Jump to content

Bagażnik rowerowy na hak


PawelWaw
 Share

Recommended Posts

55 minut temu, spad napisał:

Nic nie szoruje, latałem tak w Lagunie 2 i jeszcze z butlą z gazem w kole zapasowym. Auto załadowane na full, jedyne miejsce kiedy hak lekko uderzał o podłoże to wjazd na prom w Świnoujściu, ale tam te wjazdy są już tak wybite, że zwykłe auto potrafi podskoczyć. Choć też nie zawsze hak przywalał o garb na promie. Zwykłe progi zwalniające, przystanki wiedeńskie bez problemu jeżeli odpowiednio zwolnisz na hopce. 

 

Zasadniczo tak, ale wjazd na prom z Świnoujściu to nic z wjazdem na DK1 od strony Opola (DK46). 4 osoby, 4 rowery (z tego 2 na dachu) - Corolla. Tylko iskry szły jak dobijało przy niewielkich prędkościach - takie koleiny od ciężarówek :hehe: Na szczęście od wielu lat czegoś takiego nie spotkałem - bardzo się drogi poprawiły. 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
2 godziny temu, lucash napisał:

A sprężyny z tyłu wzmacniałeś  czy seria jest? Kurcze przy zapakowanym samochodzie, 4 osobach i platformie z rowerami to musi trochę szorować po asfalcie chyba. 

Sprężyny ori, trochę siedzi, ale nie ma tragedii. Ostatnio jechało 5 dorosłych osób i 4 rowery, na progach zwalniających nic szura.

 

Edited by muszu
Link to comment
Share on other sites

21 godzin temu, janusz napisał:

Z pokrowcami to bym się zastanawiał jak rowery "mieszczą się" w tunelu aerodynamicznym auta. Bo może się okazać, że postawisz sobie dodatkowy żagiel (jednak sam rower stawia dużo mniejszy opór niż w pokrowcu).

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
 

nie wszystko do się przeliczyć na pieniądze, komuś może nie przeszkadzać większe spalanie na rzecz mniej upaćkanego roweru, pomijam, że jazda w deszczu to nie jest najlepsze co może spotkać rower. Ktoś pisze, że osłania siodełko, o ile nie jest wykonane stricte ze skóry to żaden sens tego rozwiązania. Większość wykonana jest ze sztucznych materiałów, wystarczy po szmatą przetrzeć do sucha. Bardziej obawiałbym się o ułożyskowanie chociażby górnych sterów. Pęd powietrza skutecznie wodę wpycha w szczeliny.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

nie wszystko do się przeliczyć na pieniądze, komuś może nie przeszkadzać większe spalanie na rzecz mniej upaćkanego roweru, pomijam, że jazda w deszczu to nie jest najlepsze co może spotkać rower. Ktoś pisze, że osłania siodełko, o ile nie jest wykonane stricte ze skóry to żaden sens tego rozwiązania. Większość wykonana jest ze sztucznych materiałów, wystarczy po szmatą przetrzeć do sucha. Bardziej obawiałbym się o ułożyskowanie chociażby górnych sterów. Pęd powietrza skutecznie wodę wpycha w szczeliny.
Dokładnie stery i amorki trzeba zabezpieczać. Ja to robię folia spożywcza.



Wysłane z tel.

  • Like 1
  • shocked 1
Link to comment
Share on other sites

nie wszystko do się przeliczyć na pieniądze, komuś może nie przeszkadzać większe spalanie na rzecz mniej upaćkanego roweru, pomijam, że jazda w deszczu to nie jest najlepsze co może spotkać rower. Ktoś pisze, że osłania siodełko, o ile nie jest wykonane stricte ze skóry to żaden sens tego rozwiązania. Większość wykonana jest ze sztucznych materiałów, wystarczy po szmatą przetrzeć do sucha. Bardziej obawiałbym się o ułożyskowanie chociażby górnych sterów. Pęd powietrza skutecznie wodę wpycha w szczeliny.
Ale taki żagiel poza spalaniem może generować nieprzyjemny hałas. Siodełka można schować do bagażnika.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, janusz napisał:

Ale taki żagiel poza spalaniem może generować nieprzyjemny hałas. Siodełka można schować do bagażnika.

 

Siodełko to najmniejszy problem, co już tutaj napisano. Dostają napędy, łożyskowania sterów i amortyzacja. Tego raczej schować się nie da. Chociaż ja jeżdżę bez szmaty na rowerach, a deszcz się trafia.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 27.05.2021 o 13:40, tomeq77 napisał:

A co powiecie o thule hangon 9708 ?

 

Potrzebuję coś niedrogiego na 4 rowery górskie, w tym 3 damki.

 

 

Mam jakies wloskie peruzzo w tym stylu, glowna zaleta to male gabaryty, wiec caly czas woze w bagazniku. 

20210605_121511.jpg

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, tower napisał:

Mam jakies wloskie peruzzo w tym stylu, glowna zaleta to male gabaryty, wiec caly czas woze w bagazniku. 

20210605_121511.jpg

1. Niektórzy piszą, że rowery się obijają? Prawda to?

2. I że gibią się na wszystkie strony.

3. Masz z funkcją odchylania? Działa to jakoś?

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, tomeq77 napisał:

1. Niektórzy piszą, że rowery się obijają? Prawda to?

 

O co mają obijać, jak są sztywno zamocowane? Znaczy jakaś tam elastyczność jest. 

 

2 minuty temu, tomeq77 napisał:

2. I że gibią się na wszystkie strony.

 

Trochę się "gibiom" na krzywościach, ale to tyle, że się "giobiom" ;]

 

2 minuty temu, tomeq77 napisał:

3. Masz z funkcją odchylania? Działa to jakoś?

 

Tak, odchylania. Działa normalnie - pociągasz dźwignię i rampa z rowerami się odchyla (do ziemi). Zazwyczaj można otworzyć normalnie klapę. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

37 minut temu, futrzak napisał:

gibiom

A, i doopa. Zapomniałem, że ja mam do przewiezienia 4 rowery, w tym 3 damki. Na takim wieszaku to będzie chyba ciężko.

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

 
Tak, odchylania. Działa normalnie - pociągasz dźwignię i rampa z rowerami się odchyla (do ziemi). Zazwyczaj można otworzyć normalnie klapę. 
Ale to co jest na ostatnim zdjęciu to nie jest platformą, tylko wieszak...
Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, tomeq77 napisał:

1. Niektórzy piszą, że rowery się obijają? Prawda to?

2. I że gibią się na wszystkie strony.

3. Masz z funkcją odchylania? Działa to jakoś?

1. Nic sie nie odbija, przeswit jest spory

2. Nic sie nie gibie, ale ja mam docisk do haka sruba z gwintem wiec moge doj...ac konkret

3. Tak jest odhylanie, wyjmujesz maly sworzen i odhyla sie o jakies 45 stopni ale ziemi ni dotyka, klapa sie otwiera, ja jednak nie kozystsm bo mam hak skladany, latwiej hak odblokowac jednym malym ruchem zamiast wykrecac ten sworzen. 

To jest ten model, cena zlomu, funkcje spelnia, natomiast wolalbym platforme ale nie bardzo by do bagaznika weszla.

https://allegro.pl/oferta/peruzzo-arezzo-4-bagaznik-rowerowy-na-hak-4-rowery-10433125452

 

20210605_121502.jpg

Link to comment
Share on other sites

1. Nic sie nie odbija, przeswit jest spory
2. Nic sie nie gibie, ale ja mam docisk do haka sruba z gwintem wiec moge doj...ac konkret
3. Tak jest odhylanie, wyjmujesz maly sworzen i odhyla sie o jakies 45 stopni ale ziemi ni dotyka, klapa sie otwiera, ja jednak nie kozystsm bo mam hak skladany, latwiej hak odblokowac jednym malym ruchem zamiast wykrecac ten sworzen. 
To jest ten model, cena zlomu, funkcje spelnia, natomiast wolalbym platforme ale nie bardzo by do bagaznika weszla.
https://allegro.pl/oferta/peruzzo-arezzo-4-bagaznik-rowerowy-na-hak-4-rowery-10433125452
 
20210605_121502.jpg.efc7eff1be8111ff2ade59cb58c6db5f.jpg

U mnie skladana platforma Peruzzo Como zajmuje niewielka czesc bagaznika :ok:
Tez ja woze caly czas w aucie bo nie chce mi sie tego nosic do komorki.
Na 3 czy 4 rowery tez wejdzie ale raczej w poprzek.

d6b6bdfe71ecd5a29fa3f3da08a549e7.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

31 minut temu, Maciej__ napisał:


U mnie skladana platforma Peruzzo Como zajmuje niewielka czesc bagaznika :ok:
Tez ja woze caly czas w aucie bo nie chce mi sie tego nosic do komorki.
Na 3 czy 4 rowery tez wejdzie ale raczej w poprzek.

d6b6bdfe71ecd5a29fa3f3da08a549e7.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Cx5 ma chyba lekko dluzszy bagaznik od tiguana. Ja chcialem na 4 zeby z bachorami jezdzic jak sie juz naucza. Ale wiadomo wieszak jest mniej poreczny w zakladaniu rowerow, szczególnie moich z sprezyna w srodku ramy

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, tower said:

Cx5 ma chyba lekko dluzszy bagaznik od tiguana. Ja chcialem na 4 zeby z bachorami jezdzic jak sie juz naucza. Ale wiadomo wieszak jest mniej poreczny w zakladaniu rowerow, szczególnie moich z sprezyna w srodku ramy

 

Na 4 rowery trzeba by go polozyc w poprzek bagaznika :ok:

Thule tez ma jakies skladane modele, wiec musialbyc pomierzyc.

Link to comment
Share on other sites

A, i doopa. Zapomniałem, że ja mam do przewiezienia 4 rowery, w tym 3 damki. Na takim wieszaku to będzie chyba ciężko.
I potem sobie policz dokładnie, że jak kupisz te nozyce do wozenia rowerów, trzy belki do damek, listwę z lampami, to sumarycznie zapłacisz tyle co za platformę, gdzie przy okazji masz stabilniejszy i komfortowy montaż rowerów.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka


  • Like 2
Link to comment
Share on other sites


U mnie skladana platforma Peruzzo Como zajmuje niewielka czesc bagaznika default_ok.gif
Tez ja woze caly czas w aucie bo nie chce mi sie tego nosic do komorki.
Na 3 czy 4 rowery tez wejdzie ale raczej w poprzek.

d6b6bdfe71ecd5a29fa3f3da08a549e7.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Na 4 rowery trzeba by go polozyc w poprzek bagaznika :ok:
Thule tez ma jakies skladane modele, wiec musialbyc pomierzyc.
Składany jest tylko Easyfold ale max tylko na 3 rowery.
Velo + dostawka tak jak@PawelWaw jest najmniejszy
Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, hefi said:

Składany jest tylko Easyfold ale max tylko na 3 rowery.
Velo + dostawka tak jak@PawelWaw jest najmniejszy

 

To Peruzzo Como jest rowniez na 4 :ok:

https://dobrehaki.pl/bagaznik-na-hak-na-4-rowery-peruzzo-como-4-p-6155.html?gclid=Cj0KCQjw5PGFBhC2ARIsAIFIMNeiFidO_Xwa0wvGtUMLQUprU1IwYC12HuqBznzZUjHj0cajf5tWQuEaAvScEALw_wcB

Wymiary po zlozeniu: 280 x 610 x 920  wiec spokojnie wejdzie do bagaznika.

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, Maciej__ napisał:
23 godziny temu, futrzak napisał:
 
Tak, odchylania. Działa normalnie - pociągasz dźwignię i rampa z rowerami się odchyla (do ziemi). Zazwyczaj można otworzyć normalnie klapę. 

Ale to co jest na ostatnim zdjęciu to nie jest platformą, tylko wieszak...

 

Masz rację, nie przekręciłem głowy wystarczająco :facepalm:

Link to comment
Share on other sites

On 6/5/2021 at 11:10 PM, tomeq77 said:

A, i doopa. Zapomniałem, że ja mam do przewiezienia 4 rowery, w tym 3 damki. Na takim wieszaku to będzie chyba ciężko.

Wszystko się da, trzeba popatrzeć na platformę, w mojej bez problemów:
image.png.6d20f6f52ba4ecc71a07863cfc60c8cf.png

Człowiek ze zdjęcia został wymazany bo nie będę ludzi wrzucał do internetów. ;] 

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, AstraC napisał:
W dniu 5.06.2021 o 23:10, tomeq77 napisał:

A, i doopa. Zapomniałem, że ja mam do przewiezienia 4 rowery, w tym 3 damki. Na takim wieszaku to będzie chyba ciężko.

Wszystko się da,

Że przewóz damek na platformie jest bezproblemowy to wiem. Nie wiedziałem, że na wieszaku się adaptery stosuje.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, KvM napisał:

tak z ciekawości zapytam. Macie takie lekkie rowery, że 4 mieszczą się w limicie 50 kg łącznie z platformą, czy olewacie tę kwestię?

I drugie przy okazji - obecnie można dostać trzecią tablicę?

 

 

Tak na allegro za 20 zl do paczkomatu. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, KvM said:

 

I drugie przy okazji - obecnie można dostać trzecią tablicę?

 

 

Można - w urzędzie bez problemu wydają trzecią tablicę.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, KvM napisał:

tak z ciekawości zapytam. Macie takie lekkie rowery, że 4 mieszczą się w limicie 50 kg łącznie z platformą, czy olewacie tę kwestię?

I drugie przy okazji - obecnie można dostać trzecią tablicę?

 

 

A skąd ten limit 50 kg z platformą? Jak pamiętam nacisk na kulę mam 75 kg, w tym bagażnik 14 kg, reszta na 4 rowery. 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 6.06.2021 o 09:35, tower napisał:

1. Nic sie nie odbija, przeswit jest spory

2. Nic sie nie gibie, ale ja mam docisk do haka sruba z gwintem wiec moge doj...ac konkret

3. Tak jest odhylanie, wyjmujesz maly sworzen i odhyla sie o jakies 45 stopni ale ziemi ni dotyka, klapa sie otwiera, ja jednak nie kozystsm bo mam hak skladany, latwiej hak odblokowac jednym malym ruchem zamiast wykrecac ten sworzen. 

To jest ten model, cena zlomu, funkcje spelnia, natomiast wolalbym platforme ale nie bardzo by do bagaznika weszla.

https://allegro.pl/oferta/peruzzo-arezzo-4-bagaznik-rowerowy-na-hak-4-rowery-10433125452

 

20210605_121502.jpg

 

Miałem taki sam wieszak na 3 rowery (+ belka oświetlenia). Jednak przesiadka na platformę Atera Strada 3+1 to niebo a ziemia. :)

Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, KvM napisał:

Zawsze jak widziałem w różnych autach było 50 kg. Fajnie, że u  Ciebie jest więcej. 

 

Jest różnie. U mnie 120 kg:

 

Auto4-13.jpg

  • shocked 1
Link to comment
Share on other sites

Zawsze jak widziałem w różnych autach było 50 kg. Fajnie, że u  Ciebie jest więcej. 

Stałe haki mają zwykle więcej (~90-120 kg). Demontowalne mają zwykle mniej (~50-80 kg)

Wysłane z mojego M2003J15SC przy użyciu Tapatalka





  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Panowie a jak z samym hakiem ? Warto dopłacać do szybkiego montażu ? czy lepiej prosta konstrukcja i odkręcanie na śrubę ? 

 

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Raku said:

Panowie a jak z samym hakiem ? Warto dopłacać do szybkiego montażu ? czy lepiej prosta konstrukcja i odkręcanie na śrubę ? 

 

 

To zalezy jak czesto zamierzasz go demontowac ;]

Ja wzialem w sumie z szybkim montazem, a i tak jezdze z hakiem caly czas bo wychodzi na to, ze platforme zakladam  praktycznie co weekend ;)

Zdejme pewnie dopiero na zime jak nie bede korzystal do wiosny ;) 

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, DZIDA napisał:


Stałe haki mają zwykle więcej (~90-120 kg). Demontowalne mają zwykle mniej (~50-80 kg)
 

Raczej to nie jest zależne,  ja mam 175kg niezależnie czy stały czy wypinany pionowo :

 

https://www.westfalia-automotive.com/pl/produkty/wyszukiwarka-produktow/?manufacturer=260&model=1387&dateofproduction=04%2F11-

Link to comment
Share on other sites

Raczej to nie jest zależne,  ja mam 175kg niezależnie czy stały czy wypinany pionowo :
 
https://www.westfalia-automotive.com/pl/produkty/wyszukiwarka-produktow/?manufacturer=260&model=1387&dateofproduction=04%2F11-
Ok. oceniłem na podstawie swojego auta, ale chodziło mi że stałe haki dla danego auta mają więcej udźwigu niż wypinane dla tego samego auta

Wysłane z mojego M2003J15SC przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, DZIDA napisał:

ale chodziło mi że stałe haki dla danego auta mają więcej udźwigu niż wypinane dla tego samego auta

Tyle że to nie prawda, przynajmniej w BMW 5 G31, Octavii 2 i Grand Cherokee wk2. Jakie masz auto?

 

 

Imo maksymalny nacisk to kwestia homologacji i ograniczeń producenta samego auta (naciski na osie) a nie konstrukcji haka.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Tyle że to nie prawda, przynajmniej w BMW 5 G31, Octavii 2 i Grand Cherokee wk2. Jakie masz auto?
 
 
Imo maksymalny nacisk to kwestia homologacji i ograniczeń producenta samego auta (naciski na osie) a nie konstrukcji haka.
Octavia 3 i ZTCP w golfie 4 miałem to samo

Wysłane z mojego M2003J15SC przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, Maciej__ napisał:

To zalezy jak czesto zamierzasz go demontowac ;] 

 

Czy ja wiem? Raczej czy w ogóle chce to demontować i czy ma taką potrzebę ;]

 

5 godzin temu, Maciej__ napisał:

Ja wzialem w sumie z szybkim montazem, a i tak jezdze z hakiem caly czas bo wychodzi na to, ze platforme zakladam  praktycznie co weekend ;)

 

Ja mam szybki montaż i w większości jednak mam zdemontowany, choć często z platformą jeżdżę. 

 

5 godzin temu, Maciej__ napisał:

Zdejme pewnie dopiero na zime jak nie bede korzystal do wiosny ;) 

 

;]

Link to comment
Share on other sites

 
To zalezy jak czesto zamierzasz go demontowac ;]
Ja wzialem w sumie z szybkim montazem, a i tak jezdze z hakiem caly czas bo wychodzi na to, ze platforme zakladam  praktycznie co weekend
Zdejme pewnie dopiero na zime jak nie bede korzystal do wiosny  
Tylko, żeby się nie okazało, że przy takim użytkowaniu będziesz miał problem ze zdjęciem haka. Chociaż pewnie po zimie byłoby gorzej.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Panowie a jak z samym hakiem ? Warto dopłacać do szybkiego montażu ? czy lepiej prosta konstrukcja i odkręcanie na śrubę ? 
 
To zależy jak często zamierzasz go zdejmować (jeśli tak jak kolega@Maciej__ ), to proponuję na śrubę, bo może się okazać mniej kłopotliwy i czasochłonny przy zdejmowaniu.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, ArekMiz napisał:

niebo a ziemia

Cena wieszaka i tej platformy to też niebo a ziemia.

Jak chciałbym wydać ca. 2700 zł to nawet bym tu nie zaglądał 👍

Link to comment
Share on other sites

Do Octavii 3

Dedykowana wypinana Westfalia 85 kg
Fabryczny skodowski hak wypinany 80 kg
Steinhof wypinany 90 kg
Auto-Hak odkręcany 100 kg
Steinhof odkręcany 100 kg
HAK-POL IMIOŁA odkręcany 100 kg

Do golfa 4
Steinhof wypinany 75 kg
Witter wypinany 85 kg
Westfalia wypinana 75 kg
Auto-Hak wypinany 75 kg

Steinhof odkręcany 85 kg
Pozostałe odkręcane jakie znalazłem 75 kg



Wysłane z mojego M2003J15SC przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, DZIDA napisał:

Do Octavii 3

Dedykowana wypinana Westfalia 85 kg
Fabryczny skodowski hak wypinany 80 kg
Steinhof wypinany 90 kg
Auto-Hak odkręcany 100 kg
Steinhof odkręcany 100 kg
HAK-POL IMIOŁA odkręcany 100 kg
 

Nie wiem skąd bierzesz dane, ale Steinhof podaje tyle samo kg dla obu wersji , 90kg

 

https://steinhof.pl/produkty?p[filter_vehicle]=2&p[filter_brand]=1366&p[filter_model]=1408&p[filter_version]=1409&p[filter_collection]=1&p[filter_dateFrom]=&p[filter_dateTo]=&p[filter_search]=&p[attr_75]=

 

Westfalia ma 85kg w obu wersjach 

https://www.westfalia-automotive.com/de/produkte/produktfinder-konfigurator/?manufacturer=218&model=5829&dateofproduction=06%2F14-01%2F20

 

Autohak 100kg w obu wersjach linki podawałem wyżej.

 

Czyli nadal twierdzę że sposób montażu kuli nie ma wpływu na wartość nacisku, ale jak widać są różnice pomiędzy producentami i warto dobrze poszukać przed zakupem.

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem skąd bierzesz dane, ale Steinhof podaje tyle samo kg dla obu wersji , 90kg
 
https://steinhof.pl/produkty?p[filter_vehicle]=2&p[filter_brand]=1366&p[filter_model]=1408&p[filter_version]=1409&p[filter_collection]=1&p[filter_dateFrom]=&p[filter_dateTo]=&p[filter_search]=&p[attr_75]=
 
Westfalia ma 85kg w obu wersjach 
https://www.westfalia-automotive.com/de/produkte/produktfinder-konfigurator/?manufacturer=218&model=5829&dateofproduction=06%2F14-01%2F20
 
Autohak 100kg w obu wersjach linki podawałem wyżej.
 
Czyli nadal twierdzę że sposób montażu kuli nie ma wpływu na wartość nacisku, ale jak widać są różnice pomiędzy producentami i warto dobrze poszukać przed zakupem.
Dużą część danych brałem z allegro ze zdjęć tabliczek na hakach...
Ale faktycznie racja jest że sprawdzać trzeba bo różnice mogą być nawet na 1 rower

Wysłane z mojego M2003J15SC przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, DZIDA napisał:

Ale faktycznie racja jest że sprawdzać trzeba bo różnice mogą być nawet na 1 rower

Dokładnie, do tego nie jest tak że producent X ma zawsze większy nacisk niż Y- u mnie Steinhof ma tylko 145 kg vs Westfalia 175kg a u Ciebie jest na odwrót.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dokładnie, do tego nie jest tak że producent X ma zawsze większy nacisk niż Y- u mnie Steinhof ma tylko 145 kg vs Westfalia 175kg a u Ciebie jest na odwrót.
Mnie dziwi że fabryczne rozwiązania (Westfalia i ProfSvar) mają niższe limity niż aftermarketowe

Wysłane z mojego M2003J15SC przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, DZIDA napisał:

Mnie dziwi że fabryczne rozwiązania (Westfalia i ProfSvar) mają niższe limity niż aftermarketowe

Wysłane z mojego M2003J15SC przy użyciu Tapatalka
 

Prawdopodobnie uwzględniają możliwości auta w zakresie dobrego prowadzenia, a nie samą wytrzymałość mechaniczną haka. 

Trudno mi sobie wyobrazić, by np. auto kompaktowe obciążone blisko 200kg na haku jeździło bez ryzyka znacznie gorszego prowadzenia, hamowania, etc. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.