Kazet Napisano 29 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2021 Witam, szukam fachowca od X3 lub silnika M54. Od przeszło roku bujam się z problemem falujących obrotów na zimnym silniku i wypadającego zapłonu. Zregenerowana została głowica, nowe zawory doszły, wymienione vanosy, cewki, wtryski, świece, sprawdzona odma, wszystkie węże i kolektor w poszukiwaniu nieszczelności. Nie ma już pomysłu na ten wehikuł ;-) Pozdrawiam i z góry dzięki za jakieś namiary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 30 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2021 Nie naprawisz tego, możesz jedynie zamaskować problem i ECU nie będzie ingerował. Rozumiem, że teraz odpalasz zimny silnik i gdy stoi na wolnych obrotach, to po chwili zaczyna się trząść, aż całą budą rzuca, po czym komp odcina najgorzej pracujący cylinder z paliwa i zapala check. Winny temu jest sterownik, a dokładniej oprogramowanie. "Specjaliści" w BMW w różnych odstępach przebiegu zapisali w mapach zmiany, które na zimnym silniku podają więcej paliwa i mocniej opóźniają zapłon. Miało to służyć szybszemu nagrzaniu katalizatorów, a niestety powoduje wibracje, bo mieszanka jest na granicy palności. Próbowałem to uleczyć w swoim M54, kupiłem oprogramowanie Galletto do modyfikacji map, pobrałem plik z mapą, ale jest tam tyle zakładek, w których są ukryte funkcje dogrzewania katalizatorów, że nie zdołałem wszystkich odnaleźć i nadal był problem. Ostatecznie zmieniłem w mapach próg minimalnych obrotów, dla których ECU rozpoznaje Misfire detection i ustawiłem powyżej 1500 rpm, bo u mnie podczas jazdy, gdzie obroty były powyżej 1500 już nie wykrywał słabszego zapłonu. Na szybko możesz odłączyć wtyczkę od przepływomierza i problemu z check nie będzie, te silniki, jak mają sprawne sondy, to po odpięciu przepływki chodzą prawidłowo, choć wibracje na zimnym są nadal, to ECU nie odłączy żadnego cylindra. Bez przepływki sterownik przechodzi na stałą mapę i wszystkie pozostałe parametry są monitorowane. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazet Napisano 4 Lutego 2021 Autor Udostępnij Napisano 4 Lutego 2021 Dzięki za info.. Bedę walczył w takim razie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 5 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2021 U mnie jak pamiętam, to falował jak miał lewe powietrze. Później znalazłem nieszczelność zaraz przy przepustnicy. Trzeba też odróżnić falowanie od wypadania zapłonów 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.