Skocz do zawartości

ADAC - realne pomiary zużycia kWh w różnych EV


mrBEAN

Rekomendowane odpowiedzi

Zaskoczeni wynikami? :) 
 

 

Verbrauch: Messwert vs. Werksangabe

Modell Verbrauch im ADAC Ecotest in kWh/100 km Verbrauch Herstellerangabe NEFZ/WLTP in kWh/100 km

Hyundai Ioniq Elektro Style

16,3

k. A./13,8

VW e-up! Style

16,7

k. A./14,5

Seat Mii Electric Plus*

17,3

k. A./14,9

Mini Cooper SE

17,6

14,8 - 16,8

BMW i3 (120 Ah)

17,9

13,1/15,3

Kia e-Niro Spirit (64 kWh)

18,1

k. A./15,9

Smart Forfour EQ passion

18,4

k. A./15,9

Peugeot e-208 GT

18,7

k. A./17,6

Kia e-Soul (64 kWh) Spirit

18,8

k. A./15,7

Renault Zoe R135 Z.E. 50 Intens (52 kWh)

19,0

k. A./17,7

VW ID.3 Pro Performance 1st Max

19,3

14,5/16,1

Hyundai Kona Elektro (64 kWh) Trend

19,5

14,3/15,0

Tesla Model 3 Standard Range Plus

19,5

k. A./14,3

Opel Ampera-e First Edition**

19,7

14,5/k. A.

Peugeot e-2008 GT

20,2

k. A./17,8

Renault Zoe Intens (41 kWh)

20,3

13,3/k. A.

DS 3 Crossback E-Tense So Chic

20,5

18,3/k. A.

Tesla Model 3 Long Range AWD

20,9

k. A./16,0

Nissan Leaf Acenta (40 kWh)

22,1

15,2/20,6

Nissan Leaf e+ Tekna (62 kWh)

22,7

k. A./18,5

Porsche Taycan 4S Performance Plus

23,6

k. A./26,2

Tesla Model X 100D

24,0

20,8/k. A.

Audi e-tron Sportback 55 quattro

24,4

k. A./23,7

Audi e-tron 55 quattro

25,8

k. A./23,0

Jaguar i-Pace EV400 S AWD

27,6

k. A./22,0

Mercedes EQC 400 AMG Line

27,6

k. A./22,6

Nissan e-NV200 Evalia (40 kWh)

28,1

k. A./25,9

* Fahrzeug derzeit nicht bestellbar; ** nur noch Lagerfahrzeuge

 

 

https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/tests/elektromobilitaet/stromverbrauch-elektroautos-adac-test/?fbclid=IwAR0-ubFDM4gjUP6B3-AO45QWeBD9E-LAu6sAqmCAzbDQi4h06jq9AnIFwjA

Edytowane przez mrBEAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, ppmarian napisał:

pytanie ciekawości totalnie bez możliwościom czasu zjadłabym trasa IONiQ Wrocław-Interlaken Swiss, teraz zima.

Czas jazdy + ładowania. Są jakieś kalkulatory?

 

Ciężko zrozumieć o co ci chodzi, może https://abetterrouteplanner.com/ ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mrBEAN napisał:

Zaskoczeni wynikami?

Ja jestem zaskoczony faktem, ze w zestawieniu nie ma najwazniejszego gracza na rynku, czyli Citigo :foch:

I nie, to nie to samo co up czy Mii, bo jak widac, maja rozne wyniki :smirk:

 

Chyba, ze nie uwzgledniali aut ze zuzyciem ponizej 16, to ok :ee:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, zinger napisał:

Ja jestem zaskoczony faktem, ze w zestawieniu nie ma najwazniejszego gracza na rynku, czyli Citigo :foch:

I nie, to nie to samo co up czy Mii, bo jak widac, maja rozne wyniki :smirk:

 

Chyba, ze nie uwzgledniali aut ze zuzyciem ponizej 16, to ok :ee:

Tutaj trochę więcej nt:

https://moto.pl/MotoPL/7,170318,26681126,realny-zasieg-elektrykow-adac-podaje-zuzycie-27-modeli-najlepiej.html

 

wg tego wliczali między innymi straty na ładowarce, co może tylko pogłębiać błąd.

Prawie 17kWh to chyba musieli go przegonić szybciej poza miastem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ppmarian napisał:

pytanie ciekawości totalnie bez możliwościom czasu zjadłabym trasa IONiQ Wrocław-Interlaken Swiss, teraz zima.

Czas jazdy + ładowania. Są jakieś kalkulatory?

Oraz czystą się oszacować koszt takiej drogi.

Wysłane z tel.
 

Tak 😁

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, sherif napisał:

Prawie 17kWh to chyba musieli go przegonić szybciej poza miastem.

 

Jemu zdecydowanie najbardziej boli zima. Dużo szkła, mało wygłuszeń, bardzo dużo strat termicznych przy ogrzewaniu.

Moja żona wczoraj z 20km w korku (1:31 czas podróży) miała zużycie 32.2kWh/100km, zużycie silnika 18kWh, rekuperacja 6kWh (to w sumie by dało 12kWh) + zużycie A/C 20kWh. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, format napisał:

 

Jemu zdecydowanie najbardziej boli zima. Dużo szkła, mało wygłuszeń, bardzo dużo strat termicznych przy ogrzewaniu.

Moja żona wczoraj z 20km w korku (1:31 czas podróży) miała zużycie 32.2kWh/100km, zużycie silnika 18kWh, rekuperacja 6kWh (to w sumie by dało 12kWh) + zużycie A/C 20kWh. 

Coś tu jest nie tak 20kWh, jak A/C bierze 1-4kWh i 6kWh w szczycie (przy odpaleniu). 20kWh to dobre kilka godzin lub bardzo krótki odcinek/czas.

Patrzę u mnie w apkę i na krótkich odcinkach i ok -1C na zewn zużycie: 5.4kWh/100km (wczoraj, 4km), 6kWh/100 (pon, 3km), zeszły tydzień ok 3.7kWh/100. Raz miała 41kWh/100km ale jechała 1km i 7min :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, iwik napisał:

Mówi Ci coś pojęcie "błędu pomiaru"? 😄

Bo wyniki obu aut wydają się mieścić w jego zakresie. :P

Mowi Ci cos pojecie "ironia"? ;)

Bo moja wypowiedz wydawala sie miescic w jego zakresie (nawet jesli nie slowa, to wydawalo mi sie, ze emotki to wlasciwie oddaly). 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, sherif napisał:

Coś tu jest nie tak 20kWh, jak A/C bierze 1-4kWh i 6kWh w szczycie (przy odpaleniu). 20kWh to dobre kilka godzin lub bardzo krótki odcinek/czas.

Patrzę u mnie w apkę i na krótkich odcinkach i ok -1C na zewn zużycie: 5.4kWh/100km (wczoraj, 4km), 6kWh/100 (pon, 3km), zeszły tydzień ok 3.7kWh/100. Raz miała 41kWh/100km ale jechała 1km i 7min :).

Czyli na krotkich odcinkach trzeba w trybie eco jezdzic :old:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, sherif napisał:

Coś tu jest nie tak 20kWh, jak A/C bierze 1-4kWh i 6kWh w szczycie (przy odpaleniu). 20kWh to dobre kilka godzin lub bardzo krótki odcinek/czas.

 

Pamiętaj że to nie jest zużycie 20kWh w ciągu przejazdu, a zużycie 20kWh na 100km. Przejechała 20km, więc zużyła 4kWh na ogrzewanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, sherif napisał:

OK czyli powinno być 20kWh/100km.

 

No oczywiście, zwyczajnie nie pisałem tego za każdym razem. Jakby żona miała zużyć całe 32.2kWh w ciągu 20km to by nie dojechała do domu, citigo netto ma coś równe 32 czy jakoś tak.

 

image.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, ppmarian napisał:

Poprawiłem temp zew na 0st i taki mamy wynik

246677c094c2fa0e99f603c9eba323a8.jpg

Wysłane z tel.
 

 

Nie wiem co tam wpisałeś ale średnio mi się wydaje by produkowano jakikolwiek samochód który ma 80-90km zasięgu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, ppmarian napisał:

Nic byłem ciekawy

Wysłane z tel.
 

Przyznasz, że niezły wynik? :P

Biorąc pod uwagę, że jeszcze ze 3 lata temu, podróż takim wozem Wrocław - Praga, była nierealna na dobrą sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, ppmarian napisał:

Wg mnie to nie niezły wynik ale raczej odbieram to w kategorii "da się".


Wysłane z tel.
 

Odbierasz to prawidłowo, ponieważ obecne EV to w zasadzie prototypy :ok:

 

jak wskoczy do bazy Ioniq 5, to będzie spory przeskok czasowy.

Nie będzie już takiej przepaści względem ICE. 

Edytowane przez mrBEAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.