Jump to content

Zamek w aucie - olej do łańcucha rowerowego podejdzie? ;]


 Share

Recommended Posts

Tylko weź pod uwagę, że oleju do łańcucha rowerowego to trzeba używać  do łańcucha   co 50 do 200 km ( w zależnosci od warunków)... a co do zamka to może nawet cześciej.🤔

A z koleji olej jest rzadki i może  wypłukać resztki smaru z zamka i za jakiś  czas zamek przestamie dzialac bo będzie  zupelnie suchy?

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, ArcybiskupCanterbury napisał:

Jest jeszcze opcja silikonu w spraju - wyschnie i nie będzie zbytnio brudził kluczyka, ale też nie wiem czy taki do uszczelek się nada. :hmm:

 

Panie co się nie nada ;] lepszy niż nic ;]

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, ArcybiskupCanterbury napisał:

Jest jeszcze opcja silikonu w spraju - wyschnie i nie będzie zbytnio brudził kluczyka, ale też nie wiem czy taki do uszczelek się nada. :hmm:

Silikon w spray'u do uszczelek nadaje się typowo do uszczelek. Sprawdzone preparaty różnych firm. Psiknąć, odczekać 15 minut, psiknąć, odczekać 15 minut i można zamykać drzwi od auta. Im bardziej sparciała uszczelka, tym czynności powtarzamy, aczkolwiek nie da się upudrować trupa. Tak więc masz do wyboru WD 40 albo maszynowy.

Link to comment
Share on other sites

15 minut temu, ArcybiskupCanterbury napisał:

Żona właśnie z alarmem przyjechała, że ledwie jej się udało dostać do samochodu. ;] Zastanawiam się, bo mi się nie chce jechać do marketu, czy smar do łańcucha rowerowego się nada? Mam suchy (z teflonem) i zwykły olej maszynowy. Czy lepiej nie kombinować?

 

"Mokre" smarowanie Ci wyjdzie bokiem suchym latem, bo naleci kurzu i się zrobi gęste "błoto", które ostatecznie zablokuje zamek.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Lucyfer napisał:

 

"Mokre" smarowanie Ci wyjdzie bokiem suchym latem, bo naleci kurzu i się zrobi gęste "błoto", które ostatecznie zablokuje zamek.

Przerabiane na masce oraz wlewie paliwa, auto Ford Transit Connect.

Link to comment
Share on other sites

Teraz, ArcybiskupCanterbury napisał:

No OK, ale czym w takim razie?

 

Zamki w czasach, gdy ich jeszcze używałem, smarowałem suchym proszkiem grafitowym, wdmuchiwało się taką rurką, jak od wkładu długopisu. Ale to do "świeżego" zamka. Jeżeli był zabagniony, to wyciągałem bębenek i dobrze myłem w ropie, potem w benzynie, na koniec suszyłem sprężonym powietrzem i dopiero smarowałem grafitem. A grafit się robiło z wkładów do ołówków na pilniku.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, ArcybiskupCanterbury napisał:

Nie ma pilota, niestety. Wiem, że to nie do uwierzenia na AK. ;)

A sam centralny jest?

Jak jest to chyba lepiej wydać 50 zeta na moduł niż męczyć się z jakimiś smarami...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

22 minuty temu, ArcybiskupCanterbury napisał:

Żona właśnie z alarmem przyjechała, że ledwie jej się udało dostać do samochodu. ;] Zastanawiam się, bo mi się nie chce jechać do marketu, czy smar do łańcucha rowerowego się nada? Mam suchy (z teflonem) i zwykły olej maszynowy. Czy lepiej nie kombinować?

 

Myślałem, że samochody otwierane z kluczyka są od co najmniej 10 lat na złomie...8]

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, ArcybiskupCanterbury napisał:

Jest, tyle że bez pilota niestety.

To kupujesz uniwersalny sterownik centralnego zamka (jest razem z pilotami) i montujesz w wolnej chwili:ok:

Edited by volf6
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, ArcybiskupCanterbury napisał:

Tak, ten żony ledwie udało mi się wyciągnąć spod zgniatarki. Ledwie wyjechał z fabryki i od razu na złom, bo nie miał pilota. :ok:

 

Co to za auto ? Pierwsze auto małżonki Citroen z 2002 miał już pilota a został ok temu zezłomowany...:oki:

Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, przemo9 said:

Tylko weź pod uwagę, że oleju do łańcucha rowerowego to trzeba używać  do łańcucha   co 50 do 200 km ( w zależnosci od warunków)... a co do zamka to może nawet cześciej.🤔

A z koleji olej jest rzadki i może  wypłukać resztki smaru z zamka i za jakiś  czas zamek przestamie dzialac bo będzie  zupelnie suchy?

Spoko, ale zastanawiam się z czego są smary w spraju do zamków np. od Gerdy etc. Stawiałbym, że olej silikonowy, jeśli to ma pozostać suche.

Link to comment
Share on other sites

Spoko, ale zastanawiam się z czego są smary w spraju do zamków np. od Gerdy etc. Stawiałbym, że olej silikonowy, jeśli to ma pozostać suche.
Daj silikonowy, nie zaszkodzisz na pewno.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

34 minuty temu, Lucyfer napisał:

 

Zamki w czasach, gdy ich jeszcze używałem, smarowałem suchym proszkiem grafitowym, wdmuchiwało się taką rurką, jak od wkładu długopisu. Ale to do "świeżego" zamka. Jeżeli był zabagniony, to wyciągałem bębenek i dobrze myłem w ropie, potem w benzynie, na koniec suszyłem sprężonym powietrzem i dopiero smarowałem grafitem. A grafit się robiło z wkładów do ołówków na pilniku.

A z jakiego ołówka  grafit jest lepszy H3 czy B4 ??

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
9 minutes ago, rwIcIk said:

WD-40 na początek i rozruszać zamek  :ok:

 

Zamek działa dobrze "od zawsze" - mogłem go zmoczyć na myjni, albo się po prostu wytrąciła wilgoć (bo chwycił dziś dość gwałtownie mróz) i zamarzła. Liczę, że przesmarowanie wyprze wodę i sprawa się uspokoi.

Edited by ArcybiskupCanterbury
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, ArcybiskupCanterbury napisał:

przesmarowanie wyprze wodę i sprawa się uspokoi.

 

To lepiej odsłonić zasłonkę bębenka (np. zapałką czy szpikulcem) i dobrze przedmuchać bębenek sprężarką. Wydmucha wilgoć i część syfa, który się nie poprzyklejał.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

najgorsze dla zamków samochodowych są wszelkiego rodzaju odmrażacze, w razie W pomogą ale za jakiś czas się to zemści,

jeśli przesmarujemy zamek czymś co przyciąga kurz a jeszcze nie mamy kluczyka typu scyzoryk to tez nie fajne rozwiązanie,

wkładamy kluczyk do zamka grot się ubrudzi następnie wkładamy taki kluczyk do kieszeni spodni gdzie są jakieś kłaczki itp

które się przykleja do grota kluczyka a następie znowuż wkładamy brudny klucz do zamka drzwi i za jakiś czas mamy problem,

najlepiej zamek wyjąć i rolki albo wymienić albo jak są jeszcze w miarę dobre to wymyć i suchym smarem nasmarować , grafit dobry 

ale trochę brudzi , dobrać taki smar co by nie twardniał w zimę, a w razie nagłej potrzeby to psikać w zamek czym się da :phi:

może być i wd40

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, ArcybiskupCanterbury napisał:

Żona właśnie z alarmem przyjechała, że ledwie jej się udało dostać do samochodu. ;] Zastanawiam się, bo mi się nie chce jechać do marketu, czy smar do łańcucha rowerowego się nada? Mam suchy (z teflonem) i zwykły olej maszynowy. Czy lepiej nie kombinować?

 

Ten zamek nie działa, bo w środku jest zardzewiały? Czy może dlatego że coś zamarzło?

 

Jak to drugie, to może być lipa.

 

Miałem tak w Nubirze, przychodził delikatny mróz i zamek nie działał. Tylko że to nie sam zamek się zatykał, ale jakiś mechanizm gdzies dalej. Pod ten zamek kierowcy był podłączony o ile pamiętam centralny zamek, odryglowujacy resztę drzwi.

 

Miałem wtedy kursik do mieszkania po dwie butelki 2l z ciepłą wodą i polewanie drzwi. Samo polewanie zamka ciepłą wodą nie pomagało, ale właśnie drzwi w okolicach okna.

Wtedy odpuszczało.

 

Po kilku takich akcjach zostawiałem już auto otwarte na ulicy. A pomysł mi się tak spodobał, że teraz żadnego auta nie zamykam ;) Wygodne ;]

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Just now, kravitz said:

Miałem tak w Nubirze, przychodził delikatny mróz i zamek nie działał. Tylko że to nie sam zamek się zatykał, ale jakiś mechanizm gdzies dalej. Pod ten zamek kierowcy był podłączony o ile pamiętam centralny zamek, odryglowujacy resztę drzwi.

 

W Nubirze to byl standard, zamarzaly jakies metalowe ciegna :hehe:

To auto to byla jedna wielka pomylka i wada fabryczna w stylu TTTM ;]

Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, ArcybiskupCanterbury napisał:

Żona właśnie z alarmem przyjechała, że ledwie jej się udało dostać do samochodu. ;] Zastanawiam się, bo mi się nie chce jechać do marketu, czy smar do łańcucha rowerowego się nada? Mam suchy (z teflonem) i zwykły olej maszynowy. Czy lepiej nie kombinować?

Wszystko zależy w jakim.stanie są zapadki i korpus bębenka. Takie psikanie może pomóc na chwilę jeżeli korozja nie postępuje. 

 

Najgorsze są zimne dni i mroźne noce. Korozja wtedy chwyta zapadki i ciężko jest je ruszyć, pomaga podgrzanie np opalarka suszarka. 

 

Przerabiałem temat bębenka w stilo. Akurat dojście jest takie że z boku drzwi wykrecasz śrubkę do oporu później wciskasz i wkładka wyskakuje. Moja była tzn zasniedziana , czyscilem,psikalem,czyscilem i smarowalem. Spokój od x lat

Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, ArcybiskupCanterbury napisał:

Yaris, w lutym będzie miał 10 lat.

 

No to masz dwie sensowne opcje.

- znaleźć na schemacie (przypomnij się w weekend, może na moich to jest, ale chyba mam tylko od I), czy obecny sterownik ma wejścia zewnętrzne dodatkowe do sterowania go np. przyciskiem i dopiąć zewnętrzny odbiornik. Wszystkie uniwersalne sterowniki mają takie wejścia.

- znaleźć fabryczny sterownik, kupić uniwersalny i przepiąć do niego przewody. Dwa zasilające na stałe + i -, dwa wychodzące na silniki siłowników i trzy od przełącznika siłownika "master" w drzwiach kierowcy.

 

To jest koszt materialny <100 zł i trochę własnego czasu.

 

Jest oczywiście trzecie rozwiązanie bezsensowne, pojechać do ASO Toyoty i pewnie za pół wartości samochodu Ci dobiorą pilota ;]

 

Masz też rozwiązanie pośrednie, dać do warsztatu od alarmów i CZ, który zrobi znacznie drożej niż owe 100 zł, ale znacznie taniej niż ASO. Z tym że raz zrobiłem taki błąd i potem praktycznie całą instalację poprawiałem, włącznie ze spieprzonymi lutowaniami przewodów, bo kiedyś całkiem niezły warsztat zatrudnił tanich ludzi ze wschodu i przyoszczędził na ich przeszkoleniu.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Zamek jest raczej czysty, podejrzewam, że mogłem się za bardzo przyłożyć na myjni parę dni temu. Były już w tym roku cięższe mrozy i wszystko działało.

 

W markecie oczywiście nic sensownego nie było. Prędzej dobrałbym "tuningową" gałkę i misia na kierownicę niż preparat do smarowania. ;] Ostatecznie wziąłem jakiś bliżej niesprecyzowany specyfik "Moje Auto" i psiknąłem do zamka kierowcy odrobinę, bagażnikowy za to zalałem jak wściekły. W razie czego jeden zadziała i żona do auta wejdzie. Zamki w środku (kierowcy na 99%, bagażnikowy prawdopodobnie) czyste, bo po wlaniu specyfiku i pokręceniu kluczem żadnych syfów na kluczyku nie stwierdziłem.

 

Co do specyfiku to raczej nie był to olej silikonowy, ani żaden alkohol o znanym mi zapachu. Przy otwieraniu bagażnika pobrudziłem tym palce i substancja jest zupełnie bezzapachowa. Ogólnie myślę, że sprawa jest zamknięta, bo żadnych sygnałów alarmowych ze strony tego zamka wcześniej nie było.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

16 godzin temu, tommy__ napisał:

 

Co to za auto ? Pierwsze auto małżonki Citroen z 2002 miał już pilota a został ok temu zezłomowany...:oki:

 

W Jimny z 2006 też nie mam pilota …co jest o tyle ciekawe, że w drugim Jimny z 2006 mam pilota ;] 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, camel00 said:

 

W Jimny z 2006 też nie mam pilota …co jest o tyle ciekawe, że w drugim Jimny z 2006 mam pilota ;] 

Myśmy to auto kupili jako używkę od znajomej. Ogólnie dziwnie skonfigurowana, bo wersja silnikowa 100 KM, a jednocześnie brak pilota. Niemniej blisko 10-letnie auto z 57 tys. przebiegu i w pełni znaną historią serwisową nie trafia się codziennie, więc nie wybrzydza się w takich sytuacjach. ;]

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, Lucyfer napisał:

Jeżeli był zabagniony, to wyciągałem bębenek i dobrze myłem w ropie, potem w benzynie, na koniec suszyłem sprężonym powietrzem i dopiero smarowałem grafitem. A grafit się robiło z wkładów do ołówków na pilniku.

Ale samochody wtedy nazywały się jeszcze Pobieda? czy juz Warszawa?

Edit Nie zauważyłem ze to MK a nie HP więc żeby nie stacić zycia dodam merytoryczna poradę - wlej to co masz - niezaleznie od wróżb Lucyfera (może i prawdziwych) nic się nie stanie przez najblizsze tygodnie - a w ciągu tego czasu nasmarujesz czymś bardziej stosownym i będzie OK. 

Edited by delco
Link to comment
Share on other sites

18 godzin temu, ArcybiskupCanterbury napisał:

Żona właśnie z alarmem przyjechała, że ledwie jej się udało dostać do samochodu. ;] Zastanawiam się, bo mi się nie chce jechać do marketu, czy smar do łańcucha rowerowego się nada? Mam suchy (z teflonem) i zwykły olej maszynowy. Czy lepiej nie kombinować?

 

Ja bym dał grafit w proszku.

 

Ewentualnie ten teflonowy, który masz. Sprawdziłbym czy po aplikacji w jakimś testowym miejscu, wysycha i zostawia warstwę, która nie będzie łapać syfu.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

W dniu 7.01.2021 o 19:03, ArcybiskupCanterbury napisał:

Yaris, w lutym będzie miał 10 lat.

Przyjrzyj się dokładnie kluczykowi. Są na nim dwa czarne kwadraciki. Naciśnięcie jednego z nich zamyka auto, a drugiego otwiera. 

 

Nie ma za co ;]

 

A na serio to dołóż tylko uniwersalny pilot, moduł podepnij i będzie normalnie - zamki do których często wkłada się kluczyk to wieczne utrapienie, problem powróci. 

Edited by Vadero
  • Like 3
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Jakbyś jeszcze potrzebował, to do zamków najlepszy jest Ballistol. Jest to olej w sprayu do czyszczenia i konserwcji broni.

Ma tą zaletę, że miesza się z wodą i tworzy emulsję, a z czasem woda wyparowuje i pozostaje sam olej.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.