Mike013 Napisano 11 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2021 Witam, W Hondzie Civic VII 1.7 (silnik d17a9) w czasie jazdy zatarł się wałek rozrządu. W efekcie tego zerwało klin na kółku rozrządu oraz rozerwało samo kółko. Głowica zawieziona już do szlifierza. Teraz pytanie, czy wymieniać pierścienie na tłokach? Na liczniku ma ok 250000km (czy to prawdziwy przebieg? - nie wiem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SlawekS Napisano 12 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2021 Jak już masz otwarty piec to bym zrobił. Tym bardziej, że nie jesteś pewien przebiegu. A droga impreza z tymi pierścieniami? bo z tego co mówią honda droga w gratach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike013 Napisano 12 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2021 Komplet pierścieni, to 200zł. W sumie już wyjąłem tłoki - i dobrze, bo pierścienie olejowe były mega mocno zapieczone (po uszczelnieniu głowicy chlałby olej lepiej niż benzynę). Zresztą pozostałe pierścionki też są kiepskie - nie mają żadnej sprężystości. Wygląda jakby silnik był przegrzany. Co do dokładnych kosztów, to dam znać jak już wszystko skompletuję i będę miał głowicę. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 13 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2021 Te silniki dość kiepskie bloki miały i ten wałek, który się wycierał. Wiele osób wkłada blok z D16V1, bo pasuje P&P i jest lepszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 13 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2021 do tego patrzą po forach, D17 często się też bawiło w puk-puk, kto tam? Panewka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 13 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2021 3 godziny temu, Filipfm napisał: do tego patrzą po forach, D17 często się też bawiło w puk-puk, kto tam? Panewka To też racja Generalnie gdybym miał robić obecny silnik, to kupiłbym blok z D16V1 i ewentualnie jego remontował - jeśli zamierzasz pojeździć dłużej, mogę polecić kolegę Mati_ z EP-Klub-forum, bo na pewno ma takie części w niezłym stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike013 Napisano 29 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2021 (edytowane) Podsumuję temat. Co zostało zrobione przy silniku: - zrobiona kapitalka głowicy (zawory, gniazda, uszczelnienia, planowanie, regeneracja wałka rozrządu - uszkodzenie przy rozerwaniu kółka,...) - 500zł - wymieniono pierścienie (olejowe były tak zapieczone, że ciężko było je wygrzebać z tłoków, pozostałe zapieczone nie były, ale na pewno przegrzane, bo gięły się jak drut) - 170zł - kółko rozrządu na wałek (używka) - 100zł - uszczelki i sylikon pod miskę ~ 250zł - płyn do chłodnicy, olej i filtry ~ 200 - 250zł - pasek, rolka, pompa i termostat - nie wiem ile, bo już dawno temu był kupowany Przy okazji zerknąłem na panewki - zero zużycia. Jedyne, co przy wale ruszałem, to dokręciłem panewki, bo wg. mnie te śruby nie były zbyt mocno dokręcone. Oczywiście nie liczę mojej robocizny. Dzięki za pomoc Edytowane 29 Stycznia 2021 przez Mike013 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.