Jump to content

AdBlue - za i przeciw


cezar55
 Share

Recommended Posts

AdBlue - zalety i wady

w silnikach BlueHDI m.in. w autach grupy PSA

 

+ norma EURO6 ograniczenie emisji zanieczyszczń

 

- podobno krystalizuje się przy ok. -10 st C, co może powodować problemy z silnikiem

- trzeba co jakiś czas dolewać do zbiorniczka

 

chciałbym wiedzieć czy pchać się w diesla czy jednak benzyna 1.2 PureTech

Link to comment
Share on other sites

24 minuty temu, cezar55 napisał:

AdBlue - zalety i wady

w silnikach BlueHDI m.in. w autach grupy PSA

 

+ norma EURO6 ograniczenie emisji zanieczyszczń

 

- podobno krystalizuje się przy ok. -10 st C, co może powodować problemy z silnikiem

- trzeba co jakiś czas dolewać do zbiorniczka

 

chciałbym wiedzieć czy pchać się w diesla czy jednak benzyna 1.2 PureTech

Krystalizuje się nawet przy dodatnich temperaturach, brak albo problem z mocznikiem powoduje zatrzymanie auta po 2400km od stwierdzenia problemu. Ale są dodatki zapobiegające krystalizowania i da się z Tym jakoś żyć

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

17 minut temu, meenia napisał:

Ale są dodatki zapobiegające krystalizowania i da się z Tym jakoś żyć

A to nie jest podgrzewane? 

Producent auta chyba przewidział niższe temperatury jak chce u nas auta sprzedawać:hmm:

Link to comment
Share on other sites

mam taki w C4GP prawie od 5 lat juz.

 

- EURO6 czyli moge wjechac nawet do Sosnowca

- nigdy mi sie nieskrystalizowal a czesto bylem w gorach w zime i nie takie temeperatury jak -10 widzial

- no trzeba dolac, polecam moj patent jak nizej :)

 

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

58 minut temu, cezar55 napisał:

AdBlue - zalety i wady

w silnikach BlueHDI m.in. w autach grupy PSA

 

Mam to cudo w silniku 1.5, 130KM w służbowym Citroenie. Przejechane około 30 tyś km w nieco ponad rok. Dolewam 10 litrów co około 6 tyś km. Auto garażowane. Jak na razie nie mam z tym żadnych problemów.

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, PawelWaw napisał:

mam taki w C4GP prawie od 5 lat juz.

 

Kretyński dostęp :O

Ja mam wlew pod klapką paliwa.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

34 minuty temu, Maxit napisał:

 

Kretyński dostęp :O

Ja mam wlew pod klapką paliwa.

Niestety dystrybutory adblue na stacjach paliw są tylko na autostradach, w miastach nie ma. Nalewanie na stacji kilkukrotnie tańsze, wygodniejsze i czystsze. 

Link to comment
Share on other sites

39 minut temu, Maxit napisał:

 

Mam to cudo w silniku 1.5, 130KM w służbowym Citroenie. Przejechane około 30 tyś km w nieco ponad rok. Dolewam 10 litrów co około 6 tyś km. Auto garażowane. Jak na razie nie mam z tym żadnych problemów.

co 6 tyś. dolewasz sam ?? czy po komunikacie ??

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, MarcG napisał:

Niestety dystrybutory adblue na stacjach paliw są tylko na autostradach, w miastach nie ma. Nalewanie na stacji kilkukrotnie tańsze, wygodniejsze i czystsze. 

czyli do osobówki da radę ??

z tego co widziałem akurat w nowym Berlingo, to dziura nie jest duża.

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, cezar55 napisał:

czyli do osobówki da radę ??

z tego co widziałem akurat w nowym Berlingo, to dziura nie jest duża.

Do kia sorento bez problemu, ostatnio, sprawdziłem. Pewnie jest jakiś standard.

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, MarcG napisał:

Niestety dystrybutory adblue na stacjach paliw są tylko na autostradach, w miastach nie ma. Nalewanie na stacji kilkukrotnie tańsze, wygodniejsze i czystsze. 

Jak kilkukrotnie?

Luzem czyli z dystrybutora to jakieś 1,50 zeta za litr a w baniaku 20 litrowym to gdzieś 1,80-2,00 zeta za litr...

Link to comment
Share on other sites

49 minut temu, PawelWaw napisał:

mam taki w C4GP prawie od 5 lat juz.

 

- EURO6 czyli moge wjechac nawet do Sosnowca

- nigdy mi sie nieskrystalizowal a czesto bylem w gorach w zime i nie takie temeperatury jak -10 widzial

- no trzeba dolac, polecam moj patent jak nizej :)

 

 

 

ciekawy patent,

akurat wnowym Berlingo jest obok wlewu ON

Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, cezar55 napisał:

co 6 tyś. dolewasz sam ?? czy po komunikacie ??

 

Dolewam po komunikacie, bo wtedy jest gwarancja, że wejdzie 10l. Wychodzi co około 6 tyś km.

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, volf6 napisał:

Jak kilkukrotnie?

Luzem czyli z dystrybutora to jakieś 1,50 zeta za litr a w baniaku 20 litrowym to gdzieś 1,80-2,00 zeta za litr...

Kupowałem 10 litrowy na stacji to chyba po 5pln/litr.

Z dystrybutora dolewam tyle ile potrzebuję i rąk nie brudzę.

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, MarcG napisał:

Kupowałem 10 litrowy na stacji to chyba po 5pln/litr.

Z dystrybutora dolewam tyle ile potrzebuję i rąk nie brudzę.

prawda to, ze potrafi wywołać korozję przy mało ostrożnym dolewaniu ??

Link to comment
Share on other sites

Teraz, cezar55 napisał:

prawda to, ze potrafi wywołać korozję przy mało ostrożnym dolewaniu ??

Tak straszą. Przed domem zmywam wężem bo z 10l baniaka zawsze coś chlapnie,  z dystrybutora bez problemu.

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, Danielpoz. napisał:

Lepiej mieć Euro6 bez badziewia ad blue👍

To wymyśliłeś, lepiej być pięknym i bogatym niż brzydkim i biednym :hehe:

Jest jakiś nowy diesel bez adblue ?

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, MarcG napisał:

To wymyśliłeś, lepiej być pięknym i bogatym niż brzydkim i biednym :hehe:

Jest jakiś nowy diesel bez adblue ?

Nie wiem czy są nowe. Z tym że to normalne ze auta z E6 nie muszą mieć ad blue👍

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, volf6 napisał:

A to nie jest podgrzewane? 

Producent auta chyba przewidział niższe temperatury jak chce u nas auta sprzedawać:hmm:

W VAG jest podgrzewane w zasadzie wszystko - są 3 osobne grzałki jedna ogrzewa sam mocznik w zbiorniku, druga pompkę a trzecia przewód do wtryskiwacza.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Kwestia kosztow naprawy tego ukladu. W c4 blue hdi newralgicznym elementem jest pompka w zbiorniku. Z tego, co ustalilem z mechanikiem jest ona zintegrowana ze zbiornikiem. Naprawa na uzywanych czesciach na odpowiedzialność właściciela auta, nowka to koszt kilku tys.  Ponoc na zasadzie "polak potrafi" jakos ja wyciagaja i regeneruja. A fakt ze to pieta ahillesowa swiadczy fakt ze stala cytryna z przebiegiem 90 tys.i problem z adblue. 

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, MarcG napisał:

Niestety dystrybutory adblue na stacjach paliw są tylko na autostradach, w miastach nie ma. Nalewanie na stacji kilkukrotnie tańsze, wygodniejsze i czystsze. 

są, trzeba poszukać. Nawet w Toruniu mam :) 

Link to comment
Share on other sites

19 godzin temu, volf6 napisał:

Jak kilkukrotnie?

Luzem czyli z dystrybutora to jakieś 1,50 zeta za litr a w baniaku 20 litrowym to gdzieś 1,80-2,00 zeta za litr...

Na BP place bodjaze po 35 zł za 10 litrów. Ale raz na 9 tys. km co za różnica czy 2 czy 3,5 zł. Koszt znikomy.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, bergerac napisał:

są, trzeba poszukać. Nawet w Toruniu mam :) 

I wlewasz do osobówki? Bo u mnie na kilku stacjach są dystrybutory ale tylko dla ciężarowych. Jak podjeżdżam osobówką to nie da się wlać.

Link to comment
Share on other sites

Cały system katalizatora SCR dla użytkownika auta nie ma żadnych plusów ;) Jedynym pozytywem tego układu są czystsze spaliny, a cała reszta zaczynając od kosztów napraw w przypadku usterki tych podgrzewanych przewodów, grzałek, wtryskiwaczy itp. a kończąc na potrzebie uzupełniania środa ad blue w zbiorniku to minusy :)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

W dniu 1.01.2021 o 21:21, cezar55 napisał:

AdBlue - zalety i wady

 

chciałbym wiedzieć czy pchać się w diesla czy jednak benzyna 1.2 PureTech

 

Zalety? Jesteś bardziej EKO i po prostu możesz obecnie kupić NOWEGO diesla.

Wady? Cała reszta.

 

Osobiście udało mi się kupić jeszcze auto z Euro 6 ale bez Adblue.

Wrażenia? Czuje się szczęśliwszy, że odpadła mi kolejna głupia rzecz w życiu póki co ;]

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 1.01.2021 o 21:21, cezar55 napisał:

AdBlue - zalety i wady

 

 

Mam m.in. 2.0 BlueHDI 2019. 10 litrów co około 7kkm dolewam. Dla mnie to żaden problem. Nic się nie krystalizuje. Normalnie odpalam i jadę. Układ SCR mam w 10 pojazdach i w żadnym nie miałem z nim żadnego problemu. Choć słuchy chodzą, że problemy będą z AdBlue niewiadomego pochodzenia. Nie ma się czego bać. 

 

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, ppmarian napisał:

Bez problemu. Do volvo dolewam z dystrybutora na stacji.

Wysłane z tel.
 

który masz rocznik tego volvo? bo ja nie mam  adblue - D4 rocznik 2016.  norme euro 6temp spelnia

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, komor napisał:

 

Zalety? Jesteś bardziej EKO i po prostu możesz obecnie kupić NOWEGO diesla.

Wady? Cała reszta.

 

Osobiście udało mi się kupić jeszcze auto z Euro 6 ale bez Adblue.

Wrażenia? Czuje się szczęśliwszy, że odpadła mi kolejna głupia rzecz w życiu póki co ;]

Też takowym jeżdżę :ok:

Ale euro 6 ma i filtr cząstek stałych często wypala - co 150-300 km.

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 1.01.2021 o 23:12, Maxit napisał:

 

Dolewam po komunikacie, bo wtedy jest gwarancja, że wejdzie 10l. Wychodzi co około 6 tyś km.

 

8]

Mam 25kkm przebiegu, dolewałem w tym czasie tylko raz 10l po ok. 15kkm.

Mało tego u mnie zużywa.

 

Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, Dark_Knight napisał:

8]

Mam 25kkm przebiegu, dolewałem w tym czasie tylko raz 10l po ok. 15kkm.

Mało tego u mnie zużywa.

 

 

A jakie masz średnie spalanie w tym czasie? U mnie wychodzi około 7.5 l/100km. Może to ma z tym związek? Mówiąc szczerze nie wiem na jakiej podstawie dawkuje się AdBlue...

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Maxit napisał:

 

A jakie masz średnie spalanie w tym czasie? U mnie wychodzi około 7.5 l/100km. Może to ma z tym związek? Mówiąc szczerze nie wiem na jakiej podstawie dawkuje się AdBlue...

Wiele lat temu (były to chyba bardziej teoretyczne rozważanie) pisano że spaliny zdecydowanie mniej wymagają oczyszczania przy nagrzanym silniku pracujacym pod stałym obciążeniem - czyli wg tego jazda autostradowa ze stałą prędkością powinna powodować najmniejsze zużycie

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, tomy napisał:

Focus 4 1.5 tdci chyba nie ma tego wynalazku :hmm:

Wydaje mi się, że nie, w 2.0 Ecoblue jest adblue jak wynika z nazwy.

 

5 godzin temu, rwIcIk napisał:

Też takowym jeżdżę :ok:

Ale euro 6 ma i filtr cząstek stałych często wypala - co 150-300 km.

 

Euro 5 też miało już DPF/FAP, to już nieodłączna część diesla obecnie.

Póki co nie miałem w żadnym z aut problemu z tym wynalazkiem. Jedynie w mieście, gdzie spieszysz się gdzieś a chwilę wcześniej rozpoczyna się procedura wypalania :hehe:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

20 godzin temu, Elephant napisał:

I wlewasz do osobówki? Bo u mnie na kilku stacjach są dystrybutory ale tylko dla ciężarowych. Jak podjeżdżam osobówką to nie da się wlać.

jasne, tylko trzeba uważać, żeby wolno lać. Są też często w dystrybutorach inne pistolety, specjalnie dla osobówek. Niestety tempo jest takie, że to nie na moją cierpliwość. 

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, Maxit napisał:

 

A jakie masz średnie spalanie w tym czasie? U mnie wychodzi około 7.5 l/100km. Może to ma z tym związek? Mówiąc szczerze nie wiem na jakiej podstawie dawkuje się AdBlue...

 

6.7l/100. Ale sporo w trasach, a wtedy pewnie rzadziej zachodzi potrzeba wypalania i mniej go dawkuje.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 1.01.2021 o 23:58, MarcG napisał:

To wymyśliłeś, lepiej być pięknym i bogatym niż brzydkim i biednym :hehe:

Jest jakiś nowy diesel bez adblue ?

1.6 CRDi od koreańczyków nie ma Adblue, a spełnia Euro6.

Edited by Pietro_M
Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, Dark_Knight napisał:

 

6.7l/100. Ale sporo w trasach, a wtedy pewnie rzadziej zachodzi potrzeba wypalania i mniej go dawkuje.

 

Adblue nie ma nic do wypalania DPF, potrzebne jest do ograniczania emisji tlenków azotu.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

35 minut temu, Pietro_M napisał:

1.6 CRDi od koreańczyków nie ma Adblue, a spełnia Euro6.

Wersje do 2017 r. 

Euro 6 mają jeszcze literki - aby spełnić te wyższe, od 2018 r. dodali adblue.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

AdBlue - zalety i wady
w silnikach BlueHDI m.in. w autach grupy PSA
 
+ norma EURO6 ograniczenie emisji zanieczyszczń
 
- podobno krystalizuje się przy ok. -10 st C, co może powodować problemy z silnikiem
- trzeba co jakiś czas dolewać do zbiorniczka
 
chciałbym wiedzieć czy pchać się w diesla czy jednak benzyna 1.2 PureTech

Pchaj sie w V8 5.7 l :-)
Link to comment
Share on other sites

W dniu 1.01.2021 o 21:21, cezar55 napisał:

AdBlue - zalety i wady

w silnikach BlueHDI m.in. w autach grupy PSA

 

+ norma EURO6 ograniczenie emisji zanieczyszczń

 

- podobno krystalizuje się przy ok. -10 st C, co może powodować problemy z silnikiem

- trzeba co jakiś czas dolewać do zbiorniczka

 

chciałbym wiedzieć czy pchać się w diesla czy jednak benzyna 1.2 PureTech

- dolewanie, u mnie pod maska blisko podszybia. Z dystrybutora u mnie tylko dla cierpliwych bo odbija co chwila. Ale rzadko sie dolewa, u mnie cos ok 12-14 k km

- zmnieszony zbiornik paliwa, i to juz duzy problem jak jezdze trasy kilkaset km 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.