Skocz do zawartości

Wymiana reduktora - pytania laika.


Sapphire

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć :)

 

Jako, że po 10 latach jazdy diesel`em przesiadłem się na benzynę z gazem, to oczywiście na dzień dobry potrzebuję pomocy ;] zacząłem czytać o LPG i coś niecoś już się dowiedziałem, ale teraz czas na konkrety, a nie teorię ;]

Jak to przy używanych autach muszę wymienić parę części i wśród tego jest reduktor od gazu. No i teraz zaczynają się schody, bo nawet chcąc założyć taki sam jaki jest w aucie to i tak mam problem ;] Chcę założyć coś takiego https://allegro.pl/oferta/reduktor-gazu-zavoli-zeta-s-250-km-stag-warszawa-7517172627, bo w tej chwili też mam Zavoli, tylko na tym moim nie ma oznaczeń wersji N/S :hmm: dlatego nie planuję regeneracji, tylko od razu kupię wersję Super i po temacie. Auto ma ok 170KM, więc Normal nie wchodzi w grę.

Ale przy moim reduktorze w miejscu wkręcenia czujnika temperatury jest dołożony jeden element. Chyba filterek i prawdopodobnie jakiś inny czujnik niż ten fabryczny Zavoli. No i teraz zastanawiam się, czy mogę w trójnik przy filterku zamiast tego niebieskiego elementu dać czujnik z zestawu i tylko dorobić konektory, czy lepiej szukać takiego samego jaki jest obecnie? Wymienić i tak muszę, bo w tej chwili instalacja włącza się od razu po odpaleniu auta, pomimo zaprogramowanych 40 stopni, więc na 99% jest padnięty. Pytanie czy po wymianie reduktora i czujnika temperatury trzeba będzie coś programować w kompie czy będzie jeździł dalej tak samo? 

Ogólnie zestaw to komp STAG 300-6, wtryski czerwone Valteka, reduktor Zavoli, butla chyba Stako 55L. Instalacja jest z 2008 roku, więc nie powala, ale na razie nie planuję jakichś grubszych inwestycji, bo raczej wiązałoby się to z wymianą całej instalacji, a to już za duże koszta. Póki co musi jeździć na tym co jest ;] 

 

138336790_236408131283603_8755701507518828604_n.jpg.658bf135c4c6afae26ccbd0ef9e52013.jpg

 

138940150_991945391330214_3673896058840823180_n.jpg.b89829bb54968d639455d934b68b4e28.jpg

 

138085406_440985506928867_1868168682560936520_n.jpg.8fab813e17f7e13bbf014c2b63dbde80.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w tym reduktorze który masz zamontowany w tej chwili, masz zamontowany czujnik temperatury ?  Czy masz w

innym miejscu ?

Jaką temperaturę widzi w programie ?

Edytowane przez rbgarb1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do czujnika to nie mam niestety bladego pojęcia... domyślam się, tylko że to może być ten niebieski Valtek na zdjęciu i tyle :hmm: ewentualnie gdzie jeszcze może być? Najwyżej dorobię więcej zdjęć instalacji ;] 

A co pokazuje temperatura to postaram się zejść do auta z lapkiem i zobaczyć. Pytanie tylko gdzie w programie szukać takiego wskazania? Mam AC Gas Synchro i jak na razie jedynie zmieniłem obroty przełączania na wyższe, bo było 600RPM i auto uruchamiało się praktycznie od razu na gazie... teraz chociaż nie muszę wyłączać instalacji przed odpaleniem silnika i rozgrzaniem ;] Ale boję się cokolwiek ruszać, żeby nie rozwalić ustawień 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To niebieskie to cewka elektrozaworu odcinającego gaz doprowadzany do reduktora.

Czujnik temp jest wkręcony na obwodzie reduktora , maly mosiężny , z którego wychodza 2 cienkie przewody , może być z wtyczką lub bezpośrednio polutowane do wiązki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kazdym oknie które otworzysz  powinieneś mieć po prawej stronie parametry pracy tj. czasy wtrysków, cisnienie ,temperatury. Jak znajdziesz parametry wrzuć foto

indeks.jpg

Edytowane przez rbgarb1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłem się na razie tylko raz i tylko na zapłonie, żeby podciągnąć obroty do przełączenia. O ile pamiętam to sekcji z temperaturami nie widziałem. Może po odpaleniu się dopiero pojawia. Postaram się jutro zrobić jakiegoś screena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury jest z tyłu reduktora, na obwodzie patrząc na 1-sze zdjęcie.

To wkręcone w reduktor, to elektrozawór z filtrem. Można spokojnie przełożyć do nowego reduktora.

 

Przed wymianą reduktora zalecałbym diagnozę zamiast wymiany w ciemno. Być może przyczyna leży gdzie indziej. 

Na pewno aby to dobrze funkcjonowało, to stare wtryski Valtek powinny wylecieć spod maski. 

Instalacja może wymagać inwestycji, aby była 100% sprawna. Wiem z doświadczenia, że często po tylu latach dotknięcie jednej rzeczy powoduje, że trzeba wymienić węże, opaski, reduktor, wtryski, poprawić instalację elektryczną i bez ingerencji zostaje butla i komputer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik już się prawdopodobnie znalazł na 4 zdjęciu koło puszki filtra. Sam reduktor muszę wymienić, bo przy mocniejszym deptaniu gazu instalacja zaczyna piszczeć i się wyłącza. Byłem z tym u gazownika i powiedział, że reduktor nie ma już odpowiedniego ciśnienia i trzeba go wywalić. Domyślam się, że po tylu latach może wyjść coś dodatkowego, ale w tej chwili dla mnie najważniejsze jest zmienić czujnik, żeby instalacja zaczęła się włączać wtedy kiedy powinna. Reduktor i tak i tak muszę kupić, skoro stary pada. A jak nie dam rady zrobić to najwyżej pójdzie do warsztatu. Aczkolwiek ile dam radę to chciałbym zrobić sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze takie pytanko. Co to jest?

Patrząc ma zdjęcia nowego reduktora to nie widzę miejsca na to ustrojstwo, a ma podłączone przewody elektryczne...

https://www.agsiedlik.pl/reduktor-zavoli-zetas-do-mocy-250-km-i1591.html

DSC_0239.thumb.jpg.1f7eb59ee958cd6ad5405d7118e00817.jpgDSC_0243.thumb.jpg.da079794f3bc1aa757b6c4f73db22b5c.jpg

Wysłane z mojego H8266 przy użyciu Tapatalka





Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tak porównując zdjęcia nowych redaktorów z moim i po rozmowie z jednym skkepem, który mi jeszcze dodatkowo wyjaśnił, że czujniki są 2 to doszedłem do podobnego wniosku ;] wczoraj zacząłem się jeszcze zastanawiać czemu czujnik temperatury do przełączania miałby być za reduktorem na doprowadzeniu gazu do listwy wtryskowej :facepalm:

Wysłane z mojego H8266 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Sapphire napisał:

Właśnie tak porównując zdjęcia nowych redaktorów z moim i po rozmowie z jednym skkepem, który mi jeszcze dodatkowo wyjaśnił, że czujniki są 2 to doszedłem do podobnego wniosku ;] wczoraj zacząłem się jeszcze zastanawiać czemu czujnik temperatury do przełączania miałby być za reduktorem na doprowadzeniu gazu do listwy wtryskowej :facepalm:

Wysłane z mojego H8266 przy użyciu Tapatalka
 

czujnik na trójniku mierzy temp. gazu, a na reduktorze temp cieczy. Wymień czujnik na reduktorze i będzie O.K

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby starczyło zmienić sam czujnik to byłbym szczęśliwy, ale u mnie instalacja wyłącza się jak auto dostanie w palnik i reduktor jest do wymiany albo co najmniej do regeneracji... Muszę jeszcze pokombinować. Znalazłem niedaleko siebie warsztat z bardzo dobrymi opiniami i się teraz zastanawiam. Z jednej strony wolałbym to zrobić sam, ale z drugiej jak coś się schrzani to mogę zostać w czarniej d..ie... i mam teraz rozkminę ;] wiem też , że na forum wszyscy jeżdżą do Czykita do Auto-Dakar, ale ja mam tam coś koło 50-60km i tez robi się problem... Chyba spróbuję podjechać do tego warsztatu i niech facet sprawdzi czy wystarczy regeneracja :hmm: a jutro spróbuję jeszcze w wolnej chwili podłączyć komputer, bo na razie nie było czasu... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakąkolwiek diagnostykę i tak trzeba będzie rozpocząć od wymiany czujnika, żeby wskazania temp. były prawidłowe. Przy teście drogowym dopiero będziesz wiedział czy przęłaczanie następuje od spadku ciśnienia czy od np. spadku temp. Przyczyn może być dużo więcej.

Koszt czujnika to ok. 20 zł to chyba niewiele?.Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niewiele, niewiele. Co do wymiany reduktora to opieram sie na tym, co mi powiedzieli w jednym warsztacie po podłączeniu kompa. Ale fakt, że tylko na postoju. Nikt się nie przejechał.

Będę kombinował :ok: auto musi zacząć jeździć normalnie ;]

Wysłane z mojego H8266 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Sapphire napisał:

auto musi zacząć jeździć normalnie

No to minimum reduktor, wtryski nowe plus węże, opaski i inne drobiazgi, które wyjdą przy wymianie. Do tego ktoś, kto ogarnia LPG.

Jak ma tylko jeździć, to czyszczenie reduktora i nowa membrana, ale to pudrowanie trupa.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to minimum reduktor, wtryski nowe plus węże, opaski i inne drobiazgi, które wyjdą przy wymianie. Do tego ktoś, kto ogarnia LPG.
Jak ma tylko jeździć, to czyszczenie reduktora i nowa membrana, ale to pudrowanie trupa.
Na wymianę całej instalacji na razie nie mam kasy :chory: tym bardziej ze u mnie wtryski to czerwone valteki a z tego co czytałem to nie jest żadna rewelacja... No i komputer jest położony przy akumulatorze i troche obrósł kwasem, wiec niedługo pewnie trzeba będzie go wywalic... Prawdopodobnie na razie zrobię tylko tak, żeby jeździło i z czasem pozbieram kase na wymianę całości. Tyle dobrego, że butla jest prawie nowa, bo do 2028 :D

Wysłane z mojego H8266 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponowie, jeszcze jedno pytanie. Wkręciłem ten czujnik z reduktora, żeby zobaczyć, ktory to rodzaj i przy okazji pojawił się dźwięk tak jakby odręcanej butelki z napojem gazowanym. Jakby zeszło ciśnienie. Przed chwilą wyjechałem z podłączonym komputerem i poza tym, że temperatura raz pokazywała dobrze, a raz bzdury to w zasadzie nic się nie działo... Próbowałem wywołać warunki do wyłączenia gazu, ale auto dostawało w palnik i jic sie nie dzialo. Ciśnienie gazu nie spadło poniżej 0.7, a w programie minimalne jest zadane chyba 0.56. Jest możliwe, żeby przez to "odpowietrzenie" coś się poprawiło? default_hmm.gif podejrzewam, że to tylko moje marzenia default_zlosnik.gif

Wysłane z mojego H8266 przy użyciu Tapatalka



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, ghost2255 napisał:

W tym reduktorze czujnik temperatury jest wkręcony w płaszcz wodny i po jego wykręceniu otwierasz układ. Jak reduktor jest wysoko, to mogło tam być powietrze.

 

Reduktor jest na nadkolu praktycznie pod samą maską. możliwe, że przypadkiem odpowietrzyłem układ chłodzenia w aucie ;] pewnie to nie miało jakiegokolwiek wpływu na pracę instalacji. Jak to się mówi złośliwość rzeczy martwych. Jak chciałem sprawdzić czemu się rozłącza to się akurat nie rozłączyła :facepalm:

Edytowane przez Sapphire
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, rbgarb1 napisał:

Czyli jezdzic, obserwować :oki:

 

Prawdopodobnie tak :hehe: zamówiłem już czujnik temperatury do reduktora i jak przyjdzie to wrzucę i zobaczymy jak wtedy będzie to wszystko pracować :hmm:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.01.2021 o 21:32, Sapphire napisał:

 Sam reduktor muszę wymienić, bo przy mocniejszym deptaniu gazu instalacja zaczyna piszczeć i się wyłącza.

Przy temperaturach poniżej 0 i słabej jakości gazu będą takie same objawy jakby padał reduktor. Zalej ,,świeży'' gaz do pełna i zaobserwuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy temperaturach poniżej 0 i słabej jakości gazu będą takie same objawy jakby padał reduktor. Zalej ,,świeży'' gaz do pełna i zaobserwuj.
Nowy czujnik temperatury leży już w paczkomacie do odbioru ;] na dniach pewnie go zmienię i zobaczymy co bedzie. A tankuje głównie na Orlenie bo to jedyna firmowa stacja tutaj na wsi...

Wysłane z mojego H8266 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Sapphire napisał:

Nowy czujnik temperatury leży już w paczkomacie do odbioru ;] na dniach pewnie go zmienię i zobaczymy co bedzie. A tankuje głównie na Orlenie bo to jedyna firmowa stacja tutaj na wsi...

Wysłane z mojego H8266 przy użyciu Tapatalka
 

Na orlenie raczej na pewno mają już gaz ,,zimowy", może wymiana czujnika uzdrowi instalacje. Ewentualnie do sprawdzenia spadki ciśnienia gazu w programie w czasie jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, flinkston napisał:

Na orlenie raczej na pewno mają już gaz ,,zimowy", może wymiana czujnika uzdrowi instalacje. Ewentualnie do sprawdzenia spadki ciśnienia gazu w programie w czasie jazdy.

 

Sprawdzałem spadki jeszcze na starym czujniku i w momencie kiedy instalacja działa poprawnie, to ciśnienie nie spadało poniżej 0,7, a zadane w programie najniższe ma chyba 0,54 albo 0,56. Czujnik nowy mam już u siebie i jakoś na dniach go wlutuję w instalację i zobaczymy co będzie dalej. Natomiast przy okazji wyszło jeszcze jedno pytanie. Na reduktorze jest króciec. Czy to jest odpowietrzenie do płynu chłodniczego? Reduktor mam nawet wyżej niż zbiorniczek wyrównawczy i nie chciałbym, żeby się tam zbierało powietrze...

 

138940150_991945391330214_3673896058840823180_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie kolejne pytanie jak długo reduktor może trzymać temperaturę? W sobotę rano pojechalem na zakupy. Wróciłem przed południem i auto wstawiłem do garażu. Po południu wymieniłem czujnik temperatury. Dziś koło 14 zszedłem do auta zobaczyć jaką temperaturę pokaże komputer na redaktorze. Na starym czujniku startował od 44st. Na nowym dziś pokazało 36st i praktycznie od razu nagrzal się do 40 i instalacja sie włączyła. To możliwe żeby reduktor tak wolno tracił temperaturę? Fakt, faktem, że w garażu jest dość ciepło, bo ok 20st, ale nie caly czas. W nocy jak węgiel w piecu sie skończy to trochę spada. Tak ma być czy mam szukać kolejnej usterki?

Wysłane z mojego H8266 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto stoi obok kaloryfera i zacząłem podejrzewać, że to ma jakiś wpływ, ale od wczoraj nie było jezdzone i nadal było 37st :facepalm: znalazlem w acgassynchro zmianę czujnika temperatury. Termometr w aucie pokazuje na zewnątrz 20st i wybrałem czujnik, ktory pokazuje tyle samo. Zobaczymy jak będzie teraz jak pojeżdżę ;] ale tez nie do konca wiem, ktory wybrać, bo 3 pokazują głupoty, ale 3 wskazują dość wiarygodnie. Jest jakaś duza różnica w tym co wybiorę czy po prostu trzeba pojeździć z kompem w aucie i zobaczyć co bedzie pokazywał?
Kolejno wg tego co na zdjęciu jest:

38st
-1st
-1st
19st
21st
20sta9077ee124645ddb31b9d258361baeaa.jpg

Wysłane z mojego H8266 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, ghost2255 napisał:

Najbardziej prawdopodobny jest 4,7kohm

 

W międzyczasie jeszcze ktoś mi podpowiedział, że te oznaczenia dotyczą prawdopodobnie oporności. Gdybym to wiedział wcześniej to bym nie zadawał takiego głupiego pytania, bo czujnik jest opisany właśnie jako 4.7K ;] Wychodzi na to, że poprzednio był wybrany zły czujnik, bo zaznaczona była 1 pozycja 10K. Aczkolwiek nie zmienia to faktu, że czujnik i tak i tak był do wywalenia ;] mam nadzieję, ze teraz się już wszystko uspokoi. Co prawda wczoraj raz instalacja się wywaliła, ale to było jeszcze na złym ustawieniu czujnika. Zobaczymy jak będzie jeździł teraz :hmm: 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, WaWeR napisał:

Ktos moze ustawil zly czujnik, zawyzajacy temp, co by sie mu auto na gaz od razu przewalalo.


Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
 

 

Zamiast się tak bawić to ja bym po prostu obniżył temperaturę przełączania :hmm: a tu było ustawione 40st czyli z tego co się orientuję poprawnie. Może wcześniej grzebał ktoś kto się nie znał, albo czujnik jak się wysypał to dawał takie temperatury, że instalacja w ogóle nie chciała się włączać i zostało to przestawione przed sprzedażą, bo prościej i taniej niż zmieniać czujnik :hmm: mnie to kosztowało ok 25zł i kwadrans pracy przy kablach. Było by szybciej, ale dostęp do starych przewodów jest nieco niewygodny ;] 

Jakbym się w tym zorientował wcześniej to bym ustawił 4.7K na starym czujniku i sprawdził jakie by były wskazania, no ale już po ptakach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alleluja, przełączanie w końcu działa jak trzeba ;];];] przejechałem się dziś kawałek i gaz uruchamia się wreszcie wtedy kiedy trzeba. Aczkolwiek przy okazji dostał trochę w palnik na zimnym i wtedy go rozłączyło. Tak więc wiem już kiedy szukać błędów ;] 

Edytowane przez Sapphire
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro orzy ustawieniu na 10k miales do przelaczenia 3*, to chyba szybciej przelaczy niz jak przy prawidlowym uatawieniu bedzie mialo do pokonania kilkanascie lub i kilkadziesiat stopni?
Skoro przy bucie wraca na benzyne to sprawdz jakie cisnienie masz.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do ciśnienia to też już opisałem. Jakiś czas temu jeździłem z komputerem kilkanaście minut i ani razu nie spadło poniżej minimalnej zadanej wartości... Także na razie wychodzi na to, że wywala dopóki się porządnie nie rozgrzeje default_hmm.gif

Kuuurde... Wywaliło starego posta po edycji... Ehhh

Napisałem, że dokładnie tak było, że często nawet chciał się odpalać na gazie. Musiałem nawet czasami ręcznie wyłączać instalację, żeby w ogóle odpalił teraz jak już widzi dobrą temperaturę to odpala poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.