Skocz do zawartości

Toyota Corolla a CHR


dobromir

Rekomendowane odpowiedzi

8 minut temu, dobromir napisał:

Toyota Corolla a CHR co byście wybrali, mowa o silniku 1.2 benzyna z ceną ok 10 tys mniej za Corollę. Auto dla kobiety+kilku letnie dziecko. Ktoś może ma któreś i mógłby coś ciekawego napisać.

1. do wsiadania i wysiadania CHR

2. większa jest Corolla, ma większy rozstaw osi i miejsca na nogi z przodu i z tyłu jest duuuużo więcej (wiem bo mam 190cm i Corolla jest mega komfortowa, z racji tego iż ma deskę lekko podniesioną z przodu jest przepaść z miejscem - powiem że chyba więcej niż w Avensisie (rozstaw ten sam, ale konsola niżej osadzona).

3. parkowane - lepiej moim zdaniem CHR 

4. podoba mi się CHR ale chyba funkcjonalnie kupiłbym Corollę - bagażnik też mega duży , tylko próg załadunku ma, ale jest mega praktyczny.

  • Lubię to 1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minutes ago, dobromir said:

Toyota Corolla a CHR co byście wybrali, mowa o silniku 1.2 benzyna z ceną ok 10 tys mniej za Corollę. Auto dla kobiety+kilku letnie dziecko. Ktoś może ma któreś i mógłby coś ciekawego napisać.

 

A ta kobieta ktore woli? :)

Ja bym wzial CHR bo raz ze wyzsze auto ma sporo zalet a dwa, ze tego nie kupuja floty i bedzie lepiej trzymac wartosc :ok:

Corolla tylko jesli ma jezdzic sporo po autostradach.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
A ta kobieta ktore woli?
Ja bym wzial CHR bo raz ze wyzsze auto ma sporo zalet a dwa, ze tego nie kupuja floty i bedzie lepiej trzymac wartosc :ok:
Corolla tylko jesli ma jezdzic sporo po autostradach.
Są różne floty

W CHR przed zakupem trzeba usiąść na tylnej kanapie i wyjrzeć przez okno (podpowiedź - nie da się wyjrzeć bo tam prawie nie ma okna)

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minutes ago, Marko33 said:

Są różne floty emoji41.pngemoji4.png
W CHR przed zakupem trzeba usiąść na tylnej kanapie i wyjrzeć przez okno (podpowiedź - nie da się wyjrzeć bo tam prawie nie ma okna)

 

Fakt, w Panku chyba troche tego jezdzilo, ale na 1 flotowe CHR bedzie pewnie z 10 Corolli ;)

Co do okien z tylu to nie wiem bo ja tam nie jezdze ;]

Chociaz ta nowa Corolla w wersji htb w koncu zaczela jakos wygladac :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Fakt, w Panku chyba troche tego jezdzilo, ale na 1 flotowe CHR bedzie pewnie z 10 Corolli
Co do okien z tylu to nie wiem bo ja tam nie jezdze ;]
Chociaz ta nowa Corolla w wersji htb w koncu zaczela jakos wygladac :ok:
 
Ja miałem do niedawna z 40 szt - teraz połowę bo preferowana była właśnie nowa Corolla.
Mi się podoba zdecydowanie kombi i to w kolorze, który widywałem dotąd tylko na Audi RS

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przemyśleniu, ani jeden, ani drugi.

Wsiadanie i wysiadanie z Corolli fatalne - do jazdy w trasy ok.

CHR fajny bo siedzi się wysoko, ale ciasny i niewygodny zarówno z przodu jak z i tyłu.

No i ten silnik. Mam Aurisa 1600 i w nim nie czuć tej mocy.

Służbowego mam Juka 1.6 a koledzy 1.2. Moim jeszcze da się jeździć ale u nich to tragedia.

Ja dla siebie wybrałbym chodzonego Aurisa 1.6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minutes ago, Adalbert said:

Po przemyśleniu, ani jeden, ani drugi.

Wsiadanie i wysiadanie z Corolli fatalne - do jazdy w trasy ok.

CHR fajny bo siedzi się wysoko, ale ciasny i niewygodny zarówno z przodu jak z i tyłu.

No i ten silnik. Mam Aurisa 1600 i w nim nie czuć tej mocy.

Służbowego mam Juka 1.6 a koledzy 1.2. Moim jeszcze da się jeździć ale u nich to tragedia.

Ja dla siebie wybrałbym chodzonego Aurisa 1.6.

 

Przeciez te 1.2 maja turbine i jezdza duzo lepiej niz wolnossace 1.6

Aha Juke 1.6 to jest dramat pod wzgledem napedu, powyzej 100km/h mozna ogluchnac.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Adalbert napisał:

Po przemyśleniu, ani jeden, ani drugi.

Wsiadanie i wysiadanie z Corolli fatalne - do jazdy w trasy ok.

CHR fajny bo siedzi się wysoko, ale ciasny i niewygodny zarówno z przodu jak z i tyłu.

No i ten silnik. Mam Aurisa 1600 i w nim nie czuć tej mocy.

Służbowego mam Juka 1.6 a koledzy 1.2. Moim jeszcze da się jeździć ale u nich to tragedia.

Ja dla siebie wybrałbym chodzonego Aurisa 1.6.

No bez jaj miałem 1.6 w sluzbowej megane nie dało sie tym jezdzic. 1.2 z turbina to dzień do nocy. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 hours ago, dobromir said:

Toyota Corolla a CHR co byście wybrali, mowa o silniku 1.2 benzyna z ceną ok 10 tys mniej za Corollę. Auto dla kobiety+kilku letnie dziecko. Ktoś może ma któreś i mógłby coś ciekawego napisać.

Mam CHR i sporo jeździłem Corollą hb - oba hybrydowe i oba 2020.

 

Jak będziesz wybierał, to usiądź z tylu w CHR. Nie dość ze praktycznie nie ma okna (kilkulatek...) to nie ma żadnej wentylacji, ładowarek usb itp - a mam najwyższa wersje. W corolli to jest. Z przodu wygodniejsza CHR i jest tam sporo miejsca zarówno dla kierowcy i pasażera. Corolla bardziej przytlaczjaca. Z tapicerki to unikaj perforowanej skory w CHR. Nie wiem, kto to wymyślił ale z dzieckiem to porażka. Nie - nie ma wentylacji. Bagażnik lepiej wyprofilowany w CHR. Elektonika w obydwu nie działa - albo działa jak zechce - nie używaj asystenta pasa ruchu, automatyczniego parkowania czy systemu unikania kolizji. Jako tako działają automatyczne wycieraczki i adaptacyjny tempomat.

 

Nie moge sie wypowiadać co do silnia, bo mam hybrydę - jest bardzo ekonomiczna w mieście - na autostradzie już nie.

  • Lubię to 2
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Tiomek napisał:

Mam CHR i sporo jeździłem Corollą hb - oba hybrydowe i oba 2020.

 

Jak będziesz wybierał, to usiądź z tylu w CHR. Nie dość ze praktycznie nie ma okna (kilkulatek...) to nie ma żadnej wentylacji, ładowarek usb itp - a mam najwyższa wersje. W corolli to jest. Z przodu wygodniejsza CHR i jest tam sporo miejsca zarówno dla kierowcy i pasażera. Corolla bardziej przytlaczjaca. Z tapicerki to unikaj perforowanej skory w CHR. Nie wiem, kto to wymyślił ale z dzieckiem to porażka. Nie - nie ma wentylacji. Bagażnik lepiej wyprofilowany w CHR. Elektonika w obydwu nie działa - albo działa jak zechce - nie używaj asystenta pasa ruchu, automatyczniego parkowania czy systemu unikania kolizji. Jako tako działają automatyczne wycieraczki i adaptacyjny tempomat.

 

Nie moge sie wypowiadać co do silnia, bo mam hybrydę - jest bardzo ekonomiczna w mieście - na autostradzie już nie.

Auta po 100k i takie klocki. CHR jezdze w CS i tam tez ta elektornika nie dziala ale Corolla to juz nowy model i to samo :facepalm: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.01.2021 o 21:26, dobromir napisał:

Toyota Corolla a CHR co byście wybrali, mowa o silniku 1.2 benzyna z ceną ok 10 tys mniej za Corollę. Auto dla kobiety+kilku letnie dziecko. Ktoś może ma któreś i mógłby coś ciekawego napisać.

 

 

To może moje uwagi po prawie trzech latach użytkowania .

 

Na wstępie powiem że nie siedziałem w corolli wiec się nie wypowiem o miejscu ale

 

Niech Ci co pisali o rozstawie osi spojrzą w dane corolla jest zrobiona na tej samej płycie i ma identyczne rozstawy jak CHR pewnie ilość miejsca wynika raczej z ukształtowania deski czy konsoli środkowej (tunela) a ten w CHR jest mocno rozbudowany kierowca jest dość mocno rozdzielony od pasażera 😉 nie mniej tego miejsca jest wystarczająca ilość nie wiem ile trzeba mieć wzrostu i wagi aby się tam nie mieścić dość często jeżdżę oktavią i naprawdę nie ma różnicy .

Jak ktoś patrzy na te cyferki to polecam się zapoznać z rozstawami osi powiedzmy konkurentów może nie cenowych CHR-ki np. X1 , Qaszkaj , karoq czy tuson-Sportage wszystkie mieszczą się w 1 cm

Co innego z tyłu CHR przez opadający dach ma tam może nie ciasno ale ciemno taki urok coś za coś ładna sylwetka ponad ergonomie ale aby nie było dorosła osoba tez się z tyłu mieści bardziej przytłacza ciemnica do tego czarna podsufita małe okna , ale jak mówię u mnie dzieciaki i tak mają głowy w telefonach

Co do bagażnika w 4 osoby na wakacje da się dojechać do tego zawsze targam ze sobą lodówkę samochodową , a dwie baby mają też wymagania co do walizek .

To teraz co do właściwości jezdnych , mam 1,2 i faktycznie silnik ten nie jest demonem mocy ale brak jej dopiero pod pełnym załadowaniem i gdzies w górach szczególnie problemem jest brak dołu ale to czuć pod pełnym obciążeniem wagowym,  jazda typowo do „roboty” w dwie osoby nic jej nie brakuje w przyspieszaniu , silnik jest cichy aby jechał nie trzeba go wysoko kręcić do 3 tys przyspiesza bardzo sprawnie , skrzynia bardzo precyzyjna . No i najważniejsze zawieszenie jest bajka nie czuć wyższego nadwozia, wchodzenie w zakręty bardzo neutralne idzie jak przeklejona do tego mieszkam na wsi gdzie drogi są wąskie i często przy mijaniu musze zaliczać pobocza wybieranie nierówności jest rewelacyjne , ja mam co prawda opony 215/60/r17 wiec ten większy balon ale mi to nie przeszkadza .

 

Elektronika ktoś napisał że jest może i tak ale trzy lata temu mało który samochód dawał to w standardzie co Toyota jak się nie myle za aktywny tempomat to jeszcze trzeba płacić w wielu markach podobnie z automatyczną klimatyzacją , fakt asystent pasa ruchu to taki sobie ale już wykrywanie przeszkody i awaryjnie hamowanie działa bardzo fajnie , w tedy gdy naprawdę będzie potrzebne zadziała . Co do elektroniki bardziej przyziemnej tj. multimediów ja niestety mam system toyoty i tu szkoda szczepić jęzora , obecnie jest android auto i carplay wiec ma to co większość współczesnych samochodów . Faktycznie brakuje parę pierdołów jak chodź by wspomniane gniazdko zapalniczki ja z racji wożenia lodówki musiałem sobie dorobić w bagażniku bo nie ma go tam fabrycznie

 

Co do usterkowości w moim przypadku 60 tys bez żadnej usterki tylko oleje , filtry , serwis nie jest tani ale mam np. porównanie do służbowej clio w której regularnie co 30 tys tarcze były do wymiany tu mam 60 tys drugi komplet klockow wymienione przy 45kkm i tarcze fabryczne nie wiem z czego francuzy robią te tarcze ale ten sam styl jazdy a element jakoś bardziej wytrzymały .

 

Na szybko to tyle grzechów jak coś szczegółowo to pytaj

  • Lubię to 2
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, wujek napisał:

Moda Panie, teraz SUV modny.


Dokładnie, ja na miejscu kolegi wybrałbym poręczność kompaktowej Corolli niż ciasnotę C-HR na tylnym siedzeniu i brak widoczności dla dzieci. Bo prawda jest taka, że faktycznie może C-HR jest ładniejszy ale autem przemieszczamy się będąc w środku, a nie biegnąc za autem. Ja zawsze wybieram rozwiązanie które dla mnie jest praktyczniejsze.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.01.2021 o 20:56, pejus1982 napisał:


Co przesądziło o zwycięstwie C-HR? Obstawiałem że wygra Corolla...

C-HR wygrała bo wybierała kobieta a wygrała bo: jest ładniejsza, modna, wyższa (krawężniki już mniej będą ją atakować)a argument, że mało miejsca z tyłu i ciemno był mniej ważny bo żona jeździ tylko z córką (a jak będzie córce źle z tyłu to fotelik da się do przodu). A tak szczerze porównywałem oba auta w najtańszych wersjach to wychodziła jednak duża różnica w jakości materiałów (deska, tablet czy zegary) w tych samochodach (przy różnicy w cenie ok 14 tys zł).

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.