bochumil Napisano 23 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2021 Z powodu poniedziałkowych, porannych mrozów znajoma nie mogła odpalić swojej Pandzi. Silnik to oczywiście benzyna 1.2. Odpaliła na drugi dzień kiedy mrozy zelżały. Co się okazuje, cały czas świeci się kontrolka oleju. Olej jest. Wezwała jakiegoś mechanika i ten stwierdził, że prawdopodobnie spalił się sterownik silnika Auto normalnie odpala, jeździ. Na forum Fiata znalazłem podobne przypadki, które zdarzały się w podobnych okolicznościach czyli przy srogich mrozach i tam kontrolka oleju po jakimś czasie/po kilku odpaleniach samoistnie gasła. Pytanie zatem - co to się stanęło? Czy prawdę mówi mechanik - na podstawie rzekomo popalonych wtyczek, że podczas odpalania w mrozy mogło dojść do spalenia sterownika silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 23 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2021 4 minutes ago, bochumil said: Z powodu poniedziałkowych, porannych mrozów znajoma nie mogła odpalić swojej Pandzi. Silnik to oczywiście benzyna 1.2. Odpaliła na drugi dzień kiedy mrozy zelżały. Co się okazuje, cały czas świeci się kontrolka oleju. Olej jest. Wezwała jakiegoś mechanika i ten stwierdził, że prawdopodobnie spalił się sterownik silnika Auto normalnie odpala, jeździ. Na forum Fiata znalazłem podobne przypadki, które zdarzały się w podobnych okolicznościach czyli przy srogich mrozach i tam kontrolka oleju po jakimś czasie/po kilku odpaleniach samoistnie gasła. Pytanie zatem - co to się stanęło? Czy prawdę mówi mechanik - na podstawie rzekomo popalonych wtyczek, że podczas odpalania w mrozy mogło dojść do spalenia sterownika silnika? Jak by spalilo sterownik silnika to by raczej nie odpalal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
resmiki Napisano 23 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2021 Mogło i nie. Wróżenie z fusów. Ja bym sprawdził roznicę potencjałow miedzy masą akumulatora, karoserii i sterownika silnika na poczatek. Mogły sie gdzies styki popsuc przy dlugim odpalaniu. Poza tym spalenie sterownika to na moje ma dużo gorsze konsekwencje. Jak to nie to to pomierzyłbym na czujniku oleju. Cos jest nie tak ze stykami w instalacji. Teoretycznie jest mozliwe, ze jak masa kiepska to prady poszly inna drogą i gdzies uszkodziły styki. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 23 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2021 13 minut temu, Maciej__ napisał: Jak by spalilo sterownik silnika to by raczej nie odpalal Mnie też się tak wydaje. Obstawiam, że mechanik chce dorobić do pensji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 23 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2021 Po pierwsze jechać do warsztatu i niech sprawdzą czy faktycznie jest smarowanie choć raczej jest skoro jeszcze jeździ Tak czy owak sprawdzić gdzie jest czujnik ciśnienia i go podmienić względnie zobaczyć czy kontrolka gaśnie jak kabelek z czujnika damy do masy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 23 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2021 3 minuty temu, volf6 napisał: Po pierwsze jechać do warsztatu i niech sprawdzą czy faktycznie jest smarowanie choć raczej jest skoro jeszcze jeździ Pandzia zrobiła rundkę po osiedlu, a że kontrolka nie gasła to zabroniłem dziewczynie dalszych wycieczek aż do wyjaśnienia usterki. Miałem jechać do niej podpiąć kompa i sprawdzić ewentualne błędy, ale mechanik mnie wyprzedził Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 23 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2021 Ja mhm, spalony sterownik i auto jezdzi Podepnij kompa i sprawdź co i jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 23 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2021 3 minuty temu, Vadero napisał: Ja mhm, spalony sterownik i auto jezdzi Podepnij kompa i sprawdź co i jak. Nie da rady. Mechanik wsiadł do auta w którym ponoć spalił się sterownik i odjechał nim do swojego warsztatu 7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patgaw Napisano 24 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2021 To ja bym zabral auto od tego mechanika jak on takie diagnozy stawia 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 24 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2021 Czujnik ciśnienia oleju. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 24 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2021 13 godzin temu, Maciej__ napisał: Jak by spalilo sterownik silnika to by raczej nie odpalal Pytanie co się spaliło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 24 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2021 7 minutes ago, sherif said: Pytanie co się spaliło. A czemu mialoby sie cokolwiek spalic od mrozu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 24 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2021 Godzinę temu, Maciej__ napisał: A czemu mialoby sie cokolwiek spalic od mrozu? W Fiacie różne rzeczy mogą się zdarzyć . Kiedyś ASO też mi powiedziało, że spalił się obwód w ECU. Nie wierzyłem im, a mieli racje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 24 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2021 Cały czas się świeci nawet jak kluczyka nie ma w stacyjce? Najpierw bym ściągnął wtyczkę z czujnika ciśnienia oleju i sprawdził czy zgaśnie kontrolka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 24 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2021 28 minut temu, steyr napisał: Cały czas się świeci nawet jak kluczyka nie ma w stacyjce? Najpierw bym ściągnął wtyczkę z czujnika ciśnienia oleju i sprawdził czy zgaśnie kontrolka. Nie cały czas. W trakcie pracy silnika. Teraz to już niech się martwi posiadaczka auta. Trochę się pospieszyła z wzywaniem mechanika. Teraz musi się liczyć z kosztami wymiany nawet całego silnika - zależnie od inwencji mechanika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 24 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2021 1 minutę temu, bochumil napisał: Teraz musi się liczyć z kosztami wymiany nawet całego silnika - zależnie od inwencji mechanika No sterownik na pewno będzie miała drugi Obstawiam, że do wymiany jest czujnik ciśnienia oleju i to wszystko. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 24 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2021 16 godzin temu, Maciej__ napisał: Jak by spalilo sterownik silnika to by raczej nie odpalal Najpierw odpalił by i chodził nierówno, jak z padniętą cewka, a później zdechł. Przerabiałem w Punto 2fl z 2005 roku, przy przebiegu 190kkk, nowa centralka z firmy Kocar, montaż i jazda dalej. Do 235kkm pojazd u mnie. Wada tych centralek, że są montowane zbyt blisko silnika, bo do silnika, a nie obok i za gorąco im jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 24 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2021 @bochumil Teraz odbierajac auto o ile oczwiscie diagnoza sie potwierdzi i "padl" sterownik to1. Faktura na to co zrobil/wymienil2. Elementy wymienione odebraćReszte w/g uznania i podejrzen co do uczciwosciWysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 24 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2021 2 minuty temu, Pipper napisał: Przerabiałem w Punto 2fl z 2005 roku, przy przebiegu 190kkk, nowa centralka z firmy Kocar, montaż i jazda dalej. Do 235kkm pojazd u mnie. Wada tych centralek, że są montowane zbyt blisko silnika, bo do silnika, a nie obok i za gorąco im jest. Ten sam problem dotyczył Stilo 1.6 16V od 2001-2005 z silnikiem Fiata. W 2006 roku Fiat zaczął montować silnik oplowski i sterownik z silnika przeniesiono w inne miejsce. Problem zniknął. Objawy awarii sterowinika pojawiały się po nagrzaniu silnika do temperatury roboczej. Przysłowiowa choinka błędów oraz gaśnięcie silnika. Auto dało się odpalić o po ostygnięciu. Objawy zbliżone co CPW, aczkolwiek w sterowniku zapisywała się cała lista błędów, łącznie z błędem awarii sterownika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaceq Napisano 24 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2021 11 minutes ago, bochumil said: Ten sam problem dotyczył Stilo 1.6 16V od 2001-2005 z silnikiem Fiata. W 2006 roku Fiat zaczął montować silnik oplowski i sterownik z silnika przeniesiono w inne miejsce. Problem zniknął. Objawy awarii sterowinika pojawiały się po nagrzaniu silnika do temperatury roboczej. Przysłowiowa choinka błędów oraz gaśnięcie silnika. Auto dało się odpalić o po ostygnięciu. Objawy zbliżone co CPW, aczkolwiek w sterowniku zapisywała się cała lista błędów, łącznie z błędem awarii sterownika. Zimne luty w ECU... Miałem dawno temu fiata uno, padł mi moduł zapłonowy, wymieniłem po roku jakoś znowu padł... Ale zauważyłem że jak ogrzalem go suszarka to działał, on był taka guma zalany od dołu, wydłubałem to, całość przelutowalem i chodził jak nowy, ciepło i wibracje (montowany był na aparacie zapłonowym) robiły swoje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 24 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2021 18 minutes ago, jaceq said: Zimne luty w ECU... Miałem dawno temu fiata uno, padł mi moduł zapłonowy, wymieniłem po roku jakoś znowu padł... Ale zauważyłem że jak ogrzalem go suszarka to działał, on był taka guma zalany od dołu, wydłubałem to, całość przelutowalem i chodził jak nowy, ciepło i wibracje (montowany był na aparacie zapłonowym) robiły swoje. Tez to wymienialismy z ojcem w Uno 1.0 lata temu 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
resmiki Napisano 24 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2021 Pytanie co się spaliło.Rozrusznik bierze dużo prądu. Duży prąd na styku to tym większe napiecie im gorszy styk masy. Prąd sztuka innej drogi. Poszło przez kabel masy czujnika ciśnienia i spaliło po drodze jakiś styk w wiazce. Nie ma masy na czujniku albo slaba to czujnik daje zawyzone napiecie. Taka jest moja teoria. Czysto teoretyczna, bo nie wiem jak sygnały kraza w tym przypadku.Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 24 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2021 Godzinę temu, bochumil napisał: Ten sam problem dotyczył Stilo 1.6 16V od 2001-2005 z silnikiem Fiata. W 2006 roku Fiat zaczął montować silnik oplowski i sterownik z silnika przeniesiono w inne miejsce. Problem zniknął. Objawy awarii sterowinika pojawiały się po nagrzaniu silnika do temperatury roboczej. Przysłowiowa choinka błędów oraz gaśnięcie silnika. Auto dało się odpalić o po ostygnięciu. Objawy zbliżone co CPW, aczkolwiek w sterowniku zapisywała się cała lista błędów, łącznie z błędem awarii sterownika. W Stilo 1.6 z 2002 roku do przebiegu 180kkm nie doświadczyłem, później pojechało dalej. Ale cewki wszystkie zmieniłem przy 120kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 24 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2021 Godzinę temu, Pipper napisał: Wada tych centralek, że są montowane zbyt blisko silnika, bo do silnika, a nie obok i za gorąco im jest. Podobnie było w Oplu, już nie pamiętam w których silnikach, ale 1.4/1.6, tam się piny kruszyły od temperatury i wibracji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 24 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2021 Mam Punto 2 FL z 2003r 1.2 16v od przebiegu 78kkm, obecnie 257kkm i nie miałem problemów z sterownikiem czy inne podobne. Jedyny problem elektryczny od strony silnika to raz grzałka sondy lambda [lpg] i czujnik wałka rozrzadu. Oba błędy objawały się tylko kontrolką Check, tak to normalnie auto jeździło. Generalnie bardzo udana jednostka, idiotoodporna łykają lpg jak młody pelikan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 24 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2021 40 minut temu, resmiki napisał: Rozrusznik bierze dużo prądu. Duży prąd na styku to tym większe napiecie im gorszy styk masy. Prąd sztuka innej drogi. Poszło przez kabel masy czujnika ciśnienia i spaliło po drodze jakiś styk w wiazce. Nie ma masy na czujniku albo slaba to czujnik daje zawyzone napiecie. Taka jest moja teoria. Czysto teoretyczna, bo nie wiem jak sygnały kraza w tym przypadku. Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka Przeciez czujnik cisnienia oleju jest masowany do silnika-wiec jak prad mogl go spalic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 24 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2021 Zakładam, że to sterownik IAW 59F One dość często padają. Nie słyszałem jednak, żeby wówczas silnik normalnie pracował. Tu opis typowych objawów: Klik klik Jeżeli jednak to wina kompa to nie ma co dramatyzować bo za ok 200 zł kupujesz inny ze ściągniętym immo i wio. Pytanie ile sobie mechanik policzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 24 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2021 1 godzinę temu, Pipper napisał: Najpierw odpalił by i chodził nierówno, jak z padniętą cewka, a później zdechł. Przerabiałem w Punto 2fl z 2005 roku, przy przebiegu 190kkk, nowa centralka z firmy Kocar, montaż i jazda dalej. Do 235kkm pojazd u mnie. Wada tych centralek, że są montowane zbyt blisko silnika, bo do silnika, a nie obok i za gorąco im jest. Tam chyba bardziej chodziło o drgania, które prowadziły do zimnych lutów. Były firmy w kraju specjalizujące się w naprawach tych ECU. Też mi padł w trasie . Godzinę temu, resmiki napisał: Rozrusznik bierze dużo prądu. Duży prąd na styku to tym większe napiecie im gorszy styk masy. Prąd sztuka innej drogi. Poszło przez kabel masy czujnika ciśnienia i spaliło po drodze jakiś styk w wiazce. Nie ma masy na czujniku albo slaba to czujnik daje zawyzone napiecie. Taka jest moja teoria. Czysto teoretyczna, bo nie wiem jak sygnały kraza w tym przypadku. U dziadka w P2FL był taki problem z rozrusznikiem. Fiat przez jakiś czas pchał rozruszniki bodajże Hitachi, które powodowały duży spadek napięcia. W efekcie czego poza tym, że auto słabo paliło to wywalało kontrolkę przegrzania a termometr zamykał skalę . Była na to akcja serwisowa. Na szczęście się nic nie paliło i auto jeździło normalnie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 24 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2021 W dniu 23.01.2021 o 20:38, bochumil napisał: Z powodu poniedziałkowych, porannych mrozów znajoma nie mogła odpalić swojej Pandzi. Silnik to oczywiście benzyna 1.2. Odpaliła na drugi dzień kiedy mrozy zelżały. Co się okazuje, cały czas świeci się kontrolka oleju. Olej jest. Wezwała jakiegoś mechanika i ten stwierdził, że prawdopodobnie spalił się sterownik silnika Auto normalnie odpala, jeździ. Na forum Fiata znalazłem podobne przypadki, które zdarzały się w podobnych okolicznościach czyli przy srogich mrozach i tam kontrolka oleju po jakimś czasie/po kilku odpaleniach samoistnie gasła. Pytanie zatem - co to się stanęło? Czy prawdę mówi mechanik - na podstawie rzekomo popalonych wtyczek, że podczas odpalania w mrozy mogło dojść do spalenia sterownika silnika? Wymień prosty czujnik ciśnienia oleju w okolicy filtr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 24 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2021 6 godzin temu, DamU napisał: Zakładam, że to sterownik IAW 59F One dość często padają. Nie słyszałem jednak, żeby wówczas silnik normalnie pracował. Tu opis typowych objawów: Klik klik Jeżeli jednak to wina kompa to nie ma co dramatyzować bo za ok 200 zł kupujesz inny ze ściągniętym immo i wio. Pytanie ile sobie mechanik policzy. Zaczyna się od świec,potem cewka później sterownik... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 25 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2021 miałem 2x razy taką usterkę w stilo 1.4 - raz pomogło skasowanie alarmu, drugi raz wymiana czujnika ciśnienia: 50zł z wymianą problem zawsze się ujawniał przy niedoładowanym aku 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 25 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2021 7 godzin temu, jqr napisał: problem zawsze się ujawniał przy niedoładowanym aku Wydaje mi się, że tak właśnie było w tym przypadku. Z lektury podobnych tematów wywnioskowałem, że temat pojawia się podczas ostrych mrozów i że znika samoistnie - prawdopodobnie po lekkim podładowaniu aku z alternatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.