Skocz do zawartości

Nissan zamyka salony w PL, H, NL.


OZI

Rekomendowane odpowiedzi

Yomirui, Reuters -

 

Nissan przyspiesza zmiany w EU w 2021.

 

Koniec z produkcja w EU, koniec z salonami w EU wschodniej.

 

Zmiany w HQ Europe, zamiar: zamknięcie EU HQ.

 

Calosc, sprzedazy, gwarancji, czesci, service etc zostanie 'outsouring' do Renault.

 

30 kanałów dystrybucji do zabicia, głównie w EU wschodniej, wymienione rynki to PL, H, CZ, SK. EU zachodniej tez się dostanie, np NL.

 

Narazie, Nissan bedzie kontynuował sprzedaz, na EU rynkach poprzez 3-ich importerów, lub siec Renault.

 

Jak narazie nie wiadomo, czy to oznacza, że wycofa się z czesci EU, ale jest możliwe.

 

Yomirui wymienia rynki, gdzie zamierza sprzedawac jako:

-D,

-F,

-UK,

-I,

-E,

 

 

 

I tam gdzie auta EV maja dobre wsparcie kieszeni podatnika N, S, FIN.

 

Reszta pod znakiem zapytania.

 

Klepanie aut w Avira, (E), kolo Madrytu ma zostać zakończone ASAP.

 

Calosc produkcji VAN na EU ma byc robiona przez Renault.

 

Również auta jak X-Trial, Quaqu (Dualis) maja byc budowane przez fabryki Renault w EU.

 

Co się stanie z UK i klepaniem Juke, Quaqa, Leaf nie do końca wiadomo.

 

Utylizacja Sunderland jest przed Covid na poziomie 350k, z 500k możliwych, a wiec ok 70%, jak na EU konkurencję niezle.

 

Dodatkowo do 11-2021 Nissan wpakowaniu 400m funtów w klepanie nowego Quaqua.

 

Większość straty Nissan pochodzi jednak z EU, wiec kazda decyzja jest podobno na stole, wywalić 400m i zamknąć lub zostawić na ta generacje i zamknąć potem.

 

Sprzedaz Nissan w EU, UK & EFTA spadła o 28% w 11 miesiacach 2020, majac udział 2.4% w rynku, 260,133 sztuk.

 

 

Jedno jest pewne, Nissan tonie szybciej niż wszyscy przewidywali.

 

Kto odwazny kupic Nissan?

 

 

 

991c9279a1db58f3032137c1f877a39c.jpg

 

Nowy wzor Nissan stealer w 2022....

 

Riceburner GR-FOUR

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, PawelWaw napisał:

A u mnie niedawno rozbudowali salon nisana.... 

To co gtr do kupienia za 150k PLN ? 

Beda tam Renualt sprzedawac. @OZI czyli tak jak mowilem po jaka cholere dublowali modele? np Kajar i Kysz Kysz? Zreszta ma to sens Nissan byl daleko w tyle za konkurencja ratowal ich tylko Kysz Kysz i elektryki. Skupia sie na tym gdzie im idzie dobrze np w USA czy Asia. Renault jest panstwowy to tak szyko nie upadnie ale patrzac na ich polityke nie wroze sukcesu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie niedawno rozbudowali salon nisana.... 
To co gtr do kupienia za 150k PLN ? 
Nie wiadomo jak to zamknięcie ma wyglądać, wydaje sie, ze skoro Renault ma tym teraz zarzadzac, to ten sam plac, ten sam system, transport etc.

Czy zostawiasz dwa 'okna sklepowe' jedno jako dealer Nissan, drugie jako Renault - nie wiadomo. To jednak kosztuje.

Bardziej z kosztu punku widzenia wydaje się, że mowimy obecnemu dealer Nissan -papa, spadaj- i dajemy auta Nissan na plac dealera Renault. Tylko czy klient to przełknie.

Nie sądzę, że tanio GTR oddadzą, ot zaparkują na nowym placu i będzie stał

Riceburner GR-FOUR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Beda tam Renualt sprzedawac. [mention=129025]OZI[/mention] czyli tak jak mowilem po jaka cholere dublowali modele? np Kajar i Kysz Kysz? Zreszta ma to sens Nissan byl daleko w tyle za konkurencja ratowal ich tylko Kysz Kysz i elektryki. Skupia sie na tym gdzie im idzie dobrze np w USA czy Asia. Renault jest panstwowy to tak szyko nie upadnie ale patrzac na ich polityke nie wroze sukcesu. 
Bo to jak w polityce - to wina Carlos!

Pytanie czy Nissan wyjdzie z tego, bo patrząc na ten związek, to ojciec Renault alkoholic, od sprzedazy bagietek, Nissan puszcza się na lewo i prawo za butelkę denaturatu...

Oboje forsa nie smierdza...

Ale przyznam, że zdziwiło mnie to, jakby nie było ktos te auta z UK w EU musi kupic jak wywalili 400m funciakow... No chyba, ze lekka reka powiedzą 'trudno'to wina Carlos

Tylko książki na stos trzeba szybko spalic!

52b371ee144ae8699640a17030a67bbe.jpg

Riceburner GR-FOUR

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Polsce wszystkie salony Nissana jakie widziałem są "przyklejone" do dilera innej marki i nie zawsze jest to Renault.
Tylko nie wiadomo co to zmienia, bo siec dystrybucji jest (pewnie w PL) Nissan skoro jest wymieniona jako jeden z 30 do zamknięcia w EU .


Wszystko będzie w detalach, a te jakie będą to jak narazie nie jest wiadome.

Nissan nie ma forsy, wiec pewnie będzie chciał wszystkich co się tylko da 'olac'. Zagranie rodem z książki GM... wycena sprzedanego auta 1,500 PLN za sztuke, srednia z ostatniego roku, czyli spadaj dealer-ze...

Nie ważne, że dealer np wpakowal 1 mil w nowy salon..

Daleki jestem od bronienia stealer-ow, ale wcale mnie nie zdziwi jesli caly Nissan w końcu padnie.

Po prostu $$$ nie ma, produkty sa stare, koszty trzeba ciac a wiec R&D, czyli znow stare kotlety i cykl sie zamyka...

Renault sam nie ma, zeby dać, Mitsubishi tez ciągnie...

Czyli sa dwie opcje, prawdopodobna - rzad Japan wykupi , za przyslowiowe ¥1, albo China kupi (malo w erze post-globalizacji prawdopodobne). Trzeci scenariusz - Nissan pojdzie w zapomnienie...

Nie mniej jednak fascynujące- mozna książkę napisać jak NIE zarzadza sie korporacja na przykładzie Renault + Nissan...

I mimo, że u mnie na wsi Nissan ma niby wielkie 'plany na przyszlosc' & 'koncentrujemy się tylko na 3 rynkach USDM, JDM, Asia Pacific' to ja po prostu w 2021 Nissan bym nie kupił, bo jest jak psujaca się ryba... smierdzi juz....



Riceburner GR-FOUR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, OZI napisał:

 

Yomirui, Reuters -

 

Nissan przyspiesza zmiany w EU w 2021.

 

Koniec z produkcja w EU, koniec z salonami w EU wschodniej.

 

Zmiany w HQ Europe, zamiar: zamknięcie EU HQ.

 

Calosc, sprzedazy, gwarancji, czesci, service etc zostanie 'outsouring' do Renault.

 

30 kanałów dystrybucji do zabicia, głównie w EU wschodniej, wymienione rynki to PL, H, CZ, SK. EU zachodniej tez się dostanie, np NL.

 

Narazie, Nissan bedzie kontynuował sprzedaz, na EU rynkach poprzez 3-ich importerów, lub siec Renault.

 

Jak narazie nie wiadomo, czy to oznacza, że wycofa się z czesci EU, ale jest możliwe.

 

Yomirui wymienia rynki, gdzie zamierza sprzedawac jako:

-D,

-F,

-UK,

-I,

-E,

 

 

 

I tam gdzie auta EV maja dobre wsparcie kieszeni podatnika N, S, FIN.

 

Reszta pod znakiem zapytania.

 

Klepanie aut w Avira, (E), kolo Madrytu ma zostać zakończone ASAP.

 

Calosc produkcji VAN na EU ma byc robiona przez Renault.

 

Również auta jak X-Trial, Quaqu (Dualis) maja byc budowane przez fabryki Renault w EU.

 

Co się stanie z UK i klepaniem Juke, Quaqa, Leaf nie do końca wiadomo.

 

Utylizacja Sunderland jest przed Covid na poziomie 350k, z 500k możliwych, a wiec ok 70%, jak na EU konkurencję niezle.

 

Dodatkowo do 11-2021 Nissan wpakowaniu 400m funtów w klepanie nowego Quaqua.

 

Większość straty Nissan pochodzi jednak z EU, wiec kazda decyzja jest podobno na stole, wywalić 400m i zamknąć lub zostawić na ta generacje i zamknąć potem.

 

Sprzedaz Nissan w EU, UK & EFTA spadła o 28% w 11 miesiacach 2020, majac udział 2.4% w rynku, 260,133 sztuk.

 

 

Jedno jest pewne, Nissan tonie szybciej niż wszyscy przewidywali.

 

Kto odwazny kupic Nissan?

 

 

 

991c9279a1db58f3032137c1f877a39c.jpg

 

Nowy wzor Nissan stealer w 2022....emoji1782.png

 

Riceburneremoji500.pngemoji627.png GR-FOURemoji964.png

 

 

 

 

A tak znienawidzony na AK Fiat rozbudowuje fabryke w Tychach pod kątem hybryd/elektryków  i łączy się z PSA.. A pamietam rok czy 2 lata temu po ogloszeniu przez zmarłego prezesa nowej polityki Fiata jak tez wieszczono na AK, niemal przyklaskując, szybkie wycofanie się  tego producenta  z UE...smierc TIPO w 2021.. itp  A tu niespodzianka... kolejne marki się wycofują a Fiat zostaje...coś się przebąkuje o następcu Punto w EU i wchodzą nowe silniki FireFly w TIPO  oraz hybydy i elektryki... Dlatego ja tam już w nic nie wierzę co tu piszecie dopóki nie zobaczę na własne oczy:P.

Oczywiscie może być to tzw łąbędzi spiew przed upadkiem PSA/FIAT ale moze i udany powrót

 

Edytowane przez norbert123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze chwilkę poczekać i taki sam los pewnie spotka Suzuki, czyli z Japończyków zostanie tylko Toyota która ma dobrą pozycje. W Europie obronią się pewnie auta koreańskie, czyli KIA i Hyundai. Zostanie nam do tego grupa VAG, Mercedes, BMW no i francuska motoryzacja w wydaniu PSA I Renault. Jest jeszcze FIAT ale tutaj może być różnie.

Edytowane przez pejus1982
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, pejus1982 napisał:

Jeszcze chwilkę poczekać i taki sam los pewnie spotka Suzuki, czyli z Japończyków zostanie tylko Toyota która ma dobrą pozycje. W Europie obronią się pewnie auta koreańskie, czyli KIA i Hyundai. Zostanie nam do tego grupa VAG, Mercedes, BMW no i francuska motoryzacja w wydaniu PSA I Renault. Jest jeszcze FIAT ale tutaj może być różnie.

FIAT (FCA) i PSA to przeciez juz to samo:  STELLANTIS 

Edytowane przez norbert123
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, OZI napisał:

Nie wiadomo jak to zamknięcie ma wyglądać, wydaje sie, ze skoro Renault ma tym teraz zarzadzac, to ten sam plac, ten sam system, transport etc.

Czy zostawiasz dwa 'okna sklepowe' jedno jako dealer Nissan, drugie jako Renault - nie wiadomo. To jednak kosztuje.

Bardziej z kosztu punku widzenia wydaje się, że mowimy obecnemu dealer Nissan -papa, spadaj- i dajemy auta Nissan na plac dealera Renault. Tylko czy klient to przełknie.

Nie sądzę, że tanio GTR oddadzą, ot zaparkują na nowym placu i będzie stał emoji854.pngemoji2937.png

Riceburneremoji500.pngemoji627.png GR-FOURemoji964.png
 

Będę mieć 10x bliżej do Renaulta niż mam teraz do Nissana :bzik:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, u mnie na rynku dużo jest nissan QQ I xtrail, inne prawie nie występują. Z drugiej strony jeśli te auta nadal będą dostępne (choć robione w innych fabrykach) to mnie jako klienta mało to interesuje... Tak samo jak z serwisem, dopóki jest autoryzowany i utrzymuje gwarancję to czy jadę do tego czy innego nie ma dla mnie znaczenia żadnego.

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, jaceq napisał:

Ciekawe, u mnie na rynku dużo jest nissan QQ I xtrail, inne prawie nie występują. Z drugiej strony jeśli te auta nadal będą dostępne (choć robione w innych fabrykach) to mnie jako klienta mało to interesuje... Tak samo jak z serwisem, dopóki jest autoryzowany i utrzymuje gwarancję to czy jadę do tego czy innego nie ma dla mnie znaczenia żadnego.

A czy poza QQ i Xtrail oni maja jakies modele?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, Kiwal said:

A czy poza QQ i Xtrail oni maja jakies modele?

 

Jak to pisalem to musialem sobie sam zadac to pytanie :) I po chwili namyslu przyszedl mi Leaf do glowy i Micra :)

 

Ale co ciekawe, w US na drogach pelno widzialem Nissanow Maxima, Altima, Sentra i innych Infinity.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.01.2021 o 12:43, OZI napisał:

 

Yomirui, Reuters -

 

Nissan przyspiesza zmiany w EU w 2021.

 

Koniec z produkcja w EU, koniec z salonami w EU wschodniej.

 

Zmiany w HQ Europe, zamiar: zamknięcie EU HQ.

 

Calosc, sprzedazy, gwarancji, czesci, service etc zostanie 'outsouring' do Renault.

 

30 kanałów dystrybucji do zabicia, głównie w EU wschodniej, wymienione rynki to PL, H, CZ, SK. EU zachodniej tez się dostanie, np NL.

 

Narazie, Nissan bedzie kontynuował sprzedaz, na EU rynkach poprzez 3-ich importerów, lub siec Renault.

 

Jak narazie nie wiadomo, czy to oznacza, że wycofa się z czesci EU, ale jest możliwe.

 

Yomirui wymienia rynki, gdzie zamierza sprzedawac jako:

-D,

-F,

-UK,

-I,

-E,

 

 

 

I tam gdzie auta EV maja dobre wsparcie kieszeni podatnika N, S, FIN.

 

Reszta pod znakiem zapytania.

 

Klepanie aut w Avira, (E), kolo Madrytu ma zostać zakończone ASAP.

 

Calosc produkcji VAN na EU ma byc robiona przez Renault.

 

Również auta jak X-Trial, Quaqu (Dualis) maja byc budowane przez fabryki Renault w EU.

 

Co się stanie z UK i klepaniem Juke, Quaqa, Leaf nie do końca wiadomo.

 

Utylizacja Sunderland jest przed Covid na poziomie 350k, z 500k możliwych, a wiec ok 70%, jak na EU konkurencję niezle.

 

Dodatkowo do 11-2021 Nissan wpakowaniu 400m funtów w klepanie nowego Quaqua.

 

Większość straty Nissan pochodzi jednak z EU, wiec kazda decyzja jest podobno na stole, wywalić 400m i zamknąć lub zostawić na ta generacje i zamknąć potem.

 

Sprzedaz Nissan w EU, UK & EFTA spadła o 28% w 11 miesiacach 2020, majac udział 2.4% w rynku, 260,133 sztuk.

 

 

Jedno jest pewne, Nissan tonie szybciej niż wszyscy przewidywali.

 

Kto odwazny kupic Nissan?

 

 

 

991c9279a1db58f3032137c1f877a39c.jpg

 

Nowy wzor Nissan stealer w 2022....emoji1782.png

 

Riceburneremoji500.pngemoji627.png GR-FOURemoji964.png

 

 

 

 

Ta głupia UE powinna czym prędzej wdrożyć rozwiązanie australijskie z 2017. Rozwiązali problem klepaczy lokalnych. 

Tak się zarządza motoryzacją! Patrzcie UE i się uczcie! 😄

 

https://www.globalfleet.com/en/manufacturers/asia-pacific/analysis/end-car-manufacturing-australia?a=YHE11&t[0]=Australia&t[1]=Ford&t[2]=Holden&t[3]=Toyota&curl=1

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minutes ago, Jaruga said:

 

Ta głupia UE powinna czym prędzej wdrożyć rozwiązanie australijskie z 2017. Rozwiązali problem klepaczy lokalnych. 

Tak się zarządza motoryzacją! Patrzcie UE i się uczcie! 😄

 

https://www.globalfleet.com/en/manufacturers/asia-pacific/analysis/end-car-manufacturing-australia?a=YHE11&t[0]=Australia&t[1]=Ford&t[2]=Holden&t[3]=Toyota&curl=1

 

 

Ale tam będą Made In Thailand albo China I to jest OK, a w EU jak zamykają fabrykę i importują samochód to jest powód do drwin, czego nie rozumiesz? ;]

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, AstraC said:

Ale tam będą Made In Thailand albo China I to jest OK, a w EU jak zamykają fabrykę i importują samochód to jest powód do drwin, czego nie rozumiesz? ;]

 

Oj kolego, kolego... Duzo jeszcze sie musisz nauczyc, chodzi o wybor klienta i gwarancje od zderzaka do zderzaka! Jak w EU jakas marka nie bedzie dostepna to niedosc ze klepacze straca robote (nawet jesli owej w EU sie nie klepalo) to lud wyjdzie na ulice i bedzie protestowal przeciwko proletariackiej EU i sztucznemu ograniczaniu wyboru przez tych eko-terrorystow (ktorzy w sumie dbaja zebyscie sie w tej EU nie podusili - ale to nie jest istotne, liczy sie wybor! i kazdy musi moc kupic V8 w kazdej marce!!). Zobaczysz, dojdzie do rewolty - toz to prawie jak ograniczenie praw czlowieka! 🤣😃

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątek przybrał troszkę wymiar sarkastyczny 🙂 Do tematu: jeżeli te regulacje UE powodują faktyczną ochronę naszej planety to jestem oczywiście za tymi regulacjami.  Do użytku prywatnego mam auto z silnikiem 1.0 TSI i mocy aż 115KM 🙂 Na moje potrzeby przemieszczania się z punktu A do B jest to w zupełności wystarczające. I teraz jeżeli te wszystkie V6 i V8 powodują wielokrotnie większą emisje trujących gazów to takie regulacje powinny występować  we wszystkich cywilizowanych krajach w imię wspólnego dobra. 

Edytowane przez pejus1982
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, pejus1982 napisał:

teraz jeżeli te wszystkie V6 i V8 powodują wielokrotnie większą emisje trujących gazów to takie regulacje powinny występować  we wszystkich cywilizowanych krajach w imię wspólnego dobra. 

Ale V6 i V8 jak najbardziej mieszczą się w normach według UE. Masz emisję w przeliczeniu na moc. Nie mieści się Tipo 1.0. W związku z tym dramatycznie podrożał. A taki Jag @Dark_Knight jak najbardziej. Mimo że wydziela pewnie z 10x więcej CO2 i innego smrodu. To są właśnie przepisy unijne. Nie wiem czy koledzy wyżej rzeczywiście tego nie rozumieją tego czy tylko udają.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, marcindzieg napisał:

Ale V6 i V8 jak najbardziej mieszczą się w normach według UE. Masz emisję w przeliczeniu na moc. Nie mieści się Tipo 1.0. W związku z tym dramatycznie podrożał. A taki Jag @Dark_Knight jak najbardziej. Mimo że wydziela pewnie z 10x więcej CO2 i innego smrodu. To są właśnie przepisy unijne. Nie wiem czy koledzy wyżej rzeczywiście tego nie rozumieją tego czy tylko udają.

 

Ja sobie wypraszam! 153g/km. Mniej niż samoładujący elektryczny hybrydowy Lexus RX, który walczy ze smogiem i którego zakup rekomendują lekarze.

:hehe:

 

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.01.2021 o 21:11, Dark_Knight napisał:

 

Ja sobie wypraszam! 153g/km. Mniej niż samoładujący elektryczny hybrydowy Lexus RX, który walczy ze smogiem i którego zakup rekomendują lekarze.

:hehe:

 

I Zientarski w Motomagazynie.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, wujek napisał:

Wiem, że ceny odjechały...ale 70koła za to...nie jestem widocznie targetem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, rafciojuve napisał:

Wiem, że ceny odjechały...ale 70koła za to...nie jestem widocznie targetem.

No coz ciezko teraz dobrze wyposasazona B klase kupic taniej. :phi: Fiesta/Ibiza/Fabia w podobnych cenach reszte gownianych franocuzow jeszcze drozsza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, wujek napisał:

No coz ciezko teraz dobrze wyposasazona B klase kupic taniej. :phi: Fiesta/Ibiza/Fabia w podobnych cenach reszte gownianych franocuzow jeszcze drozsza. 

Nom. Jednak jestem z czasów kiedy za mniej się kupowało golfa VII nawet w HL...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.