Skocz do zawartości

A tym czasem Nissan...


Gość krawiec

Rekomendowane odpowiedzi

Gość krawiec

...właśnie ogłosił, ze nowy kaszkaj będzie dostępny w wersji napędzanej 190 konnym silnikiem elektrycznym. I nie było by to nic dziwnego gdy nie fakt, ze na pokładzie będzie benzyna 157KM napędzająca generator....

Na razie więcej szczegółów brak, ciekawe czy to będzie plugin czy tak udało im się zoptymalizować układ generacji prądu, ze będzie to miało ekonomiczny sens. Ponoć ma palić 5,7 litra...

 

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Maxit napisał:

 

Zdaje się, że lokomotywy spalinowe mają taką, hybrydową budowę.

Owszem. I wprowadzono tę "innowację" dobrych kilkadziesiąt lat temu, jeszcze w czasach świetności parowozów 😄

Edytowane przez kjk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...właśnie ogłosił, ze nowy kaszkaj będzie dostępny w wersji napędzanej 190 konnym silnikiem elektrycznym. I nie było by to nic dziwnego gdy nie fakt, ze na pokładzie będzie benzyna 157KM napędzająca generator....
Na razie więcej szczegółów brak, ciekawe czy to będzie plugin czy tak udało im się zoptymalizować układ generacji prądu, ze będzie to miało ekonomiczny sens. Ponoć ma palić 5,7 litra...
 
Krawiec
190 plus 157
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, franekrob napisał:

190 plus 157

 

No właśnie nie. To ma to działać dokładnie tak jak lokomotywa spalinowa, czyli koła napędza tylko silnik elektryczny.

Cytat

Wyjątkowym elementem systemu e-POWER jest to, że silnik benzynowy jest wykorzystywany wyłącznie do wytwarzania energii elektrycznej, a koła są napędzane wyłącznie przez silnik elektryczny. Oznacza to, że tradycyjna jednostka spalinowa zawsze pracuje z optymalną prędkością obrotową, co przekłada się na bardzo dużą oszczędność paliwa i niższy poziom emisji CO2 w porównaniu z jednostkami spalinowymi wykorzystywanymi w sposób konwencjonalny.

 

Czyli dopóki będzie energia w akumulatorach to będzie 190KM, jak się skończy to mniej, a ile konkretnie to wyjdzie pewnie dopiero w praktyce bo to zależy od sprawności generatora i falownika. Obstawiam okolice 120-140.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krawiec
43 minuty temu, franekrob napisał:
7 godzin temu, krawiec napisał:
...właśnie ogłosił, ze nowy kaszkaj będzie dostępny w wersji napędzanej 190 konnym silnikiem elektrycznym. I nie było by to nic dziwnego gdy nie fakt, ze na pokładzie będzie benzyna 157KM napędzająca generator....
Na razie więcej szczegółów brak, ciekawe czy to będzie plugin czy tak udało im się zoptymalizować układ generacji prądu, ze będzie to miało ekonomiczny sens. Ponoć ma palić 5,7 litra...
 
Krawiec

Pokaż więcej  

190 plus 157

Nie. Naped na kola z elektryka 190KM.

Benzyna ma zapiety generator i nie dodaje mocy.

 

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 1/16/2021 at 4:46 PM, OPAL said:

Jak generator o mocy 157 KM wygeneruje 190 KM?

A pierwsza zasada termodynamiki?

Wystarczy przerobić silnik na gaz. Zamknąć komorę spalania i ustawić termostat na max 37 stopni. Wtedy będziesz miał sprawność ponad 100 procent!!!

Wiem to z prospektów kotłów centralnego ogrzewania. Szukaj pod hasłem: kondensacyjny z zamkniętą komorą spalania. Może być firmy Termet

  • Lubię to 1
  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.01.2021 o 20:46, OPAL napisał:

Jak generator o mocy 157 KM wygeneruje 190 KM?

A pierwsza zasada termodynamiki?

czemu miałby wygenerować ? Przecież to nie jest bezpośrednio powiązane.

 

Bardziej mnie zastanawia optymalizacja sprawności takiego rozwiązania, że to się opłaca energetycznie. W sumie interesujące, chętnie poczytam jak już będzie więcej szczegółów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Pigmej napisał:

Wystarczy przerobić silnik na gaz. Zamknąć komorę spalania i ustawić termostat na max 37 stopni. Wtedy będziesz miał sprawność ponad 100 procent!!!

Wiem to z prospektów kotłów centralnego ogrzewania. Szukaj pod hasłem: kondensacyjny z zamkniętą komorą spalania. Może być firmy Termet

I myślisz że nawet jak inżynieria miałaby prototyp to koszta były śmieszne w produkcji?

 

Powiem ci że cały proces tworzenia+laboratorium+hamownia+testy+ludzie = miliony euro(i jeszcze nie wiadomo czy się uda) 

Zbyt duże ryzyko utraty $$ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krawiec
Godzinę temu, bergerac napisał:

czemu miałby wygenerować ? Przecież to nie jest bezpośrednio powiązane.

 

Bardziej mnie zastanawia optymalizacja sprawności takiego rozwiązania, że to się opłaca energetycznie. W sumie interesujące, chętnie poczytam jak już będzie więcej szczegółów. 

Kluczem zapewne jest optymalizacja sprawności silnika benzynowego i to że będzie on pracował prawie zawsze w optymalnym zakresie sprawności.

Jak to się uda to może ma to sens. Ciekawe zresztą co z technologią ogniw paliwowych dalej i to niekoniecznie wodorowych.

 

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krawiec
21 minut temu, Filipfm napisał:

Honda ma podobną koncepcję w Hybrydzie, ale może w pewnych warunkach spinać napędy ze sobą

 

 

Ile mocy ma elektryk w tej Hondzie?

 

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, krawiec napisał:

Ile mocy ma elektryk w tej Hondzie?

 

Krawiec

Nie wiem ile mam mocy, ale jeździłem jak szukałem suva bo mam sentyment i ta hybryda nie daje rady - jest naprawdę mułowata - a na samym prądzie to chyba tylko z górki da radę :)

Oczywiście, piszę na podstawie własnych obserwacji z krótkiej około 50 kilometrowej trasy demonstracyjnej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, krawiec napisał:

Ile mocy ma elektryk w tej Hondzie?

 

Krawiec

 

 

Cytat

Operating without the need for a conventional automatic transmission, the two-motor powertrain combines a 2.0-liter DOHC i-VTEC® Atkinson-cycle engine with 40-percent thermal efficiency and two electric motors with flat wire technology—a generator/starter motor and a 181-horsepower propulsion motor—for a total system output of 212 horsepower.

 

Benzyniak ma takie parametry

Cytat

The CR-V Hybrid drivetrain, in dealerships now, consists of Honda’s 2.0-liter four-cylinder Atkinson-cycle gasoline engine making 143 hp and 129 lb-ft of torque (...)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, HARDTECHNO napisał:

I myślisz że nawet jak inżynieria miałaby prototyp to koszta były śmieszne w produkcji?

 

Powiem ci że cały proces tworzenia+laboratorium+hamownia+testy+ludzie = miliony euro(i jeszcze nie wiadomo czy się uda) 

Zbyt duże ryzyko utraty $$ 

 

no a pozniej i tak mirek w szopie musi ten ich soft poprawiac za 1000 zl...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, PawelWaw napisał:

 

no a pozniej i tak mirek w szopie musi ten ich soft poprawiac za 1000 zl...

 

Bo Mirek sie nie przejmuje normami spalin a czasem producenci sobie softem roznicuja moce przy tych samych lub bardzo podobnych gratach albo zostawiaja rezerwy na lifting :) 

Inna sprawa, ze to co robia chłpaki z softem silnikow i skrzyn w VAG to naprawde szacun

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, goden napisał:

Nie wiem ile mam mocy, ale jeździłem jak szukałem suva bo mam sentyment i ta hybryda nie daje rady - jest naprawdę mułowata - a na samym prądzie to chyba tylko z górki da radę :)

Oczywiście, piszę na podstawie własnych obserwacji z krótkiej około 50 kilometrowej trasy demonstracyjnej. 

 

Znalazlem kolejna ciekawostke. To auto ma akumulator o pojemnosci uwaga uwaga 1.4 kWh Season 2 Lol GIF by Insecure on HBO

Wiec spalinowiec piłuje prawie cały czas 😄 

Do 100 wyniki sa jako tako, chociaz w stylu gastrokuriera mimo braku skrzni CVT. Przy wyzszych predkosciach jest gorzej z dynamika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krawiec
20 minut temu, Filipfm napisał:

 

Znalazlem kolejna ciekawostke. To auto ma akumulator o pojemnosci uwaga uwaga 1.4 kWh 

Wiec spalinowiec piłuje prawie cały czas 😄 

Do 100 wyniki sa jako tako, chociaz w stylu gastrokuriera mimo braku skrzni CVT. Przy wyzszych predkosciach jest gorzej z dynamika

Co to daje realnie w tym aucie? Bo chyba tylko w testach ma jakiś sens.


Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niby tak, ale patrząc na przytoczone tu lokomotywy spalinowe  ,gdzie napędem generatora prądu jest diesel ,który kopci jak smok to może ta sprawność się nie udać.

te lokomotywy są w użyciu od dziesiątek lat i nikt za bardzo ich pracy nie optymalizował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krawiec
2 godziny temu, damianX napisał:

niby tak, ale patrząc na przytoczone tu lokomotywy spalinowe  ,gdzie napędem generatora prądu jest diesel ,który kopci jak smok to może ta sprawność się nie udać.

te lokomotywy są w użyciu od dziesiątek lat i nikt za bardzo ich pracy nie optymalizował.

Trakcyjny silnik spalinowy nie przejdzie w lokomotywie.

 

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 hours ago, HARDTECHNO said:

I myślisz że nawet jak inżynieria miałaby prototyp to koszta były śmieszne w produkcji?

 

Powiem ci że cały proces tworzenia+laboratorium+hamownia+testy+ludzie = miliony euro(i jeszcze nie wiadomo czy się uda) 

Zbyt duże ryzyko utraty $$ 

Przepraszam, ale albowiem jestem trochę pijany i nie jestem pewien czy nie załapałeś mojego żartu, czy też może ja przyzwyczaiłem się do poziomu Chilijczyków i nie zakładam, że Twój tekst to kontrdowcip

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało kto wie, że w Volcie i Amperze w określonych sytuacjach (jazda z preędkościa pow. 120 km/h) silnik benzynowy napędzał bezpośrednio koła.
Podobnie w Outlandera phev. Powyżej 65km/h sipnik spalinowy spina się na stałe z przenimi kołami. Tylna os jest napędzana elektrycznie stałe (W wymuszonym trybie awd) lub w tylko w razie p o ślizgu przedniej osi.

Do tej prędkości całość napedu realizowana jest w 100% przez silniki elektryczne(przód i tyl) zasilane z baterii lub jak są wyczerpane to z generatora napędzane przez sipnik spalinowy.


Wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
musi być strasznie głupie uczucie jak stoisz na światłach a silnik się kręci 2krpm default_grinser006.gif
W outlander jak stoi A silnik jest w trybie generatora to masz normalnej obr ok 700-800. Jak tylko ruszysz to podskakuje do 1100obr A potem w zależności jak mocno wciskasz gaz. Max 4500 wyżej się nie kręci.



Wysłane z tel.


  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Koonrad napisał:

 

musi być strasznie głupie uczucie jak stoisz na światłach a silnik się kręci 2krpm :phi:

Nie kojarzę, na postoju nic nie słychać - ale ja jechałem krótko, a na postoju uruchamiał się start/stop, czemu miałby trzymac takie obroty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 1/16/2021 at 6:47 PM, Maxit said:

 

Zdaje się, że lokomotywy spalinowe mają taką, hybrydową budowę.

 

Tak, ale powod w lokomotywie takiej konstrukcji jest inny. W lokomotywie glownym powodem jest to ze ciezko bylo by zrobic sprzegla potrafiace ruszyc ciezki pociag ktore byly by trwale, we wspomnianej konstrukcji ten problem nie istnieje.

 

On 1/16/2021 at 2:13 PM, krawiec said:

...właśnie ogłosił, ze nowy kaszkaj będzie dostępny w wersji napędzanej 190 konnym silnikiem elektrycznym. I nie było by to nic dziwnego gdy nie fakt, ze na pokładzie będzie benzyna 157KM napędzająca generator....

Na razie więcej szczegółów brak, ciekawe czy to będzie plugin czy tak udało im się zoptymalizować układ generacji prądu, ze będzie to miało ekonomiczny sens. Ponoć ma palić 5,7 litra...

 

Krawiec

 

A prius czasem nie dziala w taki sposob?

Idea tego wynalazku jest pewnie taka (jak w Priusie ktory ma silnik benzynowy dzialajacy w cyklu Atkinsona (a nie OTTO jak 'normalne')) zeby miec silnik na paliwo dzialajacy zawsze w optymalnych warunkach (tj. rowne obroty) a moze i cyklu Atkinsona (ktory przy stalych obrotach jest wydajniejszy, za to przy zmiennych sie nie nadal zbytnio).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.01.2021 o 14:13, krawiec napisał:

czy tak udało im się zoptymalizować układ generacji prądu, ze będzie to miało ekonomiczny sens

 

Jeśli im się to udało, to znaczy, że wynaleźli perpetuum mobile (generator + silnik elektryczny musiałyby mieć wspólną sprawność ponad 100%)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak ,sama idea perpetuum mobile określa że raz wprowadzone urządzenie w ruch nie wymaga dodatkowego wkładu energii czyli silnik spalinowy musiałby działać na przykład na sprężone powietrze pompowane silnikiem elektrycznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, torelek napisał:

 

Jeśli im się to udało, to znaczy, że wynaleźli perpetuum mobile (generator + silnik elektryczny musiałyby mieć wspólną sprawność ponad 100%)

 

Czy ja czegoś nie rozumiem, czy to jest czepianie dla czepiania się? ;)

 

Przecież nawet silnik od motoroweru w i3 naładuje baterie, dla silnika elektrycznego 170KM.

 

Skąd w ogóle założenie, że spaliniak musi generować prąd dla elektryka na maksa, skoro jest bufor energii w postaci akumulatorów?

Jak w ogóle wyobrazić sobie sytuację ciągłego dawania "full palnik" w samochodzie? Chyba tylko jazda to owalu o bardzo dużej średnicy.

Na normalnej drodze czasami hamujemy, elektryk wtedy nie zużywa prądu, a benzynowy silnik działający jako agregat, doładuje akumulatory.

Jazda po torze to jeszcze więcej hamowania, więc baterie ładowane i od generatora i od hamowania.

 

Problem jest jedynie wtedy, jak startujemy z pustymi bateriami i natychmiast dajemy w palnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Czy ja czegoś nie rozumiem, czy to jest czepianie dla czepiania się?
 
Przecież nawet silnik od motoroweru w i3 naładuje baterie, dla silnika elektrycznego 170KM.
 
Skąd w ogóle założenie, że spaliniak musi generować prąd dla elektryka na maksa, skoro jest bufor energii w postaci akumulatorów?
Jak w ogóle wyobrazić sobie sytuację ciągłego dawania "full palnik" w samochodzie? Chyba tylko jazda to owalu o bardzo dużej średnicy.
Na normalnej drodze czasami hamujemy, elektryk wtedy nie zużywa prądu, a benzynowy silnik działający jako agregat, doładuje akumulatory.
Jazda po torze to jeszcze więcej hamowania, więc baterie ładowane i od generatora i od hamowania.
 
Problem jest jedynie wtedy, jak startujemy z pustymi bateriami i natychmiast dajemy w palnik.
W outlanderze phev przy baterii 12kWh trzeba było pilnować aby mieć min połowę pojemności przed wjazdem wysokie gory/przelecze bo zwyczajnie benzynowy 2.0 silnik przy tej wadze auta bez pomocy baterii nie dawał rady - wysokie obroty A mimo to niewystarczajaca moc do np. swobodnego wyprzedzania pod górę lewym pasem.

Jeżdżąc z przyczepą pilowalem aby miec min 75% zapasu w baterii.

Wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.01.2021 o 08:53, jaceq napisał:

 

Tak, ale powod w lokomotywie takiej konstrukcji jest inny. W lokomotywie glownym powodem jest to ze ciezko bylo by zrobic sprzegla potrafiace ruszyc ciezki pociag ktore byly by trwale, we wspomnianej konstrukcji ten problem nie istnieje.

 

 

 

Generalnie jest problem przeniesienia napędu a skrzynia biegów i ilość ewentualnych przełożeń wymusiła układy ekektryczne i hydrauliczne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest w samochodach, ale w lokomotywach spalinowych w zależności od zapotrzebowania na moc silników elektrycznych, silnik spalinowy pracuje na wolnych obrotach lub podwyższonych, co daje wrażenie  jakby silnik spalinowy napędzał bezpośrednio koła lokomotywy, a tak nie jest. Po prostu, jeżeli prądnice muszą dostarczyć więcej prądu do silników trakcyjnych, to silnik spalinowy musi wytworzyć więcej mocy aby te prądnice napędzić.

Edytowane przez kartonik
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.