Skocz do zawartości

BMW X3 E83 3.0i 170 kw M54


Kazet

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

szukam fachowca od X3 lub silnika M54. Od przeszło roku bujam się z problemem falujących obrotów na zimnym silniku i wypadającego zapłonu. Zregenerowana została głowica, nowe zawory doszły, wymienione vanosy, cewki, wtryski, świece, sprawdzona odma, wszystkie węże i kolektor w poszukiwaniu nieszczelności. Nie ma już pomysłu na ten wehikuł ;-)

 

Pozdrawiam i z góry dzięki za jakieś namiary

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie naprawisz tego, możesz jedynie zamaskować problem i ECU nie będzie ingerował. Rozumiem, że teraz odpalasz zimny silnik i gdy stoi na wolnych obrotach, to po chwili zaczyna się trząść, aż całą budą rzuca, po czym komp odcina najgorzej pracujący cylinder z paliwa i zapala check. Winny temu jest sterownik, a dokładniej oprogramowanie. "Specjaliści" w BMW w różnych odstępach przebiegu zapisali w mapach zmiany, które na zimnym silniku podają więcej paliwa i mocniej opóźniają zapłon. Miało to służyć szybszemu nagrzaniu katalizatorów, a niestety powoduje wibracje, bo mieszanka jest na granicy palności. Próbowałem to uleczyć w swoim M54, kupiłem oprogramowanie Galletto do modyfikacji map, pobrałem plik z mapą, ale jest tam tyle zakładek, w których są ukryte funkcje dogrzewania katalizatorów, że nie zdołałem wszystkich odnaleźć i nadal był problem. Ostatecznie zmieniłem w mapach próg minimalnych obrotów, dla których ECU rozpoznaje Misfire detection i ustawiłem powyżej 1500 rpm, bo u mnie podczas jazdy, gdzie obroty były powyżej 1500 już nie wykrywał słabszego zapłonu. Na szybko możesz odłączyć wtyczkę od przepływomierza i problemu z check nie będzie, te silniki, jak mają sprawne sondy, to po odpięciu przepływki chodzą prawidłowo, choć wibracje na zimnym są nadal, to ECU nie odłączy żadnego cylindra. Bez przepływki sterownik przechodzi na stałą mapę i wszystkie pozostałe parametry są monitorowane.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak pamiętam, to falował jak miał lewe powietrze. Później znalazłem nieszczelność zaraz przy przepustnicy. 

Trzeba też odróżnić falowanie od wypadania zapłonów 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.