Skocz do zawartości

Astra h 1.3 cdti gaśnie przy ruszaniu


Blues_Brother

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

 

Panowie i Panie,

Mam chyba jakąś niesprawność (zaczęło się chyba), mianowicie rano na zimnym prawie systematycznie przy ruszaniu gaśnie mi silnik, tzn. Obroty spadają przy puszczaniu sprzęgła i lekkim gazowaniu do tak niskich, że silnik gaśnie

Czy tttm czy może to wina jakiejś niesprawności. Jak silnik pochodzi z 2-3 minuty to problem znika.

 

Poza tym obroty nie falują, błędów żadnych przy metodzie na gaz-hamulec nie zgłasza, kontrolki nie wskazują żadnych awarii.

 

W necie poczytałem o zaworze egr (erg?) i przepływomierzu. Czy to to?

Może ktoś rozwiązał podobny problem.

 

Poza tym auto jedzie normalne, przyspiesza żwawo, obroty nie falują ani na zimnym, ani na ciepłym.

 

Pomożecie 😀

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym stawiał bardziej na uszczelkę kolektora dolotowego.

Przepływomierz nie naprawia się po 3 min. pracy silnika. Egr podobnie.

Jeśli masz przepustnicę sterowaną pneumatycznie, to może ona się nie otwiera (zacina). Albo gdzieś jest nieszczelność, która zamyka się po lekkim podgrzaniu. Można napompować dolot sprężarką (0,1bara starczy) i polać połączenia wodą z mydłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, liczyłem na Ciebie, a mamy może kogoś ograniętego na forum z okolic Sandomierza/Rzeszowa aby mógł zobaczyć co może być grane?

 

Jeszcze jedno mi się przypomniało, a może będzie też miało związek z moją usterką, a mianowicie średnio co drugi raz nie odpala za pierwszym razem.  Za to za drugim zawsze. Kiedys w passacie trzeba bylo wymienic kostkę stacyjki, w astrze jest podobnie? Zasilanie jest na wskazniki, wszystkie kontrolki gasna jak trzeba a trzeba 2 razy chełtać.

 

Tak się zastanawiam, czy paliwo z przewodów schodzi do baku jak postoi ?

I dlatego zanim pompa nie nabije ciśnienia w przewodach spadają obroty przy ruszaniu (spowodowane zwiększonym zapotrzebowaniem na paliwo)?

 

Muszę zrobić kilka prób i dwa/trzy razy kluczykiem przekręcić aby pompa podała więcej paliwa w przewody i zobaczyć czy pomaga bo może gdzieś je zapowietrza?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli paliwo schodzi, to po włączeniu zapłonu usłyszysz jak pompa przepycha powietrze.

To pierwsze nieudane odpalanie, jest niezależne od czasu pracy rozrusznika? Nie odpali nawet jak będziesz kręcił 10 sekund?

Spróbuj z otwartymi drzwiami. Będziesz lepiej słyszał, czy pompa włącza się po przekręceniu kluczyka.

Może faktycznie jest na wykończeniu. Pomogłoby podłączenie kompa i obserwacja ciśnienia paliwa w listwie. Na upartego można by nawet miernikiem podpiąć się pod czujnik ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Parę prób wykonanych.

Moim zdaniem pompa chodzi ok, przy przekręceniu parę razy kluczykiem pompę słychać tylko za pierwszym razem, przynajmniej takie mam wrażenie.

 

To co zaobserwowałem. Sobota 10°C auto pali od strzała, po 2 s wsteczny gaz i jedziemy. Bez żadnego problemu.

Niedziela 6°C procedura jak w sobotę, obroty padają poniżej 800, auto gaśnie, powtórne odpalenie gaśnie ponownie, znowu odpalenie więcej gazu, obroty koło 2000 i jedziemy, bez problemu, chociaż trochę mułowato. Ale to nie jest rozwiazanie, bo zaraz sprzegło będzie do wymiany.

 

Tak się zastanawiam, czy może być to przyczyną zatkanego filtra paliwa. Bo oczywiście także może to być lewe powietrze, klejące wtryski, świece żarowe.....itp.

 

Dalej jak auto pochodzi ze 2 minuty to jedzie idealnie. Błędów żadnych nie zgłasza.

 

Może mamy kogoś ze południowo wschodniej  lub południowej polski kto mógłby mi zrobić diagnozę na komputerze i wykluczyć pewne elementy? Oficjalnie w oplu to Warszawa/Radom dixi car mają taką usługę. Reszta się nie chwali.

 

Drugą sprawa, czy mamy jakiś ulubiony sklep gdzie kupujemy materiały eksploatacyjne? Bo chciałem cały serwis zrobić.

 

Pozdrawiam.

 

 

Edycja: spalanie z baku 5,5 l/100 km, czyli tyle ile raportują w Internecie. Wtryski chyba nie leją, kapeluszem nie jestem. Spalanie większe niż uzyskiwałem w passacie b5 1.9 tdi przy takim samym stylu jazdy 🤬

Edytowane przez Blues_Brother
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Dzisiaj w ogóle nie odpalił. -16 I klapa.

Kręciłem koło 5 razy, po 2,3 razy grzałem świecami. Nic.

Koło 12 było -4 zrobiłem 3 podejścia podobnie jak rano. Bez skutku. Akumulator ładuje się w domu.

 

Co może być mojej asterce?

 

Filtr paliwa A dokładniej wkład z filtrona już kupiony, jak tylko odpali jadę do mechanika na wymianę. W środę ma być na plusie, może dam radę.

 

Czekam na porady 😀

 

Pozd 

Edytowane przez Blues_Brother
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

Dzisiaj plus 7, śnieg cały stopniał.

Podłączyłem wczoraj naładowany akumulator i odpaliłem. Poszło od strzała, z tak zwanego półobrotu. 

Auto Zawiozłem do mechanika na jutrzejszą wymianę filtra paliwa. Sprawdził przy okazji świece, wszystkie grzeją.

Jutro ma być nowy filtr paliwa i jakaś diagnostyka co dalej.

Zaczynam się zastanawiać, czy nie zmienić stacji paliw.

 

Ktoś ma pomysł dlaczego auto mi szaleje?

 

Pozdrawiam

 

Edycja: auto wróciło od mechanika. Filtr wymieniony, z autem wszystko ok, świece, czujniki, temperatura zewnętrzną ok. Prawdopodobnie przyczyną to słaba jakość paliwa. Dzisiaj -7 zobaczymy co dalej. Do paliwa wolałem magicznego środka przeciw wytracaniu się parafiny, zatankowalem 15l paliwa zimowego i zobaczymy co dalej.

Bonus jest taki,że Panowie w gratisie aktywowali mi kompiter pokladowy i teraz musze nauczyc sie co on a tych magicznych kodach pokazuje 😀

 

Aktualizacja: problem powrócił, to Nie paliwo. 

Edytowane przez Blues_Brother
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Sprawa rozwiązana. 

Trzeba było parę bakow  paliwa wyjeżdżać. Jakiś syf  się nazbierał.

Znowu nowy filtr paliwa i wszystko jest ok.

 

Uzupelnienie: po przejechaniu około 3 tyś. Nie to auto. Zamulił je wcześniejszy użytkownik. Nie korzystał z mocy 😀.teraz nie ma żadnych problemów. 

 

Pozd

Edytowane przez Blues_Brother
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.