Skocz do zawartości

AdBlue - za i przeciw


cezar55

Rekomendowane odpowiedzi

AdBlue - zalety i wady

w silnikach BlueHDI m.in. w autach grupy PSA

 

+ norma EURO6 ograniczenie emisji zanieczyszczń

 

- podobno krystalizuje się przy ok. -10 st C, co może powodować problemy z silnikiem

- trzeba co jakiś czas dolewać do zbiorniczka

 

chciałbym wiedzieć czy pchać się w diesla czy jednak benzyna 1.2 PureTech

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, cezar55 napisał:

AdBlue - zalety i wady

w silnikach BlueHDI m.in. w autach grupy PSA

 

+ norma EURO6 ograniczenie emisji zanieczyszczń

 

- podobno krystalizuje się przy ok. -10 st C, co może powodować problemy z silnikiem

- trzeba co jakiś czas dolewać do zbiorniczka

 

chciałbym wiedzieć czy pchać się w diesla czy jednak benzyna 1.2 PureTech

Krystalizuje się nawet przy dodatnich temperaturach, brak albo problem z mocznikiem powoduje zatrzymanie auta po 2400km od stwierdzenia problemu. Ale są dodatki zapobiegające krystalizowania i da się z Tym jakoś żyć

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, cezar55 napisał:

AdBlue - zalety i wady

w silnikach BlueHDI m.in. w autach grupy PSA

 

Mam to cudo w silniku 1.5, 130KM w służbowym Citroenie. Przejechane około 30 tyś km w nieco ponad rok. Dolewam 10 litrów co około 6 tyś km. Auto garażowane. Jak na razie nie mam z tym żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Maxit napisał:

 

Kretyński dostęp :O

Ja mam wlew pod klapką paliwa.

Niestety dystrybutory adblue na stacjach paliw są tylko na autostradach, w miastach nie ma. Nalewanie na stacji kilkukrotnie tańsze, wygodniejsze i czystsze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Maxit napisał:

 

Mam to cudo w silniku 1.5, 130KM w służbowym Citroenie. Przejechane około 30 tyś km w nieco ponad rok. Dolewam 10 litrów co około 6 tyś km. Auto garażowane. Jak na razie nie mam z tym żadnych problemów.

co 6 tyś. dolewasz sam ?? czy po komunikacie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, MarcG napisał:

Niestety dystrybutory adblue na stacjach paliw są tylko na autostradach, w miastach nie ma. Nalewanie na stacji kilkukrotnie tańsze, wygodniejsze i czystsze. 

czyli do osobówki da radę ??

z tego co widziałem akurat w nowym Berlingo, to dziura nie jest duża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, MarcG napisał:

Niestety dystrybutory adblue na stacjach paliw są tylko na autostradach, w miastach nie ma. Nalewanie na stacji kilkukrotnie tańsze, wygodniejsze i czystsze. 

Jak kilkukrotnie?

Luzem czyli z dystrybutora to jakieś 1,50 zeta za litr a w baniaku 20 litrowym to gdzieś 1,80-2,00 zeta za litr...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, PawelWaw napisał:

mam taki w C4GP prawie od 5 lat juz.

 

- EURO6 czyli moge wjechac nawet do Sosnowca

- nigdy mi sie nieskrystalizowal a czesto bylem w gorach w zime i nie takie temeperatury jak -10 widzial

- no trzeba dolac, polecam moj patent jak nizej :)

 

 

 

ciekawy patent,

akurat wnowym Berlingo jest obok wlewu ON

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, volf6 napisał:

Jak kilkukrotnie?

Luzem czyli z dystrybutora to jakieś 1,50 zeta za litr a w baniaku 20 litrowym to gdzieś 1,80-2,00 zeta za litr...

Kupowałem 10 litrowy na stacji to chyba po 5pln/litr.

Z dystrybutora dolewam tyle ile potrzebuję i rąk nie brudzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, MarcG napisał:

Kupowałem 10 litrowy na stacji to chyba po 5pln/litr.

Z dystrybutora dolewam tyle ile potrzebuję i rąk nie brudzę.

prawda to, ze potrafi wywołać korozję przy mało ostrożnym dolewaniu ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, volf6 napisał:

A to nie jest podgrzewane? 

Producent auta chyba przewidział niższe temperatury jak chce u nas auta sprzedawać:hmm:

W VAG jest podgrzewane w zasadzie wszystko - są 3 osobne grzałki jedna ogrzewa sam mocznik w zbiorniku, druga pompkę a trzecia przewód do wtryskiwacza.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia kosztow naprawy tego ukladu. W c4 blue hdi newralgicznym elementem jest pompka w zbiorniku. Z tego, co ustalilem z mechanikiem jest ona zintegrowana ze zbiornikiem. Naprawa na uzywanych czesciach na odpowiedzialność właściciela auta, nowka to koszt kilku tys.  Ponoc na zasadzie "polak potrafi" jakos ja wyciagaja i regeneruja. A fakt ze to pieta ahillesowa swiadczy fakt ze stala cytryna z przebiegiem 90 tys.i problem z adblue. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, volf6 napisał:

Jak kilkukrotnie?

Luzem czyli z dystrybutora to jakieś 1,50 zeta za litr a w baniaku 20 litrowym to gdzieś 1,80-2,00 zeta za litr...

Na BP place bodjaze po 35 zł za 10 litrów. Ale raz na 9 tys. km co za różnica czy 2 czy 3,5 zł. Koszt znikomy.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, bergerac napisał:

są, trzeba poszukać. Nawet w Toruniu mam :) 

I wlewasz do osobówki? Bo u mnie na kilku stacjach są dystrybutory ale tylko dla ciężarowych. Jak podjeżdżam osobówką to nie da się wlać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały system katalizatora SCR dla użytkownika auta nie ma żadnych plusów ;) Jedynym pozytywem tego układu są czystsze spaliny, a cała reszta zaczynając od kosztów napraw w przypadku usterki tych podgrzewanych przewodów, grzałek, wtryskiwaczy itp. a kończąc na potrzebie uzupełniania środa ad blue w zbiorniku to minusy :)

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.01.2021 o 21:21, cezar55 napisał:

AdBlue - zalety i wady

 

chciałbym wiedzieć czy pchać się w diesla czy jednak benzyna 1.2 PureTech

 

Zalety? Jesteś bardziej EKO i po prostu możesz obecnie kupić NOWEGO diesla.

Wady? Cała reszta.

 

Osobiście udało mi się kupić jeszcze auto z Euro 6 ale bez Adblue.

Wrażenia? Czuje się szczęśliwszy, że odpadła mi kolejna głupia rzecz w życiu póki co ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.01.2021 o 21:21, cezar55 napisał:

AdBlue - zalety i wady

 

 

Mam m.in. 2.0 BlueHDI 2019. 10 litrów co około 7kkm dolewam. Dla mnie to żaden problem. Nic się nie krystalizuje. Normalnie odpalam i jadę. Układ SCR mam w 10 pojazdach i w żadnym nie miałem z nim żadnego problemu. Choć słuchy chodzą, że problemy będą z AdBlue niewiadomego pochodzenia. Nie ma się czego bać. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, komor napisał:

 

Zalety? Jesteś bardziej EKO i po prostu możesz obecnie kupić NOWEGO diesla.

Wady? Cała reszta.

 

Osobiście udało mi się kupić jeszcze auto z Euro 6 ale bez Adblue.

Wrażenia? Czuje się szczęśliwszy, że odpadła mi kolejna głupia rzecz w życiu póki co ;]

Też takowym jeżdżę :ok:

Ale euro 6 ma i filtr cząstek stałych często wypala - co 150-300 km.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.01.2021 o 23:12, Maxit napisał:

 

Dolewam po komunikacie, bo wtedy jest gwarancja, że wejdzie 10l. Wychodzi co około 6 tyś km.

 

8]

Mam 25kkm przebiegu, dolewałem w tym czasie tylko raz 10l po ok. 15kkm.

Mało tego u mnie zużywa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Dark_Knight napisał:

8]

Mam 25kkm przebiegu, dolewałem w tym czasie tylko raz 10l po ok. 15kkm.

Mało tego u mnie zużywa.

 

 

A jakie masz średnie spalanie w tym czasie? U mnie wychodzi około 7.5 l/100km. Może to ma z tym związek? Mówiąc szczerze nie wiem na jakiej podstawie dawkuje się AdBlue...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maxit napisał:

 

A jakie masz średnie spalanie w tym czasie? U mnie wychodzi około 7.5 l/100km. Może to ma z tym związek? Mówiąc szczerze nie wiem na jakiej podstawie dawkuje się AdBlue...

Wiele lat temu (były to chyba bardziej teoretyczne rozważanie) pisano że spaliny zdecydowanie mniej wymagają oczyszczania przy nagrzanym silniku pracujacym pod stałym obciążeniem - czyli wg tego jazda autostradowa ze stałą prędkością powinna powodować najmniejsze zużycie

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, tomy napisał:

Focus 4 1.5 tdci chyba nie ma tego wynalazku :hmm:

Wydaje mi się, że nie, w 2.0 Ecoblue jest adblue jak wynika z nazwy.

 

5 godzin temu, rwIcIk napisał:

Też takowym jeżdżę :ok:

Ale euro 6 ma i filtr cząstek stałych często wypala - co 150-300 km.

 

Euro 5 też miało już DPF/FAP, to już nieodłączna część diesla obecnie.

Póki co nie miałem w żadnym z aut problemu z tym wynalazkiem. Jedynie w mieście, gdzie spieszysz się gdzieś a chwilę wcześniej rozpoczyna się procedura wypalania :hehe:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Elephant napisał:

I wlewasz do osobówki? Bo u mnie na kilku stacjach są dystrybutory ale tylko dla ciężarowych. Jak podjeżdżam osobówką to nie da się wlać.

jasne, tylko trzeba uważać, żeby wolno lać. Są też często w dystrybutorach inne pistolety, specjalnie dla osobówek. Niestety tempo jest takie, że to nie na moją cierpliwość. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Maxit napisał:

 

A jakie masz średnie spalanie w tym czasie? U mnie wychodzi około 7.5 l/100km. Może to ma z tym związek? Mówiąc szczerze nie wiem na jakiej podstawie dawkuje się AdBlue...

 

6.7l/100. Ale sporo w trasach, a wtedy pewnie rzadziej zachodzi potrzeba wypalania i mniej go dawkuje.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.01.2021 o 23:58, MarcG napisał:

To wymyśliłeś, lepiej być pięknym i bogatym niż brzydkim i biednym :hehe:

Jest jakiś nowy diesel bez adblue ?

1.6 CRDi od koreańczyków nie ma Adblue, a spełnia Euro6.

Edytowane przez Pietro_M
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Pietro_M napisał:

1.6 CRDi od koreańczyków nie ma Adblue, a spełnia Euro6.

Wersje do 2017 r. 

Euro 6 mają jeszcze literki - aby spełnić te wyższe, od 2018 r. dodali adblue.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AdBlue - zalety i wady
w silnikach BlueHDI m.in. w autach grupy PSA
 
+ norma EURO6 ograniczenie emisji zanieczyszczń
 
- podobno krystalizuje się przy ok. -10 st C, co może powodować problemy z silnikiem
- trzeba co jakiś czas dolewać do zbiorniczka
 
chciałbym wiedzieć czy pchać się w diesla czy jednak benzyna 1.2 PureTech

Pchaj sie w V8 5.7 l :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.01.2021 o 21:21, cezar55 napisał:

AdBlue - zalety i wady

w silnikach BlueHDI m.in. w autach grupy PSA

 

+ norma EURO6 ograniczenie emisji zanieczyszczń

 

- podobno krystalizuje się przy ok. -10 st C, co może powodować problemy z silnikiem

- trzeba co jakiś czas dolewać do zbiorniczka

 

chciałbym wiedzieć czy pchać się w diesla czy jednak benzyna 1.2 PureTech

- dolewanie, u mnie pod maska blisko podszybia. Z dystrybutora u mnie tylko dla cierpliwych bo odbija co chwila. Ale rzadko sie dolewa, u mnie cos ok 12-14 k km

- zmnieszony zbiornik paliwa, i to juz duzy problem jak jezdze trasy kilkaset km 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.