Skocz do zawartości

Bagażnik rowerowy na hak


PawelWaw

Rekomendowane odpowiedzi

Wracając do tematu... zakupiłem parme 3 wczoraj złożyłem (lvl easy) dziś była przymiarka. Klapa się otwiera :ok:  Wszystko wydaję się być sztywne jak koci ogon. Tandety pod ręką w czasie składania nie stwierdziłem 

IMG_20210203_105833.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, ale nikt nie podpowiedział, który będzie najlepszy na 2 rowery elektryczne.;]
Zakładam zakup platformy na 3 rowery z możliwością rozbudowy o 4.
 
Musi przewieść minimum 2 x elektryka, każdy po 23 kg.
Thule VeloSpace XT 3 wydaje się być całkiem dobrym rozwiązaniem, a co na to konkurencja???
Proponuję przed zakupem wziąć tego elektryka na przymiarke
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 hours ago, luccass said:

Btw. Zerknij na ceny na Amazon.de

tapatalked
 

 

Faktycznie, wychodzi jakies 150PLN taniej... Tylko co w wypadku ewentualnych reklamacji?

Bo jak bym kupil Thule w Decathlonie to wiem, ze bedzie w razie W zero problemow.

Jesli ta Atere trzeba bedzie gdzies odsylac to jednak nie chce mi sie kombinowac.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Faktycznie, wychodzi jakies 150PLN taniej... Tylko co w wypadku ewentualnych reklamacji?

Bo jak bym kupil Thule w Decathlonie to wiem, ze bedzie w razie W zero problemow.

Jesli ta Atere trzeba bedzie gdzies odsylac to jednak nie chce mi sie kombinowac.

Dochodzi jeszcze jakaś dopłatą vatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Igorek napisał:

Chcesz wozić 4 rowery z czego dwa elektryki? Jeśli tak to zapomnij

Nie, nie.

Albo 2 elektryki albo 4 normalne, max co się uda to 1 elektryk = 23 kg i reszta zwykłych rowerów hardtrail.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, komor napisał:

Nie, nie.

Albo 2 elektryki albo 4 normalne, max co się uda to 1 elektryk = 23 kg i reszta zwykłych rowerów hardtrail.

Może się uda. Ja na wakacjach przerabiałem ten temat, czyli bagażnik na mój elektryk plus żony rower i dwa dziecięce. I nie udało mi się znaleźć nic co dałoby radę. Tylko mój elektryk waży coś w okolicach 30kg. Ostatecznie kupiłem Thule na dwa elektryki a rowery dziecięce, póki się da, będą jeździć w bagażniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, Igorek said:

Może się uda. Ja na wakacjach przerabiałem ten temat, czyli bagażnik na mój elektryk plus żony rower i dwa dziecięce. I nie udało mi się znaleźć nic co dałoby radę. Tylko mój elektryk waży coś w okolicach 30kg. Ostatecznie kupiłem Thule na dwa elektryki a rowery dziecięce, póki się da, będą jeździć w bagażniku

 

A wiesz moze czym sie roznia bagazniki z wtyczka 7PIN od 13PIN?

Te same modele Thule w wersji 7PIN sa 2-3 stowki tansze...

Jest sens placic wiecej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minutes ago, Maciej__ said:

 

A wiesz moze czym sie roznia bagazniki z wtyczka 7PIN od 13PIN?

Te same modele Thule w wersji 7PIN sa 2-3 stowki tansze...

Jest sens placic wiecej?

Z tego co wiem to PL (zgodnie z przepisami) wolno  używać tylko bagażników z gniazdem 13 PINowym - chodzi o światło wsteczne i przeciwmgłowe. (Jak się mylę to mnie poprawcie).

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

A wiesz moze czym sie roznia bagazniki z wtyczka 7PIN od 13PIN?

Te same modele Thule w wersji 7PIN sa 2-3 stowki tansze...

Jest sens placic wiecej?

Tak jak już było zauważone, 13pin daje przewagę w postaci możliwości zasilania światła cofania. Czy różnica jaką zauważyłeś jest tylko we wtyczce, czy jednak inne są też lampy a co za tym idzie i wiązka? Bo to by tłumaczyło takową różnice w cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, Igorek said:

Tak jak już było zauważone, 13pin daje przewagę w postaci możliwości zasilania światła cofania. Czy różnica jaką zauważyłeś jest tylko we wtyczce, czy jednak inne są też lampy a co za tym idzie i wiązka? Bo to by tłumaczyło takową różnice w cenie.

 

Tak, tak te drozsze jak sie przyjrzalem to maja dodatkowe oswietlenie :ok:

Na pierwszy rzut oka wygladaly identycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.01.2021 o 11:38, seba_s napisał:

Ja używam tego:

http://aguri.pl/produkty/platformy-rowerowe/

 

na 3 rowery z dostawką na 4ty.

 

PS.

Zgodnie z przepisami platforma rowerowa powinna mieć światła cofania i przeciwmgielne.

 

 

 

mam czwarty rok, tyle ze z dostawka na czwarty rower. Idioto odporny , mankament ze ciezko zapiąc 4 rowery MTB na Boost`e czyli na sztywnych osiach . Za wąsko i rowery moga sie obic. Ja sobie juz to przerobiłem . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

21 hours ago, Maciej__ said:

 

Ale co mi po wtyczce jak nie bedzie swiatel w belce? ;]

 

Nigdy nie wiesz co bedziesz chciał ciagnąć ;) - moze jakaś przyczepa się trafi. Przejściówka z 13-> 7 PIN to nie problem, masz 100% "funkcjonalności", przejście z 7 na 13 nie zadziała (np światło cofania).

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, seba_s said:

 

Nigdy nie wiesz co bedziesz chciał ciagnąć ;) - moze jakaś przyczepa się trafi. Przejściówka z 13-> 7 PIN to nie problem, masz 100% "funkcjonalności", przejście z 7 na 13 nie zadziała (np światło cofania).

 

Jasne, dlatego nie ma zbytnio sensu kupowac bagaznika z wtyczka 7PIN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.02.2021 o 11:26, seba_s napisał:

Z tego co wiem to PL (zgodnie z przepisami) wolno  używać tylko bagażników z gniazdem 13 PINowym - chodzi o światło wsteczne i przeciwmgłowe. (Jak się mylę to mnie poprawcie).

 

Ja takich przepisów nie znam. Są przepisy, które mówią jakie światła mają mieć przyczepy po 2009, ale o samych gniazdach i oświetleniu extra platform rowerowych nic nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Ja takich przepisów nie znam. Są przepisy, które mówią jakie światła mają mieć przyczepy po 2009, ale o samych gniazdach i oświetleniu extra platform rowerowych nic nie wiem.
W Googlach zajmuje to jakieś 7 sekund żeby trafić na konkretne rozporządzenie.

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, AstraC napisał:

 

Ok, to jakieś interpretacje (owszem, jest odniesienie do przepisów), ale prawo nie działa wstecz. Musiałbym to dokładniej prześledzić, ale mam platformę pewnie 15 letnią z interfejsem 7 pin, hak 13 pin + przejściówka na 7 i pies z kulawą nogą się tym nie zainteresował. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 hours ago, futrzak said:

 

Ok, to jakieś interpretacje (owszem, jest odniesienie do przepisów), ale prawo nie działa wstecz. Musiałbym to dokładniej prześledzić, ale mam platformę pewnie 15 letnią z interfejsem 7 pin, hak 13 pin + przejściówka na 7 i pies z kulawą nogą się tym nie zainteresował. 

Ja zrobiłem wsteczny:

IMAG1357.jpg.32babe67a23fd3794f357e26586caa7d.jpg

I prawo nie działa wstecz, ale jeżdżenie z taką platformą jest zabronione czy nam się to podoba czy nie, nie spełnia warunków dopuszczenia do ruchu.

60PLN mnie kosztowało, a traf policjanta na trasie i powie, że nie jedziesz dalej i już.

  • Lubię to 1
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, AstraC napisał:

Ja zrobiłem wsteczny:

IMAG1357.jpg.32babe67a23fd3794f357e26586caa7d.jpg

I prawo nie działa wstecz, ale jeżdżenie z taką platformą jest zabronione czy nam się to podoba czy nie, nie spełnia warunków dopuszczenia do ruchu.

 

Skoro prawo nie działa wstecz to jak może nie spełniać warunków dopuszczenia do ruchu? Inna sprawa, że ma mieć też 3 tablicę rejestracyjną, za która należy pochodzić i zapłacić dodatkowo ;] Dodam, że przyczepa lekka światła cofania mieć nie musi (no chyba, ze coś się znowu zmieniło), a platforma rowerowa tak? 

 

4 godziny temu, AstraC napisał:

60PLN mnie kosztowało, a traf policjanta na trasie i powie, że nie jedziesz dalej i już.

 

Za stary jestem, by mnie ktoś policją na drodze straszył :hehe: Po Europie się z tym szwendałem i wszystkim wszystko pasowało, a w Polsce nagle się okazuje, że dopuszczenia do ruchu nie ma i policjant sobie powie, że dalej nie pojadę. Litości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minutes ago, futrzak said:

 

Skoro prawo nie działa wstecz to jak może nie spełniać warunków dopuszczenia do ruchu? Inna sprawa, że ma mieć też 3 tablicę rejestracyjną, za która należy pochodzić i zapłacić dodatkowo ;] Dodam, że przyczepa lekka światła cofania mieć nie musi (no chyba, ze coś się znowu zmieniło), a platforma rowerowa tak? 

 

 

Za stary jestem, by mnie ktoś policją na drodze straszył :hehe: Po Europie się z tym szwendałem i wszystkim wszystko pasowało, a w Polsce nagle się okazuje, że dopuszczenia do ruchu nie ma i policjant sobie powie, że dalej nie pojadę. Litości. 

Tak stanowią przepisy, czy Ci się to podoba czy nie, to jest platforma, a nie przyczepa, i rób jak chcesz, po raz w razie co Ty tracisz nerwy i czas, a 1h pracy i 60PLN nie boli, po 2 jak się cofa z rowerami po ciemku to ma to sens, przynajmniej w moich przypadkach jak Vectra C, Galaxy MK3 i Grand C-MAX.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

5 minut temu, AstraC napisał:

Tak stanowią przepisy, czy Ci się to podoba czy nie, to jest platforma, a nie przyczepa,

 

Cóż, nie zastanawiasz się czasem nad sensem takich przepisów i dodatkowo ich zasadności? 

 

5 minut temu, AstraC napisał:

i rób jak chcesz, po raz w razie co Ty tracisz nerwy i czas,

 

Nie tracę nerwów i czasu. Tyle lat i spokój. Nagle ktoś się w PL obudził ;] Ok, zostanę anarchistą :hehe:

 

5 minut temu, AstraC napisał:

a 1h pracy i 60PLN nie boli,

 

Kijowo wygląda i dodatkowo łatwo uszkodzić te doczepki. Trzeba było kupić taki z zintegrowanymi światłami, wystarczy sama listwa. 

 

5 minut temu, AstraC napisał:

po 2 jak się cofa z rowerami po ciemku to ma to sens,

 

To akurat z przepisami nic wspólnego nie ma. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, r1sender napisał:

mi sprawdzali...

 

Zdradź jakieś szczegóły ;]

 

1 minutę temu, r1sender napisał:

Ale od jakiegoś czasu nie mam z tym problemu;)

 

Nie no, o to nawet nie śmiem pytać :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, futrzak napisał:

 

Zdradź jakieś szczegóły ;]

 

 

Nie no, o to nawet nie śmiem pytać :hehe:

wracałem 3 lata temu latem z urlopu, przy zjeździe z Obwodnicy sciągali tych co z platformami jechali, oświetlenie, 3 tablica, czy hak wbity w dowód, tych co klapach przewozili, czy widać światła etc.

Trochę tam aut stało, u mnie wsio po legalu było i pojechane dalej. Inni chyba niekoniecznie, bo stali nim mnie wyhaczyli i jak odjeżdżałem to dalej stali. A problemu nie mam, bo ostatnio rowery jeździły w kombiaku jednak trochę to upierdliwe jak wsadzić bez rozkręcania, potem jak bagaże dopakować. Przerzuciłem się na busa.:skromny: Także chyba nie trafiłeś:skromny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, r1sender napisał:

wracałem 3 lata temu latem z urlopu, przy zjeździe z Obwodnicy sciągali tych co z platformami jechali, oświetlenie, 3 tablica, czy hak wbity w dowód, tych co klapach przewozili, czy widać światła etc.

Trochę tam aut stało, u mnie wsio po legalu było i pojechane dalej. Inni chyba niekoniecznie, bo stali nim mnie wyhaczyli i jak odjeżdżałem to dalej stali.

 

Ciekawe co chcieli osiągnąć i czym się skończyły takie kontrole. Mnie tylko raz na tyle lat zatrzymali w PL dawno temu i oglądali cudaka na tylnej klapie - raczej z ciekawości. 

Faktem jest, że ludzie potrafią przewozić rowery w sposób dość abstrakcyjny - gdzieś miałem nawet zdjęcie z kolejki do Karsiboru. Rejestracje nie były polskie. 

Najwyraźniej słupki trzeba było poprawić. 

 

1 minutę temu, r1sender napisał:

A problemu nie mam, bo ostatnio rowery jeździły w kombiaku jednak trochę to upierdliwe jak wsadzić bez rozkręcania, potem jak bagaże dopakować. Przerzuciłem się na busa.:skromny: 

 

Bus jest bardzo wygodny. Mile wspominam wycieczki/urlopy z T4 Caravelle - długim, do tego po dużym chipsie  

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, futrzak napisał:

 

Ciekawe co chcieli osiągnąć i czym się skończyły takie kontrole. Mnie tylko raz na tyle lat zatrzymali w PL dawno temu i oglądali cudaka na tylnej klapie - raczej z ciekawości. 

Faktem jest, że ludzie potrafią przewozić rowery w sposób dość abstrakcyjny - gdzieś miałem nawet zdjęcie z kolejki do Karsiboru. Rejestracje nie były polskie. 

Najwyraźniej słupki trzeba było poprawić. 

 

 

Bus jest bardzo wygodny. Mile wspominam wycieczki/urlopy z T4 Caravelle - długim, do tego po dużym chipsie  

 

 

nie wiem czy słupki czy nie ale latem jak ludzie ciągną nad morze to sporo jest cudaków, którzy tak uwieszą rowery, że nie widać świateł, takich co przyczepy bez oświetlenia ciągną czy platformy. W mieście to nie problem ale już na pipidówach jadąc za takim mistrzem można się zdziwić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, r1sender napisał:

nie wiem czy słupki czy nie ale latem jak ludzie ciągną nad morze to sporo jest cudaków, którzy tak uwieszą rowery, że nie widać świateł, takich co przyczepy bez oświetlenia ciągną czy platformy. W mieście to nie problem ale już na pipidówach jadąc za takim mistrzem można się zdziwić. 

 

Jeżeli miałbym być szczery, to problemy związane z nieprawidłowym wożeniem rowerów to jakiś margines - w przeciwieństwie do ciągnięcia przyczep. Jeżeli tak jak piszesz zrobili "polowanie" na tych co jechali z platformami/bagażnikami na klapie to tylko "zabawa" w słupki. Tak, to łatwiejsze niż weryfikacja co tacy "na pipidówach" zrobić potrafią. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, r1sender napisał:

@futrzakTobie ciężko dogodzić...

 

Jak fakty nie pasują do teorii to tym gorzej dla faktów.  Dla mnie po prostu policja powinna się zajmować rzeczami, które faktycznie powodują zagrożenie w ruchu (w stopniu adekwatnym do wysokości), a nie robić sobie łapanki tego typu. Sensowniejsza jest kontrola jak się nawinie ktoś, ktoś coś wyczynia itd., a nie akcja o jakiej piszesz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, r1sender said:

@futrzakTobie ciężko dogodzić...

Tak to wygląda - najpierw daj postawę prawną, to dostał, potem a przecież nikt nie sprawdza, to jednak sprawdza, no to joker w postaci "niech zajmą się ważniejszymi sprawami".

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, AstraC napisał:

Tak to wygląda - najpierw daj postawę prawną, to dostał, potem a przecież nikt nie sprawdza, to jednak sprawdza, no to joker w postaci "niech zajmą się ważniejszymi sprawami".

 

Coś chyba źle zrozumiałeś, ale jakoś mnie to nie dziwi. Podstawa prawna sprowadza się do pytania, jakie niby zagrożenie wprowadza brak oświetlenia wstecznego na platformie rowerowej. Znaczy przez dziesiątki lat nie potrafili sobie z tym poradzić, a jak zrobili to w bardzo "interesujący" sposób, a Ty do tego podchodzisz bezrefleksyjnie. 

Jak się "joker" nie podoba to później nie narzekaj, że na drogach jest jak jest. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.