Skocz do zawartości

Żarzy się check i kontrolka temperatury


Randar

Rekomendowane odpowiedzi

Takie pytanie mam aczkolwiek pewnie wróżenie z fusów. Dziś wieczorem zauważyłem, że w żony samochodzie bardzo lekko żarzy się check i kontrolka temperatury. Nawet nie wiem czy w dzień to jest widoczne. Samochód zachowuje się normalnie, wszystko działa.

Wydaje mi się ,że to nie jest normalny objaw, ... jutro spróbuje podłączyć dongla pod obd2 i może coś pokaże.

Fura to Ford Ka mk2, bliźniak techniczny Pandy II i 500. Pozostałe kontrolki dają mocnym światłem a te dwie ledwo świecą. Po włączeniu zapłonu świecą intensywnie a na pracującym silniku jak na zdjęciu, jakieś sugestie co to może być?

 

https://photos.app.goo.gl/yUCNKwX5ovNWugFs5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Pozostałe kontrolki dają mocnym światłem a te dwie ledwo świecą. Po włączeniu zapłonu świecą intensywnie a na pracującym silniku jak na zdjęciu, jakieś sugestie co to może być?


A nie masz zmienionych zwykłych żarówek podświetlenia na jakieś ledowe?

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, janusz napisał:


 

 


A nie masz zmienionych zwykłych żarówek podświetlenia na jakieś ledowe?

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
 

 

Żarówki zwykle. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, janusz napisał:

Też o tym pomyślałem, ale wtedy chyba bardziej kontrolka od ładowania żarzy?

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
 

To jest jednostajne żarzenie a nie pulsujące. Jak by świecenie na 3v a nie 12v 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Randar napisał:

Takie pytanie mam aczkolwiek pewnie wróżenie z fusów. Dziś wieczorem zauważyłem, że w żony samochodzie bardzo lekko żarzy się check i kontrolka temperatury. Nawet nie wiem czy w dzień to jest widoczne. Samochód zachowuje się normalnie, wszystko działa.

Wydaje mi się ,że to nie jest normalny objaw, ... jutro spróbuje podłączyć dongla pod obd2 i może coś pokaże.

Fura to Ford Ka mk2, bliźniak techniczny Pandy II i 500. Pozostałe kontrolki dają mocnym światłem a te dwie ledwo świecą. Po włączeniu zapłonu świecą intensywnie a na pracującym silniku jak na zdjęciu, jakieś sugestie co to może być?

 

https://photos.app.goo.gl/yUCNKwX5ovNWugFs5

 

Może to tzw. zimne luty w zegarach? Miałem kiedyś problem w Lagunie II z zegrami, przelutowanie u elektronika rozwiązało problem. Poszukaj na forach KA i 500 czy to nie jakieś częste zjawisko, może się okazać, że nawet są w kraju warsztaty specjalizujące się w poprawianiu takich błędów w KA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, gregj napisał:

U mnie w fiacie500 taki objaw dawało jakieś zwarcie w zespole wskaźników. Wykończyło akumulator.

Słuszna uwaga ale aku nie wykazuje oznak zużycia. Kręci jak głupi. Ale będę obserwował 👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, spad napisał:

 

Może to tzw. zimne luty w zegarach? Miałem kiedyś problem w Lagunie II z zegrami, przelutowanie u elektronika rozwiązało problem. Poszukaj na forach KA i 500 czy to nie jakieś częste zjawisko, może się okazać, że nawet są w kraju warsztaty specjalizujące się w poprawianiu takich błędów w KA.

Poszperam w sieci i może coś znajdę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Randar napisał:

Słuszna uwaga ale aku nie wykazuje oznak zużycia. Kręci jak głupi. Ale będę obserwował 👍

W moim przypadku samochód był bardzo mało jeżdżony.

Postał parę tygodni z kilkoma jazdami po parę kilometrów i aku zdechł totalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.01.2021 o 22:49, Randar napisał:

jakieś sugestie co to może być?

Stawiam na wilgoć lub wykwity od wilgoci powodujące zwieranie obwodów. Zacząłbym od wyjęcia licznika na stół i przemycia elektroniki spirytusem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, shapyr napisał:

Stawiam na wilgoć lub wykwity od wilgoci powodujące zwieranie obwodów. Zacząłbym od wyjęcia licznika na stół i przemycia elektroniki spirytusem.

Chyba faktycznie to kwestia jakiegoś "lewego" prądu.  Po otwarciu z pilota drzwi zawsze zapalał się wyświetlacz między zegarami i tylko on. Teraz jest tak, że po naciśnięciu guzika na pilocie zapala się wyświetlacz i zaczynają żarzyć te dwie kontrolki. W drugą stronę tak samo, po wyłączeniu silnika i wyjęciu kluczyka ze stacyjki zostaje wyświetlacz i te dwie kontrolki, po kilku sekundach wszystko gaśnie. 

Wniosek jest taki, że to chyba nie sygnalizuje awarii mechanizmów samochodu tylko tego nieszczęsnego licznika. Demontaż i próba czyszczenia trochę mnie przerasta w zakresie prac mając na uwadze pogodę i mieszkanie w bloku. Może jak się ociepli ... ewentualnie poszukam jakiegoś magika samochodowego, który by się podjął pełnej diagnostyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.