Skocz do zawartości

Technologia wcale tak mocno nie poszła do przodu....


ppmarian

Rekomendowane odpowiedzi

Just now, ppmarian said:

Kadet to zły przykład bo on się konstrukcyjnie wywozi z lat 80 ale weź pierwszą Astrę 1 w której była już klimatyzacja ABS niezłe radio silniki dwulitrowe na pełny wtrysk, elektryka, automatyczna skrzynia biegów Czyli znów pomijając trzyliterowe skróty, oświetlenie i bezpieczeństwo auta wcale dużo więcej się technologicznie nie różniły od obecnie.

 

Ja mialem Astre F a ostatnio Astre J i sporo jezdzilem tez Astra K.

Raczej nie podzielam Twoich obserwacji, w dodatku to co wymieniles w Astrze F bylo dostepne w topowej wersji za worek zlota.

Obecnie jest to standard juz w najnizszej specyfikacji Astry K. 

O silnikach nie ma co wspominac bo bazowa Astra F to bylo 1.4 60KM, bez wspomagania, klimy, ABS, poduszek, itd ;]

Z wyposazenia bylo radio i szyby na korbe ;)

 

 

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to nadal nie jest obiektywne aby do porównania brać jedne z najbardziej rozwiniętych rozwiązań minionych i zestawiać je z współczesnym przeciętniakiem. Poza tym technologia, a od tego zacząłeś, to nie tylko trakcja ale również bezpieczeństwo, komfort kierowcy i pasażerów, ułatwienia w prowadzeniu, sprawność silników itp. Pod tymi względami samochody są generalnie o niebo lepsze. No chyba, że weźmiemy sobie ksenony sprzed 30 lat i porównamy do jakiegoś H7* z dzisiejszego miejskiego toczydelka i też stwierdzimy, że światła wcale tak się nie rozwinęły.
 
* W żadnym wypadku nie brać do porównania reflektora H4 z Żuka!
Nadużyciem chyba jest powiedzenie że Volvo SUV czy crossover Jak zwał tak zwał z ponad 200 dieslem ośmio biegowym automatem najnowszej generacji napędem typu haldex systemami kontroli trakcji których nawet nie potrafię wymienić jest przeciętniakiem

Wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Ja mialem Astre F a ostatnio Astre J i sporo jezdzilem tez Astra K.
Raczej nie podzielam Twoich obserwacji, w dodatku to co wymieniles w Astrze F bylo dostepne w topowej wersji za worek zlota.
Obecnie jest to standard juz w najnizszej specyfikacji Astry K. 
O silnikach nie ma co wspominac bo bazowa Astra F to bylo 1.4 60KM, bez wspomagania, klimy, ABS, poduszek, itd ;]
Z wyposazenia bylo radio i szyby na korbe
 
 
To że nie było w podstawowych wersjach tego wyposażenia nie oznacza że Technologicznie te auta nie mogły być to wyposażone i O to mi właśnie chodzi kwestie ceny i siły nabywczej już sobie wyjaśniliśmy Teraz rzeczywiście stać nas na lepsze auta

Wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Ja mialem Astre F a ostatnio Astre J i sporo jezdzilem tez Astra K.

Raczej nie podzielam Twoich obserwacji, w dodatku to co wymieniles w Astrze F bylo dostepne w topowej wersji za worek zlota.

Obecnie jest to standard juz w najnizszej specyfikacji Astry K. 

O silnikach nie ma co wspominac bo bazowa Astra F to bylo 1.4 60KM, bez wspomagania, klimy, ABS, poduszek, itd ;]

Z wyposazenia bylo radio i szyby na korbe ;)

 

Przepraszam, ale Astra F wyróżniała się tym, że golas miał 2 poduszki :old:

Bez wspomagania, na letnich oponach, bez ABS.

ABS wycięty miałem nawet w Astrze G - zamiast centralki na rynek polski była kostka metalu do podłączenia przewodów, do piast dochodziły kable ze złączką ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, ppmarian napisał:

Nadużyciem chyba jest powiedzenie że Volvo SUV czy crossover Jak zwał tak zwał z ponad 200 dieslem ośmio biegowym automatem najnowszej generacji napędem typu haldex systemami kontroli trakcji których nawet nie potrafię wymienić jest przeciętniakiem

Wysłane z tel.
 

Czy oba samochody, które przytoczyłes w porównaniu zostały skonstruowane wybitnie dobrze a wręcz najlepiej pod kątem właściwości jezdnych? Porównaj Subaru do ówczesnej konkurencji. Subaru było wtedy zapewne w ścisłej światowej czołówce jeśli nie liderem rozwiązań napędów i trakcji. Nie umniejszając Volvo, czy jest ono tak super w prowadzeniu i wybitnie się wyróżnia pod względem prowadzenia, czy jednak ma mnóstwo konkurentów jeżdżących podobnie? I jeszcze dajesz diesel do porównania, który jest na starcie na przegranej pozycji w stosunku do benzyny, ehh...

Jeszcze raz: technologia. Poza dobrą trakcją jest jeszcze bezpieczeństwo. Czy jeśli już prawa fizyki zostaną przegięte ponad pewną granicę i nastąpi twarde spotkanie z przeszkodą terenową to też będziesz się upierał, że w obu tych samochodach wypadek będzie miał podobne skutki zdrowotne? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Igorek napisał:

Absolutnie nie jestem uprawniony do tego aby komuś zabraniać coś pisać ale niech to ma sens. Porównywanie samochodu z wzorowym napędem i konstrukcją gdzie sprawa nadrzędną było prowadzenie, do samochodu o zupełnie innej, bardziej przeciętnej konstrukcji, jest bez sensu. Niech by to chociaż było porównanie tego 30- latka do tego, co obecnie z niego wyewoluowało :ok:

Wczoraj zrobilem 200km po terenie dwoma busami.Pierwszy to nowiutki VW T6 syncro z 200KM biturbo o inteligentnym napedzie  4x4 i 16 trzyliterowymi asystentami jazdy.Drugi to 30-letni Mitsubishi Delica z o polowe slabszym silnikiem i radiem FM.Musze na tej podstawie powiedziec ze na przestrzeni 30 lat konstrukcje uterenowionych busow cofnely sie niesamowicie-T6 nie wjechal tam gdzie bez problemu wjezdzala Delica.Kiedys to byly busy,teraz nie ma busow:ksiadz:

Edytowane przez wlad
  • Haha 3
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, ppmarian napisał:

jak weźmiemy auto z lat 60 i zaczniemy je porównywać do auta dla 90 to różnica jest kolosalna

 

IMHO takie same porównanie jak 90-10. Też mogę napisać, że w Mustangu z 67 jeździ się super. Przyspiesza jak obecne auta (a nawet lepiej). Automat płynnie zmienia biegi, mam serwo i inne udogodnienia. Zasilanie gaźnikiem nadaje klimatu, czuć że kierowca ma szybkie i bezpośrednie połączenie z przepustnicą, czasem też zaśmierdzi benzyną, ale przecież to lubimy ... no tylko pali więcej :).

Odnośnie 90-10 to oczywiście dalej rozwinięcie elektroniki a nawet IoT w autach co ma wiele plusów i wpływa wprost na komfort, który lubimy. Dla mnie to osobiście przepaść, może nawet większa niż zastosowanie wtrysku.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Igorek napisał:

Ale to nadal nie jest obiektywne aby do porównania brać jedne z najbardziej rozwiniętych rozwiązań minionych i zestawiać je z współczesnym przeciętniakiem. Poza tym technologia, a od tego zacząłeś, to nie tylko trakcja ale również bezpieczeństwo, komfort kierowcy i pasażerów, ułatwienia w prowadzeniu, sprawność silników itp. Pod tymi względami samochody są generalnie o niebo lepsze. No chyba, że weźmiemy sobie ksenony sprzed 30 lat i porównamy do jakiegoś H7* z dzisiejszego miejskiego toczydelka i też stwierdzimy, że światła wcale tak się nie rozwinęły.

 

* W żadnym wypadku nie brać do porównania reflektora H4 z Żuka!

 

Ja myślę, że warto porównać to:

$_45.jpg

mercedes_s-class_10.jpg

 

Z tym:

20c0404_002.jpg

2020-Mercedes-Benz-S-Klasse-W223-2.jpg

 

 

Będzie wyraźnie widać jak mały postęp się dokonał w te 30 lat.

;]

 

  • Lubię to 7
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Dark_Knight napisał:

 

Ja myślę, że warto porównać to:

$_45.jpg

mercedes_s-class_10.jpg

 

Z tym:

20c0404_002.jpg

2020-Mercedes-Benz-S-Klasse-W223-2.jpg

 

 

Będzie wyraźnie widać jak mały postęp się dokonał w te 30 lat.

;]

 

Ja nie widzę różnicy  😁 to tylko fotki, a gdzie test jazdy w zimie?

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, sdss napisał:

Ja nie widzę różnicy  😁 to tylko fotki, a gdzie test jazdy w zimie?

 

 

 

 

 

W zimie stary wygra bo miał na lampach wycieraczki a tymczasem w nowym nawet nie widzę spryskiwaczy.

:O

 

  • Lubię to 2
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Byc moze Astra Classic skladana w PL miala...

My mielismy rocznik 92 albo 93 i nie bylo zadnego airbaga.

Potem przyszła moda na bezpieczeństwo :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy oba samochody, które przytoczyłes w porównaniu zostały skonstruowane wybitnie dobrze a wręcz najlepiej pod kątem właściwości jezdnych? Porównaj Subaru do ówczesnej konkurencji. Subaru było wtedy zapewne w ścisłej światowej czołówce jeśli nie liderem rozwiązań napędów i trakcji. Nie umniejszając Volvo, czy jest ono tak super w prowadzeniu i wybitnie się wyróżnia pod względem prowadzenia, czy jednak ma mnóstwo konkurentów jeżdżących podobnie? I jeszcze dajesz diesel do porównania, który jest na starcie na przegranej pozycji w stosunku do benzyny, ehh...
Jeszcze raz: technologia. Poza dobrą trakcją jest jeszcze bezpieczeństwo. Czy jeśli już prawa fizyki zostaną przegięte ponad pewną granicę i nastąpi twarde spotkanie z przeszkodą terenową to też będziesz się upierał, że w obu tych samochodach wypadek będzie miał podobne skutki zdrowotne? 
Od samego początku twierdzę że jedną z dziedzin w których rzeczywiście postęp nastąpił to bezpieczeństwo oświetlenie i efektywność silników w sensie spalania

Wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, ppmarian said:

To że nie było w podstawowych wersjach tego wyposażenia nie oznacza że Technologicznie te auta nie mogły być to wyposażone i O to mi właśnie chodzi kwestie ceny i siły nabywczej już sobie wyjaśniliśmy Teraz rzeczywiście stać nas na lepsze auta

 

Ale po pierwsze obecnie w podobnej cenie dostajesz duuuuuzo wiecej, wiec dla mnie to jest naprawde duzy postep :ok:

Po drugie, taka Astra K ma silnik 1.4T czy 1.6T, ktora spala podobne ilosci paliwa jak stare 1.4 60KM a osiagami i moca bije go na glowe.

To wg Ciebie tez nic nie znaczy? 

NIe chce juz nawet porownywac tego z hybrydami plug in czy elektrykami, o ktorych 30 lat temu nikomu sie nie snilo ;]

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, ppmarian napisał:

Od samego początku twierdzę że jedną z dziedzin w których rzeczywiście postęp nastąpił to bezpieczeństwo oświetlenie i efektywność silników w sensie spalania

Wysłane z tel.
 

 

i podsumowujesz:

 

20 godzin temu, ppmarian napisał:

 Podsumowujac: widzę 2 roznice:
 
Bezpieczeństwo ( oświetlenie + poduszki, wzmocnienia, strefy itp)
 
Spalanie pomijając benzyna/diesel jest 2x mniejsze
 
Trochę mało jak na 30lat...

Ja za to po raz kolejny twierdzę, że nie ma sensu porównanie, którym tak się manipuluje aby uzyskać wyłącznie pożądany przez siebie rezultat.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, ppmarian napisał:

stalego napędu AWD z aktywnym centralnym dyfrem

 

20 godzin temu, ppmarian napisał:


Dziś zrobiłem tą samą trasę ok 200km drogami różnej kategorii od A po gminne, dwoma autami:
 
Nowym suvem +200KM diesel 8AT AWD i 29 letnim GT +200KM benzyna 4AT AWD
 
Powiem tak: poza spalaniem i miażdżyca przewaga* oświetlenia w suvie (adaptacyjne led) nie ma znaczących różnic A nawet jest momentami gorzej.
 
4 biegow automat z wolnossacym 6 cylindrowa benzyna słusznej pojemności mniej irytuje jak 8biegowy ZF który ciągle miesza żeby wystrzelić się w okienko obr biturbo diesla.
 
O dźwięku nie wspominając...
 
Wszystkie 3 literowe systemy których nawet nie potrafię wymienić + haldex z suva nie dorastają do pięt 30 letniej technologii stalego napędu AWD z aktywnym centralnym dyfrem w takich warunkach jak mamy za oknem teraz.
 
System multimedialny cieszy pierwsze kilka tygodni potem tylko przeszkadza jak np szybko chcesz coś zmienić i przekopujesz się przez warstwy menu. A w GT jeden guzik - jedna funkcja.
 
Najgłośnienie na + w nowym. Bezapelacyjnie.
 
Z wyposażenia którego nie było w tamtych czasach a w dziadku brakuje: to grzania kierownica, automatyczne wycieraczki i światła, możliwość zdalnego odpalenia z komorki, automatyczne ręczny i autohold, adaptacyjne tempomat i pewnie tuzin poduszek bezpieczeństwa.
 
 
Podsumowujac: widzę 2 roznice:
 
Bezpieczeństwo ( oświetlenie + poduszki, wzmocnienia, strefy itp)
 
Spalanie pomijając benzyna/diesel jest 2x mniejsze
 
Trochę mało jak na 30lat...
 
* - pod warunkiem że nie pada mokry śnieg który skutecznie je zakleja wtedy to nawet R2 w maluch lepiej świeciły.
 
 
 
 
 
 
 
Wysłane z tel.
 
 
 

 

Diesel powiadasz :phi: No tak to działa, że nie działa :phi:

Edytowane przez mrBEAN
  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
IMHO takie same porównanie jak 90-10. Też mogę napisać, że w Mustangu z 67 jeździ się super. Przyspiesza jak obecne auta (a nawet lepiej). Automat płynnie zmienia biegi, mam serwo i inne udogodnienia. Zasilanie gaźnikiem nadaje klimatu, czuć że kierowca ma szybkie i bezpośrednie połączenie z przepustnicą, czasem też zaśmierdzi benzyną, ale przecież to lubimy ... no tylko pali więcej .
Odnośnie 90-10 to oczywiście dalej rozwinięcie elektroniki a nawet IoT w autach co ma wiele plusów i wpływa wprost na komfort, który lubimy. Dla mnie to osobiście przepaść, może nawet większa niż zastosowanie wtrysku.
Ale prowadzi się jak wóz drabiniasty nawet porównując do aut z lat 90

A przykłady aut ktore wczesniej podałem jedzą dobrze jak na obecne czasy i czasami lepiej niż większość suvow.

Sam jedzie nowym suvem i dobrze mi z tym Ale nachodzi mnie refleksja że jeśli 30latek GT Jedzi tak samo dobrze to może warto kolejne auto wybrać nie Suva tylko jakieś nowe GT wtedy będzie łał

Wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 hours ago, ppmarian said:

Kadet to zły przykład bo on się konstrukcyjnie wywozi z lat 80 ale weź pierwszą Astrę 1 w której była już klimatyzacja ABS niezłe radio silniki dwulitrowe na pełny wtrysk, elektryka, automatyczna skrzynia biegów Czyli znów pomijając trzyliterowe skróty, oświetlenie i bezpieczeństwo auta wcale dużo więcej się technologicznie nie różniły od obecnie.


jak weźmiemy auto z lat 60 i zaczniemy je porównywać do auta dla 90 to różnica jest kolosalna

Wysłane z tel.
 

Mówisz, że nie różniły?

Mam Vectre B 2.2DTI '01, konstrukcyjnie gdzieś 94 rok, parę gadżetów więcej bo po liftingu, do maksa brakuje jej czujnika deszczu i el. składanych lusterek i navi z kolorowym wyświetlaczem i chyba było jeszcze fotochromatyczne lusterko wewnętrzne. Tak ma wszystko co mogła mieć i fajnie bo ksenon, ładne felgi, kubły, pół skóra, itp., ale do obecnej Insignii nawet nie ma startu z wyposażeniem. I tak bardzo ją lubię i jazda mi sprawia frajdę, ale jest starym samochodem, jak na współczesne czasy wyposażonym przeciętnie jak na tą klasę.

A Ty w założeniach odrzucasz to co różni te samochody jako nie istotne i piszesz ze nic się nie różnią. Tak ogólna zasada działania samochodu się nie zmieniła od lat.

Ale to mój ojciec mi odpowiadał na moje życzeniowe 'jakby', jakby nie było tarcia to wanna była by świetnym samochodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, ppmarian napisał:

Ale prowadzi się jak wóz drabiniasty nawet porównując do aut z lat 90

A przykłady aut ktore wczesniej podałem jedzą dobrze jak na obecne czasy i czasami lepiej niż większość suvow.

Sam jedzie nowym suvem i dobrze mi z tym Ale nachodzi mnie refleksja że jeśli 30latek GT Jedzi tak samo dobrze to może warto kolejne auto wybrać nie Suva tylko jakieś nowe GT wtedy będzie łał

Wysłane z tel.
 

 

No ale będzie, jak ma nie być? Jeśli szukasz łał to raczej nie celujesz w SUVa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz, że nie różniły?
Mam Vectre B 2.2DTI '01, konstrukcyjnie gdzieś 94 rok, parę gadżetów więcej bo po liftingu, do maksa brakuje jej czujnika deszczu i el. składanych lusterek i navi z kolorowym wyświetlaczem i chyba było jeszcze fotochromatyczne lusterko wewnętrzne. Tak ma wszystko co mogła mieć i fajnie bo ksenon, ładne felgi, kubły, pół skóra, itp., ale do obecnej Insignii nawet nie ma startu z wyposażeniem. I tak bardzo ją lubię i jazda mi sprawia frajdę, ale jest starym samochodem, jak na współczesne czasy wyposażonym przeciętnie jak na tą klasę.
A Ty w założeniach odrzucasz to co różni te samochody jako nie istotne i piszesz ze nic się nie różnią. Tak ogólna zasada działania samochodu się nie zmieniła od lat.
Ale to mój ojciec mi odpowiadał na moje życzeniowe 'jakby', jakby nie było tarcia to wanna była by świetnym samochodem.
Vectra to jeden z gorzej prowadzących się aut w tamtych latach w tej klasie więc wszystkie elektroniczne plasterki rzeczywiście moga dac poczucie że nowsza insygnia prowadzi się lepiej.

Ja cały czas pije do tego że 30 lat temu można było zaprojektować auta które nawet dzis nie odstaje od współczesnych nowych.



Wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, ppmarian napisał:

Vectra to jeden z gorzej prowadzących się aut w tamtych latach w tej klasie więc wszystkie elektroniczne plasterki rzeczywiście moga dac poczucie że nowsza insygnia prowadzi się lepiej.

Ja cały czas pije do tego że 30 lat temu można było zaprojektować auta które nawet dzis nie odstaje od współczesnych nowych.



Wysłane z tel.
 

Tylko napędem nie odstaje. Bo nic nowego przez 30 lat nie wymyślono w tej dziedzinie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko napędem nie odstaje. Bo nic nowego przez 30 lat nie wymyślono w tej dziedzinie. 
Zawieszenie, rozkład masy, układ kierowniczy. to jest inżynieria bezkompromisowa, a nie plastry w postaci 3literowych skrótów.

Ja ma świadomość że łatwiej skonfigurowac agresywniejsze ESP niż np: popracować nad zawieszeniem Ale to jest droga na skróty.

Wysłane z tel.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, ppmarian napisał:

Zawieszenie, rozkład masy, układ kierowniczy. to jest inżynieria bezkompromisowa, a nie plastry w postaci 3literowych skrótów.

Ja ma świadomość że łatwiej skonfigurowac agresywniejsze ESP niż np: popracować nad zawieszeniem Ale to jest droga na skróty.

Wysłane z tel.
 

Mogłeś kupić stelvio.

 

SUV to nie auto sportowe, tak jak nie jest to auto terenowe czy dostawcze.

 

Porównajmy teraz Twojego SUV do Sprintera i Ducato przez 30 lat nic nie wymyślono i 30 letni Sprinter jest pakowniejszy. Porównajmy Twojego SUV do Jeep Wranglera nie wjedzie tam, gdzie Jeep,nie wymślono nic lepszego przez 30lat.

 

Edytowane przez sdss
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, ppmarian said:

Vectra to jeden z gorzej prowadzących się aut w tamtych latach w tej klasie więc wszystkie elektroniczne plasterki rzeczywiście moga dac poczucie że nowsza insygnia prowadzi się lepiej.

Ja cały czas pije do tego że 30 lat temu można było zaprojektować auta które nawet dzis nie odstaje od współczesnych nowych.



Wysłane z tel.
 

Leonardo Da Vinci też różne rzeczy projektował, i co z tego jak nie było technologii do produkcji.

I tak Ford np. zaprojektował genialne zawieszenie do Focusa I generacji stosowane po dziś dzień z niewielkimi zmianami, ale jednak Focus III prowadzi się lepiej, a Focus II RS ma w ogóle cudaczne zawieszenie z przodu.

To nie jest tak, że nie da się tego poprawić, nawet jeśli mówisz o czystym fizycznym projekcie. Samo bezpieczeństwo podczas zderzeń to rozwój technologii materiałów i sposobów projektowania samochodów.

I teraz porównujesz samochód, który założenia projektowe miał zupełnie inne, i jest kompromisem, dodatkowo odrzucasz cały rozwój technologii jako ten bez wpływu na zachowanie samochodu, czyli odrzuciles różnice na których twój paździerz jest gorszy bo nie mają znaczenia, a wziąłeś pod uwagę tylko te dla których jest lepszy, jaki to ma sens?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leonardo Da Vinci też różne rzeczy projektował, i co z tego jak nie było technologii do produkcji.
I tak Ford np. zaprojektował genialne zawieszenie do Focusa I generacji stosowane po dziś dzień z niewielkimi zmianami, ale jednak Focus III prowadzi się lepiej, a Focus II RS ma w ogóle cudaczne zawieszenie z przodu.
To nie jest tak, że nie da się tego poprawić, nawet jeśli mówisz o czystym fizycznym projekcie. Samo bezpieczeństwo podczas zderzeń to rozwój technologii materiałów i sposobów projektowania samochodów.
I teraz porównujesz samochód, który założenia projektowe miał zupełnie inne, i jest kompromisem, dodatkowo odrzucasz cały rozwój technologii jako ten bez wpływu na zachowanie samochodu, czyli odrzuciles różnice na których twój paździerz jest gorszy bo nie mają znaczenia, a wziąłeś pod uwagę tylko te dla których jest lepszy, jaki to ma sens?
Zaczynają się wycieczki osobiste więc z mojej strony EOT.

Nie serdecznie nie pozdrawiam.

Wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Ja mialem Astre F a ostatnio Astre J i sporo jezdzilem tez Astra K.

Raczej nie podzielam Twoich obserwacji, w dodatku to co wymieniles w Astrze F bylo dostepne w topowej wersji za worek zlota.

Obecnie jest to standard juz w najnizszej specyfikacji Astry K. 

O silnikach nie ma co wspominac bo bazowa Astra F to bylo 1.4 60KM, bez wspomagania, klimy, ABS, poduszek, itd ;]

Z wyposazenia bylo radio i szyby na korbe ;)

 

 

Ale to co wymieniasz to efekt potanienia systemów które z marek i modeli premium zeszły do aut masowych. Nie bez znaczenia są też regulacje obligujące producentów. Tak z mojego doświadczenia to e32 z 91r ma to samo co Megane IV z 16r. Nie bez znaczenia jest to, że jest to wersja intens. Owszem są światła Led, tablet, sterowanie dotykowe ale co do samej istoty samochodu i jego użyteczności to jest nieistotne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minutes ago, ppmarian said:

Zaczynają się wycieczki osobiste więc z mojej strony EOT.

Nie serdecznie nie pozdrawiam.

Wysłane z tel.
 

Ani jednej wycieczki osobistej nie było. 😮 Bo chyba nie obraziłeś się za paździerza? 😮 Moją Vectre ciągle tak nazywam, zresztą Fordy też.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Ale to co wymieniasz to efekt potanienia systemów które z marek i modeli premium zeszły do aut masowych. Nie bez znaczenia są też regulacje obligujące producentów. Tak z mojego doświadczenia to e32 z 91r ma to samo co Megane IV z 16r. Nie bez znaczenia jest to, że jest to wersja intens. Owszem są światła Led, tablet, sterowanie dotykowe ale co do samej istoty samochodu i jego użyteczności to jest nieistotne.


Ale Megane to porównuj z Renault 19 a nie BMW 7 ;]
Istota samochodu to się wiele nie zmienila pewnie od lat 50-ych jak wymyślono nadwozia samonośne, hamulce tarczowe, automatyczne skrzynie biegów, itp
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krawiec

Spróbuj tym GT pojechać jak spadnie trochę więcej śniegu. No chyba, że to jakieś podniesione GT.

Ja wczoraj wystawiłem nos z garażu i stwierdziłem, że albo odśnieżamy albo walić i jedziemy SUVem ze słusznym napędem.

Wkurzają mnie w nim dwie rzeczy... to ze ESP wie lepiej i trochę spalanie....

 

Zreszta sąsiad pojechał tez SUVem ino bez napędu i skończył z łopatą, chodź uważam ze głównie przez te wszystkie systemy...

 

A auta co stoi po za garażem nie idzie otworzyć bo padał deszcz przy -8 wiec bez polewania ciepła woda chyba nie da rady...

 

Krawiec

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ppmarian napisał:

Ale prowadzi się jak wóz drabiniasty nawet porównując do aut z lat 90

A przykłady aut ktore wczesniej podałem jedzą dobrze jak na obecne czasy i czasami lepiej niż większość suvow.

Porównujesz różne auta, tak samo można porównać wersję usportowioną jak np Mach1 i  Citroena AX :) . Ten starszy nie prowadzi się gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Maciej__ napisał:


 

 


Ale Megane to porównuj z Renault 19 a nie BMW 7 ;]
Istota samochodu to się wiele nie zmienila pewnie od lat 50-ych jak wymyślono nadwozia samonośne, hamulce tarczowe, automatyczne skrzynie biegów, itp

 

Okej ale to dalej nie świadczy o postępie. Owszem silniki spalinowe ewoluowały systemy cimmorail, wtrysk bezpośredni, większa moc z silników o małej pojemności, dopracowanie systemów abs, esp i podobnych im czyli rozwijanie rozwiązań już znanych. Imo jedyny postęp to samochody hybrydowe i elektryczne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, ppmarian napisał:

Masz rację. Na pewno przy nowym 850 było łął.

Całe to porównaniu dowodzi jednego:

Obecne suvy ledwie zbliżyły się do 30 letnich aut typu GT

A mimo wszystko je wybieramy i mają coraz większy udział w rynku

Wysłane z tel.
 

 

Tylko, że auta staniały bardzo, patrząc na siłę nabywczą...

 

Wrzucałem tu kiedyś porównanie, gdzie wyszło iż dwudziestoletnie BMW na kilka, kilkanaście tysięcy złotych jako nowe musiałoby kosztować 500+ kPLN...

 

A było odpowiednikiem współczesnych kompaktów!

 

Weź teraz pod uwagę ile to Subaru obecnie musiało kosztować, i wyjdzie że to nie będzie odpowiednik "premium", a raczej aut luksusowych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ppmarian napisał:

Vectra to jeden z gorzej prowadzących się aut w tamtych latach w tej klasie więc wszystkie elektroniczne plasterki rzeczywiście moga dac poczucie że nowsza insygnia prowadzi się lepiej.

Ja cały czas pije do tego że 30 lat temu można było zaprojektować auta które nawet dzis nie odstaje od współczesnych nowych.



Wysłane z tel.
 

 

Tak, i te 30-letnie GT jest było na takim samym pułapie dostępności jak obecnie auta za 100kPLN...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 hours ago, ppmarian said:

Masz rację. Na pewno przy nowym 850 było łął.

Całe to porównaniu dowodzi jednego:

Obecne suvy ledwie zbliżyły się do 30 letnich aut typu GT

 

W jednej, dość niszowej kategorii pt "przyjemność prowadzenia przez pasjonata". 

 

W innych kategoriach jest przepaść - jak bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego, niezawodności czy efektywności jednostki napędowej. Ciekawe auto wielkości takiego dzisiejszego SUVa zrobione w technologii sprzed 30 lat spalałoby paliwa. 100% więcej może być optymistyczne. Nie mówiąc już o cenach i dostępności.

 

IMHO technologia poszła bardzo do przodu. 

 

Edytowane przez grogi
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, znalazłem. Ostatnie wypusty SVX w USA kosztowały 36k$. Po uwzględnieniu inflacji obecnie byłoby to 58-60k$...

 

Niech teraz @Florydziak_Florydziak_Flor wyjaśni, co można mieć fajnego za tą kwotę...

 

A @ppmarian porównuje to do XC40, które nie dość że w USA kosztuje 40k$, to na dodatek jest wtedy z silnikiem benzynowym T5, a nie słabszym dieslem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, krawiec napisał:

Wkurzają mnie w nim dwie rzeczy... to ze ESP wie lepiej i trochę spalanie..

Ale zauważ że Forek z 2000 zrobił by to równie dobrze jeśli nie lepiej. I o to chyba koledze z tematu chodzi.

Swoją drogą nie da się ESP wyłączyć? U mnie jest przycisk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 hours ago, r1sender said:

Okej ale to dalej nie świadczy o postępie. Owszem silniki spalinowe ewoluowały systemy cimmorail, wtrysk bezpośredni, większa moc z silników o małej pojemności, dopracowanie systemów abs, esp i podobnych im czyli rozwijanie rozwiązań już znanych. Imo jedyny postęp to samochody hybrydowe i elektryczne. 

 

Mamy zatem zupelnie inna definicje postepu ;] :ok:

Auta EV to dla mnie raczej rewolucja, a nie postep i porownywanie ich ze spalinowymi mija sie z celem ;)

 

 

Edytowane przez Maciej__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krawiec
31 minut temu, marcindzieg napisał:

Ale zauważ że Forek z 2000 zrobił by to równie dobrze jeśli nie lepiej. I o to chyba koledze z tematu chodzi.

Swoją drogą nie da się ESP wyłączyć? U mnie jest przycisk.

Nie da się. Przycisk wyłącza tylko ASR

 

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krawiec
45 minut temu, rwIcIk napisał:

A jak dłużej przytrzymasz?

 

Brak reakcji. Zresztą nawet w instrukcji jest stosowne info. Nie wiem czy teraz są jeszcze jakieś auta gdzie da się to wyłączyć.

W Skodzie z 2011 też się nie dało, a w tej z 2018 nawet przycisku wyłączenia ASR nie ma tylko trzeba grzebać w ustawieniach przez ekran.

 

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Maciej__ napisał:


 

 


Ale Megane to porównuj z Renault 19 a nie BMW 7 ;]
Istota samochodu to się wiele nie zmienila pewnie od lat 50-ych jak wymyślono nadwozia samonośne, hamulce tarczowe, automatyczne skrzynie biegów, itp

 

A silnik elektryczny to niby nowość jest? 😁

Cały ten „rozwój” w motoryzacji jest sterowany „ekologią” - tak uważam 😎

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, stig said:

A silnik elektryczny to niby nowość jest? 😁

Cały ten „rozwój” w motoryzacji jest sterowany „ekologią” - tak uważam 😎

 

Sam silnik elektryzczny nie jest nowy ale juz polczenie go z odpowiednio pojemnymi baterami i zapakowanie w nadwozie auta jak najbardziej  ;]

Wg mnie duzo wiecej zadzialo sie w kwestii bezpieczenstwa niz samej ekologii w ostatnim czasie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minutes ago, stig said:

Cały ten „rozwój” w motoryzacji jest sterowany „ekologią” - tak uważam 😎

 

Kiedyś niejaki pan Tucker przypadkiem pokazał, że innowacja mało się opłaca w sytuacji, kiedy brak jest odpowiedniej, globalnej motywacji.

Więc motywacja jest ;) 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Dark_Knight napisał:

Ja myślę, że warto porównać to:

 

o żesz! Jak ja nie jestem znanym miłośnikiem staroci tak z tych dwóch chyba bym wolał tego starego. Przecież ten nowy wygląda jak pomieszanie salonu gier "las vegas" z prezetnacją Steva Jobsa i stanowiskiem do grania w PS4, z odrobiną "nowoczesnej" kuchni czyli świecącymi zewsząd paskami LED.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

Sam silnik elektryzczny nie jest nowy ale juz polczenie go z odpowiednio pojemnymi baterami i zapakowanie w nadwozie auta jak najbardziej  ;]

Wg mnie duzo wiecej zadzialo sie w kwestii bezpieczenstwa niz samej ekologii w ostatnim czasie.

 

I nadal w kwestii baterii potrzebny jest jeszcze czas, ale to normalne w rozwoju przecież 😁. Kwestii bezpieczeństwa nie neguje - wystarczy zobaczyć jak dzielnie małe auta znoszą teraz crash testy, nie do pomyślenia kiedyś. Chyba pierwsze małe auto które zrobiło wow to Smart. Dużo się tutaj zmieniło od czasu Forda Pinto 🤣...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.