Skocz do zawartości

Bagażnik rowerowy na hak


PawelWaw

Rekomendowane odpowiedzi

58 minut temu, r1sender napisał:

Taki bagażnik na atest, który na piękne oczy nie został wystawiony, 

 

To klon Taurus Basic Plus - powiela jego slabe punkty: plastikowy element mocujące pałąk do podstawy i uchwyty na kola na śrubkę m6.

 

Na 2 rowery bym kupił, na 4ry już niekoniecznie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, r1sender said:

Taki bagażnik na atest, który na piękne oczy nie został wystawiony,  obstawiam raczej, że po stronie użytkownika jest jakieś niedociągnięcie. Sam widziałem jak na A1 rowery z dachu odleciały...

 

Ale w renomowanych produktach to jest tak zaprojektowane, zeby uzytkownik nie musial robic doktoratu i ryzyko pomylki czy niedociagniecia jest minimalne. Do tego juz na pierwszy rzut oka wyglada duzo solidniej niz to badziewie z Jula.

Inna kwestia, ze jak czasem widze jakie uchwyty ludzie potrafia montowac na dach do aut za 150-200kPLN to rece opadaja :facepalm:

 

Edytowane przez Maciej__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał:

 

Ale w renomowanych produktach to jest tak zaprojektowane, zeby uzytkownik nie musial robic doktoratu i ryzyko pomylki czy niedociagniecia jest minimalne. Do tego juz na pierwszy rzut oka wyglada duzo solidniej niz to badziewie z Jula.

Inna kwestia, ze jak czasem widze jakie uchwyty ludzie potrafia montowac na dach do aut za 150-200kPLN to rece opadaja :facepalm:

 

To co na autostradzie odlecialo to na Thule było zapięte. Ludziska, którzy za babką jechali przez kilka kilometrów trąbili i pokazywali na dach, że sprzęty się kiwają, do tego mało ograniczeniami się przejmowała. Jeden z rowerów na pobocze spadł, drugi pod ciężarówkę. Dobrze, że na żadną osobówkę nie spadł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, r1sender napisał:

Taki bagażnik na atest, który na piękne oczy nie został wystawiony,  obstawiam raczej, że po stronie użytkownika jest jakieś niedociągnięcie. Sam widziałem jak na A1 rowery z dachu odleciały...

 

Napiszę tak - opowieści użytkowników mnie nie przekonały, że to taka padlina. Jak ktoś się spodziewa, że kupi za 800zł bagażnik na tyle rowerów, powiesi byle jak i pojedzie 150km/h to może się spodziewać kłopotów. Inna sprawa, że ten bagażnik występuje pod kilkoma innymi innymi markami (droższy jest wtedy) i jakoś o armagedonie nie słyszałem. Co do "Twoich" spadających rowerów na autostradzie - widziałem, omijałem. Niestety - kupujesz tanio to musisz zadbać o dobre zamocowanie zgodne z zaleceniami, jak kupisz renomowanych firm i niestety stosunkowo drogo to wiele atrakcji człowieka ominie, ponieważ bagażnik/platforma jest tak projektowana, by ograniczyć możliwość pomyłki - różnice są naprawdę spore. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Maciej__ napisał:

Ale w renomowanych produktach to jest tak zaprojektowane, zeby uzytkownik nie musial robic doktoratu i ryzyko pomylki czy niedociagniecia jest minimalne. Do tego juz na pierwszy rzut oka wyglada duzo solidniej niz to badziewie z Jula.

Inna kwestia, ze jak czasem widze jakie uchwyty ludzie potrafia montowac na dach do aut za 150-200kPLN to rece opadaja :facepalm:

 

Jeździłem z najtańszymi, jeździłem z półki premium - różnica jest, owszem. Jednak rowerów nigdy nie zgubiłem nawet na bagażniku za 50zł.  Nawet dodatkowo taśmą owinąłem, by mieć gwarancję że to będzie trzymać :) 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minutes ago, futrzak said:

 

Jeździłem z najtańszymi, jeździłem z półki premium - różnica jest, owszem. Jednak rowerów nigdy nie zgubiłem nawet na bagażniku za 50zł.  Nawet dodatkowo taśmą owinąłem, by mieć gwarancję że to będzie trzymać :) 

 

Jak uzytkownik swiadomy tego co ma na dachu lub haku to nie ma problemu ;]

Ale ilu takich jest? ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

Jak uzytkownik swiadomy tego co ma na dachu lub haku to nie ma problemu ;]

Ale ilu takich jest? ;)

 

Wiesz, nie mam na to wpływu. Wpływ mam na to sam robię (ew. żona jak jedziemy z tym bufetem), innym osobom mogę co najwyżej niezobowiązująco doradzić. Dzisiaj  właśnie synowi doradzałem jak skonfigurować ten towar na wyjazd urlopowy z ekipą. I tak zrobią co chcą :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, r1sender napisał:

Taki bagażnik na atest, który na piękne oczy nie został wystawiony... 

Nie był to jeden przypadek, więc ewidentnie jest słaby punkt w produkcie, który powinni poprawić. A że użytkownicy nie czytają instrukcji to inna sprawa.

Ja bym na pewno pałąk zamocował dodatkowo pasami, gdybym miał z tym jechać z 3-4 rowerami. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, iwik napisał:

Nie był to jeden przypadek, więc ewidentnie jest słaby punkt w produkcie, który powinni poprawić. A że użytkownicy nie czytają instrukcji to inna sprawa.

Ja bym na pewno pałąk zamocował dodatkowo pasami, gdybym miał z tym jechać z 3-4 rowerami. 

 

Abstrahując od głupiej oszczędności i zrobienia tej części z plastiku (być może nawet nie z pełnego wtrysku, a żebrowanego w środku), wydaje mi się że przy prawidłowym rozmieszczeniu rowerów (po obu stronach pałąka) i porządnym ich spięciu z nim i z podstawą, same rowery usztywniają całą konstrukcję. Możliwości pęknięcia oczywiście są (wada, niedotrysk), ale najpewniej:

1. mocowane były rowery niesymetrycznie do pałąka (tylko po jednej stronie jeżeli mniej niż 3) - tu pałąk byłby napierany tylko z jednej strony i nie równoważony po przeciwnej;

2. mocowanie do ramy roweru nie było "na sztywno", podobnie koła - tu minimalne luzy i 'ruchliwość' ładunku przenoszą siły na ten element plastikowy i tę 'zębatkę';

 

Ludzie nie czytają instrukcji, o przykładaniu się do dokręcania/współosiowości nie mówiąc. 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Abstrahując od głupiej oszczędności i zrobienia tej części z plastiku (być może nawet nie z pełnego wtrysku, a żebrowanego w środku), wydaje mi się że przy prawidłowym rozmieszczeniu rowerów (po obu stronach pałąka) i porządnym ich spięciu z nim i z podstawą, same rowery usztywniają całą konstrukcję. Możliwości pęknięcia oczywiście są (wada, niedotrysk), ale najpewniej:
1. mocowane były rowery niesymetrycznie do pałąka (tylko po jednej stronie jeżeli mniej niż 3) - tu pałąk byłby napierany tylko z jednej strony i nie równoważony po przeciwnej;
2. mocowanie do ramy roweru nie było "na sztywno", podobnie koła - tu minimalne luzy i 'ruchliwość' ładunku przenoszą siły na ten element plastikowy i tę 'zębatkę';
 
Ludzie nie czytają instrukcji, o przykładaniu się do dokręcania/współosiowości nie mówiąc. 
 

To jest tylko bagażnik
Wkładasz rowery i jedziesz, nie trzeba robić doktoratu.

Mówiłem już wcześniej, nie kupujcie nic poza thule bo zawsze będą z tym problemy.
  • Lubię to 2
  • Nie lubię tego 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, iwik napisał:

Nie był to jeden przypadek, więc ewidentnie jest słaby punkt w produkcie, który powinni poprawić. A że użytkownicy nie czytają instrukcji to inna sprawa.

Ja bym na pewno pałąk zamocował dodatkowo pasami, gdybym miał z tym jechać z 3-4 rowerami. 

Miałem jakieś menabo i tam były dodatkowe taśmy którymi należało dodatkowo zabezpieczyć. Po Polsce widziałem auta z takim samym bagażnikiem i taśm nie uświadczyłem.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@hefi widzę że przerobiłeś trochę bagażników od Thule więc pewnie będziesz wiedział o czym mówię :

 

W instrukcji od platrofrmy VeloXT jest wyraźnie napisane że platforma powinna być zamontowana tak aby dolne profile były równoległe do ziemi, a góra bagażnika minimalnie nachylona w kierunku auta :

 

 

 

 

Screenshot_20220526-142326_Drive.jpg.b0e41d1e4937684c413d9adf059a7e71.jpg

 

Jak próbuje go zamontować w ten sposób to nie jestem w stanie zacisnąć dźwigni na kuli haka, mogę albo poluzować docisk kuli (co nic nie da bo później i tak całość się opuści pod obciążeniem)albo zamontować go mniej więcej tak jak na drugim rysunku z opisem NO.

 

Jeżdżę w opcji nr 2, auto wysokie więc mi to nie przeszkadza ale chciałbym się upewnić jak jest w innych egzemplarzach.

 

Ktoś,coś?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Piotrus napisał:

Jeżdżę w opcji nr 2, auto wysokie więc mi to nie przeszkadza ale chciałbym się upewnić jak jest w innych egzemplarzach.

 

Ktoś,coś?

 

Gdzieś na karawaningu lub okolicach czytałem o podobnych problemach i była to wina haka. ASO poprawiało montaż czy wymieniało, nie pamiętam.  

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[mention=138774]hefi[/mention] widzę że przerobiłeś trochę bagażników od Thule więc pewnie będziesz wiedział o czym mówię :
 
W instrukcji od platrofrmy VeloXT jest wyraźnie napisane że platforma powinna być zamontowana tak aby dolne profile były równoległe do ziemi, a góra bagażnika minimalnie nachylona w kierunku auta :
 
 
 
 
Screenshot_20220526-142326_Drive.jpg.b0e41d1e4937684c413d9adf059a7e71.jpg
 
Jak próbuje go zamontować w ten sposób to nie jestem w stanie zacisnąć dźwigni na kuli haka, mogę albo poluzować docisk kuli (co nic nie da bo później i tak całość się opuści pod obciążeniem)albo zamontować go mniej więcej tak jak na drugim rysunku z opisem NO.
 
Jeżdżę w opcji nr 2, auto wysokie więc mi to nie przeszkadza ale chciałbym się upewnić jak jest w innych egzemplarzach.
 
Ktoś,coś?
 
 
Miałem kilka takich przypadków, nawet jeden ostatnio.
Próbowalismy 3 różne bagażniki (velocompact) i wszytkie były pochylone do dołu. U mnie leżały płasko.
Jak dla mnie to była wina haka. Nie był OEM, wyjmowana westfalia czy inna marka. Zwykła belka z prętem.

Velo xt, jeśli to świeży egzemplarz to możesz sprawdzić w bagażniku przy mechanizmie
Sa 4 srebrne łapki na gumkach, zobacz czy się ruszają i gumki nie pękły

Uważaj też z tą rączka
Nie naciskaj za mocno tam gdzue niebieska strzałka bo pęknie na czerwonej - gdy przesadzisz z tą śrubka ofc 8941e7d1032c44c5eac26f01d96249af.jpg
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, hefi napisał:

Miałem kilka takich przypadków, nawet jeden ostatnio.
Próbowalismy 3 różne bagażniki (velocompact) i wszytkie były pochylone do dołu. U mnie leżały płasko.
Jak dla mnie to była wina haka. Nie był OEM, wyjmowana westfalia czy inna marka. Zwykła belka z prętem.

Velo xt, jeśli to świeży egzemplarz to możesz sprawdzić w bagażniku przy mechanizmie
Sa 4 srebrne łapki na gumkach, zobacz czy się ruszają i gumki nie pękły

Uważaj też z tą rączka
Nie naciskaj za mocno tam gdzue niebieska strzałka bo pęknie na czerwonej - gdy przesadzisz z tą śrubka ofc 8941e7d1032c44c5eac26f01d96249af.jpg

A niby te thule takie bezproblemowe 🤣 tu coś się nie zaciska, tu hak winny, tam pęka bo za dużo siły. Faktycznie klasą.

  • Dzięki 1
  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, hefi napisał:

Miałem kilka takich przypadków, nawet jeden ostatnio.
Próbowalismy 3 różne bagażniki (velocompact) i wszytkie były pochylone do dołu. U mnie leżały płasko.
Jak dla mnie to była wina haka. Nie był OEM, wyjmowana westfalia czy inna marka. Zwykła belka z prętem.

 

Mam wypinaną Westfalię, sam montowałem, wszystko weszło idealnie na swoje miejsca więc ciężko mi uwierzyć że to kwestia wadliwego haka. Dla jasności, sama platforma jest praktycznie na płasko, natomiast z rysunku wynika że powinna być pochylona do przodu.

 

Jak będziesz miał okazję to strzelisz fotkę z boku platformy dla porównania?

 

Sprawdzę też te gumki o których piszesz ale raczej wszystko jest na swoim miejscu, użyłem jej raptem 3x.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Chalek napisał:

A niby te thule takie bezproblemowe 🤣 tu coś się nie zaciska, tu hak winny, tam pęka bo za dużo siły. Faktycznie klasą.

Jak trafi się jakiś Papaj który przyłoży tam z 200kg to nawet gdyby było z tytanu to by pękło.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A niby te thule takie bezproblemowe tu coś się nie zaciska, tu hak winny, tam pęka bo za dużo siły. Faktycznie klasą.
Wszytko możesz zniszczyć.
Jak zrobisz naciąg na maxa i staniesz na tej rączce to pęknie, nie ma zmiłuj
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Chalek napisał:

A niby te thule takie bezproblemowe 🤣 tu coś się nie zaciska, tu hak winny, tam pęka bo za dużo siły. Faktycznie klasą.

 

Ja wiem, że jak ktoś chce psa kopnąć to kij znajdzie, ale długo go będziesz musiał szukać. Hak musi mieć zachowaną pewną geometrię, by to mocowanie trzymało, a jak jakiś baran taką dźwignę potraktuje stosownie to coś puści. Jak zakładałem w jednym samochodzie hak to zostawiłem im platformę Menabo by sprawdzili, czy klapa się otworzy - w innym samochodzie niestety okazało się, że klapy otworzyć nie mogę. Dzwonili, że nie mogą wajchy zapiąć:

image.png.bfba0b641c9b23228f191f80fdb39b9a.png

i na siłę ciągnąć nie będą, a regulacji nie ma/nie widzą. Ten patent jest regulowany imbusem od góry - ani to intuicyjne, ani wygodne, choć działa. Trzeba trochę pokombinować przy zapinaniu, jak się już raz ustawi na swój hak to zabawy już dużo mniej, ale nadal trzeba przy zakładaniu "poziomować". Thule w porównaniu ma śrubę regulacyjną do pokręcenia palcem, a samo mocowanie jest samopoziomujące - zakładamy, zapinamy i nie ma żadnej filozofii.  

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 hours ago, hefi said:

Mówiłem już wcześniej, nie kupujcie nic poza thule bo zawsze będą z tym problemy.

Mam InterPack Quattro miałem Trio, kupa ludzi tu ma inne i działa. Więc nie przesadzaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podoba mi się ten wątek taki wesoły i mocno teoretyczny default_wink.gif

Rocznie z platformą na haku robię jakieś 10-15kmm zakłada i zdejmowana jest niezliczoną ilość razy w ciągu roku.

Jak widzę 4 rowery na platformie przed sobą to robię wszystko żeby ten twór wyprzedzić.


...99% platform na 4 rowery jest przeciążona, nie mówiąc o haku...

Sam posiadam chyba już 8letniego AMOSA na 3 rowery - sprzęt totalnie bezawaryjny.

PS. Pozdrowienia z CZ singli. ba8f0fcdd40ef92d90b5b42d4f7e1f17.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, futrzak napisał:

 

Ja wiem, że jak ktoś chce psa kopnąć to kij znajdzie, ale długo go będziesz musiał szukać. Hak musi mieć zachowaną pewną geometrię, by to mocowanie trzymało, a jak jakiś baran taką dźwignę potraktuje stosownie to coś puści. Jak zakładałem w jednym samochodzie hak to zostawiłem im platformę Menabo by sprawdzili, czy klapa się otworzy - w innym samochodzie niestety okazało się, że klapy otworzyć nie mogę. Dzwonili, że nie mogą wajchy zapiąć:

image.png.bfba0b641c9b23228f191f80fdb39b9a.png

i na siłę ciągnąć nie będą, a regulacji nie ma/nie widzą. Ten patent jest regulowany imbusem od góry - ani to intuicyjne, ani wygodne, choć działa. Trzeba trochę pokombinować przy zapinaniu, jak się już raz ustawi na swój hak to zabawy już dużo mniej, ale nadal trzeba przy zakładaniu "poziomować". Thule w porównaniu ma śrubę regulacyjną do pokręcenia palcem, a samo mocowanie jest samopoziomujące - zakładamy, zapinamy i nie ma żadnej filozofii.  

 

Ty ale samopoziomuje to się interpack za 1200 zł 🤣 zakładałem platformę z norauto na 4 rowery (klon quattro) I thula za 3,5k i poza waga( 5kg lzejszy) i montażem szybszym o jakieś 30 sekund zamykanie (wajcha zamiast pokretla) to nie zauważyłem różnic. I jeden i drugi trzymał sztywno rowery. Hak mam do 100kg więc nic się nie działo.

Tu nie chodzi o szukanie kija, ale kolega @hefiwskazuje thule jako jedyna prawdę objawioną  i że wszystko co nie ma naklejki thule jest gowno warte. A to gowno  prawda. Owszem thula to górna półka ale jak czytam że jest super, po czym tu coś nie pasuje,  tu coś źle zaprojektowane.

W interpacku pokrętła nie urwiesz bo dokreca się na śrubę. No chyba ze ktoś ma tyle pary żeby śrubę 8.8 zerwać ale to trzeba się postarać a skakać nie ma miejsca jak 🤣

 

Osobiście będę chyba kupował interpacka spidera 4, tam mocowanie jest szybsze niż w quattro a i sklada się.

Czy thule to oferuje za 1999 zł na 4 rowery?

W ogóle thule ma 4 rowerowe bagazniki tylko z dostawka co i wygląda słabo a i stabilnością nie grzeszy.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ppmarian napisał:

Podoba mi się ten wątek taki wesoły i mocno teoretyczny default_wink.gif

Rocznie z platformą na haku robię jakieś 10-15kmm zakłada i zdejmowana jest niezliczoną ilość razy w ciągu roku.

Jak widzę 4 rowery na platformie przed sobą to robię wszystko żeby ten twór wyprzedzić.


...99% platform na 4 rowery jest przeciążona, nie mówiąc o haku...

Sam posiadam chyba już 8letniego AMOSA na 3 rowery - sprzęt totalnie bezawaryjny.

PS. Pozdrowienia z CZ singli. ba8f0fcdd40ef92d90b5b42d4f7e1f17.jpg

Ty patrz, masz Amosa czyli mega budzetowa markę. Jak dałeś rady tyle km zrobić beż thula?😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, hefi napisał:

Wkładasz rowery i jedziesz, nie trzeba robić doktoratu.

 

Minimum przyłożenia się do mocowania to jeszcze nie doktorat - ja wiem że w dzisiejszym świecie wszystko musi być idiotoodporne, ale nie róbmy z głupoty benchmarku postępowania.  

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Chalek napisał:

Ty ale samopoziomuje to się interpack za 1200 zł 🤣

[...]

 

No i? Kup sobie i bądź zadowolony. Słabe jest to udowadnianie na siłę, że Thule jest takie sobie, drogie i nie widzisz różnic. Jak Ci się nie podoba co wypisuje @hefi to kieruj żale pod jego adresem, ja i tak nie czytam tego co wypisuje. Ja na przestrzeni lat kilka platform przerobiłem na kilku samochodach (bagażniki dachowe też, na klapę też) i mam jakieś tam porównanie i swoją opinię. Tak, Thule jest dobrze zaprojektowane, przemyślane, stabilne, wygodne i warte swoich pieniędzy. 

 

 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, futrzak napisał:

 

No i? Kup sobie i bądź zadowolony. Słabe jest to udowadnianie na siłę, że Thule jest takie sobie, drogie i nie widzisz różnic. Jak Ci się nie podoba co wypisuje @hefi to kieruj żale pod jego adresem, ja i tak nie czytam tego co wypisuje. Ja na przestrzeni lat kilka platform przerobiłem na kilku samochodach (bagażniki dachowe też, na klapę też) i mam jakieś tam porównanie i swoją opinię. Tak, Thule jest dobrze zaprojektowane, przemyślane, stabilne, wygodne i warte swoich pieniędzy. 

 

 

Ależ napisałem że widzę różnicę. Czytaj ze zrozumieniem.  O ile w bagażnikach dachowych thule u mnie wygrywa zdecydowanie jakością i "pomyslem" na montaz i łatwość instalacji roweru, tak w bagażnikach ma hak dupy nie urywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Chalek napisał:

Ależ napisałem że widzę różnicę. Czytaj ze zrozumieniem. 

 

Daruj, czytałem dość dokładnie:

 

48 minut temu, Chalek napisał:

thula za 3,5k i poza waga( 5kg lzejszy) i montażem szybszym o jakieś 30 sekund zamykanie (wajcha zamiast pokretla) to nie zauważyłem różnic

 

To jest wg Ciebie jedyna różnica, a dalej to żale. Nie kupuj, trzeba wydać 3,5kPLN, a nic dla Ciebie nie wnosi. Kup ten za 1/3 ceny jak Ci pasuje. 

 

Teraz, Chalek napisał:

O ile w bagażnikach dachowych thule u mnie wygrywa zdecydowanie jakością i "pomyslem" na montaz i łatwość instalacji roweru, tak w bagażnikach ma hak dupy nie urywa.

 

Dyskusja jest o platformach na hak, nie o dachowych i nie dyskutujemy o urywaniu dupy tylko pewnych zaletach czy wadach eksploatacyjnych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, futrzak napisał:

 

Daruj, czytałem dość dokładnie:

 

 

To jest wg Ciebie jedyna różnica, a dalej to żale. Nie kupuj, trzeba wydać 3,5kPLN, a nic dla Ciebie nie wnosi. Kup ten za 1/3 ceny jak Ci pasuje. 

 

 

Dyskusja jest o platformach na hak, nie o dachowych i nie dyskutujemy o urywaniu dupy tylko pewnych zaletach czy wadach eksploatacyjnych. 

To wskaż mi proszę te liczne zalety platformy thule (warunek konieczny na 4 rowery) w porównaniu do spidera 4 z interpacka. Model Thule możesz Sobie wybrać. Bo narazie nie widzę sensu dokładania 1,5k jak nie więcej. 

 

Myślałem o dostępności ewentualnych części zamiennych ale tutaj jest identycznie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, futrzak napisał:

 

Wypożycz sobie na wyjazd, nie ma z tym kłopotów. 

 

Wypożyczyłem i zauważyłem różnice jak wskazałem powyżej których nie potrafisz odczytać. 

Dlatego też proszę o wskazanie mi kolejnych.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, ppmarian napisał:

Gniosta nie lamiosta. Tam naprawdę wyszko jest mega pancerne i ale zero design i finezji, ale co kto lubi i potrzebuje.

 

Otóż to - ja taki pancerny mam w garażu. Pożycza go kolega, który jeździ raz czy dwa do roku z rowerami :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, ppmarian napisał:
Godzinę temu, Chalek napisał:
Ty patrz, masz Amosa czyli mega budzetowa markę. Jak dałeś rady tyle km zrobić beż thula?emoji16.png

Gniosta nie lamiosta. Tam naprawdę wyszko jest mega pancerne i ale zero design i finezji, ale co kto lubi i potrzebuje.

Sprawdziłem  właśnie amos Giro 4.

Nie no 25kg masy wlasnej to już lekkie przegięcie 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Piotrus napisał:

@hefi widzę że przerobiłeś trochę bagażników od Thule więc pewnie będziesz wiedział o czym mówię :

 

W instrukcji od platrofrmy VeloXT jest wyraźnie napisane że platforma powinna być zamontowana tak aby dolne profile były równoległe do ziemi, a góra bagażnika minimalnie nachylona w kierunku auta :

 

 

 

 

Screenshot_20220526-142326_Drive.jpg.b0e41d1e4937684c413d9adf059a7e71.jpg

 

Jak próbuje go zamontować w ten sposób to nie jestem w stanie zacisnąć dźwigni na kuli haka, mogę albo poluzować docisk kuli (co nic nie da bo później i tak całość się opuści pod obciążeniem)albo zamontować go mniej więcej tak jak na drugim rysunku z opisem NO.

 

Jeżdżę w opcji nr 2, auto wysokie więc mi to nie przeszkadza ale chciałbym się upewnić jak jest w innych egzemplarzach.

 

Ktoś,coś?

 

 

 

u mnie wg instrukcji i dziala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.05.2022 o 17:22, futrzak napisał:

 

Ja wiem, że jak ktoś chce psa kopnąć to kij znajdzie, ale długo go będziesz musiał szukać. Hak musi mieć zachowaną pewną geometrię, by to mocowanie trzymało, a jak jakiś baran taką dźwignę potraktuje stosownie to coś puści. Jak zakładałem w jednym samochodzie hak to zostawiłem im platformę Menabo by sprawdzili, czy klapa się otworzy - w innym samochodzie niestety okazało się, że klapy otworzyć nie mogę. Dzwonili, że nie mogą wajchy zapiąć:

image.png.bfba0b641c9b23228f191f80fdb39b9a.png

i na siłę ciągnąć nie będą, a regulacji nie ma/nie widzą. Ten patent jest regulowany imbusem od góry - ani to intuicyjne, ani wygodne, choć działa. Trzeba trochę pokombinować przy zapinaniu, jak się już raz ustawi na swój hak to zabawy już dużo mniej, ale nadal trzeba przy zakładaniu "poziomować". Thule w porównaniu ma śrubę regulacyjną do pokręcenia palcem, a samo mocowanie jest samopoziomujące - zakładamy, zapinamy i nie ma żadnej filozofii.  

 

Zaczynam się wkur...ać na ten bagażnik :klnie:. Mam w domu 4 samochody, wszystkie z hakami. Okazuje się, że Menabo mogę zapiąc wyłącznie na haku Westfalii. Na Brinku i Steinhoffie i jakimś nonamie (stary hak na starym maluchu) zapiąć go nie mogę, I nie jest to wina haków, bo pożyczony Thule zapina się na wszystkich. I nie jest to też wina regulacji śrub imbudowych - te wykręcone są całkowicie, by zrobić maksymalny luz na zapięciu... Próbowałem dicsnąć i teraz dźwignia wygląda tak>

 

20220529_183917.jpg.5800a114bdef7b6fef2c06615cbceed4.jpg

 

Jutro reklamacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Zuraw napisał:

Zaczynam się wkur...ać na ten bagażnik :klnie:. Mam w domu 4 samochody, wszystkie z hakami. Okazuje się, że Menabo mogę zapiąc wyłącznie na haku Westfalii. Na Brinku i Steinhoffie i jakimś nonamie (stary hak na starym maluchu) zapiąć go nie mogę, I nie jest to wina haków, bo pożyczony Thule zapina się na wszystkich. I nie jest to też wina regulacji śrub imbudowych - te wykręcone są całkowicie, by zrobić maksymalny luz na zapięciu... Próbowałem dicsnąć i teraz dźwignia wygląda tak>

 

20220529_183917.jpg.5800a114bdef7b6fef2c06615cbceed4.jpg

 

Jutro reklamacja.

 

To reklamuj. Mój się zapinał poprawnie na wszystkich, na których miałem okazję zapinać. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam platformy na 2 rowery, wymagania:

-duża ładowność, jeden z rowerów to MTB full elektryk więc myślę że min to 45kg

-składany, tak aby bez problemów można go było schować do bagażnika Leona kombi

-mile widziana dostawka na 3 rower w przyszłości, ale nie jest to warunek konieczny

-korzystny stosunek ceny do jakości/ergonomii

Znalazłem taką Westfalie https://kapitanhak.pl/data/include/cms/bc80landing/index.html
mogę ją kupić za 1800 ze zwrotu z minimalnym uszkodzeniem
Jest też starszy model bc60 ale bc80 podobno jest względem niego udoskonalony no i wychodzi taniej.

Może polecicie jeszcze inne modele?

Z góry dziękuję

Wysłane z mojego RMX2170 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam platformy na 2 rowery, wymagania:

-duża ładowność, jeden z rowerów to MTB full elektryk więc myślę że min to 45kg

-składany, tak aby bez problemów można go było schować do bagażnika Leona kombi

-mile widziana dostawka na 3 rower w przyszłości, ale nie jest to warunek konieczny

-korzystny stosunek ceny do jakości/ergonomii

Znalazłem taką Westfalie https://kapitanhak.pl/data/include/cms/bc80landing/index.html
mogę ją kupić za 1800 ze zwrotu z minimalnym uszkodzeniem
Jest też starszy model bc60 ale bc80 podobno jest względem niego udoskonalony no i wychodzi taniej.

Może polecicie jeszcze inne modele?

Z góry dziękuję

Wysłane z mojego RMX2170 przy użyciu Tapatalka


Do elektryka jeszcze będzue thule europower 916
Skladany Easyfold ale to 2x budżet

No i nie wiem, który bagażnik ma udźwig 45kg na 1 rower. Z reguły 30 max
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do elektryka jeszcze będzue thule europower 916
Skladany Easyfold ale to 2x budżet

No i nie wiem, który bagażnik ma udźwig 45kg na 1 rower. Z reguły 30 max
Wziąłem tą Westfalie, już przymiarka do rowerów była i wydaje się że jest super

pozdr.

Wysłane z mojego RMX2170 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Używa ktos czegos w stylu tego bagażnika?
 
https://allegro.pl/oferta/bagaznik-rowerowy-na-hak-thule-xpress-970-listwa-10851972987
 
Chciałbym cos co sie zmiensci do bagażnika - na dwa rowery.
Spoko to jest nawet, trochę rowery się obijają na tym.
Do damki potrzebujesz poprzeczki.
Odchyla się aby ułatwić dostęp do bagażnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Interpack spider 4 zakupiony.

Na szybko złożony i przetestowany.

Samo złożenie po wypakowaniu to chwila bo tylko doczepić lampy, rejestrację i tyle.

Rowery siedza mega sztywno. Wygląd nowoczesny i bardziej świeży niż quattro. Mniej zawalaty taki No i trochę lzejszy. 

Opcją składania to coś pięknego:)

Zarówno quattro jak i thule velocompact 926 z dokładka na 4 rower, nie wchodziły do bagażnika bez kombinacji i zajmowały cały bagaznik. Ten bez problemu włazi i jest jeszcze sporo miejsca. 

 

Sam montaz na haku. Zakręcić gałkę,  dociągnąć 4 razy i koniec.

 

Foteczky jak  będzie jasno.

 

Biorąc pod uwagę cenę 1999 zł. Vs 3500 za thule 926 z dokladka na 4 rower... Nie widzę sensu dopłacania na chwilę obecną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.05.2022 o 23:24, futrzak napisał:

 

To reklamuj. Mój się zapinał poprawnie na wszystkich, na których miałem okazję zapinać. 

Stanęli na wysokości zadania - kureir przyjechał odebrał wadliwą głowicę, po kilku dniach przyszłali drugą, sprawdzoną. Z mojej strony zero kosztów. Chyba można polecać.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 hours ago, Chalek said:

Interpack spider 4 zakupiony.

Na szybko złożony i przetestowany.

Samo złożenie po wypakowaniu to chwila bo tylko doczepić lampy, rejestrację i tyle.

Rowery siedza mega sztywno. Wygląd nowoczesny i bardziej świeży niż quattro. Mniej zawalaty taki No i trochę lzejszy. 

Opcją składania to coś pięknego:)

Zarówno quattro jak i thule velocompact 926 z dokładka na 4 rower, nie wchodziły do bagażnika bez kombinacji i zajmowały cały bagaznik. Ten bez problemu włazi i jest jeszcze sporo miejsca. 

 

Sam montaz na haku. Zakręcić gałkę,  dociągnąć 4 razy i koniec.

 

Foteczky jak  będzie jasno.

 

Biorąc pod uwagę cenę 1999 zł. Vs 3500 za thule 926 z dokladka na 4 rower... Nie widzę sensu dopłacania na chwilę obecną.

Chyba zmienię na taki - głównie z racji tego jak jest mały po złożeniu. :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 26.05.2022 o 21:40, ppmarian napisał:
W dniu 26.05.2022 o 20:54, Chalek napisał:
Ty patrz, masz Amosa czyli mega budzetowa markę. Jak dałeś rady tyle km zrobić beż thula?emoji16.png

Gniosta nie lamiosta. Tam naprawdę wyszko jest mega pancerne i ale zero design i finezji, ale co kto lubi i potrzebuje.

Też mam Amosa. Model Tytan Plus 4.

Na razie użyty 2 razy na rasie po ~200km. Daje radę.

Jedynym minusem jest totalny brak zabezpieczenia rowerów przed kradzieżą.

Stosujesz jakieś patenty? Łańcuchy, kłódki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.