Skocz do zawartości

Ceramika


angrius

Rekomendowane odpowiedzi

ja pół roku temu na nowym aucie żony spróbowałem z najtańszą "powłoką" 9h mrfix

generalnie sprawa prosta - dla mnie trudność porównywalna do woskowania twardym woskiem

 

wymagany ciepły i dobrze oświetlony garaż - ja ustawiłem sobie reflektor oprócz głównego oświetlenia

no i naprawdę dokładne umycie auta, nawet salonowego, odtłuszczenie lakieru i ... naprzód

 

mi zajęło chyba wszystko 4h, niestety wysokie auto wymaga pracy na dachu z drabiny

ręczne docieranie powłoki mocno ćwiczy mięśnie ramion

 

efekt po 5 miesiącach jest ciągle widoczny i nieporównywalny do wosku, brud bardzo słabo się trzyma szczególnie na powierzchniach poziomych (maska, dach) i ładnie się spłukuje myjką bez chemii

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korekta niekoniecznie - trzeba umyć, zrobić inspekcję lakieru i ocenić. Większość detalierów nakłada powłoki po korekcie one step co i tak nie usuwa wszystkich rys na lakierze. 

Co do nałożenia samodzielnie to jak najbardziej - sam to robiłem po korekcie  u detliera.  Trzeba tylko poczytać i wybrać odpowiednią powłokę - niektóre wymagją lamp do utwardzania itd, są też takie któe nakłada się bezproblemowo. Dla mnie to była czynność prostsza niż nałożenie niejednego wosku.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Filipfm napisał:

 

trzeba. Zanim dotarło do Ciebie spędziło trochę czasu pod chmurką, w podróży itp. 

 

No właśnie, ja akurat kładłem kwarc po 3-stopniowej korekcie, to po rozmowie z gościem, który robi samochody warte 200-400kpln, mówił że nawet na nowym zawsze musi liznąć polerką lakier. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, analyzer64 napisał:

 

No właśnie, ja akurat kładłem kwarc po 3-stopniowej korekcie, to po rozmowie z gościem, który robi samochody warte 200-400kpln, mówił że nawet na nowym zawsze musi liznąć polerką lakier. 

 

Bo tak sie powinno robic. Znam goscia, ktory czesto robi usluge zabezpieczenia lakieru łącznie z rozklejeniem fabrycznych folii. Przede wszystkim solidna dekontaminacja, czesto jakas mini korekta tez. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, angrius napisał:

Ktoś nakładał ceramikę samodzielnie? Jest to do zrobienia bez specjalistycznych narzędzi i wiedzy tak by nie zniszczyć nowego lakieru? Na co zwrócić uwagę i jak się do tego zabrać? jakie środki polecacie? 

od 2011 roku używam tylko powłok - dla początkującego trzeba coś pokroju Ultracoat One czy Tenzi Q10, CQuartz - mają jedną zaletę nie wysychają szybko i zdążysz dotrzeć niestety łatwość aplikacji jest kosztem trwałości - tym daje max rok. Czy polerować - zależy od maki i koloru - na pewno porządnie otłuścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, dzidzia napisał:

Korekta niekoniecznie - trzeba umyć, zrobić inspekcję lakieru i ocenić. Większość detalierów nakłada powłoki po korekcie one step co i tak nie usuwa wszystkich rys na lakierze. 

Co do nałożenia samodzielnie to jak najbardziej - sam to robiłem po korekcie  u detliera.  Trzeba tylko poczytać i wybrać odpowiednią powłokę - niektóre wymagją lamp do utwardzania itd, są też takie któe nakłada się bezproblemowo. Dla mnie to była czynność prostsza niż nałożenie niejednego wosku.

żadne nie wymagają lamp tylko dogrzewanie przyśpiesza proces wiązania- dzięki temu auto nie musi stać po aplikacji np min 24 h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sherif napisał:

Ja nakładałem preparat K2, ale to chyba bardziej kwarcowy jest. Zabezpieczałem felgi oraz chromowane elementy. Na lakier nakładałem twardy wosk.

ja po latach doświadczeń używam dwóch- DIAMOND 9H Glass Coating - Kube bond lub Ultracoat Premium Bond 9H - Obie po utwardzeniu wzmacnianie powłokami hydrofobowymi nano X lub Hydro HD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 hours ago, angrius said:

Auto jest nowe, więc raczej nie trzeba tego robić. 

Robiłem już na 3 swoich autach powłoki gtechniq i zawsze robiłem korektę. Poza walorami estetycznymi chodzi o porządne doczyszczenie lakieru. Jak masz nowe auto to polecam zrobić na jeden raz jakimś delikatnym środkiem, chociażby meguiars swirl remover, potem przejechać IPA i możesz kłaść. Porządnie docieraj, bo jak zostana Ci smugi i tak zaschną, to jest je potem trudno usunąć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
12 godzin temu, trex11 napisał:

Mam 9 juz 2 lata 9 mrfixa za 6 euro z alli expres i ciagle odpycha super wode, kropelkuje i sie blyszczy.

sam nakładałem

wiem że obraca obrac -😪

 

 

Tak sie blyszczy, ze od blasku zle film zrobiles.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.