Skocz do zawartości

Renaulation - czyli rewolucja wg Renault - za Megane 30% więcej $$$


OZI

Rekomendowane odpowiedzi

Nie dalej jak 2 tyg. temu miałem nowe Megane 1.5 dCi na 2 doby do swojej dyspozycji jako testowe, auto nowe, z przebiegiem 350km. W dwa dni zrobiłem nim trochę ponad 250km. Nie wiem jaka to była dokładnie wersja ale katalogowo trochę ponad 95tys. kosztowała. Powiem tak, w środku poza konsolą środkową to czułem się jak w starej skodzie Felicji, prawie wszędzie plastik, skrzypienie deski rozdzielczej, ogólnie tragedia. Jak bym był na etapie zakupu to w tym momencie zastanowił bym się czy bym był w stanie przeboleć to za ok 60tys. Silniczek jak na 115km chodził wyjątkowo żwawo, ładnie się zbierał, niskie spalanie, to do zaakceptowania w stosunku do wykonania wnętrza.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Po 2 letniej przygodzie z ostatnim scenicem grand 1.6 biturbo D złego slowa nie powiem.

Jakby żona znowu potrzebował auta 7 os to byłby to prawdopodobnie espase.

Wysłane z tel.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, ppmarian napisał:

Po 2 letniej przygodzie z ostatnim scenicem grand 1.6 biturbo D złego slowa nie powiem.

Jakby żona znowu potrzebował auta 7 os to byłby to prawdopodobnie espase.

Wysłane z tel.
 

No ja też na testy takie Megane miałem i byłem bardzo miło zaskoczony właśnie 😉 cicho , wygodnie , nic nie trzeszczy , 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, wujek napisał:

Jeszcze pare lat temu widywalem sporo nowych Subaru na ulicy teraz nie wiem z czego zyja dilerzy. Kwestia czasu i sie zwina.

Z widywanych przeze mnie na ulicy w miarę nowych Subaru pewnie z 99% zza wielkiej wody pochodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, ZUBERTO napisał:

Z widywanych przeze mnie na ulicy w miarę nowych Subaru pewnie z 99% zza wielkiej wody pochodzi.

Ludzie pewnie sentyment czuja bo jezdzili poprzednimi modelami w PL. Niestety obecnie silnikowo Subaru w wersjach EU wypada slabo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I pojawila sie pierwsza nieoficjalna lista Vive La Renaulution!

Czesc juz dawno podejrzewana o spisek...

3c3f72b050666fe19186d9ecff2b372a.jpg


Obywatele ktorzy nie mysla poprawnie:

- obywatel Twingo,
- ob. Talisman,
- ob. Megane GrandCoupé,
- ob Grand Scenic,
- ob Koloes,
- ob Zoe
- ob Kadjar
- ob Alaskan
- ob Espace.


Do egzekucji obywatele!...

470ac801ff041a7b04db923169f3cb39.jpg


Obywatel Scenic do re-edukacji.

Znaczy ma sie identyfikowac nie jako MPV, tylko 3 rzedowy SUV, ktory ma zastąpić zgilotywanego obywatela Kalosz.

Edit: wiecej info:
- koszt operacyjny ma zejść $2.4bil w dół.

-6-8 glownych projektów przyszłych aut zabitych.

- natychmiastowa 'rewizja kosztow', ceny aut w gore tak aby w 2023 miec $$$,

- wieksze rozróżnienie miedzy Dacia a Renault,

- niedupuszczenie do tego co VAG ma ze Skoda, ze wybiera tańszy produkt, zamiast VeeDud...

- wieksze wykorzystanie produkcji made in China do klepania Dacia i import do EU,
(Cel: Obniżenie kosztu klepania na sztuke wraz z podniesieniem ceny dla klienta w EU)

- ograniczenie segmentu B (Clio???), jesli koszt % na sztuke nie da sie zmienic, eliminacja.

- segment C i SUV-C ma byc podstawa maszynki do robienia $$$, gdzie Renault bedzie zadalo ceny premium, szczególnie za SUV i C w Crossover.

- Renault ma byc jak Pug w % zysku na sztuke wyklepanego auta.

- Dacia ma byc jak Citroen w % zysku na sztuke wyklepanego auta.

- Alpine przetrwa (narazie) , ale dostanie swój budget czyli ma byc finasowo samowystarczalne, jesli nie to 'Viva la revolution' przyjdzie i obywatel Alpine straci głowę.

- wzmocnenie JV z Brilliance Jinbei w China, szczegolnie w autach dostawczych (jak ????),

- koncentracja na recycling baterii z EV i ich odsprzedaży,

- koncentracja na zwiekszeniu EV czesci OEM z partnerów Made in China....


Riceburner GR-FOUR



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
W tytule Ci wyszła literówka i jest Renaulation. Czy to od "cancellation?
:hehe:
 
Chyba sie po prostu 'ye-p-łem'

f3d9770315574797f09b8e3b7cdcca39.jpg

Juz sam nie wiem, która wersja rewolucji jest poprawna czy ta ENG czy ta F , ale jak coraz więcej wycieka i coraz wiecej o niej czytam, to mi się coraz bardziej podoba ...

Beda jeczec za Ghosn, i sądzę że historia go dobrze oceni...

Jemu tez się ta rewolucja 'podoba'



Riceburner GR-FOUR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

I podsumowanie juz po oficjalnej info.

Investorzy generalnie nie sa przekonani, ze plan wypali.... ale...

2bbbb3f2e878cdec9c1110b30dbd96bf.jpg

Pozytywy:
- Dacia & Lada polaczone w jedno.

- 19 nowych modeli do 2025, 14 z ktorych okreslane sa jako 'bazowe do przetrwania'

- 7 tych modeli ma byc pelnymi EV - na EU,
- 2 maja byc w segmencie B(Renault 5 I Dacia)

- koncentracja na Lada-Dacia aby zarabialy 2x tyle w grupie Renault, 10 nowych modeli (z tych 19) w Dacia, Lada,

- koncentracja na Lada-Dacia szczegolnie na rynkach Rossija, Salsa Brasil z ICE.

- podboj nowych segmentow z Dacia-Lada,

- 85% wszelkich komponentow ma byc identyczne miedzy Dacia a Lada,



Neutralne:
- repozycja Renault z segmentu B do Segmentu C

30% sprzedazy Renault to auta male (wg EU clasyfikacji B) typu Clio.

Segment C- Compact daje jednak Renault 30% wiecej marzy na sztuke.

Dlatego pozostana tylko 2 male auta, z Renault 5 majacym byc glownym przywodca nowego ataku na segment B, z odpowiednia cena oczywiscie.

- reorganizacja EU operacji, aby wykorzystac 'koszt pracy' Lada w Matioszcze Rossija a Dacia w Rumunia & Maroko - do obslugi EU klienta, gdzie koszt pracy jest min 25% tanszy na sztuke wyklepanego auta


- wieksza utylizacja Made in China parterow w Dacia, np nowa Dacia EV ma byc 100% Made in China


(Neutralne bo mimo tego, ze prace straca ludzie w F, E etc, to produkt koncowy powinien byc tanszy dla klienta)


Negatywy:

- obciecie klepania z 4mil sztuk (2019) do 3.1mil w (2025), a wiec co 4 Renault nie wyjedzie z fabryki.

- wzrost marzy do min 5%

Czyli Ctrl+v, Ctrl+c Mary z GM.

Obrazowo wg Renault co to oznacza dla klienta:

Wyzsza cena ostateczna auta do zaplaty.

Wg Renault srednia cena Renault w EU za jaka klient wyjechal to w 2019 bylo 20k ojro.

Do 2023 minimalna wartosc ma wyniesc 23,700 ojro.

W 2025 EU klient ma zaplacic 27k ojro za podobny produkt.

Czyli znow przykladowo (wg Renault a nie Ozi) mowimy tu o Megane.

Wg. De Meo 'przyszle ceny Renault w klasie compact lub sredniej (C-SUV) , hybryd lub EV beda kosztowac ok 50,000 ojro lub troche mniej, poniewaz bedzie to 'typowy' budget klienta Renault.

Zarowno srednia cena auta jak I segmentowa cena auta ma byc min 25-30% wyzsza w 4 lata.

- Renault w EU ma byc Premium, (pomiedzy Audi a VeeDud), Dacia dla luda aka Skoda

- ani razu Nissan nie zostal wspomniany, wiec nie wiadomo jaka jest przyszlosc dla calego Ren-Nis-Mitsu


Ocena bankow a nie moja.

- plan ryzykowny,
- plan skazany na porazke,
- plan malo ambitny

Np taki Nord LB - popularny bank investycyjny w EU.

'Opuszczenie strategi skierowanej na % udzial w rynku na rzecz zwiekszenia marzy jest bardzo ryzykowne dla Grupy Renault, ktora nie ma ma rozpoznawalnej marki premium.

Wyglada, ze cala strategia jest nieprzymyslana, I jest tylko (achtung jak nie lubiec D Banku ) 'marketingowym gadaniem o zlych czasach' aby podniesc ceny.

Trudno oczekiwac, ze klient Renault nagle zacznie placic wiecej.

Co jest rowniez niepokajace, wydaje sie ze zwiazek Nissan Renault jest bardzo niestabilny.

Riceburner GR-FOUR



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten plan ma jedna zasadnicza wade juz widze ludzi w kolejkach do salonu po nowego Renault za 50k Euro :hehe: Lada i Dacia to rozumiem i tu plan sie uda, co do Renault to nie wiem. Juz teraz widac jak sie sprzedaja drogie auta... Talisamana nie widac, Koleos i Kajar daleko w tyle za innymi markami. Bye bye Renault. Premium z laguny chca zrobic :facepalm:

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten plan ma jedna zasadnicza wade juz widze ludzi w kolejkach do salonu po nowego Renault za 50k Euro default_hehe.gif Lada i Dacia to rozumiem i tu plan sie uda, co do Renault to nie wiem. Juz teraz widac jak sie sprzedaja drogie auta... Talisamana nie widac, Koleos i Kajar daleko w tyle za innymi markami. Bye bye Renault. Premium z laguny chca zrobic default_facepalm%5B1%5D.gif
 

Ten plan ma jedna zasadnicza wade juz widze ludzi w kolejkach do salonu po nowego Renault za 50k Euro default_hehe.gif Lada i Dacia to rozumiem i tu plan sie uda, co do Renault to nie wiem. Juz teraz widac jak sie sprzedaja drogie auta... Talisamana nie widac, Koleos i Kajar daleko w tyle za innymi markami. Bye bye Renault. Premium z laguny chca zrobic default_facepalm%5B1%5D.gif
 

Ja to czytam tak, i poświęciłem z 2h na czytanie i oglądanie wypocin CEO... jestem kretynem ....

Dla EU Dacia stanie się Renault, nie ważne gdzie będzie klepana.

Jeśli wszyscy będą podnosić ceny, a będą bo koszt EU regulacji wzrasta, to Dacia ma osiągnąć obecna cenę Renault - średnio 20k ojro na transakcji.


Renault de facto jeśli po za F nie zostanie uznane za Premium - stad odwołanie do marketingu ‘uczuc’ - (kupujesz nowe Renault 5), ma byc Premium I tyle.

Znow jeśli wszyscy będą podnosić ceny - te 50k ojro nie jest wyciągnięte z tylka tylko skąd to wzięli... - to rzeczywiście ograniczenie produkcji o 1/4 ma sens.


Ale jeśli to nie wypali, i rząd F nie będzie wiecznie wyciągał Renault, to ten plan jest ostatnim rozdziałem Renault.

Wyglada, jednak ze Carlos nie był głupcem, i widział ze tylko połączony Renault Nissan Mitsu jest wstanie rozłożyć koszt....

Ironia - próbują zdemolować wszystko, co dawało im $$$ przez lata po tym jak ich z szamba wyciągnął, musi się śmiać w tył Libanie..


23ffc631410366e9b2d61ad62c32c510.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.