Blues_Brother Napisano 20 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2021 Dzień dobry, Panowie i Panie, Mam chyba jakąś niesprawność (zaczęło się chyba), mianowicie rano na zimnym prawie systematycznie przy ruszaniu gaśnie mi silnik, tzn. Obroty spadają przy puszczaniu sprzęgła i lekkim gazowaniu do tak niskich, że silnik gaśnie Czy tttm czy może to wina jakiejś niesprawności. Jak silnik pochodzi z 2-3 minuty to problem znika. Poza tym obroty nie falują, błędów żadnych przy metodzie na gaz-hamulec nie zgłasza, kontrolki nie wskazują żadnych awarii. W necie poczytałem o zaworze egr (erg?) i przepływomierzu. Czy to to? Może ktoś rozwiązał podobny problem. Poza tym auto jedzie normalne, przyspiesza żwawo, obroty nie falują ani na zimnym, ani na ciepłym. Pomożecie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 20 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2021 Ja bym stawiał bardziej na uszczelkę kolektora dolotowego. Przepływomierz nie naprawia się po 3 min. pracy silnika. Egr podobnie. Jeśli masz przepustnicę sterowaną pneumatycznie, to może ona się nie otwiera (zacina). Albo gdzieś jest nieszczelność, która zamyka się po lekkim podgrzaniu. Można napompować dolot sprężarką (0,1bara starczy) i polać połączenia wodą z mydłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blues_Brother Napisano 20 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2021 Dzięki, liczyłem na Ciebie, a mamy może kogoś ograniętego na forum z okolic Sandomierza/Rzeszowa aby mógł zobaczyć co może być grane? Jeszcze jedno mi się przypomniało, a może będzie też miało związek z moją usterką, a mianowicie średnio co drugi raz nie odpala za pierwszym razem. Za to za drugim zawsze. Kiedys w passacie trzeba bylo wymienic kostkę stacyjki, w astrze jest podobnie? Zasilanie jest na wskazniki, wszystkie kontrolki gasna jak trzeba a trzeba 2 razy chełtać. Tak się zastanawiam, czy paliwo z przewodów schodzi do baku jak postoi ? I dlatego zanim pompa nie nabije ciśnienia w przewodach spadają obroty przy ruszaniu (spowodowane zwiększonym zapotrzebowaniem na paliwo)? Muszę zrobić kilka prób i dwa/trzy razy kluczykiem przekręcić aby pompa podała więcej paliwa w przewody i zobaczyć czy pomaga bo może gdzieś je zapowietrza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 21 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2021 Jeśli paliwo schodzi, to po włączeniu zapłonu usłyszysz jak pompa przepycha powietrze. To pierwsze nieudane odpalanie, jest niezależne od czasu pracy rozrusznika? Nie odpali nawet jak będziesz kręcił 10 sekund? Spróbuj z otwartymi drzwiami. Będziesz lepiej słyszał, czy pompa włącza się po przekręceniu kluczyka. Może faktycznie jest na wykończeniu. Pomogłoby podłączenie kompa i obserwacja ciśnienia paliwa w listwie. Na upartego można by nawet miernikiem podpiąć się pod czujnik ciśnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blues_Brother Napisano 24 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2021 (edytowane) Ok. Parę prób wykonanych. Moim zdaniem pompa chodzi ok, przy przekręceniu parę razy kluczykiem pompę słychać tylko za pierwszym razem, przynajmniej takie mam wrażenie. To co zaobserwowałem. Sobota 10°C auto pali od strzała, po 2 s wsteczny gaz i jedziemy. Bez żadnego problemu. Niedziela 6°C procedura jak w sobotę, obroty padają poniżej 800, auto gaśnie, powtórne odpalenie gaśnie ponownie, znowu odpalenie więcej gazu, obroty koło 2000 i jedziemy, bez problemu, chociaż trochę mułowato. Ale to nie jest rozwiazanie, bo zaraz sprzegło będzie do wymiany. Tak się zastanawiam, czy może być to przyczyną zatkanego filtra paliwa. Bo oczywiście także może to być lewe powietrze, klejące wtryski, świece żarowe.....itp. Dalej jak auto pochodzi ze 2 minuty to jedzie idealnie. Błędów żadnych nie zgłasza. Może mamy kogoś ze południowo wschodniej lub południowej polski kto mógłby mi zrobić diagnozę na komputerze i wykluczyć pewne elementy? Oficjalnie w oplu to Warszawa/Radom dixi car mają taką usługę. Reszta się nie chwali. Drugą sprawa, czy mamy jakiś ulubiony sklep gdzie kupujemy materiały eksploatacyjne? Bo chciałem cały serwis zrobić. Pozdrawiam. Edycja: spalanie z baku 5,5 l/100 km, czyli tyle ile raportują w Internecie. Wtryski chyba nie leją, kapeluszem nie jestem. Spalanie większe niż uzyskiwałem w passacie b5 1.9 tdi przy takim samym stylu jazdy Edytowane 24 Stycznia 2021 przez Blues_Brother Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 24 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2021 Ja bym jednak nie lekceważył zaworu EGR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blues_Brother Napisano 1 Lutego 2021 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2021 (edytowane) Cześć, Dzisiaj w ogóle nie odpalił. -16 I klapa. Kręciłem koło 5 razy, po 2,3 razy grzałem świecami. Nic. Koło 12 było -4 zrobiłem 3 podejścia podobnie jak rano. Bez skutku. Akumulator ładuje się w domu. Co może być mojej asterce? Filtr paliwa A dokładniej wkład z filtrona już kupiony, jak tylko odpali jadę do mechanika na wymianę. W środę ma być na plusie, może dam radę. Czekam na porady Pozd Edytowane 1 Lutego 2021 przez Blues_Brother Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 1 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2021 Jeśli wytrąciła się parafina w filtrze, to bez wymiany, albo grzania (choćby suszarką do włosów) się nie obejdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blues_Brother Napisano 2 Lutego 2021 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2021 Czekam na ocieplenie klimatu Środa ma być plus 5 i deszcz. Poczekam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 2 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2021 Jeżeli parafina zakleiła filtr to +5 st C może nie wystarczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blues_Brother Napisano 3 Lutego 2021 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2021 (edytowane) Witam wszystkich, Dzisiaj plus 7, śnieg cały stopniał. Podłączyłem wczoraj naładowany akumulator i odpaliłem. Poszło od strzała, z tak zwanego półobrotu. Auto Zawiozłem do mechanika na jutrzejszą wymianę filtra paliwa. Sprawdził przy okazji świece, wszystkie grzeją. Jutro ma być nowy filtr paliwa i jakaś diagnostyka co dalej. Zaczynam się zastanawiać, czy nie zmienić stacji paliw. Ktoś ma pomysł dlaczego auto mi szaleje? Pozdrawiam Edycja: auto wróciło od mechanika. Filtr wymieniony, z autem wszystko ok, świece, czujniki, temperatura zewnętrzną ok. Prawdopodobnie przyczyną to słaba jakość paliwa. Dzisiaj -7 zobaczymy co dalej. Do paliwa wolałem magicznego środka przeciw wytracaniu się parafiny, zatankowalem 15l paliwa zimowego i zobaczymy co dalej. Bonus jest taki,że Panowie w gratisie aktywowali mi kompiter pokladowy i teraz musze nauczyc sie co on a tych magicznych kodach pokazuje Aktualizacja: problem powrócił, to Nie paliwo. Edytowane 7 Lutego 2021 przez Blues_Brother Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blues_Brother Napisano 18 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2021 (edytowane) Sprawa rozwiązana. Trzeba było parę bakow paliwa wyjeżdżać. Jakiś syf się nazbierał. Znowu nowy filtr paliwa i wszystko jest ok. Uzupelnienie: po przejechaniu około 3 tyś. Nie to auto. Zamulił je wcześniejszy użytkownik. Nie korzystał z mocy .teraz nie ma żadnych problemów. Pozd Edytowane 26 Maja 2021 przez Blues_Brother Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.