Skocz do zawartości

Mały SUV i PHEV


sherif

Rekomendowane odpowiedzi

Rodzice szukają następcy swojej Sportage i tata wymyślił sobie hybrydę plug-in, co ma sens z racji iż auto 95% jeździ w mieście na krótkich odcinkach. Jest garaż w domu, więc jest gdzie ładować. Z racji wygody wsiadania oraz stromego zjazdu musi to być auto o większym prześwicie, no i raczej małe (2os).

Tata wymyślił sobie KIA Niro PHEV, w sumie nie głupi samochód. Ja dołożyłem do tego XCeeda bo kosztuje podobnie i ciekawie wygląda. Jest jeszcze Volvo XC40, ale przekracza budżet (ok 150kzł).

Czy coś jeszcze w tej klasie się znajdzie ?

W Seatcie widziałem jakąś Cupre ładującą się, ale to był chyba Leon. SUVów na prąd brak, VW to samo 8]. Czyżby tylko Koreańczycy robili crossover/małe SUVy z PHEV ?

Aha jest jeszcze Compas ale nie podoba się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, sherif napisał:

Rodzice szukają następcy swojej Sportage i tata wymyślił sobie hybrydę plug-in, co ma sens z racji iż auto 95% jeździ w mieście na krótkich odcinkach. Jest garaż w domu, więc jest gdzie ładować. Z racji wygody wsiadania oraz stromego zjazdu musi to być auto o większym prześwicie, no i raczej małe (2os).

Tata wymyślił sobie KIA Niro PHEV, w sumie nie głupi samochód. Ja dołożyłem do tego XCeeda bo kosztuje podobnie i ciekawie wygląda. Jest jeszcze Volvo XC40, ale przekracza budżet (ok 150kzł).

Czy coś jeszcze w tej klasie się znajdzie ?

W Seatcie widziałem jakąś Cupre ładującą się, ale to był chyba Leon. SUVów na prąd brak, VW to samo 8]. Czyżby tylko Koreańczycy robili crossover/małe SUVy z PHEV ?

Aha jest jeszcze Compas ale nie podoba się.

Mitsubaszi Outlander 😂😂🤪🤪🤣😜
 

grandland 3008 , Captur itd 

Edytowane przez sdss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, sdss napisał:

Mitsubaszi Outlander

W US to moze faktycznie pod malego suva podpada, ale na nasze warunki to kawal auta jednak ;)

Z tych nieduzych to chyba faktycznie kia i captur zostaja. Ew. Kuga ale to juz tez wielkosc Outlandera.

Edytowane przez zinger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minutes ago, sherif said:

Rodzice szukają następcy swojej Sportage i tata wymyślił sobie hybrydę plug-in, co ma sens z racji iż auto 95% jeździ w mieście na krótkich odcinkach. Jest garaż w domu, więc jest gdzie ładować. Z racji wygody wsiadania oraz stromego zjazdu musi to być auto o większym prześwicie, no i raczej małe (2os).

Tata wymyślił sobie KIA Niro PHEV, w sumie nie głupi samochód. Ja dołożyłem do tego XCeeda bo kosztuje podobnie i ciekawie wygląda. Jest jeszcze Volvo XC40, ale przekracza budżet (ok 150kzł).

Czy coś jeszcze w tej klasie się znajdzie ?

W Seatcie widziałem jakąś Cupre ładującą się, ale to był chyba Leon. SUVów na prąd brak, VW to samo 8]. Czyżby tylko Koreańczycy robili crossover/małe SUVy z PHEV ?

Aha jest jeszcze Compas ale nie podoba się.

 

Chyba nowy Captur jest tez PHEV :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, sdss napisał:

Mitsubaszi Outlander 😂😂🤪🤪🤣😜

Najlepsze auto na AK :). Teraz mają nawet dobre ceny, niestety jest zbyt duży.

 

24 minuty temu, sdss napisał:

grandland 3008

Nawet ciekawie wygląda, wersja porównywalna z Niro XL kosztuje prawie 200kzł :bzik:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, sherif said:

Fakt jest. Cena podobna do Kii.

Na szybko to dziwne ma wyłączenia, asystent jazdy w korku wymaga usunięcia podgrzewanych siedzeń i skórzanej kierownicy :bzik:.

 

To bym juz raczej dopytal w salonie, bo moze jakies bzdury sa w konfiguratorze albo cenniku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, zinger napisał:

W US to moze faktycznie pod malego suva podpada, ale na nasze warunki to kawal auta jednak ;)

Z tych nieduzych to chyba faktycznie kia i captur zostaja. Ew. Kuga ale to juz tez wielkosc Outlandera.

 

Lada chwila ma być Eclipse Cross PHEV.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, sherif napisał:

Czy coś jeszcze w tej klasie się znajdzie ?

 

Może Outlander PHEV, mają zajebiście dobre ceny jak na wielkość tego auta. Np. https://www.otomoto.pl/oferta/mitsubishi-outlander-podana-cena-obowiazuje-do-konca-2020-roku-ID6Dwc1d.html#027677a0cd

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

Lada chwila ma być Eclipse Cross PHEV.

 

Właśnie na stronie jest info, ale brak cenników. Auto ładne. Poza tym ciekawe jak się to ma to info, że się zwijają, może nie zdążą go wprowadzić w pl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, sherif napisał:

Właśnie na stronie jest info, ale brak cenników. Auto ładne. Poza tym ciekawe jak się to ma to info, że się zwijają, może nie zdążą go wprowadzić w pl.

 

Oni tak się niby zwijają że zostają jednak. Tylko importera ma nie być. A auto super, większe od większości konkurentów i fajne wewnątrz 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sherif napisał:

Właśnie na stronie jest info, ale brak cenników. Auto ładne. Poza tym ciekawe jak się to ma to info, że się zwijają, może nie zdążą go wprowadzić w pl.

Tu wyczerpujący test 😁

 

  • Haha 1
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, sdss napisał:

Tu wyczerpujący test 😁

 

 

O, tłucze się jak mój Up! :) Tylko on kosztował 38 kPLN w salonie a nie pewnie 138 kPLN jak Mitsu.

Edytowane przez spad
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, luccass napisał:

Ten PHEV to rozumiem ma być ze względu na oczekiwania kupującego, a nie po przeliczeniu kosztów użytkowania? Finansowo to będzie ciężko obronić.

 

Warunki wejściowe to dom z G12w i 95% tras zrobionych na prądzie po 29 groszy za kWh. Pokaż proszę te obliczenia dla których się to nie spina. Dajmy na to na przykładzie Outlandera PHEV i PB/ON.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, luccass napisał:

Ten PHEV to rozumiem ma być ze względu na oczekiwania kupującego, a nie po przeliczeniu kosztów użytkowania? Finansowo to będzie ciężko obronić.

tapatalked
 

Czasem nie chodzi o finanse czy rozsądek 😜

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minutes ago, format said:

 

Warunki wejściowe to dom z G12w i 95% tras zrobionych na prądzie po 29 groszy za kWh. Pokaż proszę te obliczenia dla których się to nie spina. Dajmy na to na przykładzie Outlandera PHEV i PB/ON.

Takimi oszczędnościami chwali sie producent, więc pewnie może być tylko gorzej. 20k w trzy lata szału nie robi. Outlander nie jest małym miejskim SUVem, o który pyta autor wątku, a przy tym różnica między hybrydą i nie-hybrydą w Outlanderze jest znajcząco mniejsza niż u konkurencji. 

image.png.e629495a478d592be40229364a3cb557.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, luccass napisał:

Ten PHEV to rozumiem ma być ze względu na oczekiwania kupującego, a nie po przeliczeniu kosztów użytkowania? Finansowo to będzie ciężko obronić.

Dokładnie tak. Przy takim scenariuszu (głownie miasto, "trasy" do max 200km) idealny byłby EV, ale nie chcą.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, luccass napisał:

Takimi oszczędnościami chwali sie producent, więc pewnie może być tylko gorzej. 20k w trzy lata szału nie robi. Outlander nie jest małym miejskim SUVem, o który pyta autor wątku, a przy tym różnica między hybrydą i nie-hybrydą w Outlanderze jest znajcząco mniejsza niż u konkurencji. 

 

Ja jednak poproszę o te Twoje obliczenia, a nie to czym chwali się producent. No chyba że tak po prostu chciałeś zabłysnąć powtarzając jakąś przeczytaną w autoświecie nowość. Wtedy nie trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Maciej__ napisał:


Pierwsza to byla Honda CR-Z lata temu ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Ciekawe.. ten Mitsu z filmiku watpie aby był hybrydą :).

 

EDIT, rzeczywiście siedzi manual w CR-Z .. myślałem, że coś takiego nie istnieje.

 

Do napędu pojazdu zastosowano silnik benzynowy w technologii VTEC o pojemności skokowej 1497 cm³, mocy maksymalnej 114 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 145 Nm, a także silnik elektryczny o mocy 10 kW (13,6 KM) i momencie obrotowym 78 Nm. Łączna moc pojazdu wynosi 124 KM i osiąga moment obrotowy 174 Nm. Silniki te przekazują napęd na przednią oś pojazdu poprzez 6-biegową manualną skrzynię biegów[4].

https://pl.wikipedia.org/wiki/Honda_CR-Z

 

Edytowane przez sherif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minutes ago, format said:

 

Ja jednak poproszę o te Twoje obliczenia, a nie to czym chwali się producent. No chyba że tak po prostu chciałeś zabłysnąć powtarzając jakąś przeczytaną w autoświecie nowość. Wtedy nie trzeba.

Koszt paliwa potrzebnego do przejechania 45kkm XCeed'em spalającym 8l/100km to 18kPLN. Dopłata do hybrydy w cenniku z wyprzedaży 2020 to 27.5kPLN czyli prawie 69kkm. Nawet przy darmowym prądzie to będzie 5 lat zanim różnica w zakupie się zamortyzuje.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 hours ago, luccass said:

Koszt paliwa potrzebnego do przejechania 45kkm XCeed'em spalającym 8l/100km to 18kPLN. Dopłata do hybrydy w cenniku z wyprzedaży 2020 to 27.5kPLN czyli prawie 69kkm. Nawet przy darmowym prądzie to będzie 5 lat zanim różnica w zakupie się zamortyzuje.  

a teraz wróć do poprzedniego posta i doczytaj :

 

Dajmy na to na przykładzie Outlandera PHEV i PB/ON. 

 

teraz policz jeszcze raz  :ok:;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, luccass napisał:

Koszt paliwa potrzebnego do przejechania 45kkm XCeed'em spalającym 8l/100km to 18kPLN. Dopłata do hybrydy w cenniku z wyprzedaży 2020 to 27.5kPLN czyli prawie 69kkm. Nawet przy darmowym prądzie to będzie 5 lat zanim różnica w zakupie się zamortyzuje.  

 

Aha, najpierw wrzuciłeś sobie znacznie prostszy do udowodnienia niż Outlander przykład, a później założyłeś sobie przejechanie nowym xceedem phev 45kkm w ciągu 5 lat. No spoko, spróbuję być jednak bardziej poważny.

Zacznijmy od cennika.

 

aV4oV0w.png

 

W wersji wyposażenia L 1.5t-gdi kosztuje 105 patyków, phev kosztuje 130. Różnica to 25000.

Zakładając że kierownik 95% wycieczek robi na prądzie, 5% na benzynie koszty wyglądają tak.

 

aiNxsj4.png

 

Po przekroczeniu 84481km samochód kierownik zaczyna zarabiać. Oczywiście jedni osiągają 84481km w ciągu pięciu lat, inni w ciągu dwóch, a inni robią tyle w rok. To właściwie nie ma znaczenia, 85kkm to mniej niż połowa cyklu życia współczesnego auta w Europie. I oczywiście wiem, że możesz teraz postawić tezę że kierownik w 10 lat zrobi 50kkm i wtedy straci. Zgodzę się z tym, acz dla takiej tezy jestem w stanie policzyć że taniej jeździłoby mu się taksówkami.

 

I z ciekawostek które pewnie nie wszyscy widzą, po dokręceniu takim PHEVem do 250kkm można sobie "za darmo" kupić Skodę Citigo-E, po dokręceniu do 450kkm można sobie "za darmo" kupić nowego XCeeda PHEV.

 

  • Lubię to 2
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, format napisał:

 

Aha, najpierw wrzuciłeś sobie znacznie prostszy do udowodnienia niż Outlander przykład, a później założyłeś sobie przejechanie nowym xceedem phev 45kkm w ciągu 5 lat. No spoko, spróbuję być jednak bardziej poważny.

Zacznijmy od cennika.

 

aV4oV0w.png

 

W wersji wyposażenia L 1.5t-gdi kosztuje 105 patyków, phev kosztuje 130. Różnica to 25000.

Zakładając że kierownik 95% wycieczek robi na prądzie, 5% na benzynie koszty wyglądają tak.

 

aiNxsj4.png

 

Po przekroczeniu 84481km samochód kierownik zaczyna zarabiać. Oczywiście jedni osiągają 84481km w ciągu pięciu lat, inni w ciągu dwóch, a inni robią tyle w rok. To właściwie nie ma znaczenia, 85kkm to mniej niż połowa cyklu życia współczesnego auta w Europie. I oczywiście wiem, że możesz teraz postawić tezę że kierownik w 10 lat zrobi 50kkm i wtedy straci. Zgodzę się z tym, acz dla takiej tezy jestem w stanie policzyć że taniej jeździłoby mu się taksówkami.

 

I z ciekawostek które pewnie nie wszyscy widzą, po dokręceniu takim PHEVem do 250kkm można sobie "za darmo" kupić Skodę Citigo-E, po dokręceniu do 450kkm można sobie "za darmo" kupić nowego XCeeda PHEV.

 

IMO 84k to jednak naprawdę całkiem sporo, nie znam statystyk ale coś czuje że może się okazać że ludzie częściej zmieniają auto - zwłaszcza jeśli to auto jak autor wątku pisze do miasta. ( dodatkowo to rodzice więc chyba też mniej jeżdżą od młodych) 

Oczywiście nie mam zamiaru tu nic odradzać bo sam uważam że phev to fajny gadget a ja lubię gadgety ale nie każde gadgety się "opłacają".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Kris88 napisał:

IMO 84k to jednak naprawdę całkiem sporo, nie znam statystyk ale coś czuje że może się okazać że ludzie częściej zmieniają auto - zwłaszcza jeśli to auto jak autor wątku pisze do miasta. ( dodatkowo to rodzice więc chyba też mniej jeżdżą od młodych) 

 

Popatrz sobie na średnie przebiegi pięciolatków na otomoto i sam wyciągnij wnioski :skromny:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, format napisał:

 

Popatrz sobie na średnie przebiegi pięciolatków na otomoto i sam wyciągnij wnioski :skromny:

może będzie łatwiej zapytać autora wątku jakie rodzice robią przebiegi :)

btw tam będzie dużo floty

 

 

14 godzin temu, sherif napisał:

Rodzice szukają następcy swojej Sportage i tata wymyślił sobie hybrydę plug-in, co ma sens z racji iż auto 95% jeździ w mieście na krótkich odcinkach. Jest garaż w domu, więc jest gdzie ładować. Z racji wygody wsiadania oraz stromego zjazdu musi to być auto o większym prześwicie, no i raczej małe (2os).

Tata wymyślił sobie KIA Niro PHEV, w sumie nie głupi samochód. Ja dołożyłem do tego XCeeda bo kosztuje podobnie i ciekawie wygląda. Jest jeszcze Volvo XC40, ale przekracza budżet (ok 150kzł).

Czy coś jeszcze w tej klasie się znajdzie ?

W Seatcie widziałem jakąś Cupre ładującą się, ale to był chyba Leon. SUVów na prąd brak, VW to samo 8]. Czyżby tylko Koreańczycy robili crossover/małe SUVy z PHEV ?

Aha jest jeszcze Compas ale nie podoba się.

a więc jakie przebiegi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, Kris88 said:

może będzie łatwiej zapytać autora wątku jakie rodzice robią przebiegi :)

btw tam będzie dużo floty

 

 

a więc jakie przebiegi?

 

Przeciez Sheriff pisal, ze nie kupuja tego PHEVa glownie ze wzgledow ekonomicznych...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minutes ago, format said:

 

Aha, najpierw wrzuciłeś sobie znacznie prostszy do udowodnienia niż Outlander przykład, a później założyłeś sobie przejechanie nowym xceedem phev 45kkm w ciągu 5 lat. No spoko, spróbuję być jednak bardziej poważny.

Zacznijmy od cennika.

 

 

 

Wrzuciłem przykład samochodu, który jest realnie rozważany przez kupującego, a nie coś czego nie chce, ale się bardziej opłaca. Zachowując powagę także czytaj dokładnie, bo założyłem 15kkm przebiegów rocznie. Moim zdaniem ciężko wykręcić więcej plug-in'em zachwoując proporcję 95% prąd / 5% paliwo i ładując auto w domu. Elektrykiem tak, ale nie autem z zasięgiem circa 50km na prądzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Kris88 napisał:

a więc jakie przebiegi?

Obecne auto w 9lat zrobiło 64kkm i najdalej przejechało 200km :bzik:. Średnie spalanie deko ponad 10l. Phev pewnie przez 10 lat sie prawie się zamortuzuje ale nie jest to główne kryterium.

6 godzin temu, BOGUS napisał:

A ford puma?

Dzięki sprawdzę.

53 minuty temu, luccass napisał:

A teraz wróć do pierwszego posta proszę i doczytaj jakiego samochodu szuka autor wątku, któremu to odpowiadałem

Garaż jest dośc mały w domu i Sportage wchodzi na styk ze złożonymi lusterkami. Auto nie może być większe od Sportage. Poza tym miasto i dwie osoby nie dają powodu do szukania auta pokroju Outlandera.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, luccass napisał:

Moim zdaniem ciężko wykręcić więcej plug-in'em zachwoując proporcję 95% prąd / 5% paliwo i ładując auto w domu.

 

Weź się w garść:

 

15 godzin temu, sherif napisał:

Rodzice szukają następcy swojej Sportage i tata wymyślił sobie hybrydę plug-in, co ma sens z racji iż auto 95% jeździ w mieście na krótkich odcinkach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, format said:

 

Weź się w garść:

 

 

 

2 minutes ago, sherif said:

Obecne auto w 9lat zrobiło 64kkm i najdalej przejechało 200km :bzik:. Średnie spalanie deko ponad 10l. Phev pewnie przez 10 lat sie prawie się zamortuzuje ale nie jest to główne kryterium.

Masz rację - dość solidnie zawyżyłem roczne przebiegi. Przepraszam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, format napisał:

 

Popatrz sobie na średnie przebiegi pięciolatków na otomoto i sam wyciągnij wnioski :skromny:

 

Podawali ostatnio, że Polacy średnio krecą około 9kkm rocznie. Mowa była o Kowalskich a nie firmach, leasingach, etc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, format napisał:

 

Aha, najpierw wrzuciłeś sobie znacznie prostszy do udowodnienia niż Outlander przykład, a później założyłeś sobie przejechanie nowym xceedem phev 45kkm w ciągu 5 lat. No spoko, spróbuję być jednak bardziej poważny.

Zacznijmy od cennika.

 

aV4oV0w.png

 

W wersji wyposażenia L 1.5t-gdi kosztuje 105 patyków, phev kosztuje 130. Różnica to 25000.

Zakładając że kierownik 95% wycieczek robi na prądzie, 5% na benzynie koszty wyglądają tak.

 

aiNxsj4.png

 

Po przekroczeniu 84481km samochód kierownik zaczyna zarabiać. Oczywiście jedni osiągają 84481km w ciągu pięciu lat, inni w ciągu dwóch, a inni robią tyle w rok. To właściwie nie ma znaczenia, 85kkm to mniej niż połowa cyklu życia współczesnego auta w Europie. I oczywiście wiem, że możesz teraz postawić tezę że kierownik w 10 lat zrobi 50kkm i wtedy straci.

 

 

I tu właśnie jest umiejętnie przez Ciebie ominięty haczyk. Bo to auto jadąc w 95% na prądzie nie zrobi 84kkm w rok czy dwa. Zasięg na prądzie to wg producenta 59km, więc możemy założyć ok. 45. Nawet jeśli do pracy ma 30km, w pracy naładuje auto (co nawet gdyby było dziś możliwe długo nie potrwa bo udostępnienie prądu pracownikowi rodzi pewne problemy podatkowe) i wróci kolejne 30km to dziennie masz max. 60. Każda dłuższa trasa już wypada z naszego zestawienia bo będzie na paliwie tradycyjnym. No to teraz 84kkm przez 60km dziennie daje nam 1400 dni. 

Jako że pracuje się 5 dni w tygodniu, a w weekendy raczej jeździ trochę dalej, możemy uśrednić do 6 dni w tygodniu, co da nam 233 tygodnie. W związku z tym, w najbardziej optymistycznym scenariuszu auto może zacząć się opłacać po 4,5 roku.

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, spad napisał:

 

Podawali ostatnio, że Polacy średnio krecą około 9kkm rocznie. Mowa była o Kowalskich a nie firmach, leasingach, etc. 

 

Średnie przebiegi pojazdów na otomoto dotyczą takich, które mogą bez konsekwencji ekonomicznych przejechać więcej niż kilkadziesiąt km dziennie. Żeby hybryda zrobiła taki przebieg to większość jazdy będzie na benzynie, więc zepsuje wrzuconą wyżej kalkulację.

 

Edytowane przez Dark_Knight
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Dark_Knight napisał:

I tu właśnie jest umiejętnie przez Ciebie ominięty haczyk. Bo to auto jadąc w 95% na prądzie nie zrobi 84kkm w rok czy dwa. Zasięg na prądzie to wg producenta 59km, więc możemy założyć ok. 45. Nawet jeśli do pracy ma 30km, w pracy naładuje auto (co nawet gdyby było dziś możliwe długo nie potrwa bo udostępnienie prądu pracownikowi rodzi pewne problemy podatkowe) i wróci kolejne 30km to dziennie masz max. 60. Każda dłuższa trasa już wypada z naszego zestawienia bo będzie na paliwie tradycyjnym. No to teraz 84kkm przez 60km dziennie daje nam 1400 dni. 

Jako że pracuje się 5 dni w tygodniu, a w weekendy raczej jeździ trochę dalej, możemy uśrednić do 6 dni w tygodniu, co da nam 233 tygodnie. W związku z tym, w najbardziej optymistycznym scenariuszu auto może zacząć się opłacać po 4,5 roku.

 

Ale tu w ogóle nie ma sporu. Ja odnoszę się wyłącznie do przebiegu, bo przebiegiem, a nie staniem na parkingu rozliczamy spalanie i przede wszystkim korzyści wynikające z oszczędności poruszania się na prąd. Co zresztą wyraźnie napisałem. Oczywiście PHEV to auto które z samej swojej budowy realizuje założenie w którym średni Europejczyk robi maksimum 50km dziennie, 13-15kkm rocznie. Dla takich warunków brzegowych większość PHEV zaczyna się finansować po pięciu latach. Tyle jeśli chodzi o aspekt czysto ekonomiczny.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, spad napisał:

Podawali ostatnio, że Polacy średnio krecą około 9kkm rocznie. Mowa była o Kowalskich a nie firmach, leasingach, etc. 

 

Gdzie podawali? Jaka jest próba tego badania?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

Średnie przebiegi pojazdów na otomoto dotyczą takich, które mogą bez konsekwencji ekonomicznych przejechać więcej niż kilkadziesiąt km dziennie. Żeby hybryda zrobiła taki przebieg to większość jazdy będzie na benzynie, więc zepsuje wrzuconą wyżej kalkulację.

 

Z drugie strony jak benzyna jeździ głównie na krótkich odcinkach po mieście to też nie spali 8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Dark_Knight napisał:

30km to już nie jest aż taki krótki odcinek. 

 

Wiesz, czym innym jest 30km dziennie z dwoma uruchomieniami i przelotem średnicówką, a czym innym 30km odstane w korkach.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.