Skocz do zawartości

Co o tym sadzicie?


norbert123

Rekomendowane odpowiedzi

Jesli chodzi o serwis to ameryki nie odkryli. Wolniejsze zuzycie niektorych podzespolow, i tym samym nizsze koszty serwisu i eksploatacji,  mozna juz bylo zaobserwowac na przykladzie Priusa, ktory przeciez jest tylko hybryda.

 

Ale to stwierdzenie mnie zaintrygowalo: "Auta elektryczne znacznie intensywniej zużywają opony". Serio jest taka zaleznosc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, zinger napisał:

Ale to stwierdzenie mnie zaintrygowalo: "Auta elektryczne znacznie intensywniej zużywają opony". Serio jest taka zaleznosc?

 

Nie sądzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, zinger napisał:

 

Ale to stwierdzenie mnie zaintrygowalo: "Auta elektryczne znacznie intensywniej zużywają opony". Serio jest taka zaleznosc?

Tak. Są ku temu warunki. 
Większa masa i łatwiejszy dostęp do niutonów, w zasadzie nie ograniczony.

Finalnie dużo będzie zależeć od kierowcy, ale warunki ku większemu zużyciu opon są doskonałe :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, mrBEAN napisał:

Tak. Są ku temu warunki. 
Większa masa i łatwiejszy dostęp do niutonów, w zasadzie nie ograniczony.

Finalnie dużo będzie zależeć od kierowcy, ale warunki ku większemu zużyciu opon są doskonałe :) 

Ale z drugiej strony mniej hamowania przy aktywnym korzystainu z rekuperacji, plus generalnie delikatniejsza jazda mysle, ze rekompensuja wieksze niutony :)

Imo, ktos kto to pisal, nie jezdzil zbyt wiele ev. Dorwal sie na chwile, pocisnal na maksa dla zabawy i go "olsnilo", stad takie wnioski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, zinger napisał:

Ale z drugiej strony mniej hamowania przy aktywnym korzystainu z rekuperacji, plus generalnie delikatniejsza jazda mysle, ze rekompensuja wieksze niutony :)

Imo, ktos kto to pisal, nie jezdzil zbyt wiele ev. Dorwal sie na chwile, pocisnal na maksa dla zabawy i go "olsnilo", stad takie wnioski.

Jak mniej hamowania? Oponami? 😅

Delikatnie jeździ się przez pierwszy rok, góra dwa 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, format napisał:

 

Ale też praca w znacznie niższym vmax

A to już od auta i kierownika zależy. 
Zakładając, że większość jeździmy w koło komina to Vmax większości EV wydaje się wystarczający i porównywalny? 
 

Fizyki się nie oszuka IMHO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, mrBEAN napisał:

Jak mniej hamowania? Oponami? 😅

Imo korzystanie z rekuperacji znacznie mniej obciaza opony niz konwencjonalne hamowanie. Tak mnie sie wydaje przynajmniej.

 

3 minuty temu, mrBEAN napisał:

Delikatnie jeździ się przez pierwszy rok, góra dwa 😁

Co prawda ev jezdze dopiero 2 mies, ale swego czasu uzytkowalem Priusa przez 4 lata i tryb kapelusznika mialem caly czas wlaczony 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, zinger napisał:

Imo korzystanie z rekuperacji znacznie mniej obciaza opony niz konwencjonalne hamowanie. Tak mnie sie wydaje przynajmniej.

 

Co prawda ev jezdze dopiero 2 mies, ale swego czasu uzytkowalem Priusa przez 4 lata i tryb kapelusznika mialem caly czas wlaczony 😄

Dobra, z kapeluszami nie gadam 😅😜

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się śmiałem z tych wynurzeń.

Pierwszy argument, że na samochodzie spalinowym diler zarabia np. 10%, a na elektryku 5%. Jeśli teraz elektryk jest 2x droższy od spalinowego to ile tak naprawdę zarabia diler 😄 ?

Co do serwisów, to i tak w PL w ASO serwisuje się w większości auta nowe lub prawie nowe, a te przyjeżdżają w sumie tylko na obowiązkowe przeglądy, a nie na grube naprawy. Po gwarancji i tak 80% klientów do ASO nie zagląda.

Bardziej bym się martwił będąc takim dilerem/ASO, że przez wywalone w kosmos ceny generalnie nowych samochodów będzie dużo mniej sprzedawanych (więc i mniej serwisowanych na gwarancji), a nie że będą to elektryki.

Producenci pewnie już pracują nad odpowiednim postarzeniem niektórych części EV, żeby za długo bezproblemowo nie jeździł. Tych ekraników i dotykowych bzdetów do sterowania już odpowiednio napakują w deskę, a każdy wytrzyma dokładnie 5 zim zanim się wyjsra i użytkownik będzie musiał zamiawiać to gó...o oczywiście tylko w ASO, bo pozabezpieczają żeby Chińczyk nie zrobił czasem zamiennika.

Edytowane przez iwik
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, krawiec napisał:

Jest jescze jeden aspekt elektrykow.

Wiekszosc dzwonow konczy sie calka...

Ponoc przeciazenie powyzej normy = wymiana baterii a to = calka.

 

Krawiec

To akurat na plus, zwrot ku normalności :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minutes ago, mrBEAN said:

To akurat na plus, zwrot ku normalności :ok:

 

Normalnosc to by byla, gdyby te auta tracily prawo do ponownej rejestracji ;]

A tu pewnie dalej bedzie jedynie ekonomiczna definicja i problemy z odszkodowaniami ;)

Mirki dalej beda rzezbic w szopach jak do tej pory...

Edytowane przez Maciej__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Normalnosc to by byla, gdyby te auta tracily prawo do ponownej rejestracji ;]

A tu pewnie dalej bedzie jedynie ekonomiczna definicja i problemy z odszkodowaniami ;)

Mirki dalej beda rzezbic w szopach jak do tej pory...

No i uj, no i cześć ;]

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, iwik napisał:

Bo w PL przy tych pięciu EV w każdym województwie TU jeszcze nie oszacowały ryzyka przy polisach tych aut, całka pewnie była jedna w skali kraju :P

 

Połowa flot minutowych rentali i3 miała już całki. Tylko to to kilkadziesiąt samochodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, format napisał:

 

Połowa flot minutowych rentali i3 miała już całki. Tylko to to kilkadziesiąt samochodów.

i3 z tą skorupą z włókna węglowego to w ogóle wynalazek jeśli chodzi o jakiekolwiek naprawy nadwozia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.