Skocz do zawartości

Mało awaryjne auto używane - kompakt i okolice - 15-30 tys. zł.


Sknera

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich i proszę o radę :)

 

Poszukuję auta używanego o określonych cechach:

- dla 3 osobowej rodziny

- długość - okolice 440cm to maks

- niezamulacz - nie wiem jakim parametrem to określić - sugeruję się obecnie przyśpieszeniem do 100km/h (mniej niż 10 sekund byłoby fajnie), ale to nie do końca odwzorowuje rzeczywistość. Obecnie jeżdżę Clio II 1.2 i zdecydowanie ma ono za małe przyśpieszenie dla mnie - zarówno w ruchu miejskim jak i na trasie.

- preferowany suv, kompakt, mini-van

- codziennie trasa 2 x 13km, ogólnie 70% ruch miejski - 30% trasa

 

Wyposażenie KONIECZNE:

regulacja wysokości fotela, regulacja kierownicy, elektrycznie sterowane lusterka, klimatyzacja, el. szyby przód

Wyposażenie BYŁOBY FAJNIE:

tempomat, podłokietnik

 

Teraz kolejność priorytetów:

1. Mało awaryjne - to jest absolutnie najważniejsza cecha

2. Wcześniej wspomniana dynamika jazdy

3. ilość miejsca w środku - zwłaszcza dla kierowcy - "przysiadałem się" do kilku aut i np. Qashqai odpadł w przedbiegach ze względu na obijanie kolanem w tunel

4. niskie koszty eksploatacji - koszty napraw oraz ogólne koszty serwisowe

5. wyposażenie dodatkowe

 

Super byłoby auto w automacie, ale nigdzie nie znalazłem polecanych "niepsujących się" automatów z drugiej ręki w zakładanym budżecie.

Co byście doradzili? Zrobiłem research i niestety nic nie spełnia wymagań w 100% - stąd pewnie będzie trzeba pójść na kompromisy - ale może coś przeoczyłem. Zastanawiam się też czy lepiej auto nowsze "mniej uznane" czy starsze - w tej samej cenie.

 

Z mojego researchu wygląda to tak

- Opel Astra J 1.4T- trochę mało miejsca - znów obijałem kolanem - skrzynia M32 która ma opinię nietrwałej. Poza tym spełnia oczekiwania 

- Opel Meriva II 1.4T - tu już lepiej z miejscem dla kierowcy, siedzi się wyżej co dla mnie było na plus - problemy te same co w astrze. Dodatkowo nie podoba się drugiej połówce - a to ona robi większość kilometrów

- Ford Focus mk3 1.6 lub 2.0 oba Ecoboost- wszystko wydaje się ok - nie mogę tylko znaleźć jednoznacznej opinii na temat silników (wtrysk bezpośredni, turbo)

- Toyota Auris I - nic jej nie jest, podobają nam się bardziej wyżej wymienione propozycje. Ale ta Toyota ma opinię właśnie mało awaryjnej stąd tutaj ląduje. (niewysilone silniki) I tu nasuwa się pytanie lepiej starszą toyotę czy nowszego focusa w kontekście awaryjności?

- Toyota RAV4 III - w sumie też nic jej nie jest, kosztuje więcej niż pozostałe propozycje i nie wiem czy chcę tyle na auto w tym wieku przeznaczyć.

 

Ogólnie co do budżetu - im mniej tym lepiej. Ale jeśli dopłata x kwoty sprawi że dostępne staje się auto bardzo pasujące pod moje wymagania to z chęcią na to przystanę. Granicą jest 40 tys. zł za auto używane. 

 

Nastawiłem się na auta benzynowe ze względu na przeważający ruch miejski. Trasa dzienna też jest typowo miejska. 

 

Dodatkowo pytanie ogólne - gdzie kupować żeby się nie naciąć. Nawet trochę przepłacając. Pierwszeństwo będą miały oferty prywatne  z polskich salonów. Ale czy firmy w stylu autohero warto rozważać? Czy są jakieś godne zaufania firmy ściągające auta z np. niemiec. Rzetelne komisy?

Edytowane przez Sknera
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stałem przed podobnym wyborem i miałem 2 faworytów Laguna 3,  za 30 starczy na 2011/2012 r czyli polift z 2.0 benzyna lub Citroen c5 też z 2.0 benzyna te silniki były wkładanie do 2010r  . Oba auta mają długość niestety większa bo 4800 mowa o kombi. Oba nadają się do gazu w razie jak coś Citroen lepiej znosi gaz niz Reno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megane III. Wszystko w jednym. Tanie w zakupie, tanie w eksploatacji i niepsujące się. Tylko nie 1.6 wolnossące - dramat w komforcie użytkowania. A i nie wykluczaj diesla. W Megane FAP jest całkowicie bezobsługowy i niesprawiający problemów.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

z kompaktów polecam CIVIC VIII (UFO) w benzynie 1.8. Kupiony z pewnych rąk jest w zasadzie gwarancją bezawaryjnej eksploatacji. Od nowości użytkowałem takie auto przez 9 lat i miałem zero - literalnie: zero jakichkolwiek awarii.

Według mnie ma obszerne wnętrze i jeden z większych bagażników w swojej klasie. Silnik 1.8 nie jest może demonem prędkości (ok 8,9 do setki), ale umożliwia sprawne a nawet bardzo sprawne przemieszczanie się, dodatkowo rewanżuje się rozsądnym zużyciem paliwa - moje może raz czy dwa przekroczyło 9 litrów jak wpadłem w mega-korek.

Do wad zaliczyłbym skrzypiące plastiki - u mnie ogarnęło to ASO ale ich mocno ścignąłem na gwarancji, i niestety ale trochę słabo wyciszone wnętrze. Przy większych prędkościach silnik jest dość wyraźnie słyszalny. Nie każdemu też może przypaść do gustu charakterystyka zawieszenia, które jest nastawione raczej na doznania sportowe (rewelacyjne trzymanie się w zakrętach!), niż komfort jazdy.

O wyglądzie się nie wypowiadam bo to rzecz gustu, ale dla mnie to był pełen odjazd w dobrym tego słowa znaczeniu.

IMHO w czasach kiedy był produkowany, do CIVIC-a UFO nie miał startu żaden inny porównywalny cenowo kompakt.

 

Reasumując - osobiście bardzo polecam, chociaż może być trudno wyhaczyć dobry egzemplarz w rozsądnej cenie bo na rynku jest sporo sprowadzone szrotu.

 

Pzdr - Artur S.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Civic VIII (UFO) powinno spełnić wymagania. Miałem 7 lat - zupełnie bezawaryjne auto w moim przypadku.

Silnik 1.8 - bezawaryjny, tani w eksploatacji, nawet do LPG się nadaje. Rozrząd na łańcuchu, relatywnie niskie spalanie przy "mądrej" jeździe. Dynamika bardzo przyzwoita. 

Koniecznie po liftingu w 2009r - sporo poprawek. 

Manualna skrzynia bardzo dobra. Z automatów unikaj i-shift w przedliftingowych (to skrzynia zrobotyzowana). W poliftingówkach jest automat hydrokinetyczny - tracisz na osiągach, ale jest bezawaryjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Citric napisał:

Miałem takie same priorytety i nieco wyższy budżet to wyszedł mi nowy C-Elysee 1,6 VTi. Właśnie mija 4 lat eksploatacji i jestem nadal zadowolony.

Jeśli to ten silnik kooperacji BMW i PSA to unikać jak ognia - mam złe doświadczenia z VTI. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Phil_ips napisał:

Megane III. Wszystko w jednym. Tanie w zakupie, tanie w eksploatacji i niepsujące się. Tylko nie 1.6 wolnossące - dramat w komforcie użytkowania. A i nie wykluczaj diesla. W Megane FAP jest całkowicie bezobsługowy i niesprawiający problemów.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka
 

Możesz wyjaśnić co masz na myśli "Tylko nie 1.6 wolnossące - dramat w komforcie użytkowania" ?

Chodzi o brak dynamiki czy problemy z awaryjnością? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toyota Corolla 1.6 E12 z końca produkcji. Mechanicznie nie do zajechania. Dla 3 osobowej rodziny w sam raz. Ostatnio bardzo podrożały. Ładny egzemplarz znajdziesz poniżej 15 tys zł. Można znaleźć z trwałym hydraulicznym automatem Aisin. 

Edytowane przez aviator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Artur S. napisał:

Witam,

z kompaktów polecam CIVIC VIII (UFO) w benzynie 1.8. Kupiony z pewnych rąk jest w zasadzie gwarancją bezawaryjnej eksploatacji. Od nowości użytkowałem takie auto przez 9 lat i miałem zero - literalnie: zero jakichkolwiek awarii.

Według mnie ma obszerne wnętrze i jeden z większych bagażników w swojej klasie. Silnik 1.8 nie jest może demonem prędkości (ok 8,9 do setki), ale umożliwia sprawne a nawet bardzo sprawne przemieszczanie się, dodatkowo rewanżuje się rozsądnym zużyciem paliwa - moje może raz czy dwa przekroczyło 9 litrów jak wpadłem w mega-korek.

Do wad zaliczyłbym skrzypiące plastiki - u mnie ogarnęło to ASO ale ich mocno ścignąłem na gwarancji, i niestety ale trochę słabo wyciszone wnętrze. Przy większych prędkościach silnik jest dość wyraźnie słyszalny. Nie każdemu też może przypaść do gustu charakterystyka zawieszenia, które jest nastawione raczej na doznania sportowe (rewelacyjne trzymanie się w zakrętach!), niż komfort jazdy.

O wyglądzie się nie wypowiadam bo to rzecz gustu, ale dla mnie to był pełen odjazd w dobrym tego słowa znaczeniu.

IMHO w czasach kiedy był produkowany, do CIVIC-a UFO nie miał startu żaden inny porównywalny cenowo kompakt.

 

Reasumując - osobiście bardzo polecam, chociaż może być trudno wyhaczyć dobry egzemplarz w rozsądnej cenie bo na rynku jest sporo sprowadzone szrotu.

 

Pzdr - Artur S.

 

Ceny Civic VIII generacji z 2010/2011 z teoretycznie pewną przeszłością ~30 k zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Phil_ips napisał:

Megane III. Wszystko w jednym. Tanie w zakupie, tanie w eksploatacji i niepsujące się. Tylko nie 1.6 wolnossące - dramat w komforcie użytkowania. A i nie wykluczaj diesla. W Megane FAP jest całkowicie bezobsługowy i niesprawiający problemów.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka
 

 

Dokładnie, ten silnik psuje cała radość z posiadania tego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciek.Be napisał:

Ceny Civic VIII generacji z 2010/2011 z teoretycznie pewną przeszłością ~30 k zł.

... oj, może braknąć, albo ta przeszłość nie będzie pewna. 

 

ja swojego sprzedałem jesienią ubiegłego roku - 2011, polski, serwis poza aso, bezwypadkowy - 37,5kPLN

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, PingNoMore napisał:

Fiat Bravo II. Koniecznie z silnikiem  minimum 1.4 Turbo. Ładne, zgrabne, żwawe auto. 

 

Miałem właśnie zaproponować Bravo ;) Najlepiej 1.4 tJet

Choć multijety chyba też były udane.

Ewentualnie, można pomyśleć o bliźniaczej Delcie - ciekawy design (czy ładny rzecz gustu), regulowana tylna kanapa, ledowe światła dzienne wizualnie odmładzają auto.

 

Oczywiście Corolla czy Civic jak najbardziej też, ale może być trudniej o dobry egzemplarz, no i przy podobnej cenie będą starsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Sknera napisał:

Gdyby większe auta wchodziły w grę to nie byłoby tematu. Szukałbym C5 liftback właśnie ze wspomnianym silnikiem - takie małe marzenie. Niestety problemy z parkingiem oraz małe doświadczenie drugiego kierowcy dyskwalifikują takie auto.

C5 liftback to tylko stare generacje

Ostatni wypust X7 czyli od 2008 to tylko sedan lub kombi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo odpowiedzi - a jednak nie tak blisko wyboru. Spodziewałem się że któraś z moich propozycji znajdzie się z aprobatą :P

5 godzin temu, Phil_ips napisał:

Megane III. Wszystko w jednym. Tanie w zakupie, tanie w eksploatacji i niepsujące się. Tylko nie 1.6 wolnossące - dramat w komforcie użytkowania. A i nie wykluczaj diesla. W Megane FAP jest całkowicie bezobsługowy i niesprawiający problemów.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka
 

Ogólnie propozycja fajna bo autko tańsze - ale jak z awaryjnością:

https://www.wyborkierowcow.pl/uzywane-renault-megane-iii-2008-2016-opinie/

https://autokult.pl/t/56182,renault-megane-3-generacji

 

5 godzin temu, Artur S. napisał:

Witam,

z kompaktów polecam CIVIC VIII (UFO) w benzynie 1.8. Kupiony z pewnych rąk jest w zasadzie gwarancją bezawaryjnej eksploatacji. Od nowości użytkowałem takie auto przez 9 lat i miałem zero - literalnie: zero jakichkolwiek awarii.

Według mnie ma obszerne wnętrze i jeden z większych bagażników w swojej klasie. Silnik 1.8 nie jest może demonem prędkości (ok 8,9 do setki), ale umożliwia sprawne a nawet bardzo sprawne przemieszczanie się, dodatkowo rewanżuje się rozsądnym zużyciem paliwa - moje może raz czy dwa przekroczyło 9 litrów jak wpadłem w mega-korek.

Do wad zaliczyłbym skrzypiące plastiki - u mnie ogarnęło to ASO ale ich mocno ścignąłem na gwarancji, i niestety ale trochę słabo wyciszone wnętrze. Przy większych prędkościach silnik jest dość wyraźnie słyszalny. Nie każdemu też może przypaść do gustu charakterystyka zawieszenia, które jest nastawione raczej na doznania sportowe (rewelacyjne trzymanie się w zakrętach!), niż komfort jazdy.

O wyglądzie się nie wypowiadam bo to rzecz gustu, ale dla mnie to był pełen odjazd w dobrym tego słowa znaczeniu.

IMHO w czasach kiedy był produkowany, do CIVIC-a UFO nie miał startu żaden inny porównywalny cenowo kompakt.

 

Reasumując - osobiście bardzo polecam, chociaż może być trudno wyhaczyć dobry egzemplarz w rozsądnej cenie bo na rynku jest sporo sprowadzone szrotu.

 

Pzdr - Artur S.

 

Niestety wygląd niemal przekreśla ten wybór. Gdyby nie fakt że auto jest bardzo pożądane na rynku i przez to trzyma cenę to bardzo bym go rozważał (mimo nie pasującej nam estetyki) - a tak obawiam się wbicia na minę.

5 godzin temu, ghost2255 napisał:

Toyota Verso. Niezawodny, wyżej się siedzi, wyposażenie powinno być odpowiednie. Spełnia chyba wszystkie warunki.

Z chęcią - tylko cena. Przeglądając otomoto wychodzi na to że warto mieć 40k+

4 godziny temu, Citric napisał:

Miałem takie same priorytety i nieco wyższy budżet to wyszedł mi nowy C-Elysee 1,6 VTi. Właśnie mija 4 lat eksploatacji i jestem nadal zadowolony.

Też rozważałem nowego Tipo - jednak za 60 tys. zł miałbym auto które nie do końca spełnia moje oczekiwania. Dodatkowo szkoda byłoby mi jakiejkolwiek obcierki na parkingu pod blokiem.

3 godziny temu, kravitz napisał:

W/g tytułu. Mitsubishi Lancer

Za duże.

3 godziny temu, zinger napisał:

Scenic 3.

Z chęcią - wygląd "trochę" nie pasuje, ale nad tym można popracować. Jak wypada awaryjność w porównaniu z merivą? 

3 godziny temu, aviator napisał:

Toyota Corolla 1.6 E12 z końca produkcji. Mechanicznie nie do zajechania. Dla 3 osobowej rodziny w sam raz. Ostatnio bardzo podrożały. Ładny egzemplarz znajdziesz poniżej 15 tys zł. Można znaleźć z trwałym hydraulicznym automatem Aisin. 

Czy nie za stara? Czy nie lepiej Auris I? Tutaj znowu wracamy do pytania z pierwszego posta - lepiej stary i bardziej uznany, czy nowszy a mniej uznany. Co mniej awaryjne?

3 godziny temu, robciolas napisał:

Honda Jazz/Fit, Kia Venga/ Hyundai ix20.

Małe minivany a w środku całkiem pojemne.

U koreańców z motorem 1.6 będzie automat hydrauliczny.

Wygląd dla mnie okropny, ale drugiej połówce się podobają... więc mogą być. Cena z automatem to też 40k +

No i czy nie będzie w nich za mało miejsca względem takiej  merivy?

2 godziny temu, PingNoMore napisał:

Fiat Bravo II. Koniecznie z silnikiem  minimum 1.4 Turbo. Ładne, zgrabne, żwawe auto. 

 

28 minut temu, Majkiel napisał:

 

Miałem właśnie zaproponować Bravo ;) Najlepiej 1.4 tJet

Choć multijety chyba też były udane.

Ewentualnie, można pomyśleć o bliźniaczej Delcie - ciekawy design (czy ładny rzecz gustu), regulowana tylna kanapa, ledowe światła dzienne wizualnie odmładzają auto.

 

Oczywiście Corolla czy Civic jak najbardziej też, ale może być trudniej o dobry egzemplarz, no i przy podobnej cenie będą starsze.

 

Co do Bravo - brałem go pod uwagę. Tylko czy nie lepiej Astrę J?  Podobne wady i zalety, Z tym że astra ciężka, bravo mniej atrakcyjne dla nas. No i czytając "poradniki" natknąłem się na informację o problemach z elektryką. Przy astrze wspominano tylko o skrzyni (ta sama co w Bravo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Sknera napisał:

 

3 godziny temu, zinger napisał:

Scenic 3.

Z chęcią - wygląd "trochę" nie pasuje, ale nad tym można popracować. Jak wypada awaryjność w porównaniu z merivą? 

Mialem Scenica 2 przez 5 lat i zero problemow, tyle co sprzedalem.

Polecilem 3, bo masz wiekszy budzet i spelnia wszystkie wymagania imo.

Popytaj na forum francuzow, jest tam kilka sztuk to sie dowiesz z pierwszej reki.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz wyjaśnić co masz na myśli "Tylko nie 1.6 wolnossące - dramat w komforcie użytkowania" ?
Chodzi o brak dynamiki czy problemy z awaryjnością? 
Brak dynamiki i hałas. Wszechobecny hałas z silnika.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megane III nie psuje się. Pod warunkiem, że kupisz auto z prawdziwym przebiegiem, a nie 180 kkm skręcone z 300. Miałem III z 1.9 dCi z 2010. Auto użytkowane w mieście. Żadnych problemów przez 5 lat i 100 kkm. Sprzedałem z przebiegiem 240 kkm. Osobiście poleciłbym 1.5 dCi. Kupisz wyraźnie taniej, a i portfela nie wydrenuje.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Sknera napisał:

Co do Bravo - brałem go pod uwagę. Tylko czy nie lepiej Astrę J?  Podobne wady i zalety, Z tym że astra ciężka, bravo mniej atrakcyjne dla nas. No i czytając "poradniki" natknąłem się na informację o problemach z elektryką. Przy astrze wspominano tylko o skrzyni (ta sama co w Bravo).

Bravo w końcowych rocznikach nie ma m32 tylko już fiatowską skrzynię. Mam z 2007 roku sztukę od nowości. Problemów z elektryką nie miałem. 160kkm nalatane. 90% przebiegu to miasto. W sumie dobre auto. Turbo, sprzęgło, dwumasa jeszcze oryginalne. Jakby Ci się trafił z małym nalotem od 1 właściciela to myślę że warto się zastanowić. Pomyśl też o Lanci Delta, ma z tyłu trochę więcej miejsca.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ma jeździć kobieta to z nią nie dyskutuj tylko posadź za kierownicą w kilku autach i niech nimi pojeździ. Będzie miała wtedy porównanie.

Co do awaryjności to będą to auta używane i nie ma się co czarować, każdy się będzie psuł. Tylko jeden tanio a inny drogo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lancia Delta 1.4 TJet - to samo co brawo a troche takietam premium i nietypowe ;) Kobiecie sie spodoba napewno.

 

Megane 3 jest spoko - nic sie za bardzo nie chce psuć, 1.5 DCI 110 koni starczy zeby w miare sprawnie jechac. 1.6 to pewnie bedzie mulowaty - 1.4TCE nadaje sie do gazu ale chyba srednio udany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra - to na tapetę biorę jeszcze Megankę i Bravo. Jak się one mają do wspomnianych przeze mnie Astry, Focusa i auris? Co Wy byście wybrali? Bravo i Megankę pewnie dorwę nieco nowszą/w lepszym stanie w podobnych pieniądzach, ale rynek nieco mniejszy na auta z polskiego salonu.

 

Finalnie pewnie ograniczę się do 2-3 modeli i ich będę szukał - wybiorę tę w najlepszym stanie/cenie.

Edytowane przez Sknera
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra - to na tapetę biorę jeszcze Megankę i Bravo. Jak się one mają do wspomnianych przeze mnie Astry, Focusa i auris? Co Wy byście wybrali? Bravo i Megankę pewnie dorwę nieco nowszą/w lepszym stanie w podobnych pieniądzach, ale rynek nieco mniejszy na auta z polskiego salonu.
 
Finalnie pewnie ograniczę się do 2-3 modeli i ich będę szukał - wybiorę tę w najlepszym stanie/cenie.
Megane wyje z tym 1,6 m/t 6b. Brawo to nawet nie wiem jak wygląda. Astra j z 1,6 kiedyś miałem - stała woda w drzwiach. Poza tym to opel i się pewnie rozleci.
Auris nudny jak flaki z olejem. Fokus mk3 1,0 mógłbym miec. Ale i tak wybrałbym ufo. Kliknij pomógł
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jest nudny, ale za to bezpieczny. O focusie myślę o 1.6 turbo, 1.0 pewnie będzie za drogi bo to polift?

O megance myślę zgodnie z poleceniem - diesel 1.5. Nawet jeden jest blisko mnie:

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-sprzedam-super-megane-3-ID6DzDcL.html#464fe149e6

 

tutaj Bravo - tyle że komis

https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-bravo-fabryczna-wersja-sport-navigacja-kamera-cofania-salon-1-4-t-jet-120km-ID6Dt64L.html#2a5f6607c4

 

Focusik

https://www.otomoto.pl/oferta/ford-focus-1-5-ecoboost-salon-polska-1-wlasciciel-serwis-aso-vat-23-klima-ID6Dy3Cl.html#be74451f57

Edytowane przez Sknera
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Sknera napisał:

Z mojego researchu wygląda to tak

- Opel Astra J 1.4T NIE MIAŁEM, jeździłem ,był nudnym raczej mało awaryjnym samochodem

- Opel Meriva II 1.4T NIE MIAŁEM, NIE JEZIŁEM

- Ford Focus mk3 1.6 lub 2.0  MIAŁEM, prawie 3 lata z 2015 roku z dieslem. Polecam, tanie to w eksploatacji, nie psuło się, jedynie silnik 1.6 TDCi bym nie do końca polecał. 1.6 EB 150 KM ogólnie ok, ale mozna doczytać się o kilku typowych awariach, w 2.0 też nie idealnie.

- Toyota Auris I NIE JEŹDZIŁEM.

- Toyota RAV4 III NIE JEŹDZIŁEM.

 

 Czy są jakieś godne zaufania firmy ściągające auta z np. niemiec. Rzetelne komisy?

Są komisy ok, ale im starsze auta tym ciekawsze przypadki, szukałbym raczej w poleasingowych. Są i nieco starsze samochody, ale czy wtedy będą jeszcze po wynajmie, czy z prywatnej ręki :nie_wiem: Dlaczego tak dużo osób nadal podobają się auta z np. Niemiec? Bez historii zazwyczaj, cholera wie w jakim stanie a ludzie i tak tam lezą i kupują ;]

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Sknera napisał:

@komor jak tak przeglądam auta wymienione w tym wątku to a) niższe ceny z Niemiec (co jest złudne bo tak jak napisałeś nie wiemy za wiele o aucie b) lepsze wyposażenie - i tutaj już faktycznie za polskiego focusa w titanum (ofert mało) sporo wyższe ceny

 

Żona pracowała w Fordzie kilka lat.

Sama mówi, że to co się sprzedawało to głównie golasy i Trendy czyli max średnia półka.

Sam w grudniu kupowałem Mondeo Titanium i wie ile trzeba dołożyć, mogłem mieć to samo w wersji Ambiente/Trend nawet i dyche taniej ;]

 

Czyli w Niemczech są lepsze wersje a PL częściej te słabsze.

Skoro wyższe wersje z D są w cenie niższych z PL to ... sam sobie odpowiedz.

Rynku nie oszukasz;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Sknera napisał:

 

Jeśli chodzi o Focusa, to hatchback ma sporo mniejszy bagażnik niż np. Bravo albo Civic. Bravo z kołem zapasowym ma więcej, niż Focus bez koła, choćby dojazdowego

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, aviator napisał:

Toyota Corolla 1.6 E12 z końca produkcji. Mechanicznie nie do zajechania. Dla 3 osobowej rodziny w sam raz. Ostatnio bardzo podrożały. Ładny egzemplarz znajdziesz poniżej 15 tys zł. Można znaleźć z trwałym hydraulicznym automatem Aisin. 

Mimo, że sam mam od 10 lat E12 do jazdy wokół komina i nie mogę o nim złego słowa powiedzieć, to jednak lepszym wyborem będzie Auris I 1,6 po lifcie. Taki 2012 z końcówki produkcji często miał już fajne wyposażenie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, mack_linen napisał:

Mimo, że sam mam od 10 lat E12 do jazdy wokół komina i nie mogę o nim złego słowa powiedzieć, to jednak lepszym wyborem będzie Auris I 1,6 po lifcie. Taki 2012 z końcówki produkcji często miał już fajne wyposażenie. 

Miało być od 15 tys. PLN i bezawaryjnie, więc stąd moja propozycja :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, mack_linen napisał:

Jasne. Czy czasem E12 to raczej nie DO 15k PLN? W końcu to już 14-letnie auta.

Mocno podrożały w ostatnim czasie... 

 

https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-corolla-ID6DcQqb.html

 

https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-corolla-toyota-corolla-1-6-benzyna-automat-2007-ID6DzsYX.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jest nudny, ale za to bezpieczny. O focusie myślę o 1.6 turbo, 1.0 pewnie będzie za drogi bo to polift?
O megance myślę zgodnie z poleceniem - diesel 1.5. Nawet jeden jest blisko mnie:
https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-sprzedam-super-megane-3-ID6DzDcL.html#464fe149e6
 
tutaj Bravo - tyle że komis
https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-bravo-fabryczna-wersja-sport-navigacja-kamera-cofania-salon-1-4-t-jet-120km-ID6Dt64L.html#2a5f6607c4
 
Focusik
https://www.otomoto.pl/oferta/ford-focus-1-5-ecoboost-salon-polska-1-wlasciciel-serwis-aso-vat-23-klima-ID6Dy3Cl.html#be74451f57
Sprzedający Megankę z wujem na łby się pozamieniał z ceną. Golas, wersja zaślepka za 30 koła? Dodatkowo sam nie wie co sprzedaje. Klima manualna, a w opisie dwustrefowy klimatronik. Jak zejdzie do 23 - 25 kPLN to można się zastanawiać.
Tutaj masz wersję Bose (w zasadzie max wyposażenie) i to 1.6 dCi.

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-megane-bose-dci-130-2015r-kamera-skora-ID6Dzagg.html

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Azbest napisał:

... tylko mało "bezawaryjne" 

Jezdze tym 4 rok.. na dzien dobry po zakupie oczywicie trzeba zrobic (jesli nie byla zregenerowana) oplowska skrzynie m32 (montowane do 2010 roki). Potem juz jest spokoj. Chyba ze bedzie mial automatic klime. Wtedy trzeba jeszcze wliczyc wymiane atywatorow. Po za tym silnik generalnie pancerny. Ale to nie jest auto dla uzytkownikow AK 😀

Edytowane przez norbert123
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
To nie wiesz, ze od diesli sie odchodzi?
Niedlugo sie do większych miast klekotem nie wjedzie
To znaczy kiedy? Kwestia "niedługo" jest tak samo konkretna jak polska jednostka miary - stąd i w pi..du


Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Sknera napisał:

No dobra - to na tapetę biorę jeszcze Megankę

 

mi za chwilę stukną dwa lata z Megane III 2011 rok. Kupiłem z przebiegiem niespełna 200kkm zza zachodniej granicy. W środku jak nówka ;] Teraz nadal wygląda jak nówka (deska, kierownica, fotele), gdyby nie uwalone przez dziecko siedzenia (serki, soczki, buty...) ;]

 

Ogarnąłem klimę (dziurawa chłodnica), zrobiłem rozrząd i tyle. Nie licząc oleju, filtrów i hamulców.

Zrobiłem ponad 34kkm.

Spalaniem w trasie można fajnie zejść, nawet do 5,5 l/100, ale to już trzeba dużo cierpliwości :] ;] Możesz luknąć na mojego motostata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
mi za chwilę stukną dwa lata z Megane III 2011 rok. Kupiłem z przebiegiem niespełna 200kkm zza zachodniej granicy. W środku jak nówka ;] Teraz nadal wygląda jak nówka (deska, kierownica, fotele), gdyby nie uwalone przez dziecko siedzenia (serki, soczki, buty...) ;]
 
Ogarnąłem klimę (dziurawa chłodnica), zrobiłem rozrząd i tyle. Nie licząc oleju, filtrów i hamulców.
Zrobiłem ponad 34kkm.
Spalaniem w trasie można fajnie zejść, nawet do 5,5 l/100, ale to już trzeba dużo cierpliwości :] ;] Możesz luknąć na mojego motostata.
1.9 czy 1.6 dci? Bardzo fajne wyniki spalania.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.