Artur_W_wa Napisano 1 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2021 Witam Wybierajac między 2.0 a 1.6 co jest lepszym wyborem. Roczniki 2013-2015. Czy lepiej dołożyć i wziąć 1.6 w Astrze K. Wszelkie porady użytkowników mile widziane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 2 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2021 (edytowane) 10 godzin temu, Artur_W_wa napisał: Witam Wybierajac między 2.0 a 1.6 co jest lepszym wyborem. Roczniki 2013-2015. Czy lepiej dołożyć i wziąć 1.6 w Astrze K. Wszelkie porady użytkowników mile widziane 2.0 cdti - wymiana uszczelki smoka oleju w misce. W zależności od skrzyni, konieczne lub nie opuszczanie sanek. Profilaktyczna wymiana co ok. 60kkm. Symptomy: po dłuższym postoju, nie gaśnie od razu kontrolka ciśnienia oleju. Ryzyko: obrócenie panewek 2.0 cdti tylko ze skrzynia F40, skrzynie m32 "zmieli". Wersje 2.0 cdti w Astrze J to wersje 163KM - nie znajdziesz wersji 170KM, które pomimo tego że są wersją rozwojową, są cichsze, oszczędniejsze i elastyczniejsze. 1.6 cdti - hydrauliczny napinacz rozrządu puszcza olej, Symptomy: pierwszemu uruchomieniu zimnego silnika czasem towarzyszy grzechot łańcucha. Ryzyko: przeskoczenie łańcucha. Uwaga: rozrząd od strony skrzyni. B.cichy i oszczędny. W budzie Astry k kombi radzi sobie bez problemy także wersja 110km. Edytowane 2 Lutego 2021 przez el_guapo 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 2 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2021 12 minut temu, el_guapo napisał: Uwaga: rozrząd od strony skrzyni. Niezły kibel 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur_W_wa Napisano 2 Lutego 2021 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2021 2 godziny temu, el_guapo napisał: 2.0 cdti tylko ze skrzynia F40, skrzynie m32 "zmieli". A jak rozpoznać m32 czy f40? Wybieram między J z jakimś wyposażeniem i niższą ceną (stąd roczniki 2013-2015), a K właśnie ze 110 KM i bez fajerwerków ale na granicy budżetowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 2 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2021 18 minutes ago, Artur_W_wa said: A jak rozpoznać m32 czy f40? Wybieram między J z jakimś wyposażeniem i niższą ceną (stąd roczniki 2013-2015), a K właśnie ze 110 KM i bez fajerwerków ale na granicy budżetowej A nie lepiej rozwazyc Astre K 1.4T noPB w wersji 125 lub 150KM? Jesli musi byc diesel to raczej 1.6 bedzie latwiej znalezc w sensownym stanie niz 2.0. Zorientuj sie tylko ile kosztuje wymiana rozrzadu i najwyzej zostaw rezerwe Zrobisz i bedziesz mial z glowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 2 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2021 5 godzin temu, Artur_W_wa napisał: A jak rozpoznać m32 czy f40? Wybieram między J z jakimś wyposażeniem i niższą ceną (stąd roczniki 2013-2015), a K właśnie ze 110 KM i bez fajerwerków ale na granicy budżetowej Tylko VIN. Ja bym kupił K z 1.6 cdti i zawirusował: te silniki fabrycznie wychodziły z mocą ponad 130km. Ten napinacz to loteria ale od zgrzytania do przeskoczenia łańcucha długa droga. Jka jest za ciężka a Ka bardziej zwinna. P.S. skrzynie m32 w Ka są pozbawione wad. Uwaga: w Ka akumulator jest w bagażniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur_W_wa Napisano 2 Lutego 2021 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2021 30 minut temu, el_guapo napisał: Tylko VIN. Ja bym kupił K z 1.6 cdti i zawirusował: te silniki fabrycznie wychodziły z mocą ponad 130km. Ten napinacz to loteria ale od zgrzytania do przeskoczenia łańcucha długa droga. Jka jest za ciężka a Ka bardziej zwinna. P.S. skrzynie m32 w Ka są pozbawione wad. Uwaga: w Ka akumulator jest w bagażniku. A 1,6 w J z 2015 też ma M32 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 2 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2021 3 minuty temu, Artur_W_wa napisał: A 1,6 w J z 2015 też ma M32 ? Nie mam pojęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volkov Napisano 2 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2021 19 godzin temu, Artur_W_wa napisał: Witam Wybierajac między 2.0 a 1.6 co jest lepszym wyborem. Roczniki 2013-2015. Czy lepiej dołożyć i wziąć 1.6 w Astrze K. Wszelkie porady użytkowników mile widziane Mam Astre K 1,6 CDTi 136 KM jako drugie auto i uważam, że z tym silnikiem to jest dobra konfiguracja. Ma nalatane ponad 130 kkm i żadnych problemów z rozrządem nie mam. Zgrzytów ani nic takiego przy rozruchu zimnego silnika. Słyszałem o tym problemie ale ja jak na razie nie doświadczyłem. Myślę, że tu kluczowe jest aby często wymieniać olej. Ja wymieniam co ok 10-15 tys. kkm i jest git. Astra z tym silnikiem jest całkiem fajna na trasy. Bardzo mało pali. A i dynamikę ma całkiem dobrą. Jednak ogromny minus to hałas w kabinie. Jeśli nie sprzedam jej w tym albo przyszłym roku, to na wakacje wyciszę cały bagażnik i drzwi. Bo przy prędkościach powyżej 120-130 km/h robi się odrobinę zbyt głośno. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 2 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2021 49 minutes ago, Artur_W_wa said: A 1,6 w J z 2015 też ma M32 ? Jesli jest 6-biegowa to raczej tak. Ale te skrzynie w 2015 byly juz raczej poprawione. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 2 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2021 Mam 20 160KM w Insignia. Smok oleju robiłem znacznie później niż 60kkm (150 nawet chyba) i nie był jakiś w tragicznym stanie ale olej u mnie idzie co rok lub 15-20kkm. Gorzej wyglądał pasek klinowy przed wymiana rozrządu fabryczny- jakby się miał lada moment rozpaść, a robiłem i tak ciut przed zalecanym czasokoresem.F40 manuał po 150 kkm i coś koło 8 latach wymieniłem olej- zlatywały klarowny,, Cały czas spokoj- chodzi po oplowsku ;-( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 3 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2021 9 godzin temu, Fili_P napisał: Gorzej wyglądał pasek klinowy przed wymiana rozrządu fabryczny- jakby się miał lada moment rozpaść, a robiłem i tak ciut przed zalecanym czasokoresem. Pasek klinowy (raczej wieloklinowy/wielorowkowy) czy rozrządu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 3 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2021 Jeden tam jest główny co cały osprzęt z pompą wody napedza co za różnica...jak ktoś bardzo chce to odkopie fota nawet była bo u naszego kacikowego Kaczorka w Gdyni cały rozrząd robilem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.