Skocz do zawartości

Samochód od 20 do 30 k zł, benzyna - LPG


Maciek.Be

Rekomendowane odpowiedzi

Poszukuj samochodu z segmentu C dla trzy osobowej rodziny, jazda głównie po mieście, często krótkie dystanse.

Preferowany silnik benzynowy, dobrze żeby współpracował z LPG, najlepiej żeby nie miał turbiny.

Przebieg roczny około 10 do 15 kkm.

Roczniki od 2010, budżet od 20 do maksymalnie 30 kkm.

Zależy mi na bezawaryjności, dobrym zabezpieczeniu antykorozyjnym.

Wyposażenie które chciał bym żeby posiadał to ESP i automatyczna klimatyzacja.

Do rozważenia wersje kombi.

 

Proszę o Wasze propozycje i sugestie. Oglądałem kilka modeli ale mam nadzieję że zaproponujecie innego.
Edytowane przez Maciek.Be
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Maciek.Be napisał:
  • Maciek.Be
  • użytkownik
  • 2
  • 432 odpowiedzi
  • Imię: Maciej
  • Lokalizacja: Miasto Śmigłowców
  • Samochód: Skoda Octavia 2 1.6 BSE 2011, LPG Landi Renzo, 115 kkm
 
  •  
 

Poszukuj samochodu z segmentu C dla trzy osobowej rodziny, jazda głównie po mieście, często krótkie dystanse.

Preferowany silnik benzynowy, dobrze żeby współpracował z LPG, najlepiej żeby nie miał turbiny.

Przebieg roczny około 10 do 15 kkm.

Roczniki od 2010, budżet od 20 do maksymalnie 30 kkm.

Zależy mi na bezawaryjności, dobrym zabezpieczeniu antykorozyjnym.

 

Proszę o Wasze propozycje i sugestie. Oglądałem kilka modeli ale mam nadzieję że zaproponujecie innego.

Gdybyś zszedł do 2009 r. to łatwo by znaleźć Avensis (wprawdzie do D ale małe D), które świetnie spełnia twoje kryteria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adam_W

Astra J 1.6 115KM. Hatchback, kombi.

Do 30k znaleźć powinno się zadbanego przedlifta bo z poliftem będzie gorzej.

Edytowane przez adam_W
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adam_W
1 minutę temu, slawek_l_83 napisał:

Laguna 3.

Wysłane z mojego Redmi 6 przy użyciu Tapatalka
 

Kupi coś w dobrym stanie do 30k?

Który to orientacyjnie będzie rocznik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Maciek.Be napisał:
Poszukuj samochodu z segmentu C dla trzy osobowej rodziny, jazda głównie po mieście, często krótkie dystanse.

Preferowany silnik benzynowy, dobrze żeby współpracował z LPG, najlepiej żeby nie miał turbiny.

Przebieg roczny około 10 do 15 kkm.

Roczniki od 2010, budżet od 20 do maksymalnie 30 kkm.

Zależy mi na bezawaryjności, dobrym zabezpieczeniu antykorozyjnym.

Wyposażenie które chciał bym żeby posiadał to ESP i automatyczna klimatyzacja.

Do rozważenia wersje kombi.

 

Proszę o Wasze propozycje i sugestie. Oglądałem kilka modeli ale mam nadzieję że zaproponujecie innego.

Witaj, Megane 3 z 1.6 lub 2.0? 

Jest 5d i kombi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, adam_W napisał:

Astra J 1.6 115KM. Hatchback, kombi.

Do 30k znaleźć powinno się zadbanego przedlifta bo z poliftem będzie gorzej.

Rozważam Astra J 1.4 Twinport lub 1.6 Twinport.

1.6 jaką ma skrzynie biegów, chyba nie współpracuje z LPG ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Pipper napisał:

Witaj, Megane 3 z 1.6 lub 2.0? 

Jest 5d i kombi...

Przeglądam oferty Megane 3 z silnikiem 1.6.

 

Kolega bedzie sprzedawał Renault Megane 2012 rok z 110 kkm za około 26 k zł.

 

Jak wygląda awaryjność Megane 3, elektronika i karta hand free ? 

Edytowane przez Maciek.Be
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Astra J 1.6 115KM. Hatchback, kombi.
Do 30k znaleźć powinno się zadbanego przedlifta bo z poliftem będzie gorzej.
Chyba źle mu życzysz jak proponujesz ten silnik. Może i trwały, ale on w Astrze J to porażka totalna, to auto jest za ciężkie na ten silnik.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukuj samochodu z segmentu C dla trzy osobowej rodziny, jazda głównie po mieście, często krótkie dystanse. Preferowany silnik benzynowy, dobrze żeby współpracował z LPG, najlepiej żeby nie miał turbiny.
Przebieg roczny około 10 do 15 kkm.
Roczniki od 2010, budżet od 20 do maksymalnie 30 kkm. Zależy mi na bezawaryjności, dobrym zabezpieczeniu antykorozyjnym.
Wyposażenie które chciał bym żeby posiadał to ESP i automatyczna klimatyzacja.
Do rozważenia wersje kombi.
 
Proszę o Wasze propozycje i sugestie. Oglądałem kilka modeli ale mam nadzieję że zaproponujecie innego.
Tak niski przebieg i krótkie dystanse nie mają sensu z lpg. To już lepiej jakiegoś Golfa, Octavię lub Leona z silnikiem TSI. Ekonomiczne silniki, niskie spalanie, fajnie kręcą od samego dołu.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adam_W
13 minut temu, spad napisał:

Chyba źle mu życzysz jak proponujesz ten silnik. Może i trwały, ale on w Astrze J to porażka totalna, to auto jest za ciężkie na ten silnik.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka
 

Jeździłem dość dużo właśnie taką i nie ma problemu.

Każdy psioczy na tę jednostkę ale ja nie widziałem w niej problemu że muł.

Może jak ktoś jeździ dużo mocniejszym no to będzie to krok wstecz ale...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, adam_W napisał:

Astra J 1.6 115KM. Hatchback, kombi.

Do 30k znaleźć powinno się zadbanego przedlifta bo z poliftem będzie gorzej.

Zaraz się dowiesz, że 1,6 115KM jest taki sobie do LPG (regulacja luzów zaworowych szklankami).

Mi to w AH nie przeszkadzało, ale od nowości ją miałem do 100kkm i raz szklanki szlifowałem.

Jak AJ to z 1,4T.

Edytowane przez ZUBERTO
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ZUBERTO napisał:

Zaraz się dowiesz, że 1,6 115KM jest taki sobie do LPG (regulacja ludów zawodowych szklankami).

Mi to w AH nie przeszkadzało, ale od nowości ja miałem do 100kkm i raz szklanki szlifowałem.

Jak AJ to z 1,4T.

Astra 1 4 turbo do gazu :ok:

Ewentualnie 1.8 ale nie wszystkie miały utwardzone głowice. Z 1.8 można też szukać Chevroleta Cruze 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz się dowiesz, że 1,6 115KM jest taki sobie do LPG (regulacja luzów zaworowych szklankami).
Mi to w AH nie przeszkadzało, ale od nowości ją miałem do 100kkm i raz szklanki szlifowałem.
Jak AJ to z 1,4T.

Jak bedzie mial pecha to 1,4T + M32 potrafi pociagnac po kieszeni, szczegolnie z pierwszych rocznikow.
Jak ktos stawia koszty jako priorytet to szukalbym czegos innego.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adam_W

Ale tak z drugiej strony 10 do 15kkm rocznie to warto LPG montować?

Chociaż miałem kiedyś auto i zwyczajnie chciałem przemieszczać się tanio, więc montowałem LPG mimo że nie robiłem więcej niż 10kkm rocznie.

Po kilku latach w zasadzie bezawaryjnej jazdy na LPG pojawiły się wycieki płynu chłodzącego z trójników, które drażniły mnie mimo usuwania wycieków, te wracały i tak. Przegląd techniczny droższy, wymiana filtra gazu, regulacje. Więcej z tym latania niż pożytku dla takiego przebiegu.

No nie wiem ale nawet w tym 1.6 gdyby kupić, zamontować LPG i wyregulować zawory to podejrzewam że zrobi to 2 raz w swoim posiadaniu tego auta.

 

W 1.6 kwestią są szklanki itd, a w 1.4T kwestią będzie skrzynia biegów, turbina, dwumas. Wiec...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Maciej__ napisał:

Jak bedzie mial pecha to 1,4T + M32 potrafi pociagnac po kieszeni, szczegolnie z pierwszych rocznikow.
Jak ktos stawia koszty jako priorytet to szukalbym czegos innego.

W sumie M32 to taki sam straszak jak i A-Z16XER i A-Z18XER z LPG.

Może paść, ale nie musi, naprawa w aucie za 20-30tysi nie boli tak bardzo jak w takim za 2-3.

 

W sumie to się dziwię, że z moim szczęściem, jeszcze M32 jakoś mi się trzyma.

Edytowane przez ZUBERTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, adam_W napisał:

Kupi coś w dobrym stanie do 30k?

Który to orientacyjnie będzie rocznik?

 

PH1 i PH2 za 30kpln kupisz w praktycznie każdej wersji silnikowej, może poza GT. Na zadbane PH3 z końca produkcji może troszkę zabraknąć, ale roczniki 2008-2011 można oglądać i coś wybrać z tym budżetem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciek.Be napisał:

Przeglądam oferty Megane 3 z silnikiem 1.6.

 

Niedawno kolegi Tata sprzedawał 2012 rok z 110 kkm za 26 k zł, wtedy nie rozglądałem się za samochodem. 

 

Jak wygląda awaryjność Megane 3, elektronika i karta hand free ? 

Trójki nie miałem, ale miałem dwie sztuki Megane 2 z pełnym wyposażeniem oraz lagunę 2 ph1 initiale Paris. Naprawa Janda free to grosze, a wygoda niesamowita, wszystko inne działało pięknie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Pipper napisał:

Trójki nie miałem, ale miałem dwie sztuki Megane 2 z pełnym wyposażeniem oraz lagunę 2 ph1 initiale Paris

 

W Lagunie 3 ten hands free jest mało kłopotliwy, ja nie mam ale na forum Laguny ludzie nie mają z tym wielkich problemów. Części są w dobrych cenach i często idzie to naprawić we własnym zakresie, zwykle pada coś w drzwiach, ale co to nie wiem, bo jak pisałem - ja nie mam, więc się nie zagłębiałem, aczkolwiek same usterki jak przeleciałem forum, są stosunkowo rzadkie.

 

Sam silnik 2.0 140KM również nie jest chwalony na tym klubie, opinia podobna co A/Z16XER w kwestii gazowania, ale te same silniki w Qashqai/X-Trail na gazie robią spore przebiegi-kwestia jakości montażu, regulacji mieszanki i użycia dobrych komponentów. Kontrola luzów około 500-700zł.

Ja przez rok użytkowania tego auta, pomijając olej, filtry i dużo wcześniej niż przewiduje service plan - wymienione świece, musiałem dołożyć 120zl na czujnik stopu, sprzęgła i tempomatu (ostatni wymieniony profilaktycznie).

 

Megane 3 też szukałem, wyposażenie problemów nie sprawia, w 1.6 115KM jeśli dobrze pamiętam to KZFR trzeba pilnować. 

Poza tym auto fajne, ja szukałem akurat kombi, wykonanie wewnątrz mi pasowało.

Edytowane przez analyzer64
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adam_W
Godzinę temu, analyzer64 napisał:

 

PH1 i PH2 za 30kpln kupisz w praktycznie każdej wersji silnikowej, może poza GT. Na zadbane PH3 z końca produkcji może troszkę zabraknąć, ale roczniki 2008-2011 można oglądać i coś wybrać z tym budżetem. 

 

Aha. Tak zapytałem by wiedzieć mniej więcej jaki to byłby rocznik.

Auto ogólnie jest ładne, z tego czytałem Ph3 np 2.0 Pb jest mało awaryjne, wnętrze ładnie wykonane i spasowane, nie jest przytłaczające tylko rocznik nawet 2010 jeśli o mnie chodzi nie jest rozwiązaniem bo mam 2006/7. Bardziej w takim razie rocznik min 2013 bo mamy już koniec 2020 no i tak zmienić to na coś kurde młodszego.

Mam 2006 i kupić nawet 2009 to tak i tak ma swoje lata. Hmm...

Edytowane przez adam_W
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adam_W
48 minut temu, analyzer64 napisał:

 

W Lagunie 3 ten hands free jest mało kłopotliwy, ja nie mam ale na forum Laguny ludzie nie mają z tym wielkich problemów. Części są w dobrych cenach i często idzie to naprawić we własnym zakresie, zwykle pada coś w drzwiach, ale co to nie wiem, bo jak pisałem - ja nie mam, więc się nie zagłębiałem, aczkolwiek same usterki jak przeleciałem forum, są stosunkowo rzadkie.

 

Sam silnik 2.0 140KM również nie jest chwalony na tym klubie, opinia podobna co A/Z16XER w kwestii gazowania, ale te same silniki w Qashqai/X-Trail na gazie robią spore przebiegi-kwestia jakości montażu, regulacji mieszanki i użycia dobrych komponentów. Kontrola luzów około 500-700zł.

Ja przez rok użytkowania tego auta, pomijając olej, filtry i dużo wcześniej niż przewiduje service plan - wymienione świece, musiałem dołożyć 120zl na czujnik stopu, sprzęgła i tempomatu (ostatni wymieniony profilaktycznie).

 

Megane 3 też szukałem, wyposażenie problemów nie sprawia, w 1.6 115KM jeśli dobrze pamiętam to KZFR trzeba pilnować. 

Poza tym auto fajne, ja szukałem akurat kombi, wykonanie wewnątrz mi pasowało.

 

Megane 3 też spoko.

KZFR to w zasadzie na każdym forum piszą że to lipa, awaryjne, kosztowne. Może jak sypnie się to tak ale czy to aż tak awaryjne jest to nie wiem.

W C4 miałem i nie było z tym problemu. Również ludzie na forum citroena nie mieli jakoś z tym problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, adam_W napisał:

Mam 2006 i kupić nawet 2009 to tak i tak ma swoje lata. Hmm...

 

Z podobnego założenia wyszedłem, mogłem kupić L3 z 2.0T, nawet w wersji GT ale byłoby to auto niewiele młodsze od wcześniej posiadanego, wygrał młodszy rocznik, niższy przebieg, chciałem mieć coś świeższego zwyczajnie, być może mniej wyeksploatowanego, póki co mam 2013 i 104kkm przebiegu, na razie jestem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, adam_W napisał:

 

Megane 3 też spoko.

KZFR to w zasadzie na każdym forum piszą że to lipa, awaryjne, kosztowne. Może jak sypnie się to tak ale czy to aż tak awaryjne jest to nie wiem.

 

Z sinikiem 1,6  (K4M) jest idealne do gazu ale demonem mocy to nie jest i jest głośne powyżej 3000obr/min.

KZFR wymienia się z rozrządem, ale nie jest już jakość strasznie drogie i jest spokój.

Wykonanie Megane III jest spoko. Miałem i miło wspominam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Z podobnego założenia wyszedłem, mogłem kupić L3 z 2.0T, nawet w wersji GT ale byłoby to auto niewiele młodsze od wcześniej posiadanego, wygrał młodszy rocznik, niższy przebieg, chciałem mieć coś świeższego zwyczajnie, być może mniej wyeksploatowanego, póki co mam 2013 i 104kkm przebiegu, na razie jestem zadowolony.
Co kupiles?

Wysłane z mojego Redmi 6 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, slawek_l_83 napisał:

Co kupiles?

 

Lagunę 3 liftback, rok 2013, silnik 2.0 140KM, kupiłem ją w tamtym roku, też w grudniu :ok: Plusem jest, ze auto krajowe, po pierwszym właścicielu.

Wyposażenie nie jest najwyższe - wersja Black Edition, ale ma już Rlinka z dużym dotykowym ekranem, reszta to w zasadzie standard w tym modelu, bo AC dwustrefowe miała praktycznie każda :ok: 

 

 

IMG_20200615_190059.jpg

IMG_20200615_191051.jpg

Edytowane przez analyzer64
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Maciek.Be napisał:
Poszukuj samochodu z segmentu C dla trzy osobowej rodziny, jazda głównie po mieście, często krótkie dystanse.

Preferowany silnik benzynowy, dobrze żeby współpracował z LPG, najlepiej żeby nie miał turbiny.

Przebieg roczny około 10 do 15 kkm.

Roczniki od 2010, budżet od 20 do maksymalnie 30 kkm.

Zależy mi na bezawaryjności, dobrym zabezpieczeniu antykorozyjnym.

Wyposażenie które chciał bym żeby posiadał to ESP i automatyczna klimatyzacja.

Do rozważenia wersje kombi.

 

Proszę o Wasze propozycje i sugestie. Oglądałem kilka modeli ale mam nadzieję że zaproponujecie innego.

może bravo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adam_W
3 godziny temu, hefi napisał:

Civic viii 1,8

To wcale może być dobry pomysł.

Auto samo w sobie może się podobać.

Szwagier ma UFO 1.8 140KM od iluś lat. Coś mi się wydaje że ok 10.

Auto mocno eksploatowane, a ani tam rdzy ani jakichś większych awarii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UFO bardzo pancerne auta i pod kątem silnika i zawieszenia, ale z rudą to jak w każdej Hondzie, tutaj też atakuje, głównie spód i rant na dachu przy szybie - była na to akcja serwisowa jak pamiętam.

No i ma spory bagażnik :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adam_W
15 minut temu, analyzer64 napisał:

UFO bardzo pancerne auta i pod kątem silnika i zawieszenia, ale z rudą to jak w każdej Hondzie, tutaj też atakuje, głównie spód i rant na dachu przy szybie - była na to akcja serwisowa jak pamiętam.

No i ma spory bagażnik :ok:

 

Rant dachu nad szybą przednią to o tym czytałem. Akcja obejmowała wymianę uszczelki na inną ale o korozji nadwozia w innych miejscach to nie wyczytałem nigdzie. Nawet szwagra poobijana niczym gruszka ulęgałka a korozji nie ma.

Bagażnik spory ale i schowków całkiem sporo wewnątrz. Z tego co wiem po złożeniu tylnej kanapy jest to na tyle sprytnie pomyślane że mamy nisko podłogę więc wysokie przedmioty dobrze przewieźć. Nie wiem ale chyba też płaska podłoga z tyłu (brak tunelu). To też zaleta.

 

A może np Focus Mk 3 tylko tu blacha podatna niestety na korozję. Albo Kia Ceed Igen ale polift. Tam był silnik całkiem spoko 1.6 122KM (chyba 122KM). Całkiem dynamiczny, prosty i mało awaryjny.

Przez chwilę przemknął mi przez myśl Citroen C5 X7. Ładne, duże i na pewno wygodne auto z hydrozawieszeniem lub nawet bez niego. Silnikowo polecane są w zasadzie 2 benzynowe i dobre do gazu 1.8 125KM i 2.0 140KM.

 

Sam swojego czasu dość mocno brałem go pod uwagę ale jednak stanowczo chcę dalej (brnąć 😁) w Opla Astrę kolejnej generacji. Miałem F, brat miał G ale z uwagi na wspólne naprawy podciągam ją częściowo jakobym ten model przerobił, mam teraz H, a J dużo jeździłem w pracy. Podeszła mi pod każdym względem.

Edytowane przez adam_W
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, adam_W napisał:

Sam swojego czasu dość mocno brałem go pod uwagę ale jednak stanowczo chcę dalej (brnąć 😁) w Opla Astrę kolejnej generacji.

 

W rodzinie były 3 generację Astry, miałem też 3 generacje Civica. UFO czy Accord były dla mnie najbezpieczniejszą opcją, ale chciałem spróbować czegoś innego, było w planie Volvo V50, chwilę BMW E46, chwilę Astra J, nastawiony byłem na Saaba 9-3 II SC, ale nic sensownego nie było w kraju.

 

Tutaj moje poszukiwania w podobnym budżecie, skończyło się na zwiększeniu budżetu i kupiłem to o czym pisałem.

 

 

 

 

 

Edytowane przez analyzer64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, biniu napisał:

Z sinikiem 1,6  (K4M) jest idealne do gazu ale demonem mocy to nie jest i jest głośne powyżej 3000obr/min.

KZFR wymienia się z rozrządem, ale nie jest już jakość strasznie drogie i jest spokój.

Wykonanie Megane III jest spoko. Miałem i miło wspominam.

Można coś więcej na temat silników 1.6 i współpracy z LPG.

Kolega sprzedaje Megane 3, 1.6 z LPG BRC Sequent 24 założony w tym roku na gwarancji.

Przebieg 110 kkm.

Muszę zapytać o szczegóły bo wszystko zrobione, nowa instalacja LPG wystawione do sprzedaży, po ostatnim zakupie Octavii jestem bardziej podejrzliwy.

 

 

 

 

Edytowane przez Maciek.Be
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UFO bardzo pancerne auta i pod kątem silnika i zawieszenia, ale z rudą to jak w każdej Hondzie, tutaj też atakuje, głównie spód i rant na dachu przy szybie - była na to akcja serwisowa jak pamiętam.
No i ma spory bagażnik default_ok.gif
 
Spodu nie słyszałem żeby komuś coś, ewentualnie w porzedliftach dach przy uszczelce. I to tyle. Reszta idiotiodporna.
I po 3 latach będzue wart tyle samo co w chwili zakupu.. Nie tak jak Laguna czy inne wynalazki


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adam_W
8 minut temu, hefi napisał:


I po 3 latach będzue wart tyle samo co w chwili zakupu.. Nie tak jak Laguna emoji23.png czy inne wynalazki
 

 

Może tak, a może nie.

Na szybko zerknąłem teraz na Otomoto i rocznik 2008, 1.8 140KM stoi w przedziale 19 do 22k. Czy tak trzyma cenę? Wg mnie trzymała jeszcze ok roku temu.

Model klepany do 2011r, dziwne żeby jeszcze za 3 lata trzymał cenę.

 

No ale to wiadomo. Jest jakiś wybór, wg mnie duży wśród aut ogólnie. Kwestia zdecydowania się na markę i model no i zakupu w jak najlepszym stanie.

Awaria mniej czy bardziej kosztowna dotknie i tak właściciela. Kwestia czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




 
Może tak, a może nie.
Na szybko zerknąłem teraz na Otomoto i rocznik 2008, 1.8 140KM stoi w przedziale 19 do 22k. Czy tak trzyma cenę? Wg mnie trzymała jeszcze ok roku temu.
Model klepany do 2011r, dziwne żeby jeszcze za 3 lata trzymał cenę.
 
No ale to wiadomo. Jest jakiś wybór, wg mnie duży wśród aut ogólnie. Kwestia zdecydowania się na markę i model no i zakupu w jak najlepszym stanie.
Awaria mniej czy bardziej kosztowna dotknie i tak właściciela. Kwestia czasu.


Może przesadziłem ale one zdecydowanie lepiej trzymają cenę niż inne auta.
Z awarii nie ma niczego kosztownego, większość to jakieś drobnistki do usunięcia za grosze choć denerwujące.

I nawet lamborghini korzysta z części Civica
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukuj samochodu z segmentu C dla trzy osobowej rodziny, jazda głównie po mieście, często krótkie dystanse. Preferowany silnik benzynowy, dobrze żeby współpracował z LPG, najlepiej żeby nie miał turbiny.
Przebieg roczny około 10 do 15 kkm.
Roczniki od 2010, budżet od 20 do maksymalnie 30 kkm. Zależy mi na bezawaryjności, dobrym zabezpieczeniu antykorozyjnym.
Wyposażenie które chciał bym żeby posiadał to ESP i automatyczna klimatyzacja.
Do rozważenia wersje kombi.
 
Proszę o Wasze propozycje i sugestie. Oglądałem kilka modeli ale mam nadzieję że zaproponujecie innego.
A może coś takiego Dacia Sandero Stepway. W budżecie masz 3-letnie auto z lpg. Przykład poniżej.
https://www.otomoto.pl/oferta/dacia-sandero-stepway-gaz-lpg-nawigacja-klimatyzacja-tablet-1-wlasciciel-czujniki-parkowania-ID6DuFeQ.html#04e09fc8c0

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, spad napisał:

A może coś takiego Dacia Sandero Stepway. W budżecie masz 3-letnie auto z lpg. Przykład poniżej.
https://www.otomoto.pl/oferta/dacia-sandero-stepway-gaz-lpg-nawigacja-klimatyzacja-tablet-1-wlasciciel-czujniki-parkowania-ID6DuFeQ.html#04e09fc8c0

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka
 

To jest segment B na szczudłach, wiem bo miałem i Sandero Stepway z 2016 i Meganki II równolegle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adam_W
27 minut temu, spad napisał:

A może coś takiego Dacia Sandero Stepway. W budżecie masz 3-letnie auto z lpg. Przykład poniżej.
https://www.otomoto.pl/oferta/dacia-sandero-stepway-gaz-lpg-nawigacja-klimatyzacja-tablet-1-wlasciciel-czujniki-parkowania-ID6DuFeQ.html#04e09fc8c0

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka
 

To, to jest dla mnie ciekawa marka ale ciekawa "inaczej" bo nie chciałbym jednak jej mieć. Ja osobiście wstydził bym się jeździć Dacia. Nie to, że hrabia ze mnie ale no nie przekonuje mnie ta marka. Może dla dziadka jest dobra. Kwestia wyposażenia ogólnie w Dacii jest jakby z lat 90tych bo jeśli radio traktowane jest jako opcja, czy elektryczne szyby...no to coś tu nie bardzo. Albo dają auto jako produkt gotowy by służyć, a radio czy szyby to już wolny wybór. Kto chce, można dołożyć, doposażyć.

Tyle tylko że mimo wszystko dużo tego jeździ, nawet pisałem kiedyś na AK że u nas z bloku jedni mają Dacie ale Lodgy od nowości. Chwalą za bezawaryjność itd a nie dbają o nią nic a nic. Więc może faktycznie coś to warte. Dużo Dacii jeździ w firmach więc może może i dobre no ale nie dla mnie widocznie.

Dobrze że wspomniałeś o takim aucie, może autorowi podejdzie i kupi, może będzie zadowolony. Auto jak auto, ja akurat mówię tylko swoje i to mocno pobieżne zdanie. Trzeba byłoby usłyszeć opinie osób które mają takie auto.

Edytowane przez adam_W
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Maciek.Be napisał:

Można coś więcej na temat silników 1.6 i współpracy z LPG.

Kolega sprzedaje Megane 3, 1.6 z LPG BRC Sequent 24 założony w tym roku na gwarancji.

Przebieg 110 kkm.

 

 

 

 

Miałem Megane 3 z 2009/2010 czyli początek produkcji. Silnik 1,6 110KM K4M i gaz Stag. Przebieg miał mały jak sprzedawałem - trochę ponad 100kkm. Z napraw to tylko końcówki drążków kierowniczych, łączniki stabilizatora i opaski na przegubach.  Oczywiście raz rozrząd z KZFR. Wymiany oleju co 15kkm. Spalanie gazu 9,5 do 11,5 l/100km. Gdyby nie hałas powyżej 120km/h i trochę mało mocy to byliby idealne auto do codziennej jazdy. Miałem kombi.

Aaa i jedna jeszcze rzecz. Uszczelki w pompie benzyny. Przy jeździe na gazie wydmuchiwało je paliwo i nie było ciśnienia. W sieci takich przypadków nie znalazłem więc może ta pompa była jakaś wadliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest segment B na szczudłach, wiem bo miałem i Sandero Stepway z 2016 i Meganki II równolegle...
Wiem, że to segment B, ale może lepiej 4-letnie B z pewnego pochodzenia niż 10-letnie C.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, to jest dla mnie ciekawa marka ale ciekawa "inaczej" bo nie chciałbym jednak jej mieć. Ja osobiście wstydził bym się jeździć Dacia. Nie to, że hrabia ze mnie ale no nie przekonuje mnie ta marka. Może dla dziadka jest dobra. Kwestia wyposażenia ogólnie w Dacii jest jakby z lat 90tych bo jeśli radio traktowane jest jako opcja, czy elektryczne szyby...no to coś tu nie bardzo. Albo dają auto jako produkt gotowy by służyć, a radio czy szyby to już wolny wybór. Kto chce, można dołożyć, doposażyć.
Tyle tylko że mimo wszystko dużo tego jeździ, nawet pisałem kiedyś na AK że u nas z bloku jedni mają Dacie ale Lodgy od nowości. Chwalą za bezawaryjność itd a nie dbają o nią nic a nic. Więc może faktycznie coś to warte. Dużo Dacii jeździ w firmach więc może może i dobre no ale nie dla mnie widocznie.
Dobrze że wspomniałeś o takim aucie, może autorowi podejdzie i kupi, może będzie zadowolony. Auto jak auto, ja akurat mówię tylko swoje i to mocno pobieżne zdanie. Trzeba byłoby usłyszeć opinie osób które mają takie auto.
Opcje o jakich piszesz w doposażeniu dotyczą wersji kiedy jako bazę wybierasz najtańszą. Tak samo będziesz miał nawet w Skodzie Fabii. Klikniesz ogląda w konfiguratorze i też nie masz radia w standardzie.
Z tym wstydzeniem się Dacii to ciekawe i zabawne jednocześnie. default_smile.gif Czym jeździsz, że Dacia przynioslaby ci wstyd?

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Maciek.Be napisał:
Poszukuj samochodu z segmentu C dla trzy osobowej rodziny, jazda głównie po mieście, często krótkie dystanse.

Preferowany silnik benzynowy, dobrze żeby współpracował z LPG, najlepiej żeby nie miał turbiny.

Przebieg roczny około 10 do 15 kkm.

Roczniki od 2010, budżet od 20 do maksymalnie 30 kkm.

Zależy mi na bezawaryjności, dobrym zabezpieczeniu antykorozyjnym.

Wyposażenie które chciał bym żeby posiadał to ESP i automatyczna klimatyzacja.

Do rozważenia wersje kombi.

 

Proszę o Wasze propozycje i sugestie. Oglądałem kilka modeli ale mam nadzieję że zaproponujecie innego.

 

octavia II i to raczej z DE bo w pl nie sprzedawali raczej takich wersji...

https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-octavia-1-6-mpi-elegance-klimatronik-pol-skory-ks-serwisowa-gaz-zarejestr-ID6DrT4x.html#a85474e9af

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adam_W
7 minut temu, spad napisał:

Opcje o jakich piszesz w doposażeniu dotyczą wersji kiedy jako bazę wybierasz najtańszą. Tak samo będziesz miał nawet w Skodzie Fabii. Klikniesz ogląda w konfiguratorze i też nie masz radia w standardzie.
Z tym wstydzeniem się Dacii to ciekawe i zabawne jednocześnie. default_smile.gif Czym jeździsz, że Dacia przynioslaby ci wstyd?

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

 

Wiedziałem że padnie pytanie czym jeżdżę 😁

 

Może "wstydził bym się" to za duże słowo ale nie widzę się w tej marce. Taka popłuczyna Renault, jak Hyundai popłuczyna Hondy czy Toyoty. Dlatego też napisałem że moja opinia nt Dacii jest mocno pobieżna bo nawet nie jechałem Dacia.

Przyglądałem się modelom Duster, Lodgy czy Sandero. Ja widziałem tam oszczędności, jak np w Sandero powiedzmy widział mi się przód tak nie spodobało się wnetrze. Dziadkowe trochę wg mnie albo jak wyciosane z kawałka drewna.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adam_W
18 minut temu, bielaPL napisał:

To co zaproponowałeś jest wg mnie super rozwiązaniem jeśli mowa o tak naprawdę dupowozie. Spełni swoje zadanie na pewno. W tej wersji poprawiono blachy, już nie koroduje jak poprzedniczka.

Silnik to naprawdę kawał dobrej roboty jeśli chodzi o trwałość, pracę na LPG, prostą budowę bo konstrukcja stara jak świat ale nie zapewnia on niestety żadnej dynamiki jazdy.

Raz przejechałem się taką Skoda z tym że nie w kombi. To porównanie Astry J 1.6 115KM to jest przepaść jeśli chodzi o jazdę.

Do takiej Skody pasuje klekot 1.9 105KM albo 2.0 np 140KM.

Tylko że chyba oba na pompowtryskach.

1.6TDi 105KM był chyba na common railu.

Edytowane przez adam_W
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, adam_W napisał:

To co zaproponowałeś jest wg mnie super rozwiązaniem jeśli mowa o tak naprawdę dupowozie. Spełni swoje zadanie na pewno. W tej wersji poprawiono blachy, już nie koroduje jak poprzedniczka.

Silnik to naprawdę kawał dobrej roboty jeśli chodzi o trwałość, pracę na LPG, prostą budowę bo konstrukcja stara jak świat ale nie zapewnia on niestety żadnej dynamiki jazdy.

Raz przejechałem się taką Skoda z tym że nie w kombi. To porównanie Astry J 1.6 115KM to jest przepaść jeśli chodzi o jazdę.

Jest jeden problem

pytacjący ma to w stopce :)

image.png.381805a2f93fa3993e19f3f914767dad.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.