Skocz do zawartości

Suzuki Vitara Hybrid ( mild Hybrid )


Rekomendowane odpowiedzi

no właśnie , mało tematów o tym aucie a ja kilka dni temu stałem się jego posiadaczem 

Vitara 1.4T Hybrid 129km , 235Nm  , 2WD wersja premium 

 

wyposażenie :

-Fulll LED ( mijania , długie , dzienne ) 

-asystent pasa ruchu

-aktywny tempomat ( mimo manuala działa od 40km/h ) sam hamuje i przyśpiesza 

-czujniki martwego pola w lusterkach

-4x szybki elektryczne

-7 jaśków

-klimatyzacja automatyczna ( jednostrefowa )

-podgrzewane siedzenia z przodu 

-elektryczne lusterka sterowane elektrycznie 

-kamera cofania 

-czujniki wykrywania pieszego i auta przed sobą ( sam hamuje ) 

-wyświetlacz znaków między zegarami ( zakaz wyprzedzania i ograniczenie prędkości )

-system multimedialny z BT 

-lakier metalic

-alusy w komplecie 

-przyciemniane szyby z tyłu 

-skóra na kierownicy i podłokietniku 

-fabryczny autoalarm 

-podgrzewane lusterka  

.....

to wszystko za niecałe 81.000 brutto ( całkiem nieźle w stosunku do konkurencji ) 

 

co do do samego silnika 

 

1.4T + mild Hybrid ( +50Nm ) daje niesamowitego kopa ( ok 9s do 100km/h - tak wiem to sporo bo są fanatycy 4s+ ... )

po mieście spalanie po 350km póki co 7.2l , ale nadal uczę się jeździć tym autem ( opony zimowe 17"/215 ) i to są pierwsze km tym autem

autem spokojnie można już wyprzedzać na IV biegu od 60km/h ( na III biegu pocisk do 150km/h )

VI bieg wbrew pozorom ciągnie już od 70-80kmh/ ( włącza się elektryk i pomaga zanim włączy się turbo przy ok 1.8-2k/obr/min 

 

co do spalania na trasie jak i po mieście opiszę za jakiś czas to , bo póki co nie widzę tematów z Suzuki Hybrid 

 

Edytowane przez mmaciejosss
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 hours ago, wujek said:

Szkoda, ze go wykastrowali z KM przez ekologie. To jest dosc dziwne bo to nowy silnik. Mnie Suzuki jezdzilo sie bardzo dobrze. Sporo zdrozalo normalnie Premium 2WD miescilo sie w 67k.

 

Za 67kPLN to bylo wolnossace 1.6..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Za 67kPLN to bylo wolnossace 1.6..

dziś na wyprzedaży 2020r  za 66.900 dalej 1.4T + mild Hybrid , ale zdecydowanie słabsze wyposażenie w wersji Comfort 

 

nie ma już wolnossącego 1.6 jak i 1.0T 

 

Edytowane przez mmaciejosss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, wujek napisał:

Szkoda, ze go wykastrowali z KM przez ekologie. To jest dosc dziwne bo to nowy silnik. Mnie Suzuki jezdzilo sie bardzo dobrze. Sporo zdrozalo normalnie Premium 2WD miescilo sie w 67k.

 

16 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Za 67kPLN to bylo wolnossace 1.6..

w wersji premium z metalikiem nie dało sie kupic za 67, chyba ze wersje4 comfort

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajna cena jak za takie wodzidło! O mały włos nie kupiłem kiedyś zamiast Qashqai, ale nic już nie mieli na stanie :)

Jak z wyciszeniem? Bo to podobno była główna wada Vitary

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Pado napisał:

Bardzo fajna cena jak za takie wodzidło! O mały włos nie kupiłem kiedyś zamiast Qashqai, ale nic już nie mieli na stanie :)

Jak z wyciszeniem? Bo to podobno była główna wada Vitary

wyciszenie nie jest złe  ( jak dla mnie ) żona mówi że spodziewała się cichszego auta , auto ma bardzo niskie obroty silnika podczas jazdy przez co wg mnie jest ciche  ( podpowiada zmianę biegu jak jest 1,8krpm na wyższy ) , przy 100km/h ma VI biegu jest 2.000obr/min , bardziej słychać szum opon bo i spore zimówki są tam założone -17" -215 , mam nadzieję że latem na letnich będzie ciszej . Przy 140km/h na obrotomierzu 3.000obr/min na VI biegu i żwawo ciągnie ( póki co raz ok. 155km/h ) 

 

Ponoć niektórzy wyciszali drzwi pod lepsze nagłośnienie ( i tu bym się zgodził , gra to w miarę , ale mogło by zdecydowanie lepiej ) 

 

cena jak dla mnie bardzo spoko jak na to co auto w wersji premium ma na wyposażeniu  

 

Qashqai jest większy , brałem pod uwagę , ale cena już nie pasowała jak zacząłem dokładać to co mam w Vitarze , a też nie chciałem brać podstawowej wersji ( dopiero w wersji topowej  Tekna są Full LED z przodu a tu cena ponad 110.000 za rocznik 2020 )  , silnik 140km

 

kuzynka ma 1.2 - 115km i to tak średnio się odpycha 

Edytowane przez mmaciejosss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

I kilka dni temu zatankowałem autko po raz drugi do pierwszego odbicia . Komputer pokazywał średnią z 570km 7.2l/100km i z paragonu przeliczonego na kilometry wyszło dokładnie identycznie . Pewnie gdybym dobił jeszcze 2-3 litry spalanie wyszło by ok. 7.5l. dla mnie bardzo akceptowalny wynik i nie przekłamany komputer/stacja paliw

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mmaciejosss napisał:

I kilka dni temu zatankowałem autko po raz drugi do pierwszego odbicia . Komputer pokazywał średnią z 570km 7.2l/100km i z paragonu przeliczonego na kilometry wyszło dokładnie identycznie . Pewnie gdybym dobił jeszcze 2-3 litry spalanie wyszło by ok. 7.5l. dla mnie bardzo akceptowalny wynik i nie przekłamany komputer/stacja paliw

W jakich warunkach jezdzone?

Ale jak na hybryde to taki sobie wynik. U mnie w Atece mam srednia 7.5, a teraz jak mniej w korkach stoje to pokazuje ok 7. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minutes ago, zinger said:

W jakich warunkach jezdzone?

Ale jak na hybryde to taki sobie wynik. U mnie w Atece mam srednia 7.5, a teraz jak mniej w korkach stoje to pokazuje ok 7. 

 

Ale to jest mild hybrid, wiec raczej taka oszukana hybryda ;]

W sumie to nie wiem co ten watek robi w dziale EV ;)

Ja mam srednie 8.0 z 10kkm w 2l Madzie CX5...

 

Edytowane przez Maciej__
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, zinger napisał:

W jakich warunkach jezdzone?

Ale jak na hybryde to taki sobie wynik. U mnie w Atece mam srednia 7.5, a teraz jak mniej w korkach stoje to pokazuje ok 7. 

Tylko miasto , małe korki , krótkie odcinki , deptanie tak w miarę póki co bo mały przebieg. Ateca 1.0 wiem że Mało pali ( masz 1.0  ?)  ,Rapidem 1.0 95 sporo km zrobiłem , moc wystarczajaca  . Nie ma co porównywać z 1.0 3-cylindy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Ale to jest mild hybrid, wiec raczej taka oszukana hybryda ;]

W sumie to nie wiem co ten watek robi w dziale EV ;)

Ja mam srednie 8.0 z 10kkm w 2l Madzie CX5...

 

To nie jest wątek w dziele EV 😉 tylko hybrid , a CX5 bardzo fajne auto z 2.0 zakladam że mocniejsza wersja ( nie wiem czy były 122km w tej budzie  ) ale przy mojej nodze pewnie dyszka by była i te 8 to średnio z trasy i miasta czy tylko miasto 

Edytowane przez mmaciejosss
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mmaciejosss napisał:

Tylko miasto , małe korki , krótkie odcinki , deptanie tak w miarę póki co bo mały przebieg. Ateca 1.0 wiem że Mało pali ( masz 1.0  ?)  ,Rapidem 1.0 95 sporo km zrobiłem , moc wystarczajaca  . Nie ma co porównywać z 1.0 3-cylindy

Mam 1.4 150KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Maciej__ napisał:

Ale to jest mild hybrid, wiec raczej taka oszukana hybryda ;]

Czyli takie, za przeproszeniem, pseudo-eko pierdy-smerdy, zeby na papierze sie zgadzalo?

A takie mild hybrid przejedzie choc kawalek na samym elektryku, jak zwykla hybryda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minutes ago, zinger said:

Czyli takie, za przeproszeniem, pseudo-eko pierdy-smerdy, zeby na papierze sie zgadzalo?

A takie mild hybrid przejedzie choc kawalek na samym elektryku, jak zwykla hybryda?

 

Nie przejedzie nawet metra, to ma sie zgadzac w katalogach ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Nie przejedzie nawet metra, to ma sie zgadzac w katalogach
 
E tam nawet zwykłym spalinowcem da się przejechać kawałek na samym rozruszniku, więc też można podciągnąć pod "hybrid"

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, janusz napisał:

E tam nawet zwykłym spalinowcem da się przejechać kawałek na samym rozruszniku, więc też można podciągnąć pod "hybrid" emoji6.pngemoji16.png

Lub z rozpędu przy systemie S&S :) w poprzednim XC70 tak miałem. Był efekt hybrydy, jak dojeżdżałem np do świateł to gasił silnik i tak się toczyłem.

Niestety nie palił 7 czy nawet 9l w mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, sherif napisał:

Lub z rozpędu przy systemie S&S :) w poprzednim XC70 tak miałem. Był efekt hybrydy, jak dojeżdżałem np do świateł to gasił silnik i tak się toczyłem.

Niestety nie palił 7 czy nawet 9l w mieście.

Zwykla hybryda jest w stanie rowniez ruszyc i przyspieszyc na elektryku i przejechac km czy 2 jak sie ja lekko traktuje, wiec to jednak nieco inna inszosc ;)

Te mild hybrid to pic na wode w takim przypadku, co tez widac po wynikach spalania tej witary, ktore sa porownywalne z moja benzyna, tez 1.4 i to z wieksza iloscia KM i przy nieco wiekszym aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, zinger napisał:

Zwykla hybryda jest w stanie rowniez ruszyc i przyspieszyc na elektryku i przejechac km czy 2 jak sie ja lekko traktuje, wiec to jednak nieco inna inszosc ;)

Te mild hybrid to pic na wode w takim przypadku, co tez widac po wynikach spalania tej witary, ktore sa porownywalne z moja benzyna, tez 1.4 i to z wieksza iloscia KM i przy nieco wiekszym aucie.

 

Mild hybrid służy wyłącznie do obniżenia emisji, niczego więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minutes ago, sherif said:

Lub z rozpędu przy systemie S&S :) w poprzednim XC70 tak miałem. Był efekt hybrydy, jak dojeżdżałem np do świateł to gasił silnik i tak się toczyłem.

Niestety nie palił 7 czy nawet 9l w mieście.

 

W Fiacie 500 1.0 MH tez tak to dziala...

Jak bedziesz dojezdzal na luzie do swiatel to wylacza silnik, ale wszystkie systemy nadal dzialaja.

Dziwne uczucie ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

 

W Fiacie 500 1.0 MH tez tak to dziala...

Jak bedziesz dojezdzal na luzie do swiatel to wylacza silnik, ale wszystkie systemy nadal dzialaja.

Dziwne uczucie ;]

 

Tylko Fiat to hybrid (jak zwał tak zwał), a XC70 nie było hybrydą. Pierwszy raz jak się jedzie to można się przestraszyć. U mnie wystarczyło mocniej temp przestawić, czy ruszyć deko kierownicą i silnik się odpalał. Nawet tak sobie w korkach robiłem, jak nie chciałem wciskać gazu, bo auto przede mną jeszcze stało, ale widziałem że powoli ruszają, myk kierownicą lekko i jedziemy dalej :phi:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, format napisał:

 

Mild hybrid służy wyłącznie do obniżenia emisji, niczego więcej.

Paliwa pewnie też delikatnie. U mnie tak samo jest , jak dotaczam się do świateł to silnik gaśnie 

Ponowne odpalenie jest prawie niesłyszalne . Zakładam , że pewnie więcej niż 0,5-1l nie zaoszczędzę , ale jak już pisałem to dla mnie akceptowalny wynik. Co do Ateci to jak się umie oszczędnie jeździć to wyjdzie 7l. U mnie pewnie jak bym się mocno postarał to i może do 6 bym zszedł po mieście . Czas pokaże , póki co dopiero 600km zrobione

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 2/10/2021 at 11:29 AM, Maciej__ said:

 

W Fiacie 500 1.0 MH tez tak to dziala...

Jak bedziesz dojezdzal na luzie do swiatel to wylacza silnik, ale wszystkie systemy nadal dzialaja.

Dziwne uczucie ;]

 

sheriff w xc miał zdaje sie automat  ;] wiec ciezko raczej o "luz"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mmaciejosssjesteś w stanie podać przybliżone obroty tego silnika przy 100 i np 140km/h? Już doczytałem, że podawałeś.

Covid odciągnął mnie od zakupu, ale chyba wracam do swego pomysłu sprzed roku.

Nie wiem tylko czy padnie na Vitarę czy SX4, na pewno premium i 4WD.

Jak się uda to jutro podjadę do dealera, widzę ma coś na wyprzedaży 2020.

Warto czekać i dopłacać za 2021, jakieś zmiany poza dostępnym automatem i ceną?

Też już dojrzałem, że innych rożnic raczej nie ma.

Edytowane przez ZUBERTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[mention=138902]mmaciejosss[/mention]jesteś w stanie podać przybliżone obroty tego silnika przy 100 i np 140km/h? Już doczytałem, że podawałeś.
Covid odciągnął mnie od zakupu, ale chyba wracam do swego pomysłu sprzed roku.
Nie wiem tylko czy padnie na Vitarę czy SX4, na pewno premium i 4WD.
Jak się uda to jutro podjadę do dealera, widzę ma coś na wyprzedaży 2020.
Warto czekać i dopłacać za 2021, jakieś zmiany poza dostępnym automatem i ceną?
S cross na pewno miał trochę niższe obroty na 6 w automacie niż w manualu. Niby podobne auta, ale jednak nieco inne. Musisz zdecydować na czym bardziej Ci zależy i co Ci podpasuje. Podobno asystenci w vitarze działają mocno średnio, więc sobie sprawdź przed zakupem, żebyś nie był rozczarowany jak Ci na czymś zależy.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, janusz napisał:

S cross na pewno miał trochę niższe obroty na 6 w automacie niż w manualu. Niby podobne auta, ale jednak nieco inne. Musisz zdecydować na czym bardziej Ci zależy i co Ci podpasuje. Podobno asystenci w vitarze działają mocno średnio, więc sobie sprawdź przed zakupem, żebyś nie był rozczarowany jak Ci na czymś zależy.

Asystenci za specjalnie mnie raczej nie interere, bo to auto poza miasto i lokalne podmiejskie drogi za często pewnie nie wyjedzie.

Ważne rzeczy to obsługa połączeń telefonicznych, mimo wszystko tempomat (wiem, sprzeczność pewna), kamera i pewnie trza byłoby czujniki dołożyć przód i tył (widzę, że premium ma tylko kamerę, a w babskim aucie to trochę mało), no i wygląd (dlatego Vitara ma przewagę).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Asystenci za specjalnie mnie raczej nie interere, bo to auto poza miasto i lokalne podmiejskie drogi za często pewnie nie wyjedzie.
Ważne rzeczy to obsługa połączeń telefonicznych, mimo wszystko tempomat (wiem, sprzeczność pewna), kamera i pewnie trza byłoby czujniki dołożyć przód i tył (widzę, że premium ma tylko kamerę, a w babskim aucie to trochę mało), no i wygląd (dlatego Vitara ma przewagę).
 
To się nie musisz przejmować obrotami przy 140 (ok. 3000 obr/min). Brałbym automata, ale nie wiem czy 4x4. Tzn. nie wiem czy w tej sytuacji warto dopłacać do napędu, bo generalnie lepiej mieć niż nie mieć.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, janusz napisał:

S cross na pewno miał trochę niższe obroty na 6 w automacie niż w manualu. Niby podobne auta, ale jednak nieco inne. Musisz zdecydować na czym bardziej Ci zależy i co Ci podpasuje. Podobno asystenci w vitarze działają mocno średnio, więc sobie sprawdź przed zakupem, żebyś nie był rozczarowany jak Ci na czymś zależy.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
 

Poczytaj o wyposażeniu w s-cross. Vitara tańsza o 2tys. a ponoć ma więcej na wyposażeniu jeśli chodzi o bezpieczeństwo. Tyle słyszałem w serwisie, nie patrzałem różnic między modelami . Mi bardziej z wyglądu podobała się Vitara choć s-cross wiekszy jest i ma o ile pamiętam większy rozstaw osi o 10-12cm więc większy komfort jazdy . Nie wiem czy ma full LED z przodu a te świecą mega fajnie w Vitarze. Poczytaj różnice w tempomatach , podgrzewanych siedzeniami , radarach , wykrywaniu pieszego , aktywnym hamowaniu . Vitara ma to w standardzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj o wyposażeniu w s-cross. Vitara tańsza o 2tys. a ponoć ma więcej na wyposażeniu jeśli chodzi o bezpieczeństwo. Tyle słyszałem w serwisie, nie patrzałem różnic między modelami . Mi bardziej z wyglądu podobała się Vitara choć s-cross wiekszy jest i ma o ile pamiętam większy rozstaw osi o 10-12cm więc większy komfort jazdy . Nie wiem czy ma full LED z przodu a te świecą mega fajnie w Vitarze. Poczytaj różnice w tempomatach , podgrzewanych siedzeniami , radarach , wykrywaniu pieszego , aktywnym hamowaniu . Vitara ma to w standardzie.
Nie porównywałem wersji, ale tak też słyszałem o tej różnicy w wyposażeniu, ale czytałem (pisali użytkownicy vitary), że te systemy działają mocno średnio w porównaniu z konkurencją, dlatego pisałem, żeby kolega sobie sprawdził przed zakupem jeśli mu na czymś zależy, żeby później nie było rozczarowania. S cross też ma full ledy.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
2 godziny temu, pejus1982 napisał:

 

Nie ma w tym aucie menu w języku polskim?

Nie ma między zegarami ☹️. Dziś trasa 3-miasto - Zakopane. W 7.5h jazdy zrobione 730km. Na autostradzie tempomat na 140km/h ( chwilami więcej jak wyprzedzałem 😉)i spalanie 8.8 . Auto mocno zapakowane. Potem średnia spadała i finalnie zeszło do 7.6l. to o 0.5l mniej niż Fabia 1.2-64km którą jechałem ok. 40min dłużej rok temu . Wg mnie jest ok jak na gabaryty i mocny silnik 😁

Edytowane przez mmaciejosss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, mmaciejosss napisał:

Nie ma między zegarami ☹️. Dziś trasa 3-miasto - Zakopane. W 7.5h jazdy zrobione 730km. Na autostradzie tempomat na 140km/h ( chwilami więcej jak wyprzedzałem 😉)i spalanie 8.8 . Auto mocno zapakowane. Potem średnia spadała i finalnie zeszło do 7.6l. to o 0.5l mniej niż Fabia 1.2-64km którą jechałem ok. 40min dłużej rok temu . Wg mnie jest ok jak na gabaryty i mocny silnik 😁

rusza się boczek drzwi przednich przy otwieraniu szyby ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, mmaciejosss napisał:

Nie ma między zegarami ☹️. Dziś trasa 3-miasto - Zakopane. W 7.5h jazdy zrobione 730km. Na autostradzie tempomat na 140km/h ( chwilami więcej jak wyprzedzałem 😉)i spalanie 8.8 . Auto mocno zapakowane. Potem średnia spadała i finalnie zeszło do 7.6l. to o 0.5l mniej niż Fabia 1.2-64km którą jechałem ok. 40min dłużej rok temu . Wg mnie jest ok jak na gabaryty i mocny silnik 😁

Możesz sprawdzić w wolnej chwili spalanie chwilowe i obroty przy 90 , 100 i 120.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.03.2021 o 16:57, mmaciejosss napisał:

Nie ma między zegarami ☹️. Dziś trasa 3-miasto - Zakopane. W 7.5h jazdy zrobione 730km. Na autostradzie tempomat na 140km/h ( chwilami więcej jak wyprzedzałem 😉)i spalanie 8.8 . Auto mocno zapakowane. Potem średnia spadała i finalnie zeszło do 7.6l. to o 0.5l mniej niż Fabia 1.2-64km którą jechałem ok. 40min dłużej rok temu . Wg mnie jest ok jak na gabaryty i mocny silnik 😁

Gabaryty i mocny silnik mówisz?

W takich warunkach moja Insignia 1,4T 140KM na pośrednim wtrysku mniej spali.

Fakt, że powierzchnia czołowa pewnie mniejsza niż w Vitarze, a większa waga w trasie "nie przeszkadza w spalaniu". Tyle, że witara nie jest raczej pomyślana jako połykacz autostrad.

Edytowane przez ZUBERTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, ZUBERTO napisał:

Gabaryty i mocny silnik mówisz?

W takich warunkach moja Insignia 1,4T 140KM na pośrednim wtrysku mniej spali.

Fakt, że powierzchnia czołowa pewnie mniejsza niż w Vitarze, a większa waga w trasie "nie przeszkadza w spalaniu". Tyle, że witara nie jest raczej pomyślana jako połykacz autostrad.

No nie jest na autostrady bo gabaryty przeszkadzają. Jest deko głośniej , większe spalanie , ale prędkości nie czuć specjalnie , nie buja ma zakrętach , na wietrze nie jest źle. Auto głównie na miasto a tam jak już pisałem spalanie 7l po mieście , nie jest źle . Po górach udaje się więcej naładować baterię i skacze ona między 3-4 kreski , po mieście 2-3. Auta niższe spalą mniej , bo mają mniejszy opór powietrza , jak najbardziej się z tym zgodzę. Podejrzewam że bez tempomatu urwał bym te 0,2-0,3l ale co to jest na całej trasie - 1l , a jaka wygoda z aktywnym tempomatem. Ile Insignia spali po mieście nie wiem ale jak dla mnie 7l w tym co mam jest mega dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, ZUBERTO said:

Gabaryty i mocny silnik mówisz?

W takich warunkach moja Insignia 1,4T 140KM na pośrednim wtrysku mniej spali.

 

Niestety te wszystkie SUVy na autostradzie przy 140+ pala sporo wiecej (1.5-2l) niz analogiczne kompakty czy klasa D.

@mmaciejosss, nie jechales czasem pod dosc mocny wiatr?

Bo jednak 9l na 100 w takim malym i lekkim aucie jak Vitara to sporo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Niestety te wszystkie SUVy na autostradzie przy 140+ pala sporo wiecej (1.5-2l) niz analogiczne kompakty czy klasa D.

@mmaciejosss, nie jechales czasem pod dosc mocny wiatr?

Bo jednak 9l na 100 w takim malym i lekkim aucie jak Vitara to sporo.

 

Mogło tak być w tą stronę. Czułem że mnie hamuje mocniej . Jak tankowałem auto miałem wynik 7.9 wg kompa , wg kalkulatora zalane mocno po odbiciu wyszło 7.6 więc deko mniej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo pali ta Vitara :hmm:

Trochę jeździłem kaszkajem 2wd 1.6TB 160KM ? 

I spalanie miałem rzędu 7.5l, trochę kręcenia się na miejscu, trochę autostrady, trochę krajówek

Diesel palił 1.5l mniej tyle że 4x4

 

Za miesiąc może będę miał inne dość ciekawe auto, sportage hybryda ale z dieslem 🙄

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Koonrad napisał:

Sporo pali ta Vitara :hmm:

Trochę jeździłem kaszkajem 2wd 1.6TB 160KM ? 

I spalanie miałem rzędu 7.5l, trochę kręcenia się na miejscu, trochę autostrady, trochę krajówek

Diesel palił 1.5l mniej tyle że 4x4

 

Za miesiąc może będę miał inne dość ciekawe auto, sportage hybryda ale z dieslem 🙄

 

Pytanie ile wszystkiego trochę . Wynik 7.6 to 570km na autostradzie . Krajówkami reszta czyli koło 160km . Jakbym odwrócił sytuacje było by pewnie poniżej 6 , może nawet 5.5 . Za kilka dni wynik Krajówkami z 250km

 

Popatrz na to 

 

 

Prawie 13l na autostradzie . Wiem że sporo większe auto i cięższe , ale dajcie spokój. 13l ?

 

Lub to 

 

 

Edytowane przez mmaciejosss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 7.03.2021 o 20:31, Koonrad napisał:

Sporo pali ta Vitara :hmm:

Trochę jeździłem kaszkajem 2wd 1.6TB 160KM ? 

I spalanie miałem rzędu 7.5l, trochę kręcenia się na miejscu, trochę autostrady, trochę krajówek

Diesel palił 1.5l mniej tyle że 4x4

 

Za miesiąc może będę miał inne dość ciekawe auto, sportage hybryda ale z dieslem 🙄

 

No to mam kilka kolejnych danych . W skrócie

 

jazda 300km na autostradzie przy tempomacie na 140-150km/h spalanie 8.8l

 

Reszta trasy ( Gdynia-Zakopane ) spalanie spadło do 7.6l.  Trasa 730km w 7:30h, średnia 97km/h

 

powrót: 

pierwsze 340km Krajówkami ( może 15km po autostradzie 140km/h ) spalanie 4.7l ( wolna jazda krajowymi jak i przy ograniczeniach przy budowach dróg na A1 .

 

reszta trasy ( Zakopane-Gdynia ) doszło do 6.5l tam gdzie się dało to tempomat na 150-160km/h . Ale były momenty że na 90-100km/h bo mocno wiało i padało 

 

IMG_20210313_180611.jpg

IMG_20210313_212446.jpg

Edytowane przez mmaciejosss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
5 minut temu, mati_lecha napisał:

A ma takie coś , że w razie czego sam zahamuje?

tak

 

strona 19

 

https://suzuki.pl/pdf/auto/katalogi/vitara3.pdf

 

i już mi raz zahamowało auto , kilka razy wspomagało , a ostrzegało......

 

 

Edytowane przez mmaciejosss
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.