Skocz do zawartości

Suzuki Vitara Hybrid ( mild Hybrid )


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 9.02.2021 o 18:45, mmaciejosss napisał:

I kilka dni temu zatankowałem autko po raz drugi do pierwszego odbicia . Komputer pokazywał średnią z 570km 7.2l/100km i z paragonu przeliczonego na kilometry wyszło dokładnie identycznie . Pewnie gdybym dobił jeszcze 2-3 litry spalanie wyszło by ok. 7.5l. dla mnie bardzo akceptowalny wynik i nie przekłamany komputer/stacja paliw

Nie sprawdzaj jeszcze spalania przy tak małym przebiegu . Mi palił 12 l potem 8 aż po ok 10 tyś km spadło i ustabilizowało się na poziomie 6,2 w trybie mieszanym . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Vitar napisał:

Nie sprawdzaj jeszcze spalania przy tak małym przebiegu . Mi palił 12 l potem 8 aż po ok 10 tyś km spadło i ustabilizowało się na poziomie 6,2 w trybie mieszanym . 

Póki co tankuję zawsze do pełna ( j raczej tak pozostanie ) i spalanie utrzymuje się na poziomie lekko ponad 7l od samego początku. Nie mam aplikacji ( nie lubię się w to bawić ) ale trzymam paragony z tankowań od początku i po kilku tysiącach km będę miał realne spalanie auta by

 porównać z komputerem pokładowym

Edytowane przez mmaciejosss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 9.02.2021 o 21:38, zinger napisał:

W jakich warunkach jezdzone?

Ale jak na hybryde to taki sobie wynik. U mnie w Atece mam srednia 7.5, a teraz jak mniej w korkach stoje to pokazuje ok 7. 

To z niej taka hybryda jak z plug-ina elektryk ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 3.05.2021 o 10:21, mrBEAN napisał:

To z niej taka hybryda jak z plug-ina elektryk ;) 

Fajnie jest jak bateryjka ma przynajmniej 4kreski ( w skali do 5 ) i wtedy zdecydowanie czuć dodatek 50Nm i 10kW ( przynajmniej tyle podaje producent ) i fajnie się to sprawdza na niskich obrotach silnika poniżej 2krpm bo nawet na VI biegu można jechać już od 70km/h i nawet w miarę przyspieszać ( wiadomo to nie to samo co no III biegu ale daje radę ) 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 16.04.2021 o 02:20, Vitar napisał:

Spokojnie jeszcze spadnie ci spalanie . Ja mam ok 3 tyś km i dop teraz spadło do 6,2 w mieście . 

Aktualnie na liczniku ponad 4kkm . Spalanie z ostatnich 3kkm większość po mieście i wyłącznie autostrada 140-150 , aktualnie mam 7,1l średnią. Jak na moją ciężką nogę jak i mojej żony wynik bardzo akceptowalny jak na wyższe auto dość mocne 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
1 hour ago, dusigrosik said:

jest tu ktos kto ma suzuki Ignis hybryde? wlasnie ogladalem ja w salonie  https://mmcars.suzuki.pl/auto jazda probna mnie zadowala ale ciagle sie zastanawiam czy nie brac benzyniaka

 

To jest mild hybrid, a nie zadna hybryda... W 100% jezdzisz na silniku spalinowym.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, dusigrosik napisał:

jest tu ktos kto ma suzuki Ignis hybryde? wlasnie ogladalem ja w salonie  https://mmcars.suzuki.pl/auto jazda probna mnie zadowala ale ciagle sie zastanawiam czy nie brac benzyniaka

W Suzuki już nie kupisz samego benzyniaka . Jesteś skazany na mild hibrid , i w sumie dobrze. Autko będzie mniej palić a o to właśnie chodzi. Elektryk doda 50Nm na niskich obrotach auto będzie bardziej zwinne . Do miasta jak się kształt śmieszny podoba będzie ok. Siedzisz wyżej . Jaką wersję chcesz kupić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...
8 godzin temu, jacbar5 napisał:

Witam, czytam na forum o średnim spalaniu Vitary Hybrid i nie mogę uwierzyć, moje średnie spalanie to 5,6l, jazda mieszana, w te wakacje zaliczyłem Austrię i Norwegię i mogę powiedzieć że auto pali bardzo mało, przejechane mam 30k .

U mnie póki co 7,5kkm , ciężka noga nadal ale spalanie jak dla mnie bardzo akceptowalne i mam 7/100 . Nie umiem wolniej 😉 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy później...
W dniu 7.11.2021 o 15:26, mmaciejosss napisał:

U mnie póki co 7,5kkm , ciężka noga nadal ale spalanie jak dla mnie bardzo akceptowalne i mam 7/100 . Nie umiem wolniej 😉 

aktualizacja 

 

na liczniku prawie 11 kkm i średnie spalanie z ostatnich 2 kkm - 6,6l/100km , noga nadal ciężka , ostatnio trasa Gdynia - Mikołajki -Gdynia ( 200 było na blacie ) , średnia z tankowania to 6,3l 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, mmaciejosss napisał:

aktualizacja 

 

na liczniku prawie 11 kkm i średnie spalanie z ostatnich 2 kkm - 6,6l/100km , noga nadal ciężka , ostatnio trasa Gdynia - Mikołajki -Gdynia ( 200 było na blacie ) , średnia z tankowania to 6,3l 

Zważywszy katologową Vmax=190km/h to dość optymistyczna górka musiała być. ;]

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, ZUBERTO napisał:

Zważywszy katologową Vmax=190km/h to dość optymistyczna górka musiała być. ;]

Suzuki raczej realnie podchodzi do swoich wyników i nie zawyża ich , podobnie jak z przyspieszeniem 

 

https://zeperfs.com/en/fiche9183-suzuki-vitara-1-4-t-hybrid.htm

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.05.2022 o 20:25, mmaciejosss napisał:

aktualizacja 

 

na liczniku prawie 11 kkm i średnie spalanie z ostatnich 2 kkm - 6,6l/100km , noga nadal ciężka , ostatnio trasa Gdynia - Mikołajki -Gdynia ( 200 było na blacie ) , średnia z tankowania to 6,3l 

To ja też coś dorzucę ze swoich doświadczeń. Wg mnie auto pali super mało. Średnia z pierwszych 8500 km to 5.9. Ostatnie majówkowa wycieczki po małopolskich okolicach - spalanie miałem 4.8 - 4.9, to jest średnia z 1500 km. Do osiągnięcia na krajówkach, przy prędkościach do 100 km/h. Przy dojazdach Wieliczka-Kraków spalanie to ok. 5.8. Przy tempomacie zapiętym na 120 km/h Kraków - Wwa wyszło mi wczoraj 6.3 - 6.4. Przejazd A4 Kraków-Legnica, prędkość do 140 (jak się dało) - spalanie 6.5 - 6.7. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.05.2021 o 19:21, mmaciejosss napisał:

Fajnie jest jak bateryjka ma przynajmniej 4kreski ( w skali do 5 ) i wtedy zdecydowanie czuć dodatek 50Nm i 10kW

Zgadza sie. Wczoraj właśnie się naciałem, bo zazwyczaj przy jeździe po okolicy mam 3-4 kreski i rzadko trzeba redukować poniżej 5-tki. A wczoraj długa trasa, wyskakuje na lewy bez redukcji, gaz do dechy na 6-tce, a tu nic. Popatrzyłem potem, bateria 1-2 kreski.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Pito napisał:

Zgadza sie. Wczoraj właśnie się naciałem, bo zazwyczaj przy jeździe po okolicy mam 3-4 kreski i rzadko trzeba redukować poniżej 5-tki. A wczoraj długa trasa, wyskakuje na lewy bez redukcji, gaz do dechy na 6-tce, a tu nic. Popatrzyłem potem, bateria 1-2 kreski.

przy 4-5 kreskach ( co się rzadko zdarza ) nawet lekkie naciśnięcie gazu powoduje załączenie "elektryczka"

 

z kolei tempomat na 140 ( jak pisałeś jak się dało ) to spalanie mam różne zależy czy z wiatrem czy pod wiatr , ale od 7-8l  ( auto załadowane ) , na krajowych podobnie jak piszesz , do 5l jak się nie przekracza 100km/h 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

To kolejny raport spalania - z trasy wakacyjnej Wieliczka - Wenecja.

Średnia z całej trasy (2x1060 km + lokalnie): łącznie 2627 km/ 5.61 l/100 km. Auto całe załadowane, w tamtą stronę upał 30-32*, klima cały czas, jazda zgodnie z przepisami, jedynie jakieś 150 km za Wiedniem jechałem koło 110 km/h, bo hotel mieliśmy od 15 i nie było potrzeby gnać i dziś powrót Gorzyczki - dom z prędkością koło 120 km/h.

Natomiast pierwszy odcinek Wieliczka - Gorzyczki - cisnąłem zgodnie z przepisami (140 km/h gdzie się dało, ruch zerowy, bo niedziela wczesnym rankiem) - i spalanie 6.7

 

image.png.0cca7d3cac08fe94964b40311032d99e.png

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Pito napisał:

To kolejny raport spalania - z trasy wakacyjnej Wieliczka - Wenecja.

Średnia z całej trasy (2x1060 km + lokalnie): łącznie 2627 km/ 5.61 l/100 km. Auto całe załadowane, w tamtą stronę upał 30-32*, klima cały czas, jazda zgodnie z przepisami, jedynie jakieś 150 km za Wiedniem jechałem koło 110 km/h, bo hotel mieliśmy od 15 i nie było potrzeby gnać i dziś powrót Gorzyczki - dom z prędkością koło 120 km/h.

Natomiast pierwszy odcinek Wieliczka - Gorzyczki - cisnąłem zgodnie z przepisami (140 km/h gdzie się dało, ruch zerowy, bo niedziela wczesnym rankiem) - i spalanie 6.7

 

image.png.0cca7d3cac08fe94964b40311032d99e.png

 

To ja "dorzucę" wakacyjne spalanie s-crossa 1,4 bez hybrydy. Trzy tankowania (w sumie ok. 1900 km w Norwegii) i za każdym razem średnie z komputera 5,5 (pokrywa się idealnie z rzeczywistym). Prędkości jak to w Norwegii zgodnie z przepisami, a drogi to atlantycka trolli, orłów, 55 itp. czyli bez prędkościowych szaleństw, ale górzyście. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, janusz napisał:

To ja "dorzucę" wakacyjne spalanie s-crossa 1,4 bez hybrydy. 

Tak, w Norwegii nie poszalejesz z prędkością, ale górzysty teren robi swoje.

Chwilę tam jeździłem, pamiętam jakaś ich 'autostrada', można poszaleć .. rozpędzając się do 90 :)

5.5l to bardzo dobry wynik. Koszt paliwa, mimo ceny za litr, nie boli tak bardzo. Ale jak dzisiaj zatankowałem za 7.30, to poczulem się jak w raju :)

Edytowane przez Pito
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Pito napisał:

 

5.5l to bardzo dobry wynik. Koszt paliwa, mimo ceny za litr, nie boli tak bardzo. Ale jak dzisiaj zatankowałem za 7.30, to poczulem się jak w raju :)

Ja niestety tankuję drożej, a w Norwegii benzyna była po ok. 27 NOK. Jeszcze czekam na fakturę za tunele, promy i płatne odcinki 😬

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy później...
W dniu 16.03.2021 o 19:52, mmaciejosss napisał(a):

No to mam kilka kolejnych danych . W skrócie

 

jazda 300km na autostradzie przy tempomacie na 140-150km/h spalanie 8.8l

 

Reszta trasy ( Gdynia-Zakopane ) spalanie spadło do 7.6l.  Trasa 730km w 7:30h, średnia 97km/h

 

powrót: 

pierwsze 340km Krajówkami ( może 15km po autostradzie 140km/h ) spalanie 4.7l ( wolna jazda krajowymi jak i przy ograniczeniach przy budowach dróg na A1 .

 

reszta trasy ( Zakopane-Gdynia ) doszło do 6.5l tam gdzie się dało to tempomat na 150-160km/h . Ale były momenty że na 90-100km/h bo mocno wiało i padało 

 

 

 

 

Mam S-Crossa Mild Hybrid 4x4 automat.

Też zauważyłem, że różnica w spalaniu miedzy spokojną jazdą a autostradowymi 140 jest ogromna.

Na drogach krajowych jadac zgodnie ze znakami 50/90 to jestem w stanie osiągnać spalanie minimalnie powyzej 5 l/100km.

Na autostradzie jadac 100-110 zwykle wychodzi kolo 5.8-5.9.

Jednak jak się chce jechac 140 i szybciej, to około 8 litrów to jest minimum. 

 

Z prostej kalkulacji więc wychodzi mi, że szybsza jazda totalnie nie opłacalna. Przykładowo własnie twój odcinek Gdynia-Zakopane, jadąc max 110 można oszczędzić pewnie koło 2.5 litra /100km albo i więcej a to przy dzisiejszych cenach daje ponad 120zł. Czas przejazdu zwiększy sie o około 1 do 1.5h. Moim zdaniem warto.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, CiniO napisał(a):

Mam S-Crossa Mild Hybrid 4x4 automat.

Też zauważyłem, że różnica w spalaniu miedzy spokojną jazdą a autostradowymi 140 jest ogromna.

Na drogach krajowych jadac zgodnie ze znakami 50/90 to jestem w stanie osiągnać spalanie minimalnie powyzej 5 l/100km.

Na autostradzie jadac 100-110 zwykle wychodzi kolo 5.8-5.9.

Jednak jak się chce jechac 140 i szybciej, to około 8 litrów to jest minimum. 

To pali bardzo dużo. :hmm: Jaka tam benzyna siedzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, AstraC napisał(a):

To pali bardzo dużo. :hmm: Jaka tam benzyna siedzi?

 

Przeciez to zwykla spalinowka 1,4T.... To ile by mial palic przy 140km/h w aucie pokroju SUV?

Ten mild hybrid raczej nie ma zadnego wplywu na spalanie w trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Maciej__ napisał(a):

 

Przeciez to zwykla spalinowka 1,4T.... To ile by mial palic przy 140km/h w aucie pokroju SUV?

Ten mild hybrid raczej nie ma zadnego wplywu na spalanie w trasie.

To i tak dużo - tyle palił 1.5EB w Grand C-Max. :hmm: A większy i cięższy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, AstraC napisał(a):

To i tak dużo - tyle palił 1.5EB w Grand C-Max. :hmm: A większy i cięższy.

 

Szczerze watpie, ze przy 140km/h na dlugim odcinku palil tylko 8l.

Nawet oszczedne 1,5TSI pali wiecej w SUVach czy Crossoverach przy takiej predkosci.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Maciej__ napisał(a):

 

Szczerze watpie, ze przy 140km/h na dlugim odcinku palil tylko 8l.

Nawet oszczedne 1,5TSI pali wiecej w SUVach czy Crossoverach przy takiej predkosci.

Te 1.5TSI palą mało w np Octavi 4 jak się jedzie do 100km/h ( tryb 2 cylindry działa ) , wyjdzie nawet 4,5- 5l , przy 120 - 6l a przy 140-7l . w Większej ( wyższej budzie ) to przy 140km/h potrafi między 9-10 wyjść w np Skoda Karoq ( ten średni SUV znajomy ma i na autostradzie trzyma się tak do 120-130km/h bo potem chla już sporo jak mówi  ) . W Vitarze wyjdzie mniej , ale mniejsza jest i lżejsza . Aktualnie mam 15kkm i mogę więcej napisać co do spalania. Jak do 100km/h to niskie 5l , przy 120km/h 6-6,5l , przy 140km/h zbliżamy się do 8l ( podane wyniki raczej bez wiatru i jednostajnej jeździe ) . po nie zakorkowanym mieście przy normalnej jeździe ( a nawet lekko dynamiczniejszej ) to okolice 7l. Jak dla mnie OK 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.01.2023 o 09:03, AstraC napisał(a):

To pali bardzo dużo. :hmm: Jaka tam benzyna siedzi?

No moim zdaniem dużo przy 140 - dlatego staram się tak szybko nie jeździć.

Podobne doświadczenia mam z starą Hondą CRV (2 gen). Też przy 100-110 potrafi być całkiem oszczędna, ale przy 140 już żłopie paliwa jak smok, także raczej to kwestia kształtu auta i mniejszej opływowości niż ma niski sedan czy kombi. Może też napęd na 4 koła tu dodaje extra.

 

Z drugiej strony, w civicu 8 gen 2.2 i-ctdi też mi się wydawało, że spalanie przy 140 jest nieproporocjonalnie duże do tego przy 100km/h.

Może więc to poprostu kwestia samochodów japońskich, które nie są projektowane do szybkiej jazdy.

 

Znajomi mówią, że niemieckie marki takiego problemu nie mają, ale nie wiem, bo nigdy nie miałem żadnego niemieckiego auta i pewnie nie będę miał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, CiniO napisał(a):

Z drugiej strony, w civicu 8 gen 2.2 i-ctdi też mi się wydawało, że spalanie przy 140 jest nieproporocjonalnie duże do tego przy 100km/h.

Może więc to poprostu kwestia samochodów japońskich, które nie są projektowane do szybkiej jazdy.

Znajomi mówią, że niemieckie marki takiego problemu nie mają, ale nie wiem, bo nigdy nie miałem żadnego niemieckiego auta i pewnie nie będę miał.

 

Fizyka dziala tak samo, niezaleznie od kraju produkcji auta ;)

W kazdym moim samochodze spalanie pomiedzy 100 a 140km/h znaczaco sie roznilo bo opory powietrza rosna w kwadracie predkosci.

Ludzie rozne rzeczy opowiadaja, szczegolnie w kwestii spalania ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, CiniO napisał(a):

No moim zdaniem dużo przy 140 - dlatego staram się tak szybko nie jeździć.

Podobne doświadczenia mam z starą Hondą CRV (2 gen). Też przy 100-110 potrafi być całkiem oszczędna, ale przy 140 już żłopie paliwa jak smok, także raczej to kwestia kształtu auta i mniejszej opływowości niż ma niski sedan czy kombi. Może też napęd na 4 koła tu dodaje extra.

 

Z drugiej strony, w civicu 8 gen 2.2 i-ctdi też mi się wydawało, że spalanie przy 140 jest nieproporocjonalnie duże do tego przy 100km/h.

Może więc to poprostu kwestia samochodów japońskich, które nie są projektowane do szybkiej jazdy.

 

Znajomi mówią, że niemieckie marki takiego problemu nie mają, ale nie wiem, bo nigdy nie miałem żadnego niemieckiego auta i pewnie nie będę miał.

 

Spalanie rośnie z kwadratem do prędkości. Tak jak hamowanie. Ze 100km/h to 40m a ze 130km/h 65m. Fizyki nie oszukasz. Opory robią swoje i bryła "cegły" też ma znaczenie . 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciej__ napisał(a):

 

Fizyka dziala tak samo, niezaleznie od kraju produkcji auta ;)

W kazdym moim samochodze spalanie pomiedzy 100 a 140km/h znaczaco sie roznilo bo opory powietrza rosna w kwadracie predkosci.

Ludzie rozne rzeczy opowiadaja, szczegolnie w kwestii spalania ;]

 

Fizyka, tak, ale przy wyższych V spore znaczenie może być skrzynia biegów a jp swego czasu oszczędzali na ich ilości ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, sherif napisał(a):

Fizyka, tak, ale przy wyższych V spore znaczenie może być skrzynia biegów a jp swego czasu oszczędzali na ich ilości ;).

Wolnossące silniki -  kiedyś Japońce miały dość długie biegi i 5 wystarczało , bo i tak trzeba było kręcić by na wysoki moment wskoczyć. Mam drugie auto, Hyundai I30 1.4 benzyna 100km . Muł jakich mało ale mało pali ( fota poniżej dziś z trasy poza miastem). Same obroty na 6 biegu ma mega wysokie , przy 140km/h 4KRPM ( Vitara ma 3KRPM , przy 180 chyba nawet nie ma 4KRPM ) pali już ponad 7l/100km ( może nawet 7.3-7.5 , nie jechałem tak dłużej niż 30km ), i choć buda niska i opływowa to obroty silnika robią swoje ( przy 100km/h 2.8 KRPM VS 2 KRPM w Vitarze i tu oba są mega oszczędne i palą koło 5l , I30 minimalnie mniej )

 

Screenshot_2023-01-13-08-59-58-773_com.miui.gallery.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mmaciejosss napisał(a):

Wolnossące silniki -  kiedyś Japońce miały dość długie biegi i 5 wystarczało , bo i tak trzeba było kręcić by na wysoki moment wskoczyć. Mam drugie auto, Hyundai I30 1.4 benzyna 100km . Muł jakich mało ale mało pali ( fota poniżej dziś z trasy poza miastem). Same obroty na 6 biegu ma mega wysokie , przy 140km/h 4KRPM ( Vitara ma 3KRPM , przy 180 chyba nawet nie ma 4KRPM ) pali już ponad 7l/100km ( może nawet 7.3-7.5 , nie jechałem tak dłużej niż 30km ), i choć buda niska i opływowa to obroty silnika robią swoje ( przy 100km/h 2.8 KRPM VS 2 KRPM w Vitarze i tu oba są mega oszczędne i palą koło 5l , I30 minimalnie mniej )

Nie wszystkie i zależy kiedy. Subaru przed CVT wkładało skrzynie automatyczne o 4 przełożeniach, gdzie większość aut miała min. 5. 10lat temu miałem w Otb 5-biegów przy 250KM, wtedy w DSG można było mieć 7biegów w byle Golfie. Manuala też miałem 5-biegowego, gdzie std była już skrzynia 6-biegowa. Rezultat był taki, że auto sie fajnie rozpędzało, ale spalanie rosło bardzo intensywnie pow 130kmph. W Hondzie AFAIR 6-biegowa skrzynia też pojawiła się znacznie później. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.01.2023 o 09:37, Maciej__ napisał(a):

 

Szczerze watpie, ze przy 140km/h na dlugim odcinku palil tylko 8l.

Nawet oszczedne 1,5TSI pali wiecej w SUVach czy Crossoverach przy takiej predkosci.

Wierz w co chcesz - w trasie na autostradzie palił w zakresie 7-13l. Silnik ten palił zaskakująco dużo w mieście, ale jeszcze bardziej zaskakująco mało w trasie.
Przy czym jeśli nie było negatywnych warunków drogowych, to palił te 8l. 13l spalił jak jechał pod silny wiatr, od Warszawy aż po granicę, cały czas A2, cały czas te 140km/h na tempomacie (wiadomo, średnia była w okoliach 130), z boksem i w 6 osób z bagażami.

 

W dniu 13.01.2023 o 14:16, Maciej__ napisał(a):

 

Fizyka dziala tak samo, niezaleznie od kraju produkcji auta ;)

W kazdym moim samochodze spalanie pomiedzy 100 a 140km/h znaczaco sie roznilo bo opory powietrza rosna w kwadracie predkosci.

Ludzie rozne rzeczy opowiadaja, szczegolnie w kwestii spalania ;]

 

Fizyka tak, ale założenie, że sam opór powietrza jest Ci w stanie wszystko powiedzieć o spalaniu jest powiedzmy delikatnie, sporym nadużyciem.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, AstraC napisał(a):

Wierz w co chcesz - w trasie na autostradzie palił w zakresie 7-13l. Silnik ten palił zaskakująco dużo w mieście, ale jeszcze bardziej zaskakująco mało w trasie.
Przy czym jeśli nie było negatywnych warunków drogowych, to palił te 8l. 13l spalił jak jechał pod silny wiatr, od Warszawy aż po granicę, cały czas A2, cały czas te 140km/h na tempomacie (wiadomo, średnia była w okoliach 130), z boksem i w 6 osób z bagażami.

 

Fizyka tak, ale założenie, że sam opór powietrza jest Ci w stanie wszystko powiedzieć o spalaniu jest powiedzmy delikatnie, sporym nadużyciem.
 

 

Czyli w sprzyjajacych warunkach palil czasem 8 na autostradzie.

Jak sam widzisz, podawanie konkretnej wartosci przy 140km/h jest bez sensu bo zalezy od wielu czynnikow.

 

Edytowane przez Maciej__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Maciej__ napisał(a):

 

Czyli w sprzyjajacych warunkach palil czasem 8 na autostradzie.

Jak sam widzisz, podawanie konkretnej wartosci przy 140km/h jest bez sensu bo zalezy od wielu czynnikow.

 

Wiedziałem, że to tak przekręcisz. Nie, palił 8l normalnie, a w skrajnych przypadkach więcej. Więc tak całkiem na odwrót.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 16.01.2023 o 08:45, Maciej__ napisał(a):

 

Czyli w sprzyjajacych warunkach palil czasem 8 na autostradzie.

Jak sam widzisz, podawanie konkretnej wartosci przy 140km/h jest bez sensu bo zalezy od wielu czynnikow.

 

kilka dni temu moja Vitara 1.4T MH pokonała kolejną trasę Gdynia- Karpacz i powrót . Droga do była w 1/2 przy całkiem niezłych warunkach drogowych ( tempomat pomiędzy 135-16.km/h na autostradach , max jaki uzyskałem to 1.9.5.  przy sporo załadowanym aucie ) i spalanie po niecałych 600km wyniosło 6,3l/100km , druga połowa trasy niestety z dość małymi prędkościami typu 70-100km/h dlatego takie spalanie  . Droga powrotna to już całość po "czarnym" i średnia bliska 100km/h - wynik 7.0l/100km/h . Po Autostradzie przy 140km/h pali ok. 8l/100km , przy 70-90km/h 4,5-4,8l . Cała trasa Gdynia-Karpacz-okolice Karpacza ( z 200km ) -Gdynia - wynik 6.6l/100km . Po samym Karpaczu i okolicach paliła 5,5-6l/100km i tu hubrydka bardzo się sprawdza w mini górkach gdzie dodaje mini napędu jadąc pod górkę a z górki bateryjka się ładuje 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.