obejrzalem opony to z tyłu miał jakieś 4,0 mm, a przód zdrowe 7 mm, czyli w deszczu nie będą tak samo trzymały. Opony się będą nierówno zużywały, bo domyślnie więcej mocy idzie na tyl. A nie pozamieniasz bo rozmiary są różne. Na zdrowy rozum na 1 komplet z przodu powinny przypaść z 2 z tyłu, tak, żeby nie było zbyt dużych dysproporcji. Albo wymieniasz cały komplet, gdy tyl będzie miał za niski bieżnik. Kolega trochę dziwnie auto użytkował. Przód który hamuje i jest węższy powinien zniknąć przed tyłem. Chyba że jeździ tym amator driftingu lub wyścigów spod świateł. W normalnym użytkowaniu tak się nie powinno dziać. Quote Link to post Share on other sites
bnow 780 Posted December 23, 2020 Share Posted December 23, 2020 (edited) 54 minuty temu, Dark_Knight napisał: Kolega trochę dziwnie auto użytkował. Przód który hamuje i jest węższy powinien zniknąć przed tyłem. Chyba że jeździ tym amator driftingu lub wyścigów spod świateł. W normalnym użytkowaniu tak się nie powinno dziać. Ja wiem, głównie trasy. IMO najbardziej zużywa się ta os, która jest napędzana-xdrive napędza mocniej tylna os. Jak masz duży moment(tam bylo z 600nm) to mają co robić takie opony. W autach, gdzie nie mqsz różnych szerokości tego nie sprawdzisz, bo będziesz je przekładał. Edited December 23, 2020 by bnow Quote Link to post Share on other sites
delco 9050 Posted December 23, 2020 Share Posted December 23, 2020 47 minut temu, Dark_Knight napisał: Kolega trochę dziwnie auto użytkował. Przód który hamuje i jest węższy powinien zniknąć przed tyłem. Chyba że jeździ tym amator driftingu lub wyścigów spod świateł. W normalnym użytkowaniu tak się nie powinno dziać. Chyba zalezy jak elektronika rozdziela naped pomiedzy przodem i tyłem.. W czasach kiedy jeżdziłem tylnonapedowym samochodem opony na tylnej osi zużywały sie nieco szybciej ( mimo że miałem wyraxnie mniej niz 100 KM) Quote Link to post Share on other sites
Woockush 50 Posted December 23, 2020 Share Posted December 23, 2020 Normalne zachowanie w "półinteligentnych" napędach typu xDrive albo Q4 - większość czasu moment i tak jest przekazywany jedynie na tył. Quote Link to post Share on other sites
Piotrus 497 Posted December 23, 2020 Share Posted December 23, 2020 1 godzinę temu, bnow napisał: W autach, gdzie nie mqsz różnych szerokości tego nie sprawdzisz, bo będziesz je przekładał. Akurat mam do sprzedania kpl zimówek z mojej poprzedniej 330i tez z Xd, różnica przód/tył po 1 sezonie jest na poziomie 0.1-0.2 mm, tył oczywiście jest bardziej zużyty. Quote Link to post Share on other sites
Woockush 50 Posted December 23, 2020 Share Posted December 23, 2020 U mnie po ok. 20tys km tył miał ok. 2mm mniej bieżnika niż przód - i nie było latane bokiem Quote Link to post Share on other sites
Maxit 1278 Posted December 25, 2020 Share Posted December 25, 2020 W dniu 23.12.2020 o 08:43, bnow napisał: Markowe opony do X5 Run Flat z homologacja BMW, ale w rozmiarze 19 cali kupisz w granicach 4 klocków. Kupowałem komplet na lato i zimę, więc jestem w miarę na bieżąco (bodajże Pirelli Scorpio). Cały myk jest w mPakiecie, gdzie koła masz różnej szerokości przód i tył, potem jeszcze inne masz na zime. No i dodatkowo, te koła są bardzo szerokie i w tym przykładzie 20 calowe. Dokładnie ta sama historia jest w 5er. Ktoś to w BMW sprytnie wykombinował 😁 BMW nie zaleca ogumienia mieszanego na zimę. Można więc kupić fabryczne zestawy do X5 na zimę (wszystkie felgi i opony są takie same). https://bmwsklep.pl/kategoria-produktu/akcesoria-samochodowe/kola-samochodowe/kola-zimowe/?min_price=1905&max_price=7105&vin=&filter_seria=x5&filter_model=f15 Quote Link to post Share on other sites
bnow 780 Posted December 25, 2020 Share Posted December 25, 2020 Godzinę temu, Maxit napisał: BMW nie zaleca ogumienia mieszanego na zimę. Można więc kupić fabryczne zestawy do X5 na zimę (wszystkie felgi i opony są takie same). https://bmwsklep.pl/kategoria-produktu/akcesoria-samochodowe/kola-samochodowe/kola-zimowe/?min_price=1905&max_price=7105&vin=&filter_seria=x5&filter_model=f15 No tak, ale wtedy felgi z lata (gdzie masz różny tył i przód) nie pasują na zimę. Quote Link to post Share on other sites
Maxit 1278 Posted December 25, 2020 Share Posted December 25, 2020 Godzinę temu, bnow napisał: No tak, ale wtedy felgi z lata (gdzie masz różny tył i przód) nie pasują na zimę. No tak, ale zwróć uwagę, że w katalogu wszystkie komplety zimowe u dealera będziesz miał w takim samym rozmiarze na każde koło. Moje X5 (bez M-pakietu) fabrycznie miało koła 20" (285 przód, 315 tył), a na zimę drugi komplet to 4 x 255 na 19" 20" z RoF w tej szerokości były jakimś koszmarem, więc zmieniłem na mieszane felgi z F15 - 19" (255 przód, 285 tył). Finał jest taki, że niezależnie od poszerzenia nadkoli i fabrycznych, letnich mieszanych kół, zestaw na zimę jest taki sam na każde koło i tylko takie rozwiązanie jest aprobowane przez producenta. 1 Quote Link to post Share on other sites
bnow 780 Posted December 25, 2020 Share Posted December 25, 2020 19 minut temu, Maxit napisał: No tak, ale zwróć uwagę, że w katalogu wszystkie komplety zimowe u dealera będziesz miał w takim samym rozmiarze na każde koło. Moje X5 (bez M-pakietu) fabrycznie miało koła 20" (285 przód, 315 tył), a na zimę drugi komplet to 4 x 255 na 19" 20" z RoF w tej szerokości były jakimś koszmarem, więc zmieniłem na mieszane felgi z F15 - 19" (255 przód, 285 tył). Finał jest taki, że niezależnie od poszerzenia nadkoli i fabrycznych, letnich mieszanych kół, zestaw na zimę jest taki sam na każde koło i tylko takie rozwiązanie jest aprobowane przez producenta. Wszystko się zgadza. Finał jest taki, że i tak potrzebujesz 2 komplety felg - 1 lato (różne gumy), jeden na zimę (takie same gumy). Jeździłem kilkoma F15 z tymi oponami i to faktycznie była masakra. Może w G05 to lepiej chodzi. Ja mam proste koła 19 cali z 255 szerokości. I tu też jakiegoś mega komfortu nie ma. W każdym razie do pneumatyki w G05 jest przepaść. Quote Link to post Share on other sites
Maxit 1278 Posted December 25, 2020 Share Posted December 25, 2020 19 minut temu, bnow napisał: Ja mam proste koła 19 cali z 255 szerokości. I tu też jakiegoś mega komfortu nie ma. Do komfortu, to jest Mercedes... BMW jest jakie jest Ja mam E70, które jest koszmarnie głośne i nie lubię go wcale. Ale zapewnia mi realizację wszystkich celów dotyczących auta rodzinnego, więc będzie ze mną pewnie kolejne 10 lat 1 Quote Link to post Share on other sites
maro_t 2267 Posted December 26, 2020 Share Posted December 26, 2020 (edited) W dniu 22.12.2020 o 14:02, Dark_Knight napisał: A po co komu te felgi? Wydać 20k żeby się samemu potem z wymianą męczyć? A jeśli to robi gumiarz, to co za różnica czy zmienia felgi czy opony? nawet gorzej jak są całe felgi, bo żeby władować do auta felgi 20 cali z oponami jadąc na wymianę to trzeba wynająć gostka z pobliskiej siłowni. Edited December 26, 2020 by maro_t 2 Quote Link to post Share on other sites
wujek 4599 Posted December 26, 2020 Share Posted December 26, 2020 3 godziny temu, maro_t napisał: nawet gorzej jak są całe felgi, bo żeby władować do auta felgi 20 cali z oponami jadąc na wymianę to trzeba wynająć gostka z pobliskiej siłowni. Jak masz BMW to robisz tylko w Aso to nic nie dzwigasz takie jest podejście userow. Swoją, droga to producent nieźle się natrudzil żeby tylko zarobić. Quote Link to post Share on other sites
el_guapo 3441 Posted December 26, 2020 Share Posted December 26, 2020 W dniu 18.12.2020 o 11:32, Dark_Knight napisał: Nigdy nie mrugam. Ale duży czarny SUV, szybko zbliżający się w lusterku wystarczy żeby zjeżdżali na prawy. Mi wczoraj mrugał Focus, z tym ze jak już mi usadł na zderzaku, to przestał mnie interesować bo cały był poniżej krawędzi mojej tylnej szyby 2 Quote Link to post Share on other sites
Maxit 1278 Posted December 26, 2020 Share Posted December 26, 2020 7 godzin temu, maro_t napisał: nawet gorzej jak są całe felgi, bo żeby władować do auta felgi 20 cali z oponami jadąc na wymianę to trzeba wynająć gostka z pobliskiej siłowni. Nigdy w życiu nie wpadłem na taki pomysł. Jak brałem swoje X5 po moim prezesie, to pojechałem po zimowe koła do warsztatu, w którym je trzymał i od razu zawiozłem do warsztatu który przechowuje moje koła do dziś. Pojechałem Citroenem Berlingo, a prezes stwierdził, że malutki ten dostawczak Należy wyjść z założenia, że jak stać Cię na SUVa z 20" kołami, to stać Cię na usługę przechowywania kół w lokalnym zakładzie oponiarskim. Quote Link to post Share on other sites
Maxit 1278 Posted December 26, 2020 Share Posted December 26, 2020 3 godziny temu, wujek napisał: Jak masz BMW to robisz tylko w Aso to nic nie dzwigasz takie jest podejście userow. Swoją, droga to producent nieźle się natrudzil żeby tylko zarobić. Ja po przeglądzie przeprowadzonym w ASO i kilku nieudolnych próbach napraw przez ów serwis zacząłem go omijać z daleka. Oni nie są od naprawiania samochodów, tylko od zarabiania pieniędzy. Odkąd przestałem korzystać z ASO koszty serwisowania X5 spadły o 90%, kondycja auta też jest lepsza 1 Quote Link to post Share on other sites
pr0mil 75 Posted December 26, 2020 Share Posted December 26, 2020 50 minut temu, Maxit napisał: Należy wyjść z założenia, że jak stać Cię na SUVa z 20" kołami, to stać Cię na usługę przechowywania kół w lokalnym zakładzie oponiarskim. W życiu takich bzdur nie słyszałem, ale potwierdza regułę, że kupowanie używanego premium to może tak wpływać na psychikę. 1 Quote Link to post Share on other sites
chojny 12312 Posted December 26, 2020 Share Posted December 26, 2020 9 godzin temu, maro_t napisał: nawet gorzej jak są całe felgi, bo żeby władować do auta felgi 20 cali z oponami jadąc na wymianę to trzeba wynająć gostka z pobliskiej siłowni. Po wymianie chciałem zabrać koła do domu, dzwignąłem przód, załadowałem, zabrałem się za tył... i w cholere zostawiłem na przechowanie. 1 Quote Link to post Share on other sites
Łukasz___F 7622 Posted December 26, 2020 Share Posted December 26, 2020 W dniu 23.12.2020 o 14:21, Dark_Knight napisał: Kolega trochę dziwnie auto użytkował. Przód który hamuje i jest węższy powinien zniknąć przed tyłem. Chyba że jeździ tym amator driftingu lub wyścigów spod świateł. W normalnym użytkowaniu tak się nie powinno dziać. Odrazu widac że nigdy nie jeździłeś BMW. To jest normalne w BMW że tył zużywa sie duzo szybciej, w dodatku jak jeździsz czesto na oponach o dużej różnicy bieżnika tył-przód to lubi się rozlecieć rozdzielacz xdrive Quote Link to post Share on other sites
hefi 2137 Posted December 26, 2020 Share Posted December 26, 2020 Po wymianie chciałem zabrać koła do domu, dzwignąłem przód, załadowałem, zabrałem się za tył... i w cholere zostawiłem na przechowanie. Wszyscy wiedzą, że x5 nie ma bagażnika Quote Link to post Share on other sites
Maxit 1278 Posted December 26, 2020 Share Posted December 26, 2020 1 godzinę temu, pr0mil napisał: W życiu takich bzdur nie słyszałem, ale potwierdza regułę, że kupowanie używanego premium to może tak wpływać na psychikę. Przecież nikt Ci nie broni zabierania kół do piwnicy/garażu, żeby zaoszczędzić 120pln za pół roku... Ale cieszę się, że na podstawie zostawiania kół na przechowanie potrafisz wysnuć takie wnioski.... Imponujące... Quote Link to post Share on other sites
chojny 12312 Posted December 26, 2020 Share Posted December 26, 2020 12 minut temu, hefi napisał: Wszyscy wiedzą, że x5 nie ma bagażnika Komplet 20” wchodzi bez problemu. 😛 Quote Link to post Share on other sites
pr0mil 75 Posted December 26, 2020 Share Posted December 26, 2020 2 godziny temu, Łukasz___F napisał: Odrazu widac że nigdy nie jeździłeś BMW. To jest normalne w BMW że tył zużywa sie duzo szybciej, w dodatku jak jeździsz czesto na oponach o dużej różnicy bieżnika tył-przód to lubi się rozlecieć rozdzielacz xdrive Ba zapomniałeś dodać, że te same opony z różnych roczników potrafią rozwalić rozdzielacz Quote Link to post Share on other sites
pr0mil 75 Posted December 27, 2020 Share Posted December 27, 2020 1 godzinę temu, Maxit napisał: Przecież nikt Ci nie broni zabierania kół do piwnicy/garażu, żeby zaoszczędzić 120pln za pół roku... Ale cieszę się, że na podstawie zostawiania kół na przechowanie potrafisz wysnuć takie wnioski.... Imponujące... Ja nie patrze przez pryzmat tych 120 pln a przez uśmiech przy wypełnionym garażu. I lubię też śrubki, dużo śrubek, a najbardziej te zbędne. Quote Link to post Share on other sites
Piotrus 497 Posted December 28, 2020 Share Posted December 28, 2020 W dniu 26.12.2020 o 21:59, Łukasz___F napisał: Odrazu widac że nigdy nie jeździłeś BMW. To jest normalne w BMW że tył zużywa sie duzo szybciej, w dodatku jak jeździsz czesto na oponach o dużej różnicy bieżnika tył-przód to lubi się rozlecieć rozdzielacz xdrive W przypadku wspomnianej X5 w M-pakiecie, na dzień dobry tył jest mniejszy niż przód, zużycie tylko pogłębia tą różnicę. U mnie zaś jest na odwrót - tył jest większy na starcie, więc w zasadzie można go orać do TWI. Quote Link to post Share on other sites
Dark_Knight 22428 Posted December 28, 2020 Share Posted December 28, 2020 W dniu 26.12.2020 o 21:59, Łukasz___F napisał: Odrazu widac że nigdy nie jeździłeś BMW. To jest normalne w BMW że tył zużywa sie duzo szybciej, w dodatku jak jeździsz czesto na oponach o dużej różnicy bieżnika tył-przód to lubi się rozlecieć rozdzielacz xdrive No, nie jeździłem, przynajmniej nie na tyle długo, żeby opony zużyć. Skoro to normalne, to ok. Zalecam w tej sytuacji gwałtowniej hamować i wszystko będzie w porządku. 1 Quote Link to post Share on other sites
gregoryj 406 Posted December 28, 2020 Share Posted December 28, 2020 On 12/17/2020 at 9:16 PM, ppmarian said: To jak zrobisz 4.x to się pochwal. a zrobilem, ale na gazie i w zwyklym kombiaku. wyszlo 9.2 lpg czyli jakies 4.3 ON. Krakow-Poznan-Kielce-Krakow dwujezdniowe sr. 110 km/h (max 120) krajowki sr 80-90 srednia predkosc wyszla 75-80, jazda glownie krajowkami. ze 30% to byly Ski Ps. No wiadomo Naczelnego nie przebije, ale klasa D jechalem 🙂 Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.