Skocz do zawartości

Nie czytali autokącika i się wpakowali.


HelixSv

Rekomendowane odpowiedzi

12-milionowa chińska miejscowość przerzuciła się na elektryczne autobusy i taksówki.

 

Gdyby Chińczycy czytali ak, to by wiedzieli, że nie ma sensu bo:

- zasięgu nie wystarczy nawet na połowę trasy

- przynajmniej połowa pojazdów ulegnie samozapłonowi

- ludzie nie będą nimi jeżdzić, bo nie warczą i trzęsą

- taka ilość pojazdów wymaga olbrzymiej ilości energii, która jest tylko na słońcu...

- ...a nawet jak jest bliżej w pobliskim bełachatowie czy mozambiku, to nie sposób tych tysięcy busów i taxi naładować jednocześnie.

- po roku bateria (z całym autobusem czy taksówką) nadaje się tylko na wysypisko

- no i najważniejsze - to się nie spina finansowo

 

Świetny materiał! Polecam.

Świat jest tak bardzo w tyle za Chinami.

 

 

  • Lubię to 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 hours ago, iwik said:

Wszystko fajnie, tylko zdajecie sobie sprawę, że Shenzen ma się tak do reszty Chin, jak Dolina Krzemowa do czarnych dzielnic LA. 

 

I to jest bardzo dobry argument!

 

Trzeba Chińczykom koniecznie powiedzieć, że w Tybecie te autobusy będą zupełnie bezużyteczne. 

 

Powinni jednak czytać AK. 

 

Edytowane przez HelixSv
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, HelixSv napisał:

Trzeba Chińczykom koniecznie powiedzieć, że w Tybecie te autobusy będą zupełnie bezużyteczne

Chińczyków nikt nie pyta o zdanie. Jak partia chce zafundować krajowi pokazowe miasto nowych technologii to Chińczycy płacą i budują. 12 milionów szczęśliwców mieszka w Shenzen i oddycha świeżym powietrzem, a pozostałe 1.2 miliarda dusi się w smogu lub robi kupę na pole ryżowe. 

 

Szanuję, że potrafią i jest to jakiś model do którego dobrze by było zmierzać, ale argumentowanie na tej podstawie, że im się to "spina finansowo" ma taki sam sens jak porównywanie opłacalności ev w Norwegii i w Polsce. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, iwik said:

Chińczyków nikt nie pyta o zdanie. Jak partia chce zafundować krajowi pokazowe miasto nowych technologii to Chińczycy płacą i budują. 12 milionów szczęśliwców mieszka w Shenzen i oddycha świeżym powietrzem, a pozostałe 1.2 miliarda dusi się w smogu lub robi kupę na pole ryżowe. 

 

Szanuję, że potrafią i jest to jakiś model do którego dobrze by było zmierzać, ale argumentowanie na tej podstawie, że im się to "spina finansowo" ma taki sam sens jak porównywanie opłacalności ev w Norwegii i w Polsce. 

 

Ale o co Ci chodzi?

Że w innych chińskich miastach jest mniej EV autobusów i taksowek? No pewnie jest, a może nie, nie wiem, nigdy w Chinach nie byłem, bo zniechęcał mnie smog.

 

Zawsze jakieś miasto jest bardziej cywilizowane a jakieś mniej. Tak już jest na tym świecie. 

 

To nie jest tez tak, że Shenzhen jest ok, a wszędzie indziej prąd znają tylko z opowiadań.  Myślisz, że na przykład cała, bardzo imponująca, chińska sieć superszybkich pociągów istnieje tylko wokół Shenzhen?

 

Co do finansów. Pewnie ktoś mądry tam policzył, że bardziej opłaca się mieć czyste powietrze i zainwestować trochę grosza, niż nie mieć. 

 

Przy okazji, myslałeś kiedyś o tym, aby zająć się promowaniem elektromobilności zawodowo? Taki talent nie powinien się zmarnować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, HelixSv napisał:

To nie jest tez tak, że Shenzhen jest ok, a wszędzie indziej prąd znają tylko z opowiadań.  Myślisz, że na przykład cała, bardzo imponująca, chińska sieć superszybkich pociągów istnieje tylko wokół Shenzhen?

 

Co do finansów. Pewnie ktoś mądry tam policzył, że bardziej opłaca się mieć czyste powietrze i zainwestować trochę grosza, niż nie mieć. 

 

W Shenzhen jak pamiętam nie było problemów z powietrzem bo jest blisko duża woda i wiatr. Problem z powietrzem miał m.in Pekin, tak to było czuć i widać. Jest tam sporo przemysłu ciężkiego. Odnośnie autobusów w Shenzhen, to uwielbiałem nimi jeździć, szczególnie tzn crazy busami co łączą przedmieścia z Centrum:

P1010015.JPG.2ccc0c6f33d9c1d097aeaea7c1cd3cce.JPG

 

Emocje gwarantowane, jazda pod prąd (jak na zdjęciu wyżej), po chodniku, po trawnikach, omijanie czerwonego poprzez skręcanie w prawo i zawracanie. Było szybko, bezpiecznie i ekonomicznie - bo nigdy nie stał w korku :phi:.

  • Lubię to 2
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.02.2021 o 11:12, sherif napisał:

 

W Shenzhen jak pamiętam nie było problemów z powietrzem bo jest blisko duża woda i wiatr. Problem z powietrzem miał m.in Pekin, tak to było czuć i widać. Jest tam sporo przemysłu ciężkiego. Odnośnie autobusów w Shenzhen, to uwielbiałem nimi jeździć, szczególnie tzn crazy busami co łączą przedmieścia z Centrum:

P1010015.JPG.2ccc0c6f33d9c1d097aeaea7c1cd3cce.JPG

 

Emocje gwarantowane, jazda pod prąd (jak na zdjęciu wyżej), po chodniku, po trawnikach, omijanie czerwonego poprzez skręcanie w prawo i zawracanie. Było szybko, bezpiecznie i ekonomicznie - bo nigdy nie stał w korku :phi:.

Teraz bedzie musial jezdzic ekonomocznie no i zatrztmywac sie na tankowanie  czesciej i dluzej;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.