Skocz do zawartości

Nowy DS4 - premium po francusku


sailor_p

Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, Dark_Knight napisał:

 

EDIT: Nie wiem czemu Ci się ceny nie wyświetlają. Na dole na zielono powinno być. Ustawiłem te same parametry w obu autach i BMW jest tańsze. Owszem, nie ma tyle gadżetów wewnątrz ale 34KM więcej i AWD też kosztuje.

 

 

 Na iPadzie klikam, może coś nie działa prawidłowo. Jutro sobie popatrzę w na kompie. A ta firma to nie jest jakiś agregator ofert? Jak Carsmile itd? Oni sprzedają oferty innych cfmów i leasingów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Olas1 napisał:


Musisz rozdzielić nowe i stare DS. Stare to tracące dużo na wartości DS3, DS4 i DS5. Stare konstrukcje, produkowane jako Citroen i potem doklejony znaczek DS. Nowy DS tak naprawdę zaczął się od modelu 7, potem doszło DS3 suv. Teraz DS4 i zaraz DS9. To zupełnie inne podejście, modele stworzone od początku jako DS (oczywiście z rozwiązań PSA, ale tak się teraz produkuje). Taki DS7 wcale dużo nie traci na wartości póki co. Wiedzę to przy sprzedaży rocznych modeli, gdzie teoretycznie powinny tracić najwiecej. Wiadomo, że przed nimi długa droga i nikt nie zagwarantuje, że nie zwiną tego logo. Ale póki co idzie im całkiem dobrze. 

 

Zgadza się. Poprzedni DS5 był super ale DS4 to już nie potrafił ukryć, że jest Citroenem C4 z innym znaczkiem. Takich rzeczy klienci nie wybaczają.

Te nowe są fajne ale za bardzo przypominają IMO Lexusa. No to ja bym wziął Lexusa, gdzie materiały może na zdjęciach tak dobrze nie wyglądają ale jakość jest bez zarzutu a obsługa jedna z najlepszych wśród premiumów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Olas1 napisał:

 Na iPadzie klikam, może coś nie działa prawidłowo. Jutro sobie popatrzę w na kompie. A ta firma to nie jest jakiś agregator ofert? Jak Carsmile itd? Oni sprzedają oferty innych cfmów i leasingów. 

 

Tak, to broker ale auta są w Arvalu. Wrzuciłem akurat ich bo mają fajną stronę - bardzo przejrzysty sposób prezentacji ofert, łatwo porównać.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

Zgadza się. Poprzedni DS5 był super ale DS4 to już nie potrafił ukryć, że jest Citroenem C4 z innym znaczkiem. Takich rzeczy klienci nie wybaczają.

Te nowe są fajne ale za bardzo przypominają IMO Lexusa. No to ja bym wziął Lexusa, gdzie materiały może na zdjęciach tak dobrze nie wyglądają ale jakość jest bez zarzutu a obsługa jedna z najlepszych wśród premiumów.

 


Jedyny Lexus jakim jechałem to IS Hybryda, więc się nie wypowiem. Ale fakt podobne auta się robią, ale na szczęście ciekawe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
czy ten samochód oferuje coś poza wyglądem i gadżetami? Serio pytam bo nigdy nie miałem do czynienia z tą marką? Ma jakiś charakter? Prowadzenie? Czucie? Czy tylko ekrany dotykowe i materiały?
Trudno powiedzieć czy oferuje to co Astra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda świetnie :ok: Francuzi porafią zaprojektować ładne auta (ze wszytskich DS, tylko nowe DS3 jest dziwaczne i niezbyt zgrabne) ale mimo tego kariery poza Francją to to nie zrobi.  W PL też nie - wizerunek francuskiego auta w PL jest jaki jest. Do tego ogromna utrata wartosci po kilku latach zniechęci jeszcze wiecej ludzi (pomijam wynajmy które strasznie drogo wychodzą w takim przypadku, ale nawet fizol czy JDG, żeby po 4-5 latach kupić kolejny egzemplarz, musi dołożyć więcej niż przy aucie tracącym mniej). Dobra opcja dla kogos kto kupuje kilkuletnie - za 4-5 lat kupi takiego DSa w cenie 10 letniego A3 ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Olas1 napisał:


Jedyny Lexus jakim jechałem to IS Hybryda, więc się nie wypowiem. Ale fakt podobne auta się robią, ale na szczęście ciekawe. 

 

Ja myślałem nad RXem ale w końcu wybrałem coś innego. RX ma zadziwiająco słabe osiągi. Komfort jest bez zarzutu ale IMO za mało w tym ikry.

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minutes ago, sherif said:

U mnie gość od flot kiedyś wyślił, że musi być Passat lub Insygnia, ale na pytanie czemu w D mają A6 i BMW nie potrafił jednoznacznie odpowiedzieć.

 

Nie potrafil odpowiedziec, bo to nie byl jego wymysl ;)

Takie decyzje najczesciej podejmowane sa gdzies na gorze w centrali i powodow moze byc mnostwo ;]

Swego czasu robilismy takie raporty dla wiekszosc krajow w EU i firmy to kupowaly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

Nie potrafil odpowiedziec, bo to nie byl jego wymysl ;)

Takie decyzje najczesciej podejmowane sa gdzies na gorze w centrali i powodow moze byc mnostwo ;]

Swego czasu robilismy takie raporty dla wiekszosc krajow w EU i firmy to kupowaly.

Nie u nas, centrala ma to gdzieś i były to wymysły jednego gościa. Gość się zmienił i liczy się tylko limit. Co ciekawe ja, mój szef i jego szef na całą EU mamy taki sam limit :). U nas jedynie zarząd ma inne auta czy nawet jety :phi:. Przynajmniej jest sprawiedliwie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, dwóch moich bliskich kolegów kupiło Q7 i SQ8, oboje m.in z racji właściwości jezdnych. Dwóch nawet się chwali jak to mało pali na >300KM.
Szef mojego regionu ma DS7 ... ale to francuz . Kiedyś muszę popytać jak się tym mu jeździ.
Jak na okolice 300km i takie kloce to faktycznie mogą mało spalić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, maro_t napisał:

 

w porównaniu z oplem Astrą na pewno. Czy w porównaniu z odpowiednim BMW również? Nie wiem, nie miałem do czynienia, ale na razie nikt nie napisał co ten samochód oferuje poza tym że nie jest BMW ani Audi.

Tam jest jakiś PHEV ale ostatnio testy oglądałem na yt i nie zcheca. Chyba 225KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Olas1 napisał:


Jest tez 300km, hybryda plugin

Ciekawe jak to działa bo śmieją się z obsługi 508. Jeździłem Citroënem od Ciebie i to jest kawał dobrego auta. Jeździłem wyższymi modelami z wypozyczalni i Cactus i C3 i te ich crossovery i zawsze coś nie działało. A to się telefon rozlaczal a to obsługa Klimy się wieszala. Mam nadzieje, że w DS to dopracuja bo z zewnątrz wygląda świetnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A cóż takiego radosnego jest w staniu w korkach autem z mocniejszym silnikiem i więcej palącym?
Odnoszę wrażenie, że Ty traktujesz auta jak AGD także szkoda naszego czasu na wymianę zdań. :)

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, rafciojuve napisał:
14 godzin temu, Polarny napisał:
A cóż takiego radosnego jest w staniu w korkach autem z mocniejszym silnikiem i więcej palącym?

Odnoszę wrażenie, że Ty traktujesz auta jak AGD także szkoda naszego czasu na wymianę zdań. :)

Akurat tu sie z Polarnym zgodze. Jaki jest fan ze stania w korkach, majac pod maska 300KM? Sam mialem takie auto i tylko mnie wkurzala taka jazda.

Jak mieszaksz gdzies poza miastem, nie stoisz w korkach, latasz trasy itp, to pewnie ma to weikszy sens, ale do codziennej jazdy po miescie imo nie ma. Duzo przyjemniej jezdzi mi sie maly elektrykiem w takich warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 hours ago, wujek said:

Ciekawe jak to działa bo śmieją się z obsługi 508. Jeździłem Citroënem od Ciebie i to jest kawał dobrego auta. Jeździłem wyższymi modelami z wypozyczalni i Cactus i C3 i te ich crossovery i zawsze coś nie działało. A to się telefon rozlaczal a to obsługa Klimy się wieszala. Mam nadzieje, że w DS to dopracuja bo z zewnątrz wygląda świetnie. 

Na Youtube jest kanał Caroseria - gość testował niedawno Puga 508 hybrid.... no zbyt pochwalnie to ten test nie wypadł. Le probleme electrique - nie wszytsko tam było intuicyjne i działało tak jak miało ;)  Nie rozumiem też sensu hybrydy, która jest drosza od benzyniaka i pali więcej od niego :bzik:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Manx napisał:

Na Youtube jest kanał Caroseria - gość testował niedawno Puga 508 hybrid.... no zbyt pochwalnie to ten test nie wypadł. Le probleme electrique - nie wszytsko tam było intuicyjne i działało tak jak miało ;)  Nie rozumiem też sensu hybrydy, która jest drosza od benzyniaka i pali więcej od niego :bzik:

Pewnie jeszcze dlugo minie zanim to porawia. Renault sie w koncu nauczyl zobaczymu jak PSA pojdzie. BTW posiedzialem w nowej Cuprze w salonie i szlag mnie trafial z tymi dotykowymi diwajsami. Takze nie tylko francuzi maja problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, zinger napisał:

Akurat tu sie z Polarnym zgodze. Jaki jest fan ze stania w korkach, majac pod maska 300KM? Sam mialem takie auto i tylko mnie wkurzala taka jazda.

Jak mieszaksz gdzies poza miastem, nie stoisz w korkach, latasz trasy itp, to pewnie ma to weikszy sens, ale do codziennej jazdy po miescie imo nie ma. Duzo przyjemniej jezdzi mi sie maly elektrykiem w takich warunkach.

Oczywiście przyjemniej jechać z tą mocą, niż stać w korku. Jednocześnie stanie w korku mocnym autem nie powodowało u mnie nigdy tęsknego spojrzenia na miejskie toczydło obok. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, rafciojuve napisał:

Jednocześnie stanie w korku mocnym autem nie powodowało u mnie nigdy tęsknego spojrzenia na miejskie toczydło obok. 

U mnie tez nie, za to powodowalo wcurw, ze zamiast korzystac z koni, stoje jak osiol ;) Dlatego po miescie wole sie relaksowac w ev :)

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam tą dyskusję i uważam, że ten DS ma szansę na sukces na miarę swoich możliwości.

Przede wszystkim (subiektywnie) genialnie, odważnie i nietuzinkowo wygląda, jeśli przyłożą się do spasowania i użyją super materiałów to ma szansę na sukces.

Co więcej, auto mimo, że pozycjonowane w segmencie C ma być bardzo obszerne jak na swój segment.

Naprawdę patrząc po ulicy i tych wszystkich A3 i A Klasach w bardzo przeciętnych wersjach (nie mówię o S3 czy AMG) to już te auta nie są jakimś wow tylko mega spowszedniały.

Dlatego też DS z takim wyglądem i produktem niszowym ma szansę znaleźć sporą grupę wiernych klientów. Wszystko kwestia marketingu i jak się tą markę sprzeda, bo za dużo chyba w kwestii marketingu marka DS nie robi.

Podobnie jest np. z Alfą Romeo. Giulia jest świetnym produktem na tle konkurencji (nie ustępuje wg mnie niczym poza infotaiment BMW 3 a bije na głowę jako całokształt C klase czy A4), ale do tej pory FCA nie potrafiło dobrze zarządzić sprzedażą. Dopiero teraz odkąd Stellantis powstał robią pozytywne ruchy typu 5 lat gwarancji.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez nie, za to powodowalo wcurw, ze zamiast korzystac z koni, stoje jak osiol  Dlatego po miescie wole sie relaksowac w ev
Ja potrzebuje auta uniwersalnego. Przesiadki na EV raczej nie dożyję. :)

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, rafciojuve napisał:

Ja potrzebuje auta uniwersalnego. Przesiadki na EV raczej nie dożyję. :)

Jak ze 2 lata temu wspomnialem zonie, ze nastepne jej auto bedzie ev, to sie zapierala recami i nogami, ze absolutnie NIE. Dzisiaj jezdzi elektrykiem. Moze i Ty sie doczekasz odpowiedniego dla Ciebie :)

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.02.2021 o 21:20, sailor_p napisał:

Tak czytam tą dyskusję i uważam, że ten DS ma szansę na sukces na miarę swoich możliwości.

Przede wszystkim (subiektywnie) genialnie, odważnie i nietuzinkowo wygląda, jeśli przyłożą się do spasowania i użyją super materiałów to ma szansę na sukces.

Co więcej, auto mimo, że pozycjonowane w segmencie C ma być bardzo obszerne jak na swój segment.

Naprawdę patrząc po ulicy i tych wszystkich A3 i A Klasach w bardzo przeciętnych wersjach (nie mówię o S3 czy AMG) to już te auta nie są jakimś wow tylko mega spowszedniały.

Dlatego też DS z takim wyglądem i produktem niszowym ma szansę znaleźć sporą grupę wiernych klientów. Wszystko kwestia marketingu i jak się tą markę sprzeda, bo za dużo chyba w kwestii marketingu marka DS nie robi.

Podobnie jest np. z Alfą Romeo. Giulia jest świetnym produktem na tle konkurencji (nie ustępuje wg mnie niczym poza infotaiment BMW 3 a bije na głowę jako całokształt C klase czy A4), ale do tej pory FCA nie potrafiło dobrze zarządzić sprzedażą. Dopiero teraz odkąd Stellantis powstał robią pozytywne ruchy typu 5 lat gwarancji.

 

 

IMO jest dokładnie odwrotnie. Nowe Audi może wyglądać jak poprzednie, może być nudne do bólu ale poziom dopracowania aut premium to w tej chwili IMO inna liga.

Citroen choćby dał najlepsze materiały i najodważniejszy design nie osiągnie tego bo Audi czy BMW nawet gdy projektuje A4 czy serię 3 ma jednak know-how zdobyty przy projektowaniu aut pozycjonowanych 3 klasy wyżej, gdzie nie trzeba oszczędzać i można poświęcić kilkakrotnie więcej czasu i środków na dopracowanie niektórych rozwiązań.

Takie marki jak DS czy Alfa nie są w stanie z tym konkurować bo ich paleta się kończy tam, gdzie innym się zaczyna. Nie mają klasy S czy serii 7, których klienci sfinansują rozwój firmy. Więc zawsze będą gorsi bo inaczej musieliby być drożsi - i błędne koło się zamyka.

Zrozumiał to już VW a Francuzi jeszcze nie zrozumieli.

 

Edytowane przez Dark_Knight
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

IMO jest dokładnie odwrotnie. Nowe Audi może wyglądać jak poprzednie, może być nudne do bólu ale poziom dopracowania aut premium to w tej chwili IMO inna liga.

Citroen choćby dał najlepsze materiały i najpoważniejszy design nie osiągnie tego bo Audi czy BMW nawet gdy projektuje A4 czy serię 3 ma jednak know-how zdobyty przy projektowaniu aut pozycjonowanych 3 klasy wyżej, gdzie nie trzeba oszczędzać i można poświęcić kilkakrotnie więcej czasu i środków na dopracowanie niektórych rozwiązań.

Takie marki jak DS czy Alfa nie są w stanie z tym konkurować bo ich paleta się kończy tam, gdzie innym się zaczyna. Nie mają klasy S czy serii 7, których klienci sfinansują rozwój firmy. Więc zawsze będą gorsi bo inaczej musieliby być drożsi - i błędne koło się zamyka.

Zrozumiał to już VW a Francuzi jeszcze nie zrozumieli.

 

Dodałbym, że doświadczenie to mają także zdobyte latami produkcji danych serii. Latami...

Taka Alfa np. wypuszcza model i koniec produkcji po jednym lifcie. To trzeba rozwijać kolejnymi generacjami.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

IMO jest dokładnie odwrotnie. Nowe Audi może wyglądać jak poprzednie, może być nudne do bólu ale poziom dopracowania aut premium to w tej chwili IMO inna liga.

Citroen choćby dał najlepsze materiały i najpoważniejszy design nie osiągnie tego bo Audi czy BMW nawet gdy projektuje A4 czy serię 3 ma jednak know-how zdobyty przy projektowaniu aut pozycjonowanych 3 klasy wyżej, gdzie nie trzeba oszczędzać i można poświęcić kilkakrotnie więcej czasu i środków na dopracowanie niektórych rozwiązań.

Takie marki jak DS czy Alfa nie są w stanie z tym konkurować bo ich paleta się kończy tam, gdzie innym się zaczyna. Nie mają klasy S czy serii 7, których klienci sfinansują rozwój firmy. Więc zawsze będą gorsi bo inaczej musieliby być drożsi - i błędne koło się zamyka.

Zrozumiał to już VW a Francuzi jeszcze nie zrozumieli.

 

Mam zupełnie inne odczucia i doświadczenia. Jakież to dopracowanie kosmiczne premium mają obecnie takie modele BMW jak seria 1 czy np. Grand Tourer, no litości... albo audi A3, to są mega pospolite samochody które niczym nie ujmują IMO. Oczywiście marki mają super modele jak np. seria 8 czy S Klasa , ale nie róbmy z tego nie wiadomo jak kosmicznej marki i nie wiadomo jak pozycjonowanej. Nikt nie porównuje przecież nowej klasy S która rzeczywiście technologicznie jest odjechana do Giulii czy DS4 - to inne segmenty.

 

Też nie do końca rozumiem na czym polega to dopracowanie niemieckiej trójki - przecież nie od dziś wiadomo, że bezawaryjnością to nie grzeszą. Nie będę już wypominał samozapalających się BMW, czy mega wtop Mercedesa nawet w topowych modelach - dużo materiałów w Interntach. Moja koleżanka z pracy w służbowej nowej A3 ujechała 16 czy tam 18 tys. km i skrzynia do wymiany, i to jeszcze chcieli wmówić, że sama zepsuła, ale w końcu wymienili skrzynię  na gwarancji. Ot to dopracowanie "PREMIUM" Panie z innej ligi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zupełnie inne odczucia i doświadczenia. Jakież to dopracowanie kosmiczne premium mają obecnie takie modele BMW jak seria 1 czy np. Grand Tourer, no litości... albo audi A3, to są mega pospolite samochody które niczym nie ujmują IMO. Oczywiście marki mają super modele jak np. seria 8 czy S Klasa , ale nie róbmy z tego nie wiadomo jak kosmicznej marki i nie wiadomo jak pozycjonowanej. Nikt nie porównuje przecież nowej klasy S która rzeczywiście technologicznie jest odjechana do Giulii czy DS4 - to inne segmenty.
 
Też nie do końca rozumiem na czym polega to dopracowanie niemieckiej trójki - przecież nie od dziś wiadomo, że bezawaryjnością to nie grzeszą. Nie będę już wypominał samozapalających się BMW, czy mega wtop Mercedesa nawet w topowych modelach - dużo materiałów w Interntach. Moja koleżanka z pracy w służbowej nowej A3 ujechała 16 czy tam 18 tys. km i skrzynia do wymiany, i to jeszcze chcieli wmówić, że sama zepsuła, ale w końcu wymienili skrzynię  na gwarancji. Ot to dopracowanie "PREMIUM" Panie z innej ligi.
Tak z ciekawości to co się psuje w Mercedesach? Szczególnie tych nowszych c, e, gle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 2/9/2021 at 2:14 PM, wujek said:

BTW posiedzialem w nowej Cuprze w salonie i szlag mnie trafial z tymi dotykowymi diwajsami. Takze nie tylko francuzi maja problemy.

Też widziałem ten nowy infotainment w nowej Cuprze i się bardzo zdziwiłem. Niestety to wszystko zmierza w jakimś dziwnym kierunku-tam gdzie już są francuzi. Jest to zdecydowanie mniej intuicyjne niż było w popredniku, zbyt dużo własnie dotykowo, a za mało przycisków. W dziwnym kierunku świat idzie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Manx napisał:

Też widziałem ten nowy infotainment w nowej Cuprze i się bardzo zdziwiłem. Niestety to wszystko zmierza w jakimś dziwnym kierunku-tam gdzie już są francuzi. Jest to zdecydowanie mniej intuicyjne niż było w popredniku, zbyt dużo własnie dotykowo, a za mało przycisków. W dziwnym kierunku świat idzie.

Pewnie da się to zrobić dobrze ale jest za drogo... Teraz jednym. Przyciskiem włączam lc tam trzeba, się naklikac. Start stop to samo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, wujek napisał:

Pewnie da się to zrobić dobrze ale jest za drogo... Teraz jednym. Przyciskiem włączam lc tam trzeba, się naklikac. Start stop to samo. 

Kwestia przyzwyczajenia. Mi się podoba nowy kierunek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, sailor_p napisał:

Mam zupełnie inne odczucia i doświadczenia. Jakież to dopracowanie kosmiczne premium mają obecnie takie modele BMW jak seria 1 czy np. Grand Tourer, no litości... albo audi A3, to są mega pospolite samochody które niczym nie ujmują IMO. Oczywiście marki mają super modele jak np. seria 8 czy S Klasa , ale nie róbmy z tego nie wiadomo jak kosmicznej marki i nie wiadomo jak pozycjonowanej. Nikt nie porównuje przecież nowej klasy S która rzeczywiście technologicznie jest odjechana do Giulii czy DS4 - to inne segmenty.

 

Też nie do końca rozumiem na czym polega to dopracowanie niemieckiej trójki - przecież nie od dziś wiadomo, że bezawaryjnością to nie grzeszą. Nie będę już wypominał samozapalających się BMW, czy mega wtop Mercedesa nawet w topowych modelach - dużo materiałów w Interntach. Moja koleżanka z pracy w służbowej nowej A3 ujechała 16 czy tam 18 tys. km i skrzynia do wymiany, i to jeszcze chcieli wmówić, że sama zepsuła, ale w końcu wymienili skrzynię  na gwarancji. Ot to dopracowanie "PREMIUM" Panie z innej ligi.

 

BMW 1 czy Audi A3 są po prostu dobre. A BMW 3 czy Audi A4 są po prostu odrobinę lepsze od konkurencji.

Nie wiem jak to dobrze po polsku ująć jednym słowem ale po angielsku mówią na to "refinement". Po prostu nic nie jest jakoś spektakularnie lepsze ale wszystko razem daje efekt, z którym popularne marki nie potrafią konkurować. 

Auta premium np. się trochę lepiej prowadzą, dają trochę lepsze wyczucie, są trochę bardziej komfortowe, mają trochę lepsze materiały i trochę lepszą jakość montażu. Suma tych "trochę" czyni je finalnie dużo lepszymi. IMO w dzisiejszych czasach marki premium uciekły popularnym nie wyposażeniem (bo fajne gadżety można teraz mieć w Oplu czy VW) ale właśnie tymi niuansami prowadzenia, resorowania, wyciszenia czy reakcji samochodu na poczynania kierowcy. 

I nie obchodzi mnie awaryjność. Bezawaryjność jest fajna, ale to nie ona daje przyjemność z jazdy.

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 hours ago, sdss said:

Kwestia przyzwyczajenia. Mi się podoba nowy kierunek.

No właśnie to jest dla mnie dziwne -  wymaga to chwili pogrzebania i przyzwyczajenia się do pewnych nielogiczności, że coś jest pochowane głębiej. Kilka lat temu wsiadłem do poprzednika pierwszy raz i to było dla mnie intuicyjne - nie wymagało to przyzwyczajenia, eksperymentowania.  Zaznaczam, że przesiadłem się z auta gdzie całym infotainmentem było radio z monochromatycznym wyświetlaczem, a całym wypasem w nim był bluetooth i sterowanie głosowe. 

Czasem czuję się jak stary piernik, który ma problemy z nadążeniem za elektroniką :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Dark_Knight napisał:

 

BMW 1 czy Audi A3 są po prostu dobre. A BMW 3 czy Audi A4 są po prostu odrobinę lepsze od konkurencji.

Nie wiem jak to dobrze po polsku ująć jednym słowem ale po angielsku mówią na to "refinement". Po prostu nic nie jest jakoś spektakularnie lepsze ale wszystko razem daje efekt, z którym popularne marki nie potrafią konkurować. 

Auta premium np. się trochę lepiej prowadzą, dają trochę lepsze wyczucie, są trochę bardziej komfortowe, mają trochę lepsze materiały i trochę lepszą jakość montażu. Suma tych "trochę" czyni je finalnie dużo lepszymi. IMO w dzisiejszych czasach marki premium uciekły popularnym nie wyposażeniem (bo fajne gadżety można teraz mieć w Oplu czy VW) ale właśnie tymi niuansami prowadzenia, resorowania, wyciszenia czy reakcji samochodu na poczynania kierowcy. 

I nie obchodzi mnie awaryjność. Bezawaryjność jest fajna, ale to nie ona daje przyjemność z jazdy.

 

No to jeśli rozumiem dobrze, że przyjemność z jazdy i wrażenia są najważniejsze to właśnie Giulia bije na głowę konkurencję. I taka jest opinia praktycznie każdego kto prowadził to auto. A jednak włoszka nie sprzedaje się tak dobrze jak niemiecka konkurencja. Sam osobiście testowałem wszystkie te auta i przyjemność jazdy Giulią jest dużo większa niż A4, dużo większa od BMW F30 i ciut lepsza lub porównywalna do BMW G20.

O sukcesie auta głównie decyduje postrzeganie marki w danym kraju, opcje finansowania, marketing, obsługa klienta, zachęty sprzedażowe itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Manx napisał:

No właśnie to jest dla mnie dziwne -  wymaga to chwili pogrzebania i przyzwyczajenia się do pewnych nielogiczności, że coś jest pochowane głębiej. Kilka lat temu wsiadłem do poprzednika pierwszy raz i to było dla mnie intuicyjne - nie wymagało to przyzwyczajenia, eksperymentowania.  Zaznaczam, że przesiadłem się z auta gdzie całym infotainmentem było radio z monochromatycznym wyświetlaczem, a całym wypasem w nim był bluetooth i sterowanie głosowe. 

Czasem czuję się jak stary piernik, który ma problemy z nadążeniem za elektroniką :hehe:

Wychowaliśmy się na analogowych samochodach. VAG od wielu lat miał ten sam system, puder się skończył i przyszło nowe digital. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, sailor_p napisał:

No to jeśli rozumiem dobrze, że przyjemność z jazdy i wrażenia są najważniejsze to właśnie Giulia bije na głowę konkurencję. I taka jest opinia praktycznie każdego kto prowadził to auto. A jednak włoszka nie sprzedaje się tak dobrze jak niemiecka konkurencja. Sam osobiście testowałem wszystkie te auta i przyjemność jazdy Giulią jest dużo większa niż A4, dużo większa od BMW F30 i ciut lepsza lub porównywalna do BMW G20.

O sukcesie auta głównie decyduje postrzeganie marki w danym kraju, opcje finansowania, marketing, obsługa klienta, zachęty sprzedażowe itd.

 

Tak, ale Alfa ma inne wady, których mogą być pozbawione tamte. BMW też się na tyle dobrze prowadzi, że dla przeciętnego użytkownika różnica może być niezauważalna, a przy okazji ma lepsze multimedia, jakość montażu i np. niektóre materiały wewnątrz. Większy wybór jednostek napędowych czy wyposażenia też jest tu istotny (a tutaj np. DS leży i piszczy). Te auta nie muszą być w niczym wybitne, wystarczy że są we wszystkim bardzo dobre, bo o powodzeniu modelu decydują niuanse.

 

A postrzeganie marki, opcje finansowania i obsługa klienta idą w ślad za tym. Żeby Fiat mógł dać takie finansowanie jak BMW to musiałby do tego dopłacać.

 

Edytowane przez Dark_Knight
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.