Skocz do zawartości

2.0 Cdti czy 1.6 cdti w Astrze J


Artur_W_wa

Rekomendowane odpowiedzi

10 godzin temu, Artur_W_wa napisał:

Witam

Wybierajac między 2.0 a 1.6 co jest lepszym wyborem. Roczniki 2013-2015.

Czy lepiej dołożyć i wziąć 1.6 w Astrze K.

Wszelkie porady użytkowników mile widziane :oki:

 

2.0 cdti - wymiana uszczelki smoka oleju w misce. W zależności od skrzyni, konieczne lub nie opuszczanie sanek. Profilaktyczna wymiana co ok. 60kkm.

Symptomy: po dłuższym postoju, nie gaśnie od razu kontrolka ciśnienia oleju.

Ryzyko: obrócenie panewek

2.0 cdti tylko ze skrzynia F40, skrzynie m32 "zmieli". Wersje 2.0 cdti w Astrze J to wersje 163KM - nie znajdziesz wersji 170KM, które pomimo tego że są wersją rozwojową, są cichsze, oszczędniejsze i elastyczniejsze.

 

1.6 cdti - hydrauliczny napinacz rozrządu puszcza olej,

Symptomy: pierwszemu uruchomieniu zimnego silnika czasem towarzyszy grzechot łańcucha.

Ryzyko: przeskoczenie łańcucha.

Uwaga: rozrząd od strony skrzyni.

 

B.cichy i oszczędny. W budzie Astry k kombi radzi sobie bez problemy także wersja 110km.

Edytowane przez el_guapo
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, el_guapo napisał:

2.0 cdti tylko ze skrzynia F40, skrzynie m32 "zmieli".

A jak rozpoznać m32 czy f40?

Wybieram między J z jakimś wyposażeniem i niższą ceną (stąd  roczniki 2013-2015), a K właśnie ze 110 KM i bez fajerwerków ale na granicy budżetowej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minutes ago, Artur_W_wa said:

A jak rozpoznać m32 czy f40?

Wybieram między J z jakimś wyposażeniem i niższą ceną (stąd  roczniki 2013-2015), a K właśnie ze 110 KM i bez fajerwerków ale na granicy budżetowej 

 

A nie lepiej rozwazyc Astre K 1.4T noPB w wersji 125 lub 150KM?

Jesli musi byc diesel to raczej 1.6 bedzie latwiej znalezc w sensownym stanie niz 2.0.

Zorientuj sie tylko ile kosztuje wymiana rozrzadu i najwyzej zostaw rezerwe :ok:

Zrobisz i bedziesz mial z glowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Artur_W_wa napisał:

A jak rozpoznać m32 czy f40?

Wybieram między J z jakimś wyposażeniem i niższą ceną (stąd  roczniki 2013-2015), a K właśnie ze 110 KM i bez fajerwerków ale na granicy budżetowej 

 

Tylko VIN.

 

Ja bym kupił K z 1.6 cdti i zawirusował: te silniki fabrycznie wychodziły z mocą ponad 130km. Ten napinacz to loteria ale od zgrzytania do przeskoczenia łańcucha długa droga. 

Jka jest za ciężka a Ka bardziej zwinna. 

 

P.S. skrzynie m32 w Ka są pozbawione wad. 

Uwaga: w Ka akumulator jest w bagażniku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, el_guapo napisał:

 

Tylko VIN.

 

Ja bym kupił K z 1.6 cdti i zawirusował: te silniki fabrycznie wychodziły z mocą ponad 130km. Ten napinacz to loteria ale od zgrzytania do przeskoczenia łańcucha długa droga. 

Jka jest za ciężka a Ka bardziej zwinna. 

 

P.S. skrzynie m32 w Ka są pozbawione wad. 

Uwaga: w Ka akumulator jest w bagażniku. 

A 1,6 w J z 2015 też ma M32 ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Artur_W_wa napisał:

Witam

Wybierajac między 2.0 a 1.6 co jest lepszym wyborem. Roczniki 2013-2015.

Czy lepiej dołożyć i wziąć 1.6 w Astrze K.

Wszelkie porady użytkowników mile widziane :oki:

 

Mam Astre K 1,6 CDTi 136 KM jako drugie auto i uważam, że z tym silnikiem to jest dobra konfiguracja. 

Ma nalatane ponad 130 kkm i żadnych problemów z rozrządem nie mam. Zgrzytów ani nic takiego przy rozruchu zimnego silnika. Słyszałem o tym problemie ale ja jak na razie nie doświadczyłem. Myślę, że tu kluczowe jest aby często wymieniać olej. Ja wymieniam co ok 10-15 tys. kkm i jest git.

Astra z tym silnikiem jest całkiem fajna na trasy. Bardzo mało pali. A i dynamikę ma całkiem dobrą. 

Jednak ogromny minus to hałas w kabinie. Jeśli nie sprzedam jej w tym albo przyszłym roku, to na wakacje wyciszę cały bagażnik i drzwi. Bo przy prędkościach powyżej 120-130 km/h robi się odrobinę zbyt głośno. 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 20 160KM w Insignia. Smok oleju robiłem znacznie później niż 60kkm (150 nawet chyba) i nie był jakiś w tragicznym stanie ale olej u mnie idzie co rok lub 15-20kkm.

Gorzej wyglądał pasek klinowy przed wymiana rozrządu fabryczny- jakby się miał lada moment rozpaść, a robiłem i tak ciut przed zalecanym czasokoresem.

F40 manuał po 150 kkm i coś koło 8 latach wymieniłem olej- zlatywały klarowny,, Cały czas spokoj- chodzi po oplowsku ;-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Fili_P napisał:

Gorzej wyglądał pasek klinowy przed wymiana rozrządu fabryczny- jakby się miał lada moment rozpaść, a robiłem i tak ciut przed zalecanym czasokoresem.

Pasek klinowy (raczej wieloklinowy/wielorowkowy) czy rozrządu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.