Skocz do zawartości

Samochód od 20 do 30 k zł, benzyna - LPG


Maciek.Be

Rekomendowane odpowiedzi

9 godzin temu, Maciek.Be napisał:

Oglądałem kilka modeli ale mam nadzieję że zaproponujecie innego.

nikt chyba jeszcze nie polecał to ja zaproponuję rozwiązanie, które użytkuje od 5 lat: Focus mk3 kombi 1.6 105/125KM + LPG - zrobiłem tak już 101 kkm i jestem z tego połączenia zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, spad napisał:

Wiem, że to segment B, ale może lepiej 4-letnie B z pewnego pochodzenia niż 10-letnie C.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka
 

Ja zamieniłem 2.5 letnie Sandero Stepway na CR-V o 9 lat starszą...

Wiadomo, że to preferencje, ale Megane w tym zestawieniu będzie lepszym wyborem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minutes ago, adam_W said:

Raz przejechałem się taką Skoda z tym że nie w kombi. To porównanie Astry J 1.6 115KM to jest przepaść jeśli chodzi o jazdę.

 

Ze niby Octavia 2 wypadla lepiej niz Astra J? :hehe: Przeciez to juz stary, toporny i glosny hebel...

Astre J to raczej trzeba porownywac z Octavia 3 i tutaj faktycznie Skoda wypadnie sporo lepiej :ok:

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adam_W
7 minut temu, SorenLorenson napisał:

nikt chyba jeszcze nie polecał to ja zaproponuję rozwiązanie, które użytkuje od 5 lat: Focus mk3 kombi 1.6 105/125KM + LPG - zrobiłem tak już 101 kkm i jestem z tego połączenia zadowolony.

Wspomniałem wcześniej o Focusie Mk 3.

Ten 1.6 Ti VCT 105KM daje radę, do miasta wystarczy ale brak mocy niestety daje się odczuć. Interesowałem się tym modelem ale problem korozji nadal występuje. Odpuściłem. No i raz przejechałem się tym 105KM. Sytuacja była taka, że ruszałem spod świateł i zaraz wjazd na most pod górkę. Ulica dwupasmowa tam tak normalnie. No i co ciekawe by on pod tę górkę się wczłapał w miarę żwawo to niestety ale klepa w podłodze musiała być od samego wrzucania 4 biegu. Także już wtedy i to mocno mi się nie spodobało.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adam_W
6 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Ze niby Octavia 2 wypadla lepiej niz Astra J? :hehe: Przeciez to juz stary, toporny i glosny hebel...

Astre J to raczej trzeba porownywac z Octavia 3 i tutaj faktycznie Skoda wypadnie sporo lepiej :ok:

 

Nie nie nie. Czekaj, na plus Astry rzecz jasna. To miałem na myśli. Wcześniej napisałem że 1.6 102KM to stara konstrukcja jak świat z brakiem jakiejkolwiek dynamiki.

Edytowane przez adam_W
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Ze niby Octavia 2 wypadla lepiej niz Astra J? :hehe: Przeciez to juz stary, toporny i glosny hebel...

Astre J to raczej trzeba porownywac z Octavia 3 i tutaj faktycznie Skoda wypadnie sporo lepiej :ok:

 

Raczej chodziło o osiągi, ale z tego co widzę to 0-100 Astra J jest szybsza raptem o 0.6s.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adam_W
1 minutę temu, analyzer64 napisał:

 

Raczej chodziło o osiągi, ale z tego co widzę to 0-100 Astra J jest szybsza raptem o 0.6s.

Może na papierze tak jest ale będziesz miał może okazję przejechać się jak ja tym i tym. Zobaczysz sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Octavię to bym jeszcze rozważył ale 3gen, nawet z tym 1.4TSI. Rozrząd tylko wymienić, jeśli dobrze pamiętam to byłem umówiony na oglądanie takiej w zeszłym roku, cena 30kpln, 1.4tsi po wymianie rozrządu.

Edytowane przez analyzer64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiedziałem że padnie pytanie czym jeżdżę
 
Może "wstydził bym się" to za duże słowo ale nie widzę się w tej marce. Taka popłuczyna Renault, jak Hyundai popłuczyna Hondy czy Toyoty. Dlatego też napisałem że moja opinia nt Dacii jest mocno pobieżna bo nawet nie jechałem Dacia.
Przyglądałem się modelom Duster, Lodgy czy Sandero. Ja widziałem tam oszczędności, jak np w Sandero powiedzmy widział mi się przód tak nie spodobało się wnetrze. Dziadkowe trochę wg mnie albo jak wyciosane z kawałka drewna.
 
No okej, są oszczędności bo taka jest Dacia, tania. Daje ci coś za cos. Ale masz opcje w cenie za 3p kPLN kupić 3-letnie auto, bo konkurencja w klasie będzie że 2,3 lata starsza. Zawsze jest coś za cos.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Octavię to bym jeszcze rozważył ale 3gen, nawet z tym 1.4TSI. Rozrząd tylko wymienić, jeśli dobrze pamiętam to byłem umówiony na oglądanie takiej w zeszłym roku, cena 30kpln, 1.4tsi po wymianie rozrządu.
Przy spalaniu tego silnika i przebiegu autora wątku to nawet na benzynę będzie to ekonomiczne rozwiązanie.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, SorenLorenson napisał:

nikt chyba jeszcze nie polecał to ja zaproponuję rozwiązanie, które użytkuje od 5 lat: Focus mk3 kombi 1.6 105/125KM + LPG - zrobiłem tak już 101 kkm i jestem z tego połączenia zadowolony.

Trochę na temat focusów pisałeś (grzebałem w archiwum), ale nadal nie wyrobiłem sobie zdania.

Co z LPG w tym 1,6 125KM?

Jest jakiś ból z tym silnikiem i połączeniem czy nie?

Luz na szklankach?

Chodzi o roczniki ok 2017.

Edytowane przez ZUBERTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, spad napisał:

No okej, są oszczędności bo taka jest Dacia, tania. Daje ci coś za cos. Ale masz opcje w cenie za 3p kPLN kupić 3-letnie auto, bo konkurencja w klasie będzie że 2,3 lata starsza. Zawsze jest coś za cos.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka
 

 

Dacia jest dobra, oszczędności są bo muszą być, inaczej nie byłoby cen jakie są, skoro Sandero w podstawie można kupić poniżej 40kpln, a i w serii ma radio z DAB i elektrykę przednich szyb. Ja do Dacii nic nie mam, mnie osobiście ona nie interesuje ale nie znaczy to że są to źle samochody.

Można kupić nowe za 35kpln i mieć święty spokój przez okres gwarancji przynajmniej, a można kupić dojechaną S-klasę z opuszczonym tyłem i niedziałającą połową wyposażenia.

 

Wybór jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, ZUBERTO napisał:

Luz na szklankach?

 

Luz na szklankach jest. 

Jak to się gazuje to nie wiem, bo zatrzymałem się na stereotypie, że Ford z LPG się nie lubi, ale jakoś ludzie zakładali i zakładają, jak zwykle zdania są podzielone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, ZUBERTO napisał:

Co z LPG w tym 1,6 125KM?

Jest jakiś ból z tym silnikiem i połączeniem czy nie?

Luz na szklankach?

Chodzi o roczniki ok 2017.

 

wersja 105 od 125 różni się kolektorem wydechowym (2 katalizatory) i programem - ja mam 105.

Gazuje się to dobrze, tzn. nie miałem żadnych problemów z rozjeżdżaniem się map czy wyskakującymi Check' ami

Luz na szklankach, u mnie po przebiegu 100 kkm na lpg i w sumie 216 ciągle nie wymaga korekty.

Największymi bolączkami tego silnika jest zapłon (archaiczne kable WN), słabe katalizatory - wypalają się pomiędzy 150-200kkm oraz to, że na zimno klepie z rozrządu, ponoć tak wszystkie TiVCT tak mają.

Poza tym to stara, trwała jednostka. U mnie ciągle nie pobiera oleju pomiędzy wymianami.

Ludzie na forach pisali o problemach z kołami zmiennych faz rozrządu, ale u mnie takiego problemu nie było.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co jeszcze tu nie padło z propozycji to Lancer X. Trzyosobowa rodzina powinna się zapakować do hatchbacka, aczkolwiek z korozją nie wiem jak jest, widywałem takie z rudą na nadkolach, na osiedlu u teściowej znajomy ma takie auto już parę lat i korozji nie ma.

Serwis Mitsubishi dość drogi ale auta bezawaryjne, pewnie więcej powie @Dark_Knight;] do wyboru 1.6 i 1.8, ale częściej poleca się ten drugi, bo niewiele więcej pali a mocy ma więcej.

 

Edytowane przez analyzer64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adam_W
2 minuty temu, analyzer64 napisał:

Co jeszcze tu nie padło z propozycji to Lancer X. Trzyosobowa rodzina powinna się zapakować do hatchbacka, aczkolwiek z korozją nie wiem jak jest, widywałem takie z rudą na nadkolach, na osiedlu u teściowej znajomy ma takie auto już parę lat i korozji nie ma.

Serwis Mitsubishi dość drogi ale auta bezawaryjne, pewnie więcej powie @Dark_Knight;] do wyboru 1.6 i 1.8, ale częściej poleca się ten drugi, bo niewiele więcej pali a mocy ma więcej.

 

Myślałem nad tym samochodem kiedyś.

Rude nadkola widziałem. 1.8 z tego co piszą daje frajdę z jazdy ale co dziwne, ładniejsze nadwozie to sedan. Wersja hb wygląda jakby miała doopę dospawaną.

 

Ogólnie auto ciekawe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adam_W

Jeszcze nikt nie polecił jednego auta. Nie wiem bo nie sprawdzałem jaki mógłby być rocznik, w jakim budżecie... Opel Insignia? Niby segment D ale podobno miejscem w środku nie grzeszy. Także może...a może odpuścić i nie mieszać jej tutaj.

Edytowane przez adam_W
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, adam_W napisał:

Jeszcze nikt nie polecił jednego auta. Nie wiem bo nie sprawdzałem jaki mógłby być rocznik, w jakim budżecie... Opel Insignia? Niby segment D ale podobno miejscem w środku nie grzeszy. Także może...a może odpuścić i nie mieszać jej tutaj.

 

Ma to auto w zasięgu cenowym, ale nie chce turbo. Chyba że wybierze wolnossące 1.6 lub 1.8 ale to już byłby masochizm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adam_W

Faktycznie te 2 silniki jako jednostki bez turbiny, nie zapewnią wg mnie sprawnego przemieszczania się.

Niby ten 1.8 140KM (bo tyle chyba miał) może jakoś by dał radę.

To ten sam silnik który był w Vectrze C? Chyba był słabszy w Vectrze...122KM

Edytowane przez adam_W
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nikt nie polecił jednego auta. Nie wiem bo nie sprawdzałem jaki mógłby być rocznik, w jakim budżecie... Opel Insignia? Niby segment D ale podobno miejscem w środku nie grzeszy. Także może...a może odpuścić i nie mieszać jej tutaj.
Lancer się nie prowadzi a insignia to taka Laguna 2 tylko z innym znaczkiem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, adam_W napisał:

Faktycznie te 2 silniki jako jednostki bez turbiny, nie zapewnią wg mnie sprawnego przemieszczania się.

Niby ten 1.8 140KM (bo tyle chyba miał) może jakoś by dał radę.

To ten sam silnik który był w Vectrze C? Chyba był słabszy w Vectrze...122KM

Miałem 1.8 140 KM w Cruze.

Tam jako tako dawał radę.

Zamulony do 3500 obr. Potem odzywał. Trzeba było często redukować biegi 

Cruze ciężki, ponad 1.4 t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, spad napisał:

Przy spalaniu tego silnika i przebiegu autora wątku to nawet na benzynę będzie to ekonomiczne rozwiązanie.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka
 

 

Nie oplaci sie zakladac lpg przy takich przebiegach, ona po miescie przy normalnej jezdzie spala 7l. Ale problemem tu moze byc budzet, bo max 30tys ciezko bedzie kupic z 1.4 w dobrym stanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Maciek.Be napisał:

Rozważam Astra J 1.4 Twinport lub 1.6 Twinport.

1.6 jaką ma skrzynie biegów, chyba nie współpracuje z LPG ? 

Astrę J 1,4 100KM hatchback kupiłem w 2010 nową, przy przebiegu 35 tyś zamontowałem LPG. Po 8 latach jak ją sprzedawałem miała 142 tyś i był to mój najmniej awaryjny samochód.

Z awarii na gwarancji wymienione tarcze przód i cewka zapłonowa. Olej zmieniałem co 20 tyś klocki kilka razy i ogranicznik drzwi kierowcy oraz 2 razy czujnik temp w parowniku LPG. 

Samochód super na dojazdy do roboty i wkoło komina. Dla rodziny 3 os ok. Ja wspomagałem się boxem dachowym na dalsze wyjazdy.

O dynamice na DK zapomnij, po prostu na tych drogach tira nie wyprzedzałem. Na drogach  A i S bez problemu mogłem utrzymywać stałą prędkość przelotową 160 km/h, przy spalaniu LPG 10,5 l.

 

A co jest nie tak z tą Octavią 2, że chcesz zmienić. Ja bym jej na AJ nie zmienił, będzie ciaśniej w kabinie i bagażniku.

W tym budżecie będzie ciężko znaleźć wolnegossaka pod lpg nie zajechanego.

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zaproponuje to czego nikt jeszcze tu nie zaproponował... Tipo. Lubi się z gazem, ale to pomijalne bo w 7l sie miesci. 95KM do miasta na krótkie podjazdy wystarczy. Będzie 4 letnie z udokumentowaną najczęściej historią.

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, robciolas said:

O dynamice na DK zapomnij, po prostu na tych drogach tira nie wyprzedzałem. Na drogach  A i S bez problemu mogłem utrzymywać stałą prędkość przelotową 160 km/h, przy spalaniu LPG 10,5 l.

 

Chyba Cie troche fantazja ponosi, przy 160km/h to juz 1,4T musialo sie troche napocic i w zasadzie byl to max jesli chodzi o w miare komfortowa jazde ;)

Po kazdym przyhamowaniu w 1.4NA ponowne rozpedzenie do tej predkosci, to chyba sie mierzylo kalendarzem ;]

 

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Chyba Cie troche fantazja ponosi, przy 160km/h to juz 1,4T musialo sie troche napocic i w zasadzie byl to max jesli chodzi o w miare komfortowa jazde ;)

Po kazdym przyhamowaniu w 1.4NA ponowne rozpedzenie do tej predkosci, to chyba sie mierzylo kalendarzem ;]

 

 

Było to wykonalne i przy tej prędkości to auto dobrze trzymało się drogi, ale fakt to było V max komfortu jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, spad napisał:

Tak niski przebieg i krótkie dystanse nie mają sensu z lpg. 

 

Wszystko zalezy od tego ile pali dane auto.

Ja zagazowałem pande, bo wg mnie 6-6.5 l benzyny w takim aucie to za duże spalanie. I nawet robiąc 8 tys rocznie opłacało się

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Maciek.Be napisał:
Poszukuj samochodu z segmentu C dla trzy osobowej rodziny, jazda głównie po mieście, często krótkie dystanse.

Preferowany silnik benzynowy, dobrze żeby współpracował z LPG, najlepiej żeby nie miał turbiny.

Przebieg roczny około 10 do 15 kkm.

Roczniki od 2010, budżet od 20 do maksymalnie 30 kkm.

Zależy mi na bezawaryjności, dobrym zabezpieczeniu antykorozyjnym.

Wyposażenie które chciał bym żeby posiadał to ESP i automatyczna klimatyzacja.

Do rozważenia wersje kombi.

 

Proszę o Wasze propozycje i sugestie. Oglądałem kilka modeli ale mam nadzieję że zaproponujecie innego.

fiat bravo 1.4 tJet po 2011 r- silnik do lpg i brak skrzyni m32 z łopla. jedyny problem to poszukać takie auto bo jest ich mało a co się pojawi przyzwoitego znika moment

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, BOGUS napisał:

Ja zaproponuje to czego nikt jeszcze tu nie zaproponował... Tipo. Lubi się z gazem, ale to pomijalne bo w 7l sie miesci. 95KM do miasta na krótkie podjazdy wystarczy. Będzie 4 letnie z udokumentowaną najczęściej historią.

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
 

w założonym budżecie będzie to gruz uzdatniony do jazdy a z silnikiem 95 koni zrodzi to tylko frustracje kierowcy. ani to szybki ani to ekonomiczny silnik- no może bezproblemowy .

ten silnik nadaje się do 500 tki a nie do komplaktu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Dareek napisał:

w założonym budżecie będzie to gruz uzdatniony do jazdy a z silnikiem 95 koni zrodzi to tylko frustracje kierowcy. ani to szybki ani to ekonomiczny silnik- no może bezproblemowy .

ten silnik nadaje się do 500 tki a nie do komplaktu

Jesli juz to tipo z tjetem. Lepszy do gazu i osiagi lepsze. 0 95 w Tipo z gazem to rozne opinie byly.   Czesc twierdzi ze ten silnik stwarzal problemy bo ze wzgledow eko byl na maksa odchudzony i juz nie pamietam czy zawory czy glowica sprawiala probleny po jakims przebiegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Dareek napisał:

w założonym budżecie będzie to gruz uzdatniony do jazdy a z silnikiem 95 koni zrodzi to tylko frustracje kierowcy. ani to szybki ani to ekonomiczny silnik- no może bezproblemowy .

ten silnik nadaje się do 500 tki a nie do komplaktu

Jesli gazu bedzie spalal nawet i 10 l to ekonomiczny (finansowo) nadal bedzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że autor postu ma świadomość spalania silników 1.8 i 2.0 wolnosssacych na poziomie 10-14 l/100. Miałem kiedyś Zafire z motorem 1.8 140KM i w miescie na krótkich odcinkach palia 13-14 litrów. Do LPG nie podchodzilem, bo odcinki krótkie więc połowa jazdy i tak by była na benzynie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w założonym budżecie będzie to gruz uzdatniony do jazdy a z silnikiem 95 koni zrodzi to tylko frustracje kierowcy. ani to szybki ani to ekonomiczny silnik- no może bezproblemowy .
ten silnik nadaje się do 500 tki a nie do komplaktu
Ile pali i jak jedzie to ja nie wiem, zrobilem tym tylko 40kkm wiec co ja tam wiem...

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

Chyba Cie troche fantazja ponosi, przy 160km/h to juz 1,4T musialo sie troche napocic i w zasadzie byl to max jesli chodzi o w miare komfortowa jazde ;)

Po kazdym przyhamowaniu w 1.4NA ponowne rozpedzenie do tej predkosci, to chyba sie mierzylo kalendarzem ;]

 

 

Mialem 1.4 NA w Merivie i faktycznie przyspieszanie mierzylo sie kalendarzem.130km/h to byla najwyzsza w miare komfortowa predkosc-pewnie w Astrze bylo ciut lepiej ze wzgledu na aerodynamike.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, rostex napisał:

Mam nadzieję, że autor postu ma świadomość spalania silników 1.8 i 2.0 wolnosssacych na poziomie 10-14 l/100. Miałem kiedyś Zafire z motorem 1.8 140KM i w miescie na krótkich odcinkach palia 13-14 litrów. Do LPG nie podchodzilem, bo odcinki krótkie więc połowa jazdy i tak by była na benzynie. 

 

U mnie Laga 2.0 pali po Warszawie 9-10L, najwyższe zanotowane w zeszłym roku miałem 10.5 litra.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Wszystko zalezy od tego ile pali dane auto.
Ja zagazowałem pande, bo wg mnie 6-6.5 l benzyny w takim aucie to za duże spalanie. I nawet robiąc 8 tys rocznie opłacało się
 
Zona jezdzi L2 2.0 i pali jej po miescie miedzy 10-15l lpg a jezdzi po 3-4km do przedszkola 1,5... Auto po 0,6-1,5km jedzie na lpg w zaleznosci od temp. Przy 0 stopni 1km wystarczy.
Ja jezdze Espacem 2.0dci i na tych samych trasach nie zeszlem ponizej 8,8l, tylko ze ja jeszcze czasem gdzies dalej wyskocze. Kazde auto 1,0-2.0 przy krotkich odcinkach trzeba liczyc 8-10l. Chyba ze kupimy np aygo, c1, to te auta pala po miescie do 6l... Zazwyczaj 5-5,5l schodzi bratowej i dziadkom. Kumpel w pracy ma aygo na lpg pali mu to 6,5l lpg po 150kkm musial robic remont silnika, zaplacil 2tysie i lata dalej...ma juz 190 i wszystko ok

Wysłane z mojego Redmi 6 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, robciolas napisał:

A co jest nie tak z tą Octavią 2, że chcesz zmienić. Ja bym jej na AJ nie zmienił, będzie ciaśniej w kabinie i bagażniku.

W tym budżecie będzie ciężko znaleźć wolnegossaka pod lpg nie zajechanego.

Przy przebiegu 115 kkm potrafi spalić sporo oleju podczas jazdy na trasie.  

Niby pierwszy właściciel z salonu, sprawdzona w Skoda przed zakupem, albo źle serwisowania była lub zajechana.

Edytowane przez Maciek.Be
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciek.Be napisał:

Przy przebiegu 115 kkm potrafi spalić sporo oleju podczas jazdy na trasie.  

Niby pierwszy właściciel z salonu, sprawdzona w Skoda przed zakupem, albo źle serwisowania była lub zajechana.

Który to rok Octavi? Może nie było dbanie o LPG, za uboga lub bogata mieszanka i zawory powiedziały pa pa. Duże spalanie oleju to jakie? Litr na 1000km?

Nie lepiej zrobić mały remont silnika (pierścienie, głowica ) i jeździć dalej wiedząc co się ma. Myślę, że naprawa zamknie się w ogarniętym warsztacie poza Wawą w 2tyś PLN.

Edytowane przez robciolas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, robciolas napisał:

Który to rok Octavi? Może nie było dbanie o LPG, za uboga lub bogata mieszanka i zawory powiedziały pa pa. Duże spalanie oleju to jakie? Litr na 1000km?

Nie lepiej zrobić mały remont silnika (pierścienie, głowica ) i jeździć dalej wiedząc co się ma. Myślę, że naprawa zamknie się w ogarniętym warsztacie poza Wawą w 2tyś PLN.

Octavia w wersj podstawowej, odebrana z salonu 23.12.2011.

Jak kupowałem w ubieglym roku przebieg był 104 kkm.

Niestety pierwszy właściciel przekazał mi niewiele dokumentów z serwisowania. Faktura za wymianę wtryskiwaczy Landi Renzo, regulacja instalacji LPG, wymiana rozrządu.

Nie wiem jak często zmieniany był olej i serwisowania instalacja LPG. Pan dosyć specyficzny pod względem podejścia do samochodu, opony z wyższej półki 2 komplety a samochód w wersji podstawowej. 

Podczas jazdy po mieście ubytek oleju jest minimalny.

Problem pojawia się po przekroczeniu prędkości 110 km/h i 3500 obr/min.

 

 

Edytowane przez Maciek.Be
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, blue_ napisał:

 

Ale tylko wtedy, jak przekraczasz 130km/h. Jak sie jezdzi do tej prędkości, to nie bierze. Tttm

 

Bierze olej przy niższych prędkościach, nie takie duże ilość i jak przy 130-140 km/h.

 

Ostatnia trasa 800 km w dwa dni, prędkość 110 do 120 km/h zużycie oleju od połowy miarki do minimum, po 400 km dolałem 1 litr.

Po przejechaniu 400 km ubyło 1/4 miarki ale jechałem nie przekraczając 120 km/h.

 

Jeśli TTTM to kupić olej np Lotus 5W40 i wozić zapas oleju w bagażniku na dolewki ?

Edytowane przez Maciek.Be
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Maciek.Be napisał:

 

Nie wiem jak często zmieniany był olej i serwisowania instalacja LPG. Pan dosyć specyficzny pod względem podejścia do samochodu, opony z wyższej półki 2 komplety a samochód w wersji podstawowej. 

 

 

 

No to akurat jest chyba najlepszy model podejscia do eksploatacji samochodu.:oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, wlad napisał:

No to akurat jest chyba najlepszy model podejscia do eksploatacji samochodu.:oki:

 

Nie bałdzo, kupił tańsze opony ale mu szumiały to sprzedał i kupił droższe (Continental i Goodyear).

 

Kupić nowy samochód w salonie bez żadnych dodatków, chociaż nie, jest zakładka za szybą na bilety za 100 zł a nie była w podstawie 😀 

 

Na nowy samochód czekał 2 miesiące bo wersja która była w salonie od ręki miała światła przeciwmgielne za dopłatą 800 zł.

 

Edytowane przez Maciek.Be
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciek.Be napisał:

Nie bałdzo, kupił tańsze opony ale mu szumiały to sprzedał i kupił droższe (Continental i Goodyear).

 

Kupić nowy samochód w salonie bez żadnych dodatków, chociaż nie, jest zakładka za szybą na bilety za 100 zł a nie była w podstawie 😀

 

Na nowy samochód czekał 2 miesiące bo wersja która była w salonie od ręki miała światła przeciwmgielne za dopłatą 800 zł.

 

Kolego, fajnie się krytykuje nie?

Czemu więc sam nie pójdziesz do salonu i tego wypasa nie kupisz?

Panu wystarczyło co kupił, Tobie jak widać po 8 latach też, a teraz jedziesz po gościu jak po burej suce.

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Nie bałdzo, kupił tańsze opony ale mu szumiały to sprzedał i kupił droższe (Continental i Goodyear).
 
Kupić nowy samochód w salonie bez żadnych dodatków, chociaż nie, jest zakładka za szybą na bilety za 100 zł a nie była w podstawie  
 
Na nowy samochód czekał 2 miesiące bo wersja która była w salonie od ręki miała światła przeciwmgielne za dopłatą 800 zł.
 
Kupił żeby jezdzic a nie mieszkac
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, ZUBERTO napisał:

Kolego, fajnie się krytykuje nie?

Czemu więc sam nie pójdziesz do salonu i tego wypasa nie kupisz?

Panu wystarczyło co kupił, Tobie jak widać po 8 latach też, a teraz jedziesz po gościu jak po burej suce.

 

Nie jeżdżę tylko stwierdzam to co usłyszałem podczas zakupu.

 

Gdyby mi ten samochód nie odpowiadał to bym go nie kupił.

 

Nie potrzebuje nowego samochodu.

 

Masz racje, każdy kupuje to na co to stać i to co potrzebuje. Niepotrzebna uwaga z mojej strony.

Edytowane przez Maciek.Be
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.