Skocz do zawartości

AdBlue - za i przeciw


cezar55

Rekomendowane odpowiedzi

Peugeot 508 2.0 BlueHDI 180KM, adblue totalnie bezobsługowy, oprócz dolewania (zbiornik około 18l, wystarczał na niecałe 20.000km).
U mnie krzyczy co ok 8kkm zbiornik 12l Ale ja mam ciężką nogę. Użytkownicy z delikatną stopą raportuja konieczność odlewki nawet co 12kkm.

Wychodzi więc że można przyjąć 1l AdBlue/1000km



Wysłane z tel.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie krzyczy co ok 8kkm zbiornik 12l Ale ja mam ciężką nogę. Użytkownicy z delikatną stopą raportuja konieczność odlewki nawet co 12kkm.

Wychodzi więc że można przyjąć 1l AdBlue/1000km



Wysłane z tel.

Właśnie tak to wychodzi - około 1l/1000km. Jazda głownie w trasach, raczej płynna i bez szaleństwa.

Taptaraptap

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.01.2021 o 22:07, volf6 napisał:

A to nie jest podgrzewane? 

Producent auta chyba przewidział niższe temperatury jak chce u nas auta sprzedawać:hmm:

 

Miałem problem w partnerze przy dużym mrozie czyli tak pod -20'C

Po kilkunastu km wywaliło błąd adblue i niby powinienem zatrzymać auto, olałem i jakoś przejechałem, potem się ociepliło i wróciło do normy

To byli w pierwszym półroczu użytkowania auta z adblue

 

Zrobiłem już pewnie z 150kkm z tym wynalazkiem i problemów więcej nie było

Dolewam faktycznie ok 1l/1000km i to w 1.5hdi czy 1.5dci

Pug miał zbiornik 18l i starczało na 20kkm, duster po 12kkm już wołał ale zbiornik też mniejszy 

Ja leję z baniaka, ale znajomy dustera zalewa na stacji, co ciekawe schodzi mu dużo szybciej, nawet był na serwisie i niby ok, a zużycie 2x większe

 

Do koparki chłopaki nalali adblue z brudnego baniaka (pewnie po ON) i zaraz wywaliło błąd, więc lepiej pilnować co wlewamy.

 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.01.2021 o 21:21, cezar55 napisał:

AdBlue - zalety i wady

w silnikach BlueHDI m.in. w autach grupy PSA

 

+ norma EURO6 ograniczenie emisji zanieczyszczń

 

- podobno krystalizuje się przy ok. -10 st C, co może powodować problemy z silnikiem

- trzeba co jakiś czas dolewać do zbiorniczka

 

chciałbym wiedzieć czy pchać się w diesla czy jednak benzyna 1.2 PureTech

Co prawda nie grupa PSA ale tak 

Zalet prawie wcale prócz czarnego zderzaka a i jeszcze czysty wydech 

Minusy, koszta naprawy ale można rozwarzyc wyłączenie elektronicznie i problem znika 

Spalanie tego specyfiku to ok 1Lna 1000 kilometrów 

Balem się ale użytkuje i to głównie w mieście i jakoś na razie nie narzekam i nie odczuwam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 hours ago, ppmarian said:

U mnie krzyczy co ok 8kkm zbiornik 12l Ale ja mam ciężką nogę. Użytkownicy z delikatną stopą raportuja konieczność odlewki nawet co 12kkm.

Wychodzi więc że można przyjąć 1l AdBlue/1000km

 

W autobusie wchodzi właśnie 10l na 10000km. Gdyby nie kretyński dostęp, to rozwiązanie zupełnie dla mnie niekłopotliwe.

 

Bańkę kupiłem raz w Aldim.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, grogi napisał:

 

W autobusie wchodzi właśnie 10l na 10000km. Gdyby nie kretyński dostęp, to rozwiązanie zupełnie dla mnie niekłopotliwe.

 

Bańkę kupiłem raz w Aldim.

Chyba w trasie 😌 ja po mieście potrafiłem po 3 dniach i po 1000km wypalić całe adblue 🤪

  • Haha 1
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.01.2021 o 21:52, Zbynek napisał:

Peugeot 508 2.0 BlueHDI 180KM, adblue totalnie bezobsługowy, oprócz dolewania (zbiornik około 18l, wystarczał na niecałe 20.000km).

a ile nastukałeś już km w sumie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.01.2021 o 11:29, dyniek000 napisał:

Co prawda nie grupa PSA ale tak 

Zalet prawie wcale prócz czarnego zderzaka a i jeszcze czysty wydech 

Minusy, koszta naprawy ale można rozwarzyc wyłączenie elektronicznie i problem znika 

Spalanie tego specyfiku to ok 1Lna 1000 kilometrów 

Balem się ale użytkuje i to głównie w mieście i jakoś na razie nie narzekam i nie odczuwam 

no tak, koszty naprawy układu z AdBlue wydają się wysokie, to może odstraszać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, cezar55 napisał:

no tak, koszty naprawy układu z AdBlue wydają się wysokie, to może odstraszać...

Nie wiem ile teraz w osobowce bo wystrzegam się diesla, ale na przykład pompa adblue do solarisa to 13 000 PLN 🤪

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Camel napisał:

Nie wiem ile teraz w osobowce bo wystrzegam się diesla, ale na przykład pompa adblue do solarisa to 13 000 PLN 🤪

to konkretnie, wiadomo duże auto = duża cena 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Peugeocie 5008 z silnikiem 2.0HDi po krystalizacji AdBlue (była w 2017r taka noc z -20stC) auto po przejechaniu 2km wywaliło komunikat o problemach z adblue, check engine i ograniczyło obroty silnika do chyba 2500 obr/min. Nie dało się tym jechać, bez rozmrożenia auta w garażu.

I nie był to problem z ropą. Silnik zapalał od kopa.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, PawelWaw napisał:

 

zero problemow, dzisiaj stalo z 6h na -14

niewiem kto ci tych glupot nagadal

naczytałem się różnych artykułów... może to pisali specjaliści od siedmiu boleści albo ci co auto z AdBlue na zimę wstawiają tylko do garażu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, cezar55 napisał:

naczytałem się różnych artykułów... może to pisali specjaliści od siedmiu boleści albo ci co auto z AdBlue na zimę wstawiają tylko do garażu...

Faktem jest, ze w niskich temperaturach (poniżej -11,5°C) adblue ulega krystalizacji więc jeśli zbiornik/układ nie ma podgrzewana lub jest ono uszkodzone/zbyt mało wydajne to problemy będą:) Czyli w tym roku a w zasadzie pierwszy raz od 2 czy 3 lat wczoraj i dziś są odpowiednie warunki na testy i to pewnie nie w całym kraju:phi:

Był nawet taki wątek z ciężarówkami na ''lodowych szlakach'', że jakaś nowa i to amerykańska stale się psuła i do jazdy w takich arktycznych warunkach się nie nadawała:hehe:

Edytowane przez volf6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.01.2021 o 08:42, twinsen napisał:

Było ostatnio -12, gdy nadeszła ta "bestia ze wschodu" i rano jechałem i zero problemu. Mam już przejechane 8 tys. zaś wskaźniki pokazują wciąż >2400 do przejechania. Generalnie nie pamiętam w ogóle że to jest.

to nie jest źle, jak piszą...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, cezar55 napisał:

to nie jest źle, jak piszą...

Chyba jak się trafi ze wszystkim.

Ja mam teraz pod sobą dwa nowe MAN-y. Jeden ma 8 000km - raz był problem z wypalaniem DPF ale ciepło było i jakoś poszło. Drugi 2 000km teraz stoi na serwisie. Jak przycisnęło około -17 w nocy to następnego dnia rano: po przejechaniu kilkaset metrów wywalił błąd silnika na pomarańczowo, za chwile zaczął wypalać PDF-a, po chwili wywalił błąd silnika na czerwono i ograniczył moc. Wypalanie z „klawisza” na postoju nic nie dało. Najprawdopodobniej właśnie adblue zamarzło. Samochody tankujemy na „własnej stacji” także jakby była lewizna to wszystkie by stanęły. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.01.2021 o 23:01, MarcG napisał:

Niestety dystrybutory adblue na stacjach paliw są tylko na autostradach, w miastach nie ma. Nalewanie na stacji kilkukrotnie tańsze, wygodniejsze i czystsze. 

Na Leclerku są z węża. Właśnie zbliża mi się drugie tankowanie i na pewno tam pojadę. Do tej pory zero kłopotów. Peugeot Partner 2020 1.5 BlueHDI 130KM.

Edytowane przez Zuraw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W dniu 1.01.2021 o 21:21, cezar55 napisał(a):

AdBlue - zalety i wady

w silnikach BlueHDI m.in. w autach grupy PSA

 

+ norma EURO6 ograniczenie emisji zanieczyszczń

 

- podobno krystalizuje się przy ok. -10 st C, co może powodować problemy z silnikiem

- trzeba co jakiś czas dolewać do zbiorniczka

 

chciałbym wiedzieć czy pchać się w diesla czy jednak benzyna 1.2 PureTech


przerobilem kilka diesli z adblue i dpf i w żadnym nie miałem problemów (fakt ze auta od nowości u mnie) - Kazdy ponad 200kkm z czego 3 ostatnie miały dodatkowo podnoszona moc. 
 

W żadnym nie odnotowałem żadnych problemów. Fakt ze robię 70-80% w trasie 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.01.2021 o 08:18, ppmarian napisał(a):

U mnie krzyczy co ok 8kkm zbiornik 12l Ale ja mam ciężką nogę. Użytkownicy z delikatną stopą raportuja konieczność odlewki nawet co 12kkm.

Wychodzi więc że można przyjąć 1l AdBlue/1000km



Wysłane z tel.
 


  podobnie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.11.2022 o 14:49, Chorzyn napisał(a):


przerobilem kilka diesli z adblue i dpf i w żadnym nie miałem problemów (fakt ze auta od nowości u mnie) - Kazdy ponad 200kkm z czego 3 ostatnie miały dodatkowo podnoszona moc. 
 

W żadnym nie odnotowałem żadnych problemów. Fakt ze robię 70-80% w trasie 

I czekałeś rok, żeby móc to napisać :phi:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

mam japonskiego diesla z DPF i AdBlue. Dolewam Adblue raz na 2lata (roczne przebiegi rzędu 12tys). Problemów póki co nie ma. Najfajniejsza jest mina kumpli jak wsadzam palec w końcówkę wydechu, przejeżdżam nim po ściankach i wyciągam czyściutki palec. Znaczy DPF coś tam faktycznie daje ;] AdBlue pewnie też.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.