Skocz do zawartości

Jakość noPb 98


angrius

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanko odnośnie benzyny 98 oktanowej. Czy jej jakość jest lepsza niż 95? Nie chodzi mi o mityczne osiągi, spalanie itp. Bardziej o to czy silnikowi pracuje się lżej na 98 niż 95, czy to paliwo jest "czystsze" niż 95? Oraz czy ma to jakiś wpływ (pozytywny) na inne podzespoły np turbinę? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.orlen.pl/PL/DlaBiznesu/Paliwa/Benzyny/Strony/BenzynaBezolowiowa95.aspx

 

https://www.orlen.pl/PL/DlaBiznesu/Paliwa/Benzyny/Strony/BenzynaBezolowiowa98.aspx

 

Cytat

czy silnikowi pracuje się lżej na 98 niż 95

 

Jeżeli producent wymaga 98, to tak. W pozostałych przypadkach nie ma znaczenia.

 

Cytat

czy to paliwo jest "czystsze" niż 95

 

Nie.

 

Cytat

czy ma to jakiś wpływ (pozytywny) na inne podzespoły np turbinę? 

 

Nie. Paliwo może mieć jakieś np. dodatki czyszczące, ale liczba oktanowa jest bez znaczenia w tym przypadku. 

Edytowane przez wladmar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, wladmar napisał:

Paliwo może mieć jakieś np. dodatki czyszczące, ale liczba oktanowa jest bez znaczenia w tym przypadku.

Benzyna 98 spala się trochę wolniej, mniej detonacyjnie. Silnik typowy dla 95 pracuje na takim paliwie "gładziej", trochę ciszej stąd często odczuwalna przez niektórych poprawa. Teoretycznie spali więcej przy gorszych osiągach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, angrius napisał:

Pytanko odnośnie benzyny 98 oktanowej. Czy jej jakość jest lepsza niż 95? Nie chodzi mi o mityczne osiągi, spalanie itp. Bardziej o to czy silnikowi pracuje się lżej na 98 niż 95, czy to paliwo jest "czystsze" niż 95? Oraz czy ma to jakiś wpływ (pozytywny) na inne podzespoły np turbinę? 

 

Do normalnego samochodu lać 98 czy Racinga jest bez sensu. Lać wtedy kiedy producent nakazuje, zaleca lub silnik po remapie pod 98+ wystrojony. 

Edytowane przez chojny
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, chojny said:

 

Do normalnego samochodu lać 98 czy Racinga jest bez sensu. Lać wtedy kiedy producent nakazuje, zaleca lub silnik po remapie pod 98+ wystrojony. 

Przy czym warto patrzeć w instrukcję bo np. Opel do zwykłego 1.6T Z16LET zaleca właśnie 98, a 95 dopuszcza tylko i 98 samochód potrafi palić 2l mniej.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, AstraC napisał:

Przy czym warto patrzeć w instrukcję bo np. Opel do zwykłego 1.6T Z16LET zaleca właśnie 98, a 95 dopuszcza tylko i 98 samochód potrafi palić 2l mniej.

 

właśnie. Ja zawsze leję 98 albo Racinga z shella, ciekawe czy jakbym zalał 95 to bym poczuł jakąś różnicę, może w końcu sprawdzę kiedyś

 

EDIT: już tak jestem przyzwyczajony, że kilka razy drugi samochód (Kia Rio 1.4 wolnossące) też zatankowałem noPB98. Nie zauważyłem żadnej różnicy.

Edytowane przez maro_t
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minutes ago, angrius said:

Pytanie teraz o dodatki. Czy warto lać 98 ze względu na dodatki? I czy one chronią lepiej niż dodatki z 95? Czy to wogole nie ma znaczenia 

 

Nie warto, chyba ze chcesz sobie poprawic samopoczucie :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie śmiać się…ja po raz pierwszy w życiu na początku tego roku zalałem dwa baki 98 z dwóch różnych stacji i co? I gooofno. Nie odczułem żadnej różnicy , ba! Spalanie mi wzrosło, a auto było wg mnie bardziej ospałe(może to czynnik psychologiczny)…trasy te same do pracy…

Teraz testuje bak Vpowera 95 z Shella…też nie widzę różnicy….

 

Sorry…nie kupie już tego marketingu :)

 

Natomiast odbiegając od tematu- zawsze widziałem różnice w spalaniu i zasięgu baku na np paliwie z Austrii...

 

 

Edytowane przez Pado
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, maro_t said:

 

właśnie. Ja zawsze leję 98 albo Racinga z shella, ciekawe czy jakbym zalał 95 to bym poczuł jakąś różnicę, może w końcu sprawdzę kiedyś

 

EDIT: już tak jestem przyzwyczajony, że kilka razy drugi samochód (Kia Rio 1.4 wolnossące) też zatankowałem noPB98. Nie zauważyłem żadnej różnicy.

Ja lalem 98 BP Ultimate, bo Shell ma V-Power albo 95 albo 99+ Racing.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minutes ago, Pado said:

Natomiast odbiegając od tematu- zawsze widziałem różnice w spalaniu i zasięgu baku na np paliwie z Austrii...

 

Bo jezdziles na nim w Austrii i okolicach gdzie ruch jest duzo bardziej plynny i jednak wolniejszy niz w PL ;]

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja z miesiąc temu skorzystałem z tej promocji na shellu i zalałem tego lepszego paliwa do 1150cm i spalanie wyszło mi na nim najwyższe odkąd mam auto;l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Pado napisał:

Nie śmiać się…ja po raz pierwszy w życiu na początku tego roku zalałem dwa baki 98 z dwóch różnych stacji i co? I gooofno. Nie odczułem żadnej różnicy , ba! Spalanie mi wzrosło, a auto było wg mnie bardziej ospałe(może to czynnik psychologiczny)…trasy te same do pracy…

Teraz testuje bak Vpowera 95 z Shella…też nie widzę różnicy….

 

Sorry…nie kupie już tego marketingu :)

 

Natomiast odbiegając od tematu- zawsze widziałem różnice w spalaniu i zasięgu baku na np paliwie z Austrii...

 

 

Musialbys miec mape na 98. W Fiescie mialem na 98 i bylo widac na hamowni roznice. W zwyklym wozie bez sensu lac 98.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, kravitz napisał:

 

Mozna smiało założyć, że jest "brudniejsze" ;) , bo ma więcej dodatków zapobiegających spalaniu stukowemu.

 

Bzdury. Odporność na spalanie stukowe bierze się z oktanowości, a nie czystości i dodatków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, angrius napisał:

Pytanie teraz o dodatki. Czy warto lać 98 ze względu na dodatki? I czy one chronią lepiej niż dodatki z 95? Czy to wogole nie ma znaczenia 

Lej do nowego bolidu to co w instrukcji zalecają, przejeździ dokładnie tyle ile jest temu autu pisane.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Mr_Hyde napisał:

ja z miesiąc temu skorzystałem z tej promocji na shellu i zalałem tego lepszego paliwa do 1150cm i spalanie wyszło mi na nim najwyższe odkąd mam auto;l

Czwarty zbiornik zalewam na shellu 95 VPower. We wtorki mają w cenie zwykłej  95. I w sumie nie wiem ale mam średnie spalanie o ok. 0,5 l/100 km mniejsze na tym paliwie. Sposób, trasa i tryb jazdy taki sam. Czas próby trzeci miesiąc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, aviator napisał:

Kiedyś zalałem 98 oktanów do Renault 19 1.4 60KM, bo było w tej samej cenie co 95. Za cholerę auto nie chciało lepiej jechać 😁

 

Kiedyś zalewałem do Warszawy 98 i to był wypas - od razu się czuło różnicę. Ja na trasie, a inni w kilometrowych kolejkach do stacji ;]

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś, jak miałem C2 VTS, lałem do niego tylko V-powera 100. Po jakimś czasie zaczął gasnąć zaraz po odpaleniu, na niskich obrotach. Ktoś mi w ASO kazał zalać normalne paliwo i jak ręką odjął. Wiem, że to trochę dziwne, ale od tego czasu lałem do aut 98 na Statoil. Chyba w myśl zasady, ze jak rozcienczą 98, to wciąż będzie lepsze niż rozcieńczone 95 😁

Człowiek młody był i głupi. Czasy były inne.

Teraz, od kilku aut, tankuje najtańsze ON/95, pilnując tylko, żeby to były zaufane stacje. Omijam tylko Orleny, bo zdażały się check engine'y. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.