Jump to content

AdBlue - za i przeciw


cezar55
 Share

Recommended Posts

Peugeot 508 2.0 BlueHDI 180KM, adblue totalnie bezobsługowy, oprócz dolewania (zbiornik około 18l, wystarczał na niecałe 20.000km).
U mnie krzyczy co ok 8kkm zbiornik 12l Ale ja mam ciężką nogę. Użytkownicy z delikatną stopą raportuja konieczność odlewki nawet co 12kkm.

Wychodzi więc że można przyjąć 1l AdBlue/1000km



Wysłane z tel.

Link to comment
Share on other sites

U mnie krzyczy co ok 8kkm zbiornik 12l Ale ja mam ciężką nogę. Użytkownicy z delikatną stopą raportuja konieczność odlewki nawet co 12kkm.

Wychodzi więc że można przyjąć 1l AdBlue/1000km



Wysłane z tel.

Właśnie tak to wychodzi - około 1l/1000km. Jazda głownie w trasach, raczej płynna i bez szaleństwa.

Taptaraptap

Link to comment
Share on other sites

W dniu 1.01.2021 o 22:07, volf6 napisał:

A to nie jest podgrzewane? 

Producent auta chyba przewidział niższe temperatury jak chce u nas auta sprzedawać:hmm:

 

Miałem problem w partnerze przy dużym mrozie czyli tak pod -20'C

Po kilkunastu km wywaliło błąd adblue i niby powinienem zatrzymać auto, olałem i jakoś przejechałem, potem się ociepliło i wróciło do normy

To byli w pierwszym półroczu użytkowania auta z adblue

 

Zrobiłem już pewnie z 150kkm z tym wynalazkiem i problemów więcej nie było

Dolewam faktycznie ok 1l/1000km i to w 1.5hdi czy 1.5dci

Pug miał zbiornik 18l i starczało na 20kkm, duster po 12kkm już wołał ale zbiornik też mniejszy 

Ja leję z baniaka, ale znajomy dustera zalewa na stacji, co ciekawe schodzi mu dużo szybciej, nawet był na serwisie i niby ok, a zużycie 2x większe

 

Do koparki chłopaki nalali adblue z brudnego baniaka (pewnie po ON) i zaraz wywaliło błąd, więc lepiej pilnować co wlewamy.

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

W dniu 1.01.2021 o 21:21, cezar55 napisał:

AdBlue - zalety i wady

w silnikach BlueHDI m.in. w autach grupy PSA

 

+ norma EURO6 ograniczenie emisji zanieczyszczń

 

- podobno krystalizuje się przy ok. -10 st C, co może powodować problemy z silnikiem

- trzeba co jakiś czas dolewać do zbiorniczka

 

chciałbym wiedzieć czy pchać się w diesla czy jednak benzyna 1.2 PureTech

Co prawda nie grupa PSA ale tak 

Zalet prawie wcale prócz czarnego zderzaka a i jeszcze czysty wydech 

Minusy, koszta naprawy ale można rozwarzyc wyłączenie elektronicznie i problem znika 

Spalanie tego specyfiku to ok 1Lna 1000 kilometrów 

Balem się ale użytkuje i to głównie w mieście i jakoś na razie nie narzekam i nie odczuwam 

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, ppmarian said:

U mnie krzyczy co ok 8kkm zbiornik 12l Ale ja mam ciężką nogę. Użytkownicy z delikatną stopą raportuja konieczność odlewki nawet co 12kkm.

Wychodzi więc że można przyjąć 1l AdBlue/1000km

 

W autobusie wchodzi właśnie 10l na 10000km. Gdyby nie kretyński dostęp, to rozwiązanie zupełnie dla mnie niekłopotliwe.

 

Bańkę kupiłem raz w Aldim.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, grogi napisał:

 

W autobusie wchodzi właśnie 10l na 10000km. Gdyby nie kretyński dostęp, to rozwiązanie zupełnie dla mnie niekłopotliwe.

 

Bańkę kupiłem raz w Aldim.

Chyba w trasie 😌 ja po mieście potrafiłem po 3 dniach i po 1000km wypalić całe adblue 🤪

  • Haha 1
  • shocked 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 4.01.2021 o 21:52, Zbynek napisał:

Peugeot 508 2.0 BlueHDI 180KM, adblue totalnie bezobsługowy, oprócz dolewania (zbiornik około 18l, wystarczał na niecałe 20.000km).

a ile nastukałeś już km w sumie ??

Link to comment
Share on other sites

W dniu 5.01.2021 o 11:29, dyniek000 napisał:

Co prawda nie grupa PSA ale tak 

Zalet prawie wcale prócz czarnego zderzaka a i jeszcze czysty wydech 

Minusy, koszta naprawy ale można rozwarzyc wyłączenie elektronicznie i problem znika 

Spalanie tego specyfiku to ok 1Lna 1000 kilometrów 

Balem się ale użytkuje i to głównie w mieście i jakoś na razie nie narzekam i nie odczuwam 

no tak, koszty naprawy układu z AdBlue wydają się wysokie, to może odstraszać...

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, cezar55 napisał:

no tak, koszty naprawy układu z AdBlue wydają się wysokie, to może odstraszać...

Nie wiem ile teraz w osobowce bo wystrzegam się diesla, ale na przykład pompa adblue do solarisa to 13 000 PLN 🤪

Link to comment
Share on other sites

34 minuty temu, Camel napisał:

Nie wiem ile teraz w osobowce bo wystrzegam się diesla, ale na przykład pompa adblue do solarisa to 13 000 PLN 🤪

to konkretnie, wiadomo duże auto = duża cena 😉

Link to comment
Share on other sites

W dniu 6.01.2021 o 17:38, cezar55 napisał:

a ile nastukałeś już km w sumie ??

Kupiony przy 72kkm, sprzedany 133kkm. W tym czasie bezobsługowy poza planowanymi przeglądami :ok:

Link to comment
Share on other sites

W Peugeocie 5008 z silnikiem 2.0HDi po krystalizacji AdBlue (była w 2017r taka noc z -20stC) auto po przejechaniu 2km wywaliło komunikat o problemach z adblue, check engine i ograniczyło obroty silnika do chyba 2500 obr/min. Nie dało się tym jechać, bez rozmrożenia auta w garażu.

I nie był to problem z ropą. Silnik zapalał od kopa.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, cezar55 napisał:

napiszcie jak ma się teraz ten mocznik przy takich temperaturach, tj -15, -20 st C ??

problemy ?? np. z odpaleniem ??

 

zero problemow, dzisiaj stalo z 6h na -14

niewiem kto ci tych glupot nagadal

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, PawelWaw napisał:

 

zero problemow, dzisiaj stalo z 6h na -14

niewiem kto ci tych glupot nagadal

naczytałem się różnych artykułów... może to pisali specjaliści od siedmiu boleści albo ci co auto z AdBlue na zimę wstawiają tylko do garażu...

Link to comment
Share on other sites

54 minuty temu, cezar55 napisał:

naczytałem się różnych artykułów... może to pisali specjaliści od siedmiu boleści albo ci co auto z AdBlue na zimę wstawiają tylko do garażu...

Faktem jest, ze w niskich temperaturach (poniżej -11,5°C) adblue ulega krystalizacji więc jeśli zbiornik/układ nie ma podgrzewana lub jest ono uszkodzone/zbyt mało wydajne to problemy będą:) Czyli w tym roku a w zasadzie pierwszy raz od 2 czy 3 lat wczoraj i dziś są odpowiednie warunki na testy i to pewnie nie w całym kraju:phi:

Był nawet taki wątek z ciężarówkami na ''lodowych szlakach'', że jakaś nowa i to amerykańska stale się psuła i do jazdy w takich arktycznych warunkach się nie nadawała:hehe:

Edited by volf6
Link to comment
Share on other sites

Było ostatnio -12, gdy nadeszła ta "bestia ze wschodu" i rano jechałem i zero problemu. Mam już przejechane 8 tys. zaś wskaźniki pokazują wciąż >2400 do przejechania. Generalnie nie pamiętam w ogóle że to jest.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 25.01.2021 o 08:42, twinsen napisał:

Było ostatnio -12, gdy nadeszła ta "bestia ze wschodu" i rano jechałem i zero problemu. Mam już przejechane 8 tys. zaś wskaźniki pokazują wciąż >2400 do przejechania. Generalnie nie pamiętam w ogóle że to jest.

to nie jest źle, jak piszą...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, cezar55 napisał:

to nie jest źle, jak piszą...

Chyba jak się trafi ze wszystkim.

Ja mam teraz pod sobą dwa nowe MAN-y. Jeden ma 8 000km - raz był problem z wypalaniem DPF ale ciepło było i jakoś poszło. Drugi 2 000km teraz stoi na serwisie. Jak przycisnęło około -17 w nocy to następnego dnia rano: po przejechaniu kilkaset metrów wywalił błąd silnika na pomarańczowo, za chwile zaczął wypalać PDF-a, po chwili wywalił błąd silnika na czerwono i ograniczył moc. Wypalanie z „klawisza” na postoju nic nie dało. Najprawdopodobniej właśnie adblue zamarzło. Samochody tankujemy na „własnej stacji” także jakby była lewizna to wszystkie by stanęły. 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 1.01.2021 o 23:01, MarcG napisał:

Niestety dystrybutory adblue na stacjach paliw są tylko na autostradach, w miastach nie ma. Nalewanie na stacji kilkukrotnie tańsze, wygodniejsze i czystsze. 

Na Leclerku są z węża. Właśnie zbliża mi się drugie tankowanie i na pewno tam pojadę. Do tej pory zero kłopotów. Peugeot Partner 2020 1.5 BlueHDI 130KM.

Edited by Zuraw
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.