Skocz do zawartości

Toyota RAV4 Hybrid 2020 - ktoś użytkuje? Opinie


Kysior

Rekomendowane odpowiedzi

Kolega się przymierza do zakupu tego samochodu. Ma ktoś taki, lub miał styczność i może się podzielić wrażeniami?

 

RAV4, hybryda, najlepiej z wyprzedaży rocznika, wersja selection.

 

Będę wdzięczny za sugestie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega się przymierza do zakupu tego samochodu. Ma ktoś taki, lub miał styczność i może się podzielić wrażeniami?
 
RAV4, hybryda, najlepiej z wyprzedaży rocznika, wersja selection.
 
Będę wdzięczny za sugestie.
 
Miałem/mam 2020 Hybrid Comfort + Style, ale niestety serwisowi zdarzył się stłuczka moim autem podczas testów drogowych i czekam na rozwój sytuacji. Generalnie ja się zawiodłem. W mieście na krótkich 5 km odcinkach bardzo duże spalanie. U mnie 10-14l /100km. Stukało co z przodu po prawej stronie. Masakryczne jakości podstawowe audio.
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Kysior napisał:

RAV4, hybryda, najlepiej z wyprzedaży rocznika, wersja selection.

 

Tata ma od 2 miesięcy tą wersje, hybrydę 4x2.

Nie narzeka, próbuje wykręcić 1L na 100 km, ale póki co jest na poziomie 6-7. Narazie nie zgłaszał uwag.

 

Wg mnie na +

Ubezpieczenie, auto warte 150 k PLN z pakietem rocznym za 2900 zł.

Ilość miejsca w środku i w bagażniku.

Jak dla mnie przyjazdy ukł. napędowy.

 

Na -

brak teleskopu w masce

ten sam straszny dźwięk zamykania klapy bagaznika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.12.2020 o 10:09, Kysior napisał:

Kolega się przymierza do zakupu tego samochodu. Ma ktoś taki, lub miał styczność i może się podzielić wrażeniami?

 

RAV4, hybryda, najlepiej z wyprzedaży rocznika, wersja selection.

 

Będę wdzięczny za sugestie.

 

Sugeruję skierować zainteresowanie w stronę Sorento lub Santa Fe.

Rav4 to stary kibel, absurdalnie twarde i głośne zawieszenie, skrzynia cvt lipa, spalanie lipa, drogi serwis. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Danielpoz. napisał:

🤣 Znawca... 

Miło mi 👍 

A zainteresowany niech porówna wozy ww., z tą Rav4.
W rodzinie była Rav4 od 2014 roku i miała być teraz nowa.

To auto nic się nie zmieniło w zasadzie, nic na plus. 

Sorento i Santa Fe są dwie galaktyki z przodu, a ceny zbliżone. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugeruję skierować zainteresowanie w stronę Sorento lub Santa Fe.
Rav4 to stary kibel, absurdalnie twarde i głośne zawieszenie, skrzynia cvt lipa, spalanie lipa, drogi serwis. 
Ide z 2015 Santa Fe 2.2l Diesel 170k km na 2021 RAV 4 GX 2.5l AWD Hybrid

RAV4 Hybrid zrobilem prawie 2k km - Toaleta podrzucila - dala benzyny, i powiedziala ze wroc za tydzien.

Zrobilem 2,300 cos tam km. Zamowilem.

Wersja bieda, Hybrid 2.5l AWD.

Za Santa Fe:
- wiekszy,
- przyzwyczailem sie do ich 2.2l 147kW Diesel, imvho niezly silnik, nic dziwnego, ze dostal nastepna generacje.
- auto absolutnie 'trashed out, wjezdzalo tam gdzie nie powinno, wozilo tego co nie powinno, ciagnelo non stop tonne wiecej niz powinno.
- 5 lat gwarancji od zderzaka do zderzaka bez limitu km, z 150k km wliczonym service.

Przeciw:
- wnętrze jest z tektury,
- siedzenia są z tektury- juz nie wymieniam, bo sie leasing konczy, ale z siedzenia kierowcy nie wiele zostalo, jak stara kanapa, zapdniete, plastiki odpadaja, etc
- zawieszenie (przy mojej jezdzie) przy 170km jest odczuwalnie klapowate.


Neutralnie:
- diff robiony na gwarancji przy 70k km- pisalem kiedys na AK rozlecial sie przy 121km/h GPS,

- skrzynia na gwarancji przy 72k km jesli dobrze pamietam, wyglada, ze zle zlozyli jak diff wycigneli.

Przyczyna obu walniec - jedna opona innego producenta, znany problem z transfer case od lat.

153cf36612aee80b56520d10b8eae528.jpg

RAV 4 MY 2020
Za:
- swietny do miasta - znow mowie moje warunki 200- 300km dziennie po Sydney,

- siedzenia i środek mimo, ze z plastiku gorszego niz Hyundai, to tektury mniej, trzymaja sie solidniej ale bardziej drapia, chociaz nie gleboko Jak Hoon-daj, czas pokaze czy mam racje...


- po miescie auto jest o wiele bardziej przyjemniejsze do jazdy, reaguje szybciej, nie trzeba cisnac jak Diesel z Santa Fe.

-AWD wydaje sie lepszy niż Santa Fe - bazuje na tym gdzie, RAV4 wjechal, a nie powienien byl.

- jak komus zalezy spalanie- jakies 1/3 mniej niż Santa Fe, (w miescie)

4df6024612feda0b070b98f4fc27b508.jpg

a91d42dc38ed6490fbdcf66d5376086b.jpg

- staje bo Hybrid - znow jak wazne dla kogos

61d7d18c82c939cbe2ad950c17dec6db.jpg

Przeciw:
- CVT jest guana, wyje, wyje bo z tego zyje - jak sie nacisnie.

- nawet sam 'lewarek' oddaje ta skrzynie, wyglada jak ch...

1051dcab94c09404c0472a03ff606165.jpg

- do jazdy po za miasto - zrobilem 1,100km jednego dnia - 11h jazdy to sie za bardzo nie nadaje, glosne -CVT, radio skutecznie zaglusza ...

- 5 lat gwarancji bez limitu dla RAV4 od zderzaka do zderzaka.
ale service nie wliczony w cene,

(Jednak stale ceny Toyota $230 za service do 90 k km).

Wiec zamowilem RAV4.

Dlaczego? Dlatego, ze to taczki do roboty, a ja lubie liczyć, Toyota Leasing jest niestety nie do pobicia (cenowo).

3 letni +1 +1 leasing kosztuje mnie jakies $600 na miesiac, wliczajac benzynę, ubezpieczenia , rejestracje, service, opony etc.

Limit 45,000 km rocznie.

Cena z leasing:$34k dolców, jakies 94k PLN

Uzywajac 'mojej własnej forsy', a nie tej ktora sobie moge od podatku odpisac to Santa Fe wydaje sie byc lepszy do konsumpcji - szczegolnie do tego jak sie wozi dzieci z tyłu, a nie narzedzia.

119e384af011baa19e52b43346b22c7e.jpg


Roznica w cenie:
- Santa Fe 3.5l V6 FWD jakies $45k jakies 120 pare k PLN, leasing nie dam rady przy nowym modelu zabić wiecej niz 10%.

Moj osobisty wybor bylo by Sorento.

Niemniej jednak, IMVHO RAV4 Hybrid 2.5l jest poprawnym autem, wersje benzynowa opisywalem na MK i jest to ogromna IMVHO roznica z wyrazna korzyscia dla Hybrid.

9cc939997a6e9ca787788e7150dc0e8c.jpg



Riceburner GR-FOUR


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Danielpoz. napisał:

2014 to faktycznie nówka🤣

 

I oczywiście to ta sama skrzynia cvt... 

ZNAWCA👍

Miałeś z tego zrozumieć, że ta 2014 miała być wymieniona na nową hybrydę i nastąpiło bezpośrednie ich porównanie, następnie z konkurencją wyżej opisaną. Przerosło Cię to, trudno :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[mention=129025]OZI[/mention]mowa o nowym Santa Fe i Sorento hybrydowych, a nie dieslu i poprzednim modelu. I rynku EU  
Swoją drogą ciekawe jak i czy, jest zróżnicowana jakość wnętrz między tak odległymi rynkami. 
Spokojnie juz ide do norki....

Ale czekaj ale ja tez się zrewolucjonizowalem
3 cylindry i Hybrid.

A powazniej, wiem, nie mniej jednak w wersji Hybrid - RAV4 nie rozni sie zbytnio od EU wersji, wiec opisuje swoje wrazenia RAV4.

Moze sie O.P. przydadza, moze nie - nie wiem.

Generalnie IMVHO RAV4 Hybrid nie jest zlym autem.

Wnetrze, nie wiem, czy Hyundai Santa Fe 2021 dotarl do PL, ale jest IMVHO ogromny skok w Q wnetrza, szczególnie siedzen, kierownicy i generalnie wiekszosci materialow uzytych.
Tam gdzie nie dotykasz, nic sie nie zmienilo od 2015..

Hyundai ma to do siebie, ze jak lud narzeka to poprawi.

55cad90d6447975c4790f3d4ae8279b8.jpg

dd5ffc0f9cf81b50d33742480f4ef839.jpg

669692b6fe8b27ddb6332bfb4e395197.jpg

Co do Hybrid w Hyundai nie wypowiem sie, nie znam sie totalnie, raz, ze nie ma, dwa ze nie jezdzilem.

Norka czeka

Riceburner GR-FOUR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, mrBEAN napisał:

Miałeś z tego zrozumieć, że ta 2014 miała być wymieniona na nową hybrydę i nastąpiło bezpośrednie ich porównanie, następnie z konkurencją wyżej opisaną. Przerosło Cię to, trudno :)

Jeśli dla Ciebie nie ma zmiany na plus jeśli chodzi o CVT w tych tojkach to faktycznie przerosły mnie oczekiwania że to zrozumiesz😂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Danielpoz. napisał:

Jeśli dla Ciebie nie ma zmiany na plus jeśli chodzi o CVT w tych tojkach to faktycznie przerosły mnie oczekiwania że to zrozumiesz😂

Wszystko jest na plus, Rav4 nowej generacji nie ma konkurencji i jest top 👌

😅

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia w Hybrydzie CVT jest do przyjęcia i to nie jest zwykłą CVT, jest to przedkładania planetarna, nie ma pasa czy łańcucha. Tak na prawdę praktycznie można powiesić że tam nie ma skrzyni. Wszystko jest na stałe zazębione. Jak nie masz pecha to przekładnia praktycznie niezniszczalna.





Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, OZI napisał:

Spokojnie juz ide do norki....

Ale czekaj ale ja tez się zrewolucjonizowalem emoji6.png
3 cylindry i Hybrid.

A powazniej, wiem, nie mniej jednak w wersji Hybrid - RAV4 nie rozni sie zbytnio od EU wersji, wiec opisuje swoje wrazenia RAV4.

Moze sie O.P. przydadza, moze nie - nie wiem.

Generalnie IMVHO RAV4 Hybrid nie jest zlym autem.

Wnetrze, nie wiem, czy Hyundai Santa Fe 2021 dotarl do PL, ale jest IMVHO ogromny skok w Q wnetrza, szczególnie siedzen, kierownicy i generalnie wiekszosci materialow uzytych.
Tam gdzie nie dotykasz, nic sie nie zmienilo od 2015..

Hyundai ma to do siebie, ze jak lud narzeka to poprawi.

55cad90d6447975c4790f3d4ae8279b8.jpg

dd5ffc0f9cf81b50d33742480f4ef839.jpg

669692b6fe8b27ddb6332bfb4e395197.jpg

Co do Hybrid w Hyundai nie wypowiem sie, nie znam sie totalnie, raz, ze nie ma, dwa ze nie jezdzilem.

Norka czeka emoji106.png

Riceburneremoji500.pngemoji627.png GR-FOURemoji964.png
 

Dotarł jest dobrze 

oto-nowy-hyundai-santa-fe-2021-4.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toyota faktycznie była prekursorem i potentatem hybryd przez lata. Pierwsze zaskoczenie przyszli ze strony KIA, która modelem Niro pokazała, że hybryda może normalnie jeździć, bez tego koszmarnego wycia.

 

Później miałem przyjemność testować Infiniti Q70 w wersji hybrydowej. Wspaniały samochód. Ten dźwięk silnika, osiągi i spalanie. Hybrydowa  poezja.

 

Następnie BMW 330e. Osiągi,  niskie spalanie, prowadzenie.

 

CUPRA Leon phev- jak wyżej, chociaż bez przydomka premium.

 

Nowe Sorento również niczego sobie,  lecz w jego wypadku może niektórych kierujących drażnić gumowe prowadzenie.

 

Toyota ma się od kogo uczyć jak robić dobre hybrydy.

Edytowane przez prawoimotoryzacja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toyota faktycznie była prekursorem i potentatem hybryd przez lata. Pierwsze zaskoczenie przyszli ze strony KIA, która modelem Niro pokazała, że hybryda może normalnie jeździć, bez tego koszmarnego wycia.
 
Później miałem przyjemność testować Infiniti Q70 w wersji hybrydowej. Wspaniały samochód. Ten dźwięk silnika, osiągi i spalanie. Hybrydowa  poezja.
 
Następnie BMW 330e. Osiągi,  niskie spalanie, prowadzenie.
 
CUPRA Leon phev- jak wyżej, chociaż bez przydomka premium.
 
Nowe Sorento również niczego sobie,  lecz w jego wypadku może niektórych kierujących drażnić gumowe prowadzenie.
 
Toyota ma się od kogo uczyć jak robić dobre hybrydy.
Które z ww konkurentów zrobi 300kjm "bez dotykania"?

Wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, ppmarian napisał:

Które z ww konkurentów zrobi 300kjm "bez dotykania"?

Wysłane z tel.
 

Musisz popytać u podmiotów, które prowadzą badania w tym zakresie. W Priusie jeszcze cvt jest spoko, żeby jeździć mega płynnie. W pozostałych koszmar na dłuższą metę, chyba, że ktoś jeździ mega delikatnie. Nawet w LS500H było to okropne wycie podczas przyspieszania, a był to samochód za 700 tys zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz popytać u podmiotów, które prowadzą badania w tym zakresie. W Priusie jeszcze cvt jest spoko, żeby jeździć mega płynnie. W pozostałych koszmar na dłuższą metę, chyba, że ktoś jeździ mega delikatnie. Nawet w LS500H było to okropne wycie podczas przyspieszania, a był to samochód za 700 tys zł.
Wiesz ze tam nie ma cvt tylko przekładania planetarna.

Wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ppmarian napisał:

Wiesz ze tam nie ma cvt tylko przekładania planetarna.

Wysłane z tel.
 

 

Przekładnia planetarna to też CVT. Jedna z możliwych typów realizacji przekładni "Continuously variable transmission" .. czyli "rodzaj skrzyni biegów o nieokreślonej liczbie przełożeń, zmienianych w sposób płynny"

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Przekładnia planetarna to też CVT. Jedna z możliwych typów realizacji przekładni "Continuously variable transmission" .. czyli "rodzaj skrzyni biegów o nieokreślonej liczbie przełożeń, zmienianych w sposób płynny"
Skrzynia w Hybrydzie CVT jest do przyjęcia i to nie jest zwykłą CVT, jest to przedkładania planetarna, nie ma pasa czy łańcucha. Tak na prawdę praktycznie można powiesić że tam nie ma skrzyni. Wszystko jest na stałe zazębione. Jak nie masz pecha to przekładnia praktycznie niezniszczalna. Rozwiązanie proste na drut, a dlatego jest nazwana CVT bo przypomina ja w działaniu i jak Ktoś już pisał jest bezstopniowa.








  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minutes ago, ppmarian said:

Ale przy sprzedaży używki +150kkm ma to znaczenie

 

Jakies ma na pewno, nie zaprzeczam :ok:

Ale z drugiej strony czy warto sie meczyc przez 150kkm w aucie, ktore nie spelnia Twoich oczekiwan, tylko po to zeby je pozniej sprzedac 10-20kPLN drozej niz inne? Z reszta obecnie relatywnie mlode auta z udkumentowana historia dobrze trzymaja cene, niezaleznie od marki,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, gumcio napisał:

Skrzynia w Hybrydzie CVT jest do przyjęcia i to nie jest zwykłą CVT, jest to przedkładania planetarna, nie ma pasa czy łańcucha. Tak na prawdę praktycznie można powiesić że tam nie ma skrzyni. Wszystko jest na stałe zazębione. Jak nie masz pecha to przekładnia praktycznie niezniszczalna. Rozwiązanie proste na drut, a dlatego jest nazwana CVT bo przypomina ja w działaniu i jak Ktoś już pisał jest bezstopniowa.

 

... ale ja dokładnie wiem jak działają różne typy CVT i użytkuję takie skrzynie biegów na co dzień - nawet należę do tych osób które je lubią.

CTV to CVT - nieważne jak zrealizowana - czy na pasku, czy łańcuchu ... czy za pomocą zębatek planetarnych ... czy historycznie stożków. I nie można powiedzieć, że tam nie ma skrzyni biegów ... bo jest ... a zmianę przełożenia (czyli stosunek obrotów na wejściu to obrotów na wyjściu) realizuje się na różne sposoby. To że przełożenie można zmieniać płynnie czyni ten typ przekładnią CVT.

 

Odnosiłem się do stwierdzenia:

6 godzin temu, ppmarian napisał:

Wiesz ze tam nie ma cvt tylko przekładania planetarna.

... które nie jest prawdziwe, bo przekładnia planetarna (nawet chyba przez toyotę nazywana eCVT) jest jedynym z typów skrzyni CVT. 

 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Jakies ma na pewno, nie zaprzeczam :ok:
Ale z drugiej strony czy warto sie meczyc przez 150kkm w aucie, ktore nie spelnia Twoich oczekiwan, tylko po to zeby je pozniej sprzedac 10-20kPLN drozej niz inne? Z reszta obecnie relatywnie mlode auta z udkumentowana historia dobrze trzymaja cene, niezaleznie od marki,
Trochę te typu "Niemiec płakał jak sprzedawał" pomogły w tych cenach ;). W zeszłym roku sprzedałem dwa auta z floty domowej. Od nowości w domu i niewielkimi przebiegami za naprawę przyzwoite pieniądze. Choć nie powiem chętnych było mało.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.