bochumil 2292 Posted January 23 Share Posted January 23 Z powodu poniedziałkowych, porannych mrozów znajoma nie mogła odpalić swojej Pandzi. Silnik to oczywiście benzyna 1.2. Odpaliła na drugi dzień kiedy mrozy zelżały. Co się okazuje, cały czas świeci się kontrolka oleju. Olej jest. Wezwała jakiegoś mechanika i ten stwierdził, że prawdopodobnie spalił się sterownik silnika Auto normalnie odpala, jeździ. Na forum Fiata znalazłem podobne przypadki, które zdarzały się w podobnych okolicznościach czyli przy srogich mrozach i tam kontrolka oleju po jakimś czasie/po kilku odpaleniach samoistnie gasła. Pytanie zatem - co to się stanęło? Czy prawdę mówi mechanik - na podstawie rzekomo popalonych wtyczek, że podczas odpalania w mrozy mogło dojść do spalenia sterownika silnika? Quote Link to post Share on other sites
Maciej__ 25577 Posted January 23 Share Posted January 23 4 minutes ago, bochumil said: Z powodu poniedziałkowych, porannych mrozów znajoma nie mogła odpalić swojej Pandzi. Silnik to oczywiście benzyna 1.2. Odpaliła na drugi dzień kiedy mrozy zelżały. Co się okazuje, cały czas świeci się kontrolka oleju. Olej jest. Wezwała jakiegoś mechanika i ten stwierdził, że prawdopodobnie spalił się sterownik silnika Auto normalnie odpala, jeździ. Na forum Fiata znalazłem podobne przypadki, które zdarzały się w podobnych okolicznościach czyli przy srogich mrozach i tam kontrolka oleju po jakimś czasie/po kilku odpaleniach samoistnie gasła. Pytanie zatem - co to się stanęło? Czy prawdę mówi mechanik - na podstawie rzekomo popalonych wtyczek, że podczas odpalania w mrozy mogło dojść do spalenia sterownika silnika? Jak by spalilo sterownik silnika to by raczej nie odpalal Quote Link to post Share on other sites
resmiki 1120 Posted January 23 Share Posted January 23 Mogło i nie. Wróżenie z fusów. Ja bym sprawdził roznicę potencjałow miedzy masą akumulatora, karoserii i sterownika silnika na poczatek. Mogły sie gdzies styki popsuc przy dlugim odpalaniu. Poza tym spalenie sterownika to na moje ma dużo gorsze konsekwencje. Jak to nie to to pomierzyłbym na czujniku oleju. Cos jest nie tak ze stykami w instalacji. Teoretycznie jest mozliwe, ze jak masa kiepska to prady poszly inna drogą i gdzies uszkodziły styki. 2 Quote Link to post Share on other sites
bochumil 2292 Posted January 23 Author Share Posted January 23 13 minut temu, Maciej__ napisał: Jak by spalilo sterownik silnika to by raczej nie odpalal Mnie też się tak wydaje. Obstawiam, że mechanik chce dorobić do pensji. Quote Link to post Share on other sites
volf6 3312 Posted January 23 Share Posted January 23 Po pierwsze jechać do warsztatu i niech sprawdzą czy faktycznie jest smarowanie choć raczej jest skoro jeszcze jeździ Tak czy owak sprawdzić gdzie jest czujnik ciśnienia i go podmienić względnie zobaczyć czy kontrolka gaśnie jak kabelek z czujnika damy do masy. 1 Quote Link to post Share on other sites
bochumil 2292 Posted January 23 Author Share Posted January 23 3 minuty temu, volf6 napisał: Po pierwsze jechać do warsztatu i niech sprawdzą czy faktycznie jest smarowanie choć raczej jest skoro jeszcze jeździ Pandzia zrobiła rundkę po osiedlu, a że kontrolka nie gasła to zabroniłem dziewczynie dalszych wycieczek aż do wyjaśnienia usterki. Miałem jechać do niej podpiąć kompa i sprawdzić ewentualne błędy, ale mechanik mnie wyprzedził Quote Link to post Share on other sites
Vadero 4899 Posted January 23 Share Posted January 23 Ja mhm, spalony sterownik i auto jezdzi Podepnij kompa i sprawdź co i jak. Quote Link to post Share on other sites
bochumil 2292 Posted January 23 Author Share Posted January 23 3 minuty temu, Vadero napisał: Ja mhm, spalony sterownik i auto jezdzi Podepnij kompa i sprawdź co i jak. Nie da rady. Mechanik wsiadł do auta w którym ponoć spalił się sterownik i odjechał nim do swojego warsztatu 7 Quote Link to post Share on other sites
patgaw 115 Posted January 24 Share Posted January 24 To ja bym zabral auto od tego mechanika jak on takie diagnozy stawia 1 1 Quote Link to post Share on other sites
sdss 699 Posted January 24 Share Posted January 24 Czujnik ciśnienia oleju. 1 Quote Link to post Share on other sites
sherif 2946 Posted January 24 Share Posted January 24 13 godzin temu, Maciej__ napisał: Jak by spalilo sterownik silnika to by raczej nie odpalal Pytanie co się spaliło. Quote Link to post Share on other sites
Maciej__ 25577 Posted January 24 Share Posted January 24 7 minutes ago, sherif said: Pytanie co się spaliło. A czemu mialoby sie cokolwiek spalic od mrozu? Quote Link to post Share on other sites
sherif 2946 Posted January 24 Share Posted January 24 Godzinę temu, Maciej__ napisał: A czemu mialoby sie cokolwiek spalic od mrozu? W Fiacie różne rzeczy mogą się zdarzyć . Kiedyś ASO też mi powiedziało, że spalił się obwód w ECU. Nie wierzyłem im, a mieli racje. Quote Link to post Share on other sites
steyr 319 Posted January 24 Share Posted January 24 Cały czas się świeci nawet jak kluczyka nie ma w stacyjce? Najpierw bym ściągnął wtyczkę z czujnika ciśnienia oleju i sprawdził czy zgaśnie kontrolka. Quote Link to post Share on other sites
bochumil 2292 Posted January 24 Author Share Posted January 24 28 minut temu, steyr napisał: Cały czas się świeci nawet jak kluczyka nie ma w stacyjce? Najpierw bym ściągnął wtyczkę z czujnika ciśnienia oleju i sprawdził czy zgaśnie kontrolka. Nie cały czas. W trakcie pracy silnika. Teraz to już niech się martwi posiadaczka auta. Trochę się pospieszyła z wzywaniem mechanika. Teraz musi się liczyć z kosztami wymiany nawet całego silnika - zależnie od inwencji mechanika Quote Link to post Share on other sites
analyzer64 3239 Posted January 24 Share Posted January 24 1 minutę temu, bochumil napisał: Teraz musi się liczyć z kosztami wymiany nawet całego silnika - zależnie od inwencji mechanika No sterownik na pewno będzie miała drugi Obstawiam, że do wymiany jest czujnik ciśnienia oleju i to wszystko. 1 Quote Link to post Share on other sites
Pipper 1094 Posted January 24 Share Posted January 24 16 godzin temu, Maciej__ napisał: Jak by spalilo sterownik silnika to by raczej nie odpalal Najpierw odpalił by i chodził nierówno, jak z padniętą cewka, a później zdechł. Przerabiałem w Punto 2fl z 2005 roku, przy przebiegu 190kkk, nowa centralka z firmy Kocar, montaż i jazda dalej. Do 235kkm pojazd u mnie. Wada tych centralek, że są montowane zbyt blisko silnika, bo do silnika, a nie obok i za gorąco im jest. Quote Link to post Share on other sites
WaWeR 275 Posted January 24 Share Posted January 24 @bochumil Teraz odbierajac auto o ile oczwiscie diagnoza sie potwierdzi i "padl" sterownik to1. Faktura na to co zrobil/wymienil2. Elementy wymienione odebraćReszte w/g uznania i podejrzen co do uczciwosciWysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka 3 Quote Link to post Share on other sites
bochumil 2292 Posted January 24 Author Share Posted January 24 2 minuty temu, Pipper napisał: Przerabiałem w Punto 2fl z 2005 roku, przy przebiegu 190kkk, nowa centralka z firmy Kocar, montaż i jazda dalej. Do 235kkm pojazd u mnie. Wada tych centralek, że są montowane zbyt blisko silnika, bo do silnika, a nie obok i za gorąco im jest. Ten sam problem dotyczył Stilo 1.6 16V od 2001-2005 z silnikiem Fiata. W 2006 roku Fiat zaczął montować silnik oplowski i sterownik z silnika przeniesiono w inne miejsce. Problem zniknął. Objawy awarii sterowinika pojawiały się po nagrzaniu silnika do temperatury roboczej. Przysłowiowa choinka błędów oraz gaśnięcie silnika. Auto dało się odpalić o po ostygnięciu. Objawy zbliżone co CPW, aczkolwiek w sterowniku zapisywała się cała lista błędów, łącznie z błędem awarii sterownika. Quote Link to post Share on other sites
jaceq 1434 Posted January 24 Share Posted January 24 11 minutes ago, bochumil said: Ten sam problem dotyczył Stilo 1.6 16V od 2001-2005 z silnikiem Fiata. W 2006 roku Fiat zaczął montować silnik oplowski i sterownik z silnika przeniesiono w inne miejsce. Problem zniknął. Objawy awarii sterowinika pojawiały się po nagrzaniu silnika do temperatury roboczej. Przysłowiowa choinka błędów oraz gaśnięcie silnika. Auto dało się odpalić o po ostygnięciu. Objawy zbliżone co CPW, aczkolwiek w sterowniku zapisywała się cała lista błędów, łącznie z błędem awarii sterownika. Zimne luty w ECU... Miałem dawno temu fiata uno, padł mi moduł zapłonowy, wymieniłem po roku jakoś znowu padł... Ale zauważyłem że jak ogrzalem go suszarka to działał, on był taka guma zalany od dołu, wydłubałem to, całość przelutowalem i chodził jak nowy, ciepło i wibracje (montowany był na aparacie zapłonowym) robiły swoje. Quote Link to post Share on other sites
Maciej__ 25577 Posted January 24 Share Posted January 24 18 minutes ago, jaceq said: Zimne luty w ECU... Miałem dawno temu fiata uno, padł mi moduł zapłonowy, wymieniłem po roku jakoś znowu padł... Ale zauważyłem że jak ogrzalem go suszarka to działał, on był taka guma zalany od dołu, wydłubałem to, całość przelutowalem i chodził jak nowy, ciepło i wibracje (montowany był na aparacie zapłonowym) robiły swoje. Tez to wymienialismy z ojcem w Uno 1.0 lata temu 1 Quote Link to post Share on other sites
resmiki 1120 Posted January 24 Share Posted January 24 Pytanie co się spaliło.Rozrusznik bierze dużo prądu. Duży prąd na styku to tym większe napiecie im gorszy styk masy. Prąd sztuka innej drogi. Poszło przez kabel masy czujnika ciśnienia i spaliło po drodze jakiś styk w wiazce. Nie ma masy na czujniku albo slaba to czujnik daje zawyzone napiecie. Taka jest moja teoria. Czysto teoretyczna, bo nie wiem jak sygnały kraza w tym przypadku.Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka 1 1 Quote Link to post Share on other sites
Pipper 1094 Posted January 24 Share Posted January 24 Godzinę temu, bochumil napisał: Ten sam problem dotyczył Stilo 1.6 16V od 2001-2005 z silnikiem Fiata. W 2006 roku Fiat zaczął montować silnik oplowski i sterownik z silnika przeniesiono w inne miejsce. Problem zniknął. Objawy awarii sterowinika pojawiały się po nagrzaniu silnika do temperatury roboczej. Przysłowiowa choinka błędów oraz gaśnięcie silnika. Auto dało się odpalić o po ostygnięciu. Objawy zbliżone co CPW, aczkolwiek w sterowniku zapisywała się cała lista błędów, łącznie z błędem awarii sterownika. W Stilo 1.6 z 2002 roku do przebiegu 180kkm nie doświadczyłem, później pojechało dalej. Ale cewki wszystkie zmieniłem przy 120kkm Quote Link to post Share on other sites
analyzer64 3239 Posted January 24 Share Posted January 24 Godzinę temu, Pipper napisał: Wada tych centralek, że są montowane zbyt blisko silnika, bo do silnika, a nie obok i za gorąco im jest. Podobnie było w Oplu, już nie pamiętam w których silnikach, ale 1.4/1.6, tam się piny kruszyły od temperatury i wibracji. Quote Link to post Share on other sites
steyr 319 Posted January 24 Share Posted January 24 Mam Punto 2 FL z 2003r 1.2 16v od przebiegu 78kkm, obecnie 257kkm i nie miałem problemów z sterownikiem czy inne podobne. Jedyny problem elektryczny od strony silnika to raz grzałka sondy lambda [lpg] i czujnik wałka rozrzadu. Oba błędy objawały się tylko kontrolką Check, tak to normalnie auto jeździło. Generalnie bardzo udana jednostka, idiotoodporna łykają lpg jak młody pelikan. Quote Link to post Share on other sites
wlad 1823 Posted January 24 Share Posted January 24 40 minut temu, resmiki napisał: Rozrusznik bierze dużo prądu. Duży prąd na styku to tym większe napiecie im gorszy styk masy. Prąd sztuka innej drogi. Poszło przez kabel masy czujnika ciśnienia i spaliło po drodze jakiś styk w wiazce. Nie ma masy na czujniku albo slaba to czujnik daje zawyzone napiecie. Taka jest moja teoria. Czysto teoretyczna, bo nie wiem jak sygnały kraza w tym przypadku. Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka Przeciez czujnik cisnienia oleju jest masowany do silnika-wiec jak prad mogl go spalic? Quote Link to post Share on other sites
DamU 193 Posted January 24 Share Posted January 24 Zakładam, że to sterownik IAW 59F One dość często padają. Nie słyszałem jednak, żeby wówczas silnik normalnie pracował. Tu opis typowych objawów: Klik klik Jeżeli jednak to wina kompa to nie ma co dramatyzować bo za ok 200 zł kupujesz inny ze ściągniętym immo i wio. Pytanie ile sobie mechanik policzy. Quote Link to post Share on other sites
sherif 2946 Posted January 24 Share Posted January 24 1 godzinę temu, Pipper napisał: Najpierw odpalił by i chodził nierówno, jak z padniętą cewka, a później zdechł. Przerabiałem w Punto 2fl z 2005 roku, przy przebiegu 190kkk, nowa centralka z firmy Kocar, montaż i jazda dalej. Do 235kkm pojazd u mnie. Wada tych centralek, że są montowane zbyt blisko silnika, bo do silnika, a nie obok i za gorąco im jest. Tam chyba bardziej chodziło o drgania, które prowadziły do zimnych lutów. Były firmy w kraju specjalizujące się w naprawach tych ECU. Też mi padł w trasie . Godzinę temu, resmiki napisał: Rozrusznik bierze dużo prądu. Duży prąd na styku to tym większe napiecie im gorszy styk masy. Prąd sztuka innej drogi. Poszło przez kabel masy czujnika ciśnienia i spaliło po drodze jakiś styk w wiazce. Nie ma masy na czujniku albo slaba to czujnik daje zawyzone napiecie. Taka jest moja teoria. Czysto teoretyczna, bo nie wiem jak sygnały kraza w tym przypadku. U dziadka w P2FL był taki problem z rozrusznikiem. Fiat przez jakiś czas pchał rozruszniki bodajże Hitachi, które powodowały duży spadek napięcia. W efekcie czego poza tym, że auto słabo paliło to wywalało kontrolkę przegrzania a termometr zamykał skalę . Była na to akcja serwisowa. Na szczęście się nic nie paliło i auto jeździło normalnie. 1 Quote Link to post Share on other sites
HARDTECHNO 260 Posted January 24 Share Posted January 24 W dniu 23.01.2021 o 20:38, bochumil napisał: Z powodu poniedziałkowych, porannych mrozów znajoma nie mogła odpalić swojej Pandzi. Silnik to oczywiście benzyna 1.2. Odpaliła na drugi dzień kiedy mrozy zelżały. Co się okazuje, cały czas świeci się kontrolka oleju. Olej jest. Wezwała jakiegoś mechanika i ten stwierdził, że prawdopodobnie spalił się sterownik silnika Auto normalnie odpala, jeździ. Na forum Fiata znalazłem podobne przypadki, które zdarzały się w podobnych okolicznościach czyli przy srogich mrozach i tam kontrolka oleju po jakimś czasie/po kilku odpaleniach samoistnie gasła. Pytanie zatem - co to się stanęło? Czy prawdę mówi mechanik - na podstawie rzekomo popalonych wtyczek, że podczas odpalania w mrozy mogło dojść do spalenia sterownika silnika? Wymień prosty czujnik ciśnienia oleju w okolicy filtr. Quote Link to post Share on other sites
HARDTECHNO 260 Posted January 24 Share Posted January 24 6 godzin temu, DamU napisał: Zakładam, że to sterownik IAW 59F One dość często padają. Nie słyszałem jednak, żeby wówczas silnik normalnie pracował. Tu opis typowych objawów: Klik klik Jeżeli jednak to wina kompa to nie ma co dramatyzować bo za ok 200 zł kupujesz inny ze ściągniętym immo i wio. Pytanie ile sobie mechanik policzy. Zaczyna się od świec,potem cewka później sterownik... Quote Link to post Share on other sites
jqr 320 Posted January 25 Share Posted January 25 miałem 2x razy taką usterkę w stilo 1.4 - raz pomogło skasowanie alarmu, drugi raz wymiana czujnika ciśnienia: 50zł z wymianą problem zawsze się ujawniał przy niedoładowanym aku 1 Quote Link to post Share on other sites
bochumil 2292 Posted January 25 Author Share Posted January 25 7 godzin temu, jqr napisał: problem zawsze się ujawniał przy niedoładowanym aku Wydaje mi się, że tak właśnie było w tym przypadku. Z lektury podobnych tematów wywnioskowałem, że temat pojawia się podczas ostrych mrozów i że znika samoistnie - prawdopodobnie po lekkim podładowaniu aku z alternatora. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.