Skocz do zawartości

Odpalanie EV na mrozie.


mrBEAN

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, mrBEAN napisał:

Czy mieliście problem z odpaleniem swoich wózków?

Prąd Wam w przewodach nie zamarzł? :phi:

 

Oj panie, same problemy! :old:

 

A tak BTW. widziałeś motodziennik Balkana dzisiejszy, jakaż to droga jest jazda elektrykami! :panic:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, format napisał:

 

Oj panie, same problemy! :old:

 

A tak BTW. widziałeś motodziennik Balkana dzisiejszy, jakaż to droga jest jazda elektrykami! :panic:

 

Nie. Nie mam TV ale on zdaje się w necie jest, to zaraz wyszukam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale że co jest nieprawdą w tym materiale? 

Wtopili z kosztami trochę bo nie pilnowali czasu ładowania, natomiast obiektywnie cena na komercyjnych szybkich ładowarkach nie jest atrakcyjna w przeliczeniu na przejechany km i to jest fakt. 

Ciężko też podważać fakt wolnego ładowania tego auta zimą. 

No ale jak ktoś kupuje auto za 400k to chyba go stać na ładowanie. :hehe:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, iwik napisał:

Ale że co jest nieprawdą w tym materiale? 

 

To że kolega wziął najdroższą możliwą stację gdzie załadował samochód do pełna, przekraczając przy tym oczywiście czas ładowania. Równie dobrze mógł pójść do wujka Henia który by mu sprzedał 1kWh za 10zł. U mnie Balkan za ten materiał ma warna, jeszcze jeden i będzie miał jednego suba mniej.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, format napisał:

 

To że kolega wziął najdroższą możliwą stację gdzie załadował samochód do pełna, przekraczając przy tym oczywiście czas ładowania. Równie dobrze mógł pójść do wujka Henia który by mu sprzedał 1kWh za 10zł. U mnie Balkan za ten materiał ma warna, jeszcze jeden i będzie miał jednego suba mniej.

Gość kocha analogowe samochody na paliwa kopalne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, sdss napisał:

Gość kocha analogowe samochody na paliwa kopalne. 

Imo rzetelny dziennikarz moto (a za takiego ten koles chce chyba udzodzic) powinien sie jednak potrafic wykazac nieco wiekszym obiektywizmem. Chyba, ze bawi sie w Clarksona, ktory kiedys udowodnil, ze Prius pali tyle samo, albo i wiecej, co M3.

Edytowane przez zinger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 hours ago, zinger said:

Imo rzetelny dziennikarz moto (a za takiego ten koles chce chyba udzodzic) powinien sie jednak potrafic wykazac nieco wiekszym obiektywizmem. Chyba, ze bawi sie w Clarksona, ktory kiedys udowodnil, ze Prius pali tyle samo, albo i wiecej, co M3.

 

Są takie możliwości:

 

- ktoś ma skostniały umysł, nie potrafi zaadoptować się do zmian

- ktoś ma napiętą żyłkę, bo go stać tylko na 20-letniego golfa po niemcu - zwykła zawiść

- ktoś robi materiał na zamówienie jakiegoś przedstawiciela producenta co jest w lesie z ev, albo żeby sie przypodobać ludziom z pnktów wyżej

 

Dwa pierwsze punkty są widoczne na kąciku i nawet nie trzeba daleko szukać.

 

 

Co do Clarksona, to kiedyś Tesla wytoczyła mu proces, bo JC zaplanował sobie, że podczas testu Tesli w Top Gear zabraknie prądu.

Problem był taki, że przedstawiciel Tesli zobaczy skrypt Top Gear z niby nieplanowanym postojem Tesli.

Zrobiła sie taka afera, że JC nie wspominał o Tesli przez parę lat, aż do Grand Tour, gdzie nagle zaczął auta Tesli chwalić.

 

Wydaje mi sie, że jego początkowa niechęc wynikała z tego, że chciał sie przypodobać większości plebsu. Z tym że po jakimś czasie, wiekszość zmieniła poglądy no i EV sie poprawiły, więc też zmienił front.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 1/18/2021 at 8:47 PM, mrBEAN said:

Czy mieliście problem z odpaleniem swoich wózków?

Prąd Wam w przewodach nie zamarzł? :phi:

 

Rozrząd niedługo do wymiany, sprzęgło piszczy, woda odkłada sie w paliwie, panewka stuka, wibruje na drugim biegu i tłumik troche przepuszcza.

Ale w sumie to igła.

Edytowane przez HelixSv
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, HelixSv napisał:

 

Rozrząd niedługo do wymiany, sprzęgło piszczy, woda odkłada sie w paliwie, panewka stuka, wibruje na drugim biegu i tłumik troche przepuszcza.

Ale w sumie to igła.

A oliwy Ci nie bierze miedzy przegladami? Ponoc TTTM :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.01.2021 o 20:47, mrBEAN napisał:

Czy mieliście problem z odpaleniem swoich wózków?

Prąd Wam w przewodach nie zamarzł? :phi:

 

Kicha, codziennie trzeba ładować akumulator  :no:, dobrze że mam garaż i nie muszę tachać aku na noc do domu. 

W dieslu nigdy nie musiałem ładować akumulatora ;]

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.01.2021 o 09:44, format napisał:

 

To że kolega wziął najdroższą możliwą stację gdzie załadował samochód do pełna, przekraczając przy tym oczywiście czas ładowania.

ale to trochę tak jakbyś ganił kogoś za tankowanie na stacji przy autostradzie. Niby wszyscy wiedzą, że tam drogo, ale czasem nie ma wyjścia.

Z tym czasem ładowania to też nie tak, że przekroczyli, czy zostawili auto po naładowaniu podpięte i zajmowali stanowisko (bo wtedy to rozumiem jakąś opłatę) tylko ładowali auto do pełna, ot test ile to zimą zajmuje. Opłata za ładowanie >45min to jest jakiś absurd i takie rzeczy powinny być pokazywane i piętnowane.

Jak nie masz alternatywy dla tego dostawcy, a jedziesz w dłuższą trasę i MUSISZ się doładować do pełna, to płacisz tak jak pokazał.

To jest też ładowarka pod CH, jakoś ciężko mi sobie wyobrazić, że latasz po sklepach ze stoperem i przed 45min przerywasz pędząc do auta odpiąć wtyczkę bo się zacznie naliczać 40gr/min.

Także IMVHO akurat tu bym się manipulacji nie dopatrywał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Ozarek napisał:

ale to trochę tak jakbyś ganił kogoś za tankowanie na stacji przy autostradzie. Niby wszyscy wiedzą, że tam drogo, ale czasem nie ma wyjścia

 

Zgadza się, jako że kWh w G12w kosztuje 29 groszy, a kolega Jacek zrobił materiał o drożyźnie EV ładując samochód za 2.20 to analogia jest zupełnie identyczna z sytuacją w której dowodził by kosztów tankowania pB na stacji gdzie litr benzyny kosztuje 50zł. W pełni się z Tobą zgadzam. Bo rozumiem że wówczas również mówiłbyś "no ale wiesz, jak w Bieszczadach braknie benzyny to się tankuje nie gdzie się chce, a gdzie jest" i taki test uznał za wiarygodny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, format napisał:

Zgadza się, jako że kWh w G12w kosztuje 29 groszy, a kolega Jacek zrobił materiał o drożyźnie EV ładując samochód za 2.20 to analogia jest zupełnie identyczna z sytuacją w której dowodził by kosztów tankowania pB na stacji gdzie litr benzyny kosztuje 50zł.

no niezbyt ta analogia właściwa.

Prąd za 29gr/kWh masz w domowej taryfie i nigdzie 'na mieście' po tyle nie załadujesz, także analogie możesz robić między sieciówkami, że gdzieś tam masz kWh za 1,5PLN, a w innej po 2,20PLN, względem noPb z jednej po 4,50PLN, a na innej po 5PLN. Absolutnie porównywanie ceny z domowej taryfy nie jest na miejscu.

Zresztą tu nie chodzi tylko o tą cenę/kWh, ale raczej o skuteczność ładowania i te 40gr/min po 45min ładowania. Zrobił dwa ładowania, jedno do pełna (1h23min), drugie do 44min.

Z tego drugiego, w obecnych (w dniu ładowania) warunkach, nie masz nawet zasięgu na 100km.

Także to nie ma nic wspólnego z analogią do jedynej stacji w bieszczadach (swoją drogą w takich pojedynczych stacjach owszem jest drożej, tak samo na roztoczu), ale benzynę zawsze możesz zabrać do kanistra, prądu do wiaderka nie weźmiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Ozarek napisał:

Prąd za 29gr/kWh masz w domowej taryfie i nigdzie 'na mieście' po tyle nie załadujesz, także analogie możesz robić między sieciówkami, że gdzieś tam masz kWh za 1,5PLN, a w innej po 2,20PLN, względem noPb z jednej po 4,50PLN, a na innej po 5PLN. Absolutnie porównywanie ceny z domowej taryfy nie jest na miejscu.

 

Nie pozostaje nic innego jak jeszcze raz przyznać ci rację. Przejechanie 100km EV kosztuje 160zł. Tak właśnie jest! :old:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, format napisał:

Nie pozostaje nic innego jak jeszcze raz przyznać ci rację. Przejechanie 100km EV kosztuje 160zł. Tak właśnie jest! :old:

Nie pozostaje nic innego jak przyznać, że nie rozumiałeś w pełni przekazu tego krótkiego, przerysowanego felietonu. :old: ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Ozarek napisał:

Nie pozostaje nic innego jak przyznać, że nie rozumiałeś w pełni przekazu tego krótkiego, przerysowanego felietonu. :old: ;]

 

Zdecydowanie. To rozumiem był taki żart ten materiał, taki z Balkana śmieszek, żeby nie powiedzieć clown, tak?

 

A tak przy okazji, bo widzę że w ogóle masz dużą wiedzę, doświadczenie i wiesz o czym mówisz. Jak często ładujesz się na greenwayu? Jaki masz u nich abonament?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ozarek napisał:

Opłata za ładowanie >45min to jest jakiś absurd i takie rzeczy powinny być pokazywane i piętnowane.

Nie wkurza Cię taka sytuacja jak w wakacje czekasz na stacji na zatankowanie a gość który skończył tankować przed tobą zaczyna myć całe auto jedząc w przerwie hot doga a później na twoich oczach otwiera bagażnik i zaczyna w nim grzebać ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, sherif napisał:

Nie wkurza Cię taka sytuacja jak w wakacje czekasz na stacji na zatankowanie a gość który skończył tankować przed tobą zaczyna myć całe auto jedząc w przerwie hot doga a później na twoich oczach otwiera bagażnik i zaczyna w nim grzebać ?

ale ta opłata nie jest za zajęte stanowisko PO zakończonym ładowaniu - wtedy byłaby jak najbardziej zasadna - tylko za ładowanie powyżej 45min.

To tak jakbyś liczył opłatę za parkowanie przy dystrybutorze pow 1min bez względu na długość kolejki przy kasie...

 

4 godziny temu, format napisał:

To rozumiem był taki żart ten materiał, taki z Balkana śmieszek, żeby nie powiedzieć clown, tak?

dlaczego żart? Pokazał konkretną sytuację w konkretnych warunkach, nie wymienił z nazwy operatora, może powinien.

Mam wrażenie, że niektórzy tu odbierają ten materiał jako atak na EV, a to jest IMVHO pokazanie tylko tej konkretnej sytuacji. Osobnik niejeżdżący EV, niekorzystający z ładowarek ergo nie znający na wskroś regulaminów, cenników i kruczków ma święte prawo o takich hakach nie wiedzieć.

 

4 godziny temu, format napisał:

A tak przy okazji, bo widzę że w ogóle masz dużą wiedzę, doświadczenie i wiesz o czym mówisz. Jak często ładujesz się na greenwayu? Jaki masz u nich abonament?

bo tylko posiadanie elektryka i codzienne ładowanie na GW daje abonament na logiczne myślenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 hours ago, Ozarek said:

ale to trochę tak jakbyś ganił kogoś za tankowanie na stacji przy autostradzie. Niby wszyscy wiedzą, że tam drogo, ale czasem nie ma wyjścia.

Ok, ale nie narzekam wtedy, że jest drogo

 

 

5 hours ago, Ozarek said:

Opłata za ładowanie >45min to jest jakiś absurd

Mam inne zdanie. 

Pierwsze 45 min ładowania jest najszybsze. Przy stanie 90-100% prąd "kapie" przeraźliwie wolno, a ktoś może czekać w kolejce. Więc to raczej takie ładowanie do pelna na ładowarkach DC powinno być piętnowane. 

 

5 hours ago, Ozarek said:

jedziesz w dłuższą trasę i MUSISZ się doładować do pełna, to płacisz tak jak pokazał.

Bardzo teoretyczny przypadek. Właściwie nierealny.

Przejechałem trasę Swinoujscie-Zakopane-Swinoujscie samochodem elektrycznym o małym zasięgu i nigdy nie musiałem ladowac do pełna. A infra nie jest na tej trasie idealna. 

Dużo bardziej opłaca się jechać wolniej niż dobijać do pelna z mocą 2 kWh. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, HelixSv napisał:

Mam inne zdanie. 

Pierwsze 45 min ładowania jest najszybsze. Przy stanie 90-100% prąd "kapie" przeraźliwie wolno, a ktoś może czekać w kolejce. Więc to raczej takie ładowanie do pelna na ładowarkach DC powinno być piętnowane. 

ale jemu w te 45min załadowało poniżej 30kWh, a przy ładowaniu 1h23min ok 66kWh, także to nie była różnica tych końcowych 10%, tu owszem ładowanie jest już nieefektywne czasowo.

4 minuty temu, HelixSv napisał:

Ok, ale nie narzekam wtedy, że jest drogo

jak to nie, psioczył byś na cenę litra, każdy by się wkurzał. Normalka. Tu gość tylko pokazuje jak to w konkretnych sytuacjach potrafi wyglądać, a nie wygląda zawsze tak różowo jak w reklamach - "będziesz jeździł za 10PLN/100km"

7 minut temu, HelixSv napisał:

Bardzo teoretyczny przypadek. Właściwie nierealny.

Przejechałem trasę Swinoujscie-Zakopane-Swinoujscie samochodem elektrycznym o małym zasięgu i nigdy nie musiałem ladowac do pełna. A infra nie jest na tej trasie idealna. 

Dużo bardziej opłaca się jechać wolniej niż dobijać do pelna z mocą 2 kWh. 

masz rację, określenie do pełna było przeze mnie użyte bardzo niefrasobliwie. Nie miałem na myśli 'kapania' tych ostatnich 10-15%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Ozarek napisał:

ale ta opłata nie jest za zajęte stanowisko PO zakończonym ładowaniu - wtedy byłaby jak najbardziej zasadna - tylko za ładowanie powyżej 45min.

To tak jakbyś liczył opłatę za parkowanie przy dystrybutorze pow 1min bez względu na długość kolejki przy kasie...

Skoro tak, to rzeczywiście idiotycznie. Osobiście mi to rybka, bo po pół roku używania EV nie zapłaciłem ani złotówki za ładowarki :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, sherif napisał:

Skoro tak, to rzeczywiście idiotycznie.

 

To jest dobre rozwiązanie. Właściciele ładowarek chcą na tym zarobić, a budowa infrastruktury kosztuje. Czas to pieniądz, więc kliencie ładuj się szybko bo po  średnio 45 min twój zbiornik się przytyka i prąd wolno leci, a następnemu klientowi ten prąd poleci z większą prędkością i zarobek większy będzie  ;] 

Zresztą ileż można sikać, albo jeść bułę z parówką ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minutes ago, tom111 said:

 

To jest dobre rozwiązanie. Właściciele ładowarek chcą na tym zarobić, a budowa infrastruktury kosztuje. Czas to pieniądz, więc kliencie ładuj się szybko bo po  średnio 45 min twój zbiornik się przytyka i prąd wolno leci, a następnemu klientowi ten prąd poleci z większą prędkością i zarobek większy będzie  ;] 

Zresztą ileż można sikać, albo jeść bułę z parówką ;]

 

 

Kiedyś Bjørn został przez operatora ładowarek poproszony o poradę, jak system opłat przyjąć. To potwierdza, że to nie jest prosta sprawa. Głównie z tego powodu, że różne EV ładują się z rożną prędkością i mają różne krzywe. 

 

Jest sporo możliwości:

 

1) za kWh

2) za minutę

3) za minutę po przekroczeniu danego czasu

4) za sesję

... i różne kombinacje powyższych

 

Każda z metod ma wady i zalety.

Zarówno z perspektywy ładującego, jak i kolejkowiczów, czy też operatora. 

 

Nie pamiętam, co Bjørn powiedział.

Ja uważam, że kombinacja 1-3 jest sprawiedliwa, efektywna i opłacalna dla operatora, aczkolwiek skomplikowana i trudna w komunikacji. 

Obciąża, za faktycznie pobrany prąd, ale zniechęca do blokowania ładowarki zbyt długo. 

Znośna jest jeszcze metoda 1-2. 

 

U mnie jeden duży operator liczy za kWh a drugi za minutę. 

 

Najlepiej mieć duży zasięg i ładować tylko w domu albo za darmo ma wsi. ;]

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, sherif napisał:

Skoro tak, to rzeczywiście idiotycznie. Osobiście mi to rybka, bo po pół roku używania EV nie zapłaciłem ani złotówki za ładowarki :).

 

Ja tylko chciałbym dodać że w greenwayu limit wspomnianych 45 minut obowiązuje na ładowarkach do 150kW. Oczywiście można być idiotą i podłączyć do takiej samochód pobierający 20kW, a karmić tłuszczę która żadnego pojęcia o EV nie ma że aby naładować samochód do pełna to nie dość że trzeba zapłacić 2.19 za kWh to jeszcze za ponadczas trzeba dołożyć. Tymczasem przy 150kW w 45 minut wciągniesz 112kWh, nie ma chyba jeszcze auta z takim akumulatorem.

Ja czasem ładuję się na GW przy okazji zakupów, ale nie wpinam się wtedy w DC (bo po co?) tylko w AC skąd ciągnę sobie 8kW i w darmowych 180minutach mam auto naładowane od 0 do 75% lub, co bardziej prawdopodobne od 30 do 90%. A i tak najczęściej biorę GW tylko po to żeby mieć dobre miejsce parkingowe na jakieś szybkie 20-minutowe zakupy, a czy w tym czasie wpadnie mi 3kWh z AC czy 10kWh z DC to dla mnie żadna różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, format napisał:

 

Ja tylko chciałbym dodać że w greenwayu limit wspomnianych 45 minut obowiązuje na ładowarkach do 150kW. Oczywiście można być idiotą i podłączyć do takiej samochód pobierający 20kW, a karmić tłuszczę która żadnego pojęcia o EV nie ma że aby naładować samochód do pełna to nie dość że trzeba zapłacić 2.19 za kWh to jeszcze za ponadczas trzeba dołożyć. Tymczasem przy 150kW w 45 minut wciągniesz 112kWh, nie ma chyba jeszcze auta z takim akumulatorem.

Ja czasem ładuję się na GW przy okazji zakupów, ale nie wpinam się wtedy w DC (bo po co?) tylko w AC skąd ciągnę sobie 8kW i w darmowych 180minutach mam auto naładowane od 0 do 75% lub, co bardziej prawdopodobne od 30 do 90%. A i tak najczęściej biorę GW tylko po to żeby mieć dobre miejsce parkingowe na jakieś szybkie 20-minutowe zakupy, a czy w tym czasie wpadnie mi 3kWh z AC czy 10kWh z DC to dla mnie żadna różnica.

Może nie mam doświadczenia dużego z takimi ładowarkami, bo ładowałem kilka razy i to na bezpłatnych. Za każdym razem robiliśmy coś innego w czasie ładowania, czy to jedliśmy obiad w trasie czy robiliśmy zakupy. Z pkt użytkownika to trochę słabe jak mam z zegarkiem w ręku jeść obiad bo kończy się czas 8-). 180min to ok, ale 45min to dla mnie znak, że trzeba to omijać szerokim łukiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sherif napisał:

180min to ok, ale 45min to dla mnie znak, że trzeba to omijać szerokim łukiem.

 

Ale wiesz o tym że samochodem który jest w stanie przyjąć DC 150kW możesz też się podpiąć przez Type2 i załadować się z mocą swojej ładowarki pokładowej, zazwyczaj do 22kW? I płacisz wtedy mniej za prąd i masz limitu 180 minut. Niestety w Polsce zajmowanie słupków przez auta które już się nie ładują jest nagminne, co i zresztą widać na drogach, przeciętny Kowalski widzi jedynie czubek własnego nosa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, format napisał:

 

Ale wiesz o tym że samochodem który jest w stanie przyjąć DC 150kW możesz też się podpiąć przez Type2 i załadować się z mocą swojej ładowarki pokładowej, zazwyczaj do 22kW? I płacisz wtedy mniej za prąd i masz limitu 180 minut. Niestety w Polsce zajmowanie słupków przez auta które już się nie ładują jest nagminne, co i zresztą widać na drogach, przeciętny Kowalski widzi jedynie czubek własnego nosa.

Nie zawsze. W ładowarce pod Decathlonem pod którym kilka razy ładowałem przez type 2 idzie max 5kW. Kolejna ładowarka, blisko mojego domu, ma ... gniazdka 230V :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, format napisał:

Niestety w Polsce zajmowanie słupków przez auta które już się nie ładują jest nagminne, co i zresztą widać na drogach, przeciętny Kowalski widzi jedynie czubek własnego nosa.

Widać to na parkingach osiedlowych, gdzie nie zawsze trafi się paru zj**ów, którzy zaparkują na 2 miejscach, żeby móc sobie szeroko drzwi otworzyć, a to że potem sąsiad nie na gdzie zaparkować mają w d... 

Dlatego cieszcie się póki w tym kraju jeździ mało ev i infrastruktura publiczna jest w miarę dostępna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, sherif napisał:

Nie zawsze. W ładowarce pod Decathlonem pod którym kilka razy ładowałem przez type 2 idzie max 5kW. Kolejna ładowarka, blisko mojego domu, ma ... gniazdka 230V :).

 

Ale mówimy o greenwayu przecież.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, iwik napisał:

Dlatego cieszcie się póki w tym kraju jeździ mało ev i infrastruktura publiczna jest w miarę dostępna.

 

Jako że wiemy już że załadowanie EV na 100km kosztuje 160zł to ja jestem spokojny.

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, iwik napisał:

Dlatego cieszcie się póki w tym kraju jeździ mało ev i infrastruktura publiczna jest w miarę dostępna.

Cieszymy się ;]

Dlatego właśnie jak będzie drogo na ładowarkach, to nie będzie problemu ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 hours ago, format said:

 

Jako że wiemy już że załadowanie EV na 100km kosztuje 160zł to ja jestem spokojny.

 

Dzięki kącikowi możemy sie dowiedzieć, jak bardzo ciężkie i nieopłacalne jest używanie EV.

Musimy się szybko ich pozbyć i wrócić do poważnych samochodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, HelixSv napisał:

Dzięki kącikowi możemy sie dowiedzieć, jak bardzo ciężkie i nieopłacalne jest używanie EV.

Dla jednych opłacalne, dla innych nie. Dla mnie nie. I to wynika z czystej matematyki, a nie z opinii autokącikowiczów. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, format napisał:

Ale wiesz o tym że samochodem który jest w stanie przyjąć DC 150kW możesz też się podpiąć przez Type2 i załadować się z mocą swojej ładowarki pokładowej, zazwyczaj do 22kW? I płacisz wtedy mniej za prąd i masz limitu 180 minut.

no i to jest cenna uwaga, o innych stawkach za kWh to wiedziałem, ale o różnych limitach nie.

Wracając do kwestii tego felietonu, pytanie czy Balkan nie wiedział (wątpię), wiedział i przedstawił to celowo (wątpię), chciał pokazać efektywność w zimie - tylko w takim wypadku brakuje wyraźnego odniesienia do warunków i porównania z inną temp +5-10*.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Ozarek napisał:

Wracając do kwestii tego felietonu, pytanie czy Balkan nie wiedział (wątpię), wiedział i przedstawił to celowo (wątpię), chciał pokazać efektywność w zimie - tylko w takim wypadku brakuje wyraźnego odniesienia do warunków i porównania z inną temp +5-10*.

 

Balkan jest po prostu śmieszkiem, który w jednym 10-minutowym filmiku jest w stanie opowiadać jak bardzo nie szanuje nierzetelnego dziennikarstwa tylko po to by po 2 minutach przeprowadzić nierzetelny felieton. Mógłby się zapisać do PiSu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Ozarek napisał:

no i to jest cenna uwaga, o innych stawkach za kWh to wiedziałem, ale o różnych limitach nie.

Wracając do kwestii tego felietonu, pytanie czy Balkan nie wiedział (wątpię), wiedział i przedstawił to celowo (wątpię), chciał pokazać efektywność w zimie - tylko w takim wypadku brakuje wyraźnego odniesienia do warunków i porównania z inną temp +5-10*.

 

 

 

Chciał by dyskutowano, linkowano itd.

Cel osiągnięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Ozarek napisał:

no i to jest cenna uwaga, o innych stawkach za kWh to wiedziałem, ale o różnych limitach nie.

Wracając do kwestii tego felietonu, pytanie czy Balkan nie wiedział (wątpię), wiedział i przedstawił to celowo (wątpię), chciał pokazać efektywność w zimie - tylko w takim wypadku brakuje wyraźnego odniesienia do warunków i porównania z inną temp +5-10*.

 

 

Uzupełniając wpis formata:

 

https://greenwaypolska.pl/wp-content/uploads/sites/7/2019/10/gwpl-pl-cennik-01.12.2019-1.pdf

 

Gdyby B. zrobił rozbiór na czynniki tej tabelki byłoby ciekawe? NIE! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.