Skocz do zawartości

Nowy samochód sportowy do 100.000zł


BartekM02

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, spad napisał:

Opel Calibra, Forb Probe, Mazda MX5, BMW Z3, Opel Astra G Coupe

Calibra zdecydowanie tak, probe chyba tez (choc nie do końca dobrze pamiętam ten model) Mazdę to sam wymieniłem ;) a piszac o BMW myslalem głownie o Z3

Astra coupe  to taka mniejsza Calibra?

jak juz sięgamy do takich modeli to może jeszcze VW corrado i pewenie parę historycznych modeli Alfy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, delco napisał:

Calibra zdecydowanie tak, probe chyba tez (choc nie do końca dobrze pamiętam ten model) Mazdę to sam wymieniłem ;) a piszac o BMW myslalem głownie o Z3

Astra coupe  to taka mniejsza Calibra?

jak juz sięgamy do takich modeli to może jeszcze VW corrado i pewenie parę historycznych modeli Alfy ;)

 

Nawet Fiat Barchetta się załapie. :) Prawda jest taka, że teraz masowi producenci aut odeszli od modeli o linii sportowej, jak widać rynek zweryfikował oczekiwania klientów, którzy nie chcą dwóch aut, jednego sportowego, drugiego np. rodzinnego. Stąd modele RS, S, etc. Z ostatnich produkowanych aut o wyglądzie sportowym to przychodzi mi na myśl Peugeot RCZ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, spad napisał:

 

Nawet Fiat Barchetta się załapie. :) Prawda jest taka, że teraz masowi producenci aut odeszli od modeli o linii sportowej, jak widać rynek zweryfikował oczekiwania klientów, którzy nie chcą dwóch aut, jednego sportowego, drugiego np. rodzinnego. Stąd modele RS, S, etc. Z ostatnich produkowanych aut o wyglądzie sportowym to przychodzi mi na myśl Peugeot RCZ

jakby m,nie bylo stać ;)

Ilustracja

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Dla mnie sportowym samochodem w rozumieniu cywilnym pomijając Porsche, Ferari, etc., to był Opel Calibra, Forb Probe, Mazda MX5, BMW Z3, Opel Astra G Coupe i temu podobne wydmuszki. Czyli coś co wyglądało sportowo i dawało lepsze osiągi od podobnych modeli aut w wersji sedan lub combi. Bo wszystkie Octavie RS, Golfy GTI, Audi S, etc. to ciężko uznać za auta sportowe choć wiadomo, że osiągami pozwalają na wiele. 
Calibra, probę czy astra nazwać sportowymi 8]

Bardziej sportowe od nich są dobrze przygotowane 126p :haha:

Usportowione to wszelakie GTI rs etc.. i tto zdecydowanie lepiej jeździ niż wyżej wymienione :)

łubu dubu, łubu dubu niech żyje prezes naszego klubu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mokrii napisał:

Calibra, probę czy astra nazwać sportowymi 8]

Bardziej sportowe od nich są dobrze przygotowane 126p :haha:

Usportowione to wszelakie GTI rs etc.. i tto zdecydowanie lepiej jeździ niż wyżej wymienione :)

łubu dubu, łubu dubu niech żyje prezes naszego klubu
 

 

Tak jak pisałem, chodzi bardziej o wygląd i nawiązaniu budą do aut sportowych. Jak dobrze pamiętam to Calibra i Probe w swoich latach w porównaniu do aut na ulicy potrafiły więcej. Wiadomo, że teraz byle Octavia by je objechała, ale te 30 lat temu to jednak miały charakter sportowy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Tak jak pisałem, chodzi bardziej o wygląd i nawiązaniu budą do aut sportowych. Jak dobrze pamiętam to Calibra i Probe w swoich latach w porównaniu do aut na ulicy potrafiły więcej. Wiadomo, że teraz byle Octavia by je objechała, ale te 30 lat temu to jednak miały charakter sportowy 
To źle pamiętasz default_zlosnik.gif
Bo one Calibra czy probe/rx6 to były 2 drzwiowe odmiany produkowanych wectr/626 te same silniki i zawieszenia.

Ostatnie z takich aut to astra GTC czy seat Leon w wersji 3drzwiowej



łubu dubu, łubu dubu niech żyje prezes naszego klubu


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subaru BRZ/Toyota GT86
Kiedyś dawno temu znajomy stwierdził że mnie podwiezie ( jechał z babą) a ja miałem się wcisnąć na tył w hondzie crx :bzik: crx tak jak i gt86 to auto max 3 osobowe ;]

łubu dubu, łubu dubu niech żyje prezes naszego klubu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, mokrii napisał:

Kiedyś dawno temu znajomy stwierdził że mnie podwiezie ( jechał z babą) a ja miałem się wcisnąć na tył w hondzie crx :bzik: crx tak jak i gt86 to auto max 3 osobowe

Dzieci od biedy z tyłu. I auta głównie do zabawy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, mokrii napisał:

Kiedyś dawno temu znajomy stwierdził że mnie podwiezie ( jechał z babą) a ja miałem się wcisnąć na tył w hondzie crx :bzik: crx tak jak i gt86 to auto max 3 osobowe ;]

łubu dubu, łubu dubu niech żyje prezes naszego klubu
 

 

Kiedys mialem nieprzyjemnosc podrozowac CRXem z tyłu 😄 mam 192cm wzrostu 😄 W integrze walnalem głową w szybę klapy :) bo tam jest na tyle nisko, ze o to niedtrudno, a szyba klapy już jest nad głowami pasażerów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Filipfm napisał:

 

Kazdy SUV jest sportowy. Nawet Sportowo-Użytkowy :) 

 

Przy czym 100 k za nowe auto to w obecnych czasach nie rozpieszcza, no chyba, ze ma być nowe jak w Jaya, czyli po 2000r ;) 

 

edit. A może kolega pomylił autokacik z albicla i przyszedł potrollować. Dwa wpisy ten samej treści w tym samym wątku, w dodatku przeklejone skądś bo jakieś smieci z formatowania zostały?

 

https://www.money.pl/forum/nowy-samochod-sportowy-do-100-000zl-t5194529.html

 

https://www.forumsamochodowe.pl/nowy-samochod-sportowy-do-100-000zl-vt123805.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, spad napisał:

Tak jak pisałem, chodzi bardziej o wygląd i nawiązaniu budą do aut sportowych. Jak dobrze pamiętam to Calibra i Probe w swoich latach w porównaniu do aut na ulicy potrafiły więcej. Wiadomo, że teraz byle Octavia by je objechała, ale te 30 lat temu to jednak miały charakter sportowy 

 

Calibra owszem, Probe raczej nadrabiał wyglądem, jego następca Cougar miał mocniejszy silnik 2.5 v6. Do tego dorzuciłbym Prelude, Celicę.

Dla młodego człowieka, który założył ten wątek miałbym radę, aby na swoje pierwsze auto wybrał jakiegoś fajnie wyglądającego hatchbacka. Albo od biedy coupe, choć teraz nie ma zbyt wiele modeli z takim nadwoziem.
Eventi - jeśli rzeczywiście na stole jest 100 tys złotych - może jakiś Civ Type-R, oczywiście już kilkuletni, bądź Polo/Golf GTi.

 

Kupowanie mocnego auta na początek dla niedoświadczonego kierowcy to doskonały przepis na notkę w prasie o tragicznym wypadku czwórki nastolatków, którzy zakończyli na drzewie nocny powrót z dyskoteki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 hours ago, camel00 said:

 

Pamiętam, że wrażenie z środka tego samochodu i jego zachowanie na drodze przypominało grę w węża na Nokii. Wąskie, długie i przód zapominał, że ciągnie tył. ;)

tyle ze calibra miała dwie fajne fersje  ;] 

 

4x4 i V6  4x4 :ok: 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 hours ago, Bartłomiej said:

Probe raczej nadrabiał wyglądem, jego następca Cougar miał mocniejszy silnik 2.5 v6. Do tego dorzuciłbym Prelude, Celicę.

coguar chyba nie miał 4x4 

 preluda i miała 4ws  a celica była też jako 4gt  :serducha: 

 

 

o wspomnianej wczesniej barchetta  moge tylko  zrobić :pad:;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, mokrii napisał:

tyle ze calibra miała dwie fajne fersje  ;] 

4x4 i V6  4x4 :ok:

 

Jeden lubi blondynki, drugi lizać znaczki.

To był kieski samochód ;) Jego poprzednik - Manta B - korodował na folderze reklamowym ale miał przynajmniej urok motoryzacji lat 80 (babcina kanapa z długą maską); następca Astra - była tak nijaka, że ciężko się do czegokolwiek przyczepić. Każdy z wymienionych na Wiki konkurentów (Audi Coupé, Fiat Coupé, Ford Cougar, Ford Probe, Honda Prelude, Mazda MX-6, Peugeot 406 coupé, Toyota Celica, Volkswagen Corrado, Volvo C70) jest lepszy w jakiś sposób od Calibry (technicznie lub wizualnie). Produkowane w tym samym czasie BMW e36 coupe, które występowało jednocześnie w sedanie, cabrio, kompocie i turasie, prowadziło się milion razy lepiej i nie wyglądało jak motoryzacyjny odpowiednik Just5. Jedyną zaletą Calibry była prezencja wystarczająca do wyrwania maniury w Mielnie albo innym Ekwadorze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mokrii napisał:

niestety  ;] ale w wiekszosci te agro juz rdza zeżarła 

 

jak teraz widzisz calibre to jest to seryjna i dobrze zachowana  :ok:  

Zgadza się, podobnie Golfy 3. Agro wymiera, a było czasem na coś popatrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.01.2021 o 19:09, mokrii napisał:

 preluda i miała 4ws  a celica była też jako 4gt  :serducha: 

 

Celica z początku lat '90 - generacja V - miała zarówno 4WD, 4WS oraz zawieszenie TEMS, czyli aktywne. Na rynku japońskim był silnik 3S-GE (redtop) o mocy powyżej 200KM, na rynek EU ten silnik miał tylko 156KM.... ale i tak dawał dużo frajdy, zwłaszcza gdy się go pogoniło do 5.5 tys obrotów.

GT4 to była generacja VI. Napęd na 4 łapy, doładowany silnik i moc 200KM. Niestety, napęd na 2 koła więcej kosztował około 200kg masy, więc osiągi wcale się przez to dramatycznie nie poprawiały względem wolnossaka. Natomiast napęd robił swoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.01.2021 o 02:20, Bartłomiej napisał:

Eventi - jeśli rzeczywiście na stole jest 100 tys złotych - może jakiś Civ Type-R, oczywiście już kilkuletni, bądź Polo/Golf GTi.

 

Zdaje sie wymaganiem byl automat. Wiec Szczawik odpada. W Polo/Gofrze jakies DSG znajdzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.01.2021 o 17:47, sdss napisał:

Mylisz sie, Sportowe to jest Mitsubaszi( geny Lancer) albo Jagular( geny XJ220) , napisał bym Alfa ale to dużo pali 😂

 

Jak zwykle próbujesz ale nie wychodzi. Mitsubaszi jest terenowe (geny Pajero!) a Jagular rzeczywiście chyba jest sportowy. Na wszelki jednak wypadek kupiłem modele, które potrafią ten sport ukryć. Wyrosłem z chodzenia w dresie i adidasach więc po co mi sportowe auto?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.01.2021 o 09:56, delco napisał:

Postanowił dozbierać do 100 tys euro...

Ale ciekawe jest  co dla kogo jest samochodem sportowym ( absolutnie nie wysmiewając się i nie ironizując z czyichs opinii)

U części wystarczy "mocny" silnik bez konieczności jakiejś sportowej  linii nadwozia , choć z drugiej strony padł to czas 8,5 sekundy do setki - co IMO nie do końca jest wyznacznikiem "sportowości.

Tak zastanawiam sie co dla mnie jest wyznacznikiem "sportowości" auta. na pewno krótki czas przyspieszania do 100 km/h - choć tesla  jako samochód sportowy do mnie nie przemawia a z kolei tryumph spitfire https://pl.wikipedia.org/wiki/Triumph_Spitfire

bez watpliwości sportowym samochodem jest/był

Jak sie zastanowie to chyba  dla mnie najważniejszy jest wygląd i prowadzenie (przy czym dobre osiągi pomagają a nie przeszkadzają) - prowadzenie  bardziej w znaczeniu zachowywania sie na zakrętach - chyba że komus chodzi o bycie mistrzem prostej. No i jak sie zastanowiłem (krótko przyznaję) to poza samochodami typu lamborgini, bugatti czy inne ferrari pozostaje niewiele  bo ew porsche (ale nie modele typu SUV), aston martin, czy jakas inna corvetta. Z tańszych pewnie załapałby się jakis mecedes, mustang czy BMW - choc to raczej dla konsjerża  oraz  jako coś np dla opiekunki odwozacej dziecko do przedszkola ( żeby młodemu obciachu nie robić) mazda MX5.

Oraz coś co za mna chodzi od wielu lat - Morgan ;)

 

 

Korci mnie sportowy samochód, który do setki przyspiesza w... 10 sekund. A jest sportowy nie tylko z nazwy.

:ok:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

Korci mnie sportowy samochód, który do setki przyspiesza w... 10 sekund. A jest sportowy nie tylko z nazwy.

:ok:

 

 

Parę postów wyżej wkleiłem alfę która do setki przyspiesza w 15 sekund - IMO jak najbardziej sportowy samochód ;) 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, delco napisał:

Parę postów wyżej wkleiłem alfę która do setki przyspiesza w 15 sekund - IMO jak najbardziej sportowy samochód ;) 

 

Ten który ja mam na myśli jest nowy i obecnie produkowany.

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Dark_Knight napisał:

 

Jak zwykle próbujesz ale nie wychodzi. Mitsubaszi jest terenowe (geny Pajero!) a Jagular rzeczywiście chyba jest sportowy. Na wszelki jednak wypadek kupiłem modele, które potrafią ten sport ukryć. Wyrosłem z chodzenia w dresie i adidasach więc po co mi sportowe auto?

 

Lancera Evolution to 23 lata historia w rajdach, Pajero Dakar itd... Marka z wieloma sukcesami w sporcie.  F type? AR  4C, tą samą droga idzie Alpine z a110. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, sdss napisał:

Lancera Evolution to 23 lata historia w rajdach, Pajero Dakar itd... Marka z wieloma sukcesami w sporcie.  F type? AR  4C, tą samą droga idzie Alpine z a110. 

 

Ale mój Ałtlander był terenowy, a nie sportowy!

;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.01.2021 o 08:41, BartekM02 napisał:

Cześć, chciałem w tym roku kupić mój pierwszy samochód i wybrałem kategorię samochodów sportowych. Jestem zielony w temacie samochodów, dlatego chciałbym abyście mi pomogli wybrać tak abym nie żałował zakupu. Zależy mi na tym żeby był on 4-osobowy z automatyczną skrzynią biegów. Liczę na pomoc i pozdrawiam.
 

W204 AMG... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.01.2021 o 22:14, Bartłomiej napisał:

 

Celica z początku lat '90 - generacja V - miała zarówno 4WD, 4WS oraz zawieszenie TEMS, czyli aktywne. Na rynku japońskim był silnik 3S-GE (redtop) o mocy powyżej 200KM, na rynek EU ten silnik miał tylko 156KM.... ale i tak dawał dużo frajdy, zwłaszcza gdy się go pogoniło do 5.5 tys obrotów.

GT4 to była generacja VI. Napęd na 4 łapy, doładowany silnik i moc 200KM. Niestety, napęd na 2 koła więcej kosztował około 200kg masy, więc osiągi wcale się przez to dramatycznie nie poprawiały względem wolnossaka. Natomiast napęd robił swoje.

 

Celina GT4 jest dramatycznie ciężkim samochodem. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.01.2021 o 02:20, Bartłomiej napisał:

 

Calibra owszem, Probe raczej nadrabiał wyglądem, jego następca Cougar miał mocniejszy silnik 2.5 v6. Do tego dorzuciłbym Prelude, Celicę.

Dla młodego człowieka, który założył ten wątek miałbym radę, aby na swoje pierwsze auto wybrał jakiegoś fajnie wyglądającego hatchbacka. Albo od biedy coupe, choć teraz nie ma zbyt wiele modeli z takim nadwoziem.
Eventi - jeśli rzeczywiście na stole jest 100 tys złotych - może jakiś Civ Type-R, oczywiście już kilkuletni, bądź Polo/Golf GTi.

 

Kupowanie mocnego auta na początek dla niedoświadczonego kierowcy to doskonały przepis na notkę w prasie o tragicznym wypadku czwórki nastolatków, którzy zakończyli na drzewie nocny powrót z dyskoteki.

Nowa Civic Type-R kosztuje ponad 100k, ale jest to bardzo fajne autko. Może po prostu dołożę i problem z głowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.01.2021 o 14:02, Filipfm napisał:

Dyskusja rozgorzała, ale zainteresowanego brak 😄 Nie logował się w zasadzie od opublikowania posta 😄 moze na innych forach mu lepiej pomogli

Nie dostawałem powiadomień w ogóle na Maila, chociaż miałem je włączone. Ale zgadza się, pomogli mi na niemieckim forum gdzie zrozumieli o co mi chodzi i wymienili przynajmniej z 10 modeli samochodów które mnie zainteresowały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, BartekM02 napisał:

Nie dostawałem powiadomień w ogóle na Maila, chociaż miałem je włączone. Ale zgadza się, pomogli mi na niemieckim forum gdzie zrozumieli o co mi chodzi i wymienili przynajmniej z 10 modeli samochodów które mnie zainteresowały.

To napisz proszę który z tych 10 uznałes za najbardziej odpowiadający

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, BartekM02 napisał:

 

Sport w Hondzie to wersja wyposazenia. 

Chwilowo z uwagi na polityke EU ale i durna polotyke Hondy jedyna wersja z tym silnikiem. A dokladniej sport plus. Calkiem fajnie jezdzi. Ma zawias z regulacja i fabrycznie na ogol wiecej niz deklarowana moc. A w latwy sposob mozna to dmuchnac na ok 220KM i robi 0-100 w niskie 6sek. 

Jednak TypeR to inny swiat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Filipfm napisał:

 

Sport w Hondzie to wersja wyposazenia. 

Chwilowo z uwagi na polityke EU ale i durna polotyke Hondy jedyna wersja z tym silnikiem. A dokladniej sport plus. Calkiem fajnie jezdzi. Ma zawias z regulacja i fabrycznie na ogol wiecej niz deklarowana moc. A w latwy sposob mozna to dmuchnac na ok 220KM i robi 0-100 w niskie 6sek. 

Jednak TypeR to inny swiat. 

Ehh... Co myślisz o Seacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.